;
coinex

نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021) : ابر قهرمانان عادی

در این نوشتار به نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021) می‌پردازیم. با ما باشید تا راجع به این سریال کارتونی ابرقهرمانی در سایت تکراتو حرف بزنیم.

رونق فعلی در رسانه های ابر قهرمان منجر به هجوم فیلم ها و سریال ها به دلیل عجله استودیوها و تهیه کنندگان برای تهیه محصول مورد علاقه خود شده است. اما با شناخته شدن همه ابرقهرمانان که توسط دیزنی، برادران وارنر و سونی گره خورده اند، استودیوهای دیگر باید در جستجوی یک موفقیت بالقوه به مکان ها و موقعیت های دیگری چنگال خود را بیاندازند.

Invincible سریالی است که بیش از اکثر نام ها آن را به رسمیت میشناسند، در میان علاقه مندان کمیک اگر نه در بین مخاطبان گسترده تر. این کمیک اصلی که توسط رابرت کرکمن، خالق سری اصلی کمیک Walking Dead، در کنار تصویرگران کوری واکر و رایان اوتلی خلق شده است، در بین سالهای 2003 تا 2018 توسط Image Comics منتشر شد و در مجموع 144 شماره داشت. در این خصوص و جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با فصل اول سریال شکست ناپذیر میتوانید به نقد سریال شکست ناپذیر (Invincibrle 2021) در سایت فیگار مراجعه کنید.

اولین فصل هشت اپیزودی اقتباسی انیمیشن Invincible از 25 مارس 2021 شروع به پخش سه قسمت ابتدایی خود در آمازون پرایم کرد و قسمت ها پس از آن هر هفته پخش میشد. خود کرکمن در کنار اوتلی، فیلمنامه این هشت قسمت را به خود اختصاص داده است، همچنین در چندین قسمت نویسنده دیگری نیز دست به کار شده. کرکمن همچنین در کنار ست روگان، ایوان گلدبرگ و چندین نفر دیگر تهیه کنندگی این سریال را بر عهده داشته. این مجموعه توسط Skybound کرکمن و با تولید انیمیشن توسط Wind Sun Sky Entertainment در ونکوور و با پشتیبانی استودیوهای LA، ژاپن و کره جنوبی تولید شده است.

نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021)

ابر قهرمانان عادی

فهرست مطالبی که در ادامه نقد سریال شکست ناپذیر خواهدی خواند به شرح زیر میباشد:

  • ابر قرمانان عادی
  • تکنیک
  • ساختار کلی
  • صداپیشگان
  • عوامل فیلم
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

Invincible در جهانی مارول یا DC شکل گرفته است که در آن قهرمانان فوق العاده و شرور امری عادی هستند. یک روز مارک گریسون 17 ساله در میابد که پدرش قدرتمندترین قهرمان زمین است، همان ابرقهرمان Omni-Man. نه تنها این، بلکه به زودی شروع به توسعه قدرت های خودش میکند.

او مصمم است که قدم های پدرش را دنبال کند و هویت فوق العاده قهرمان “شکست ناپذیر” را به خود بگیرد. وقتی فاجعه ای برای تیم فوق العاده Guardians Of The Globe رخ میدهد، مارک مجبور است قدم بردارد و پا پیش بگذارد و خودی نشان دهد. در واقع در تمام مدت با چالش های روزمره بزرگ شدن یک نوجوان مقابله کند.

محبوبیت فیلم ها و تلویزیون های جریان اصلی ابر قهرمانانه باعث الهام گرفتن چندین مورد خرابکارانه و بزرگسالان شده است که در کنش های زنده مانند Kick-Ass  Super و Brightburn فعالیت میکنند. به نوعی تعجب آور است که مدتی طول کشیده تا اتفاقی مانند Invincible در انیمیشن رخ دهد.

Invincible با موجی از هیاهوی ایجاد شده توسط خوانندگان کمیک های اصلی همراه شد و آن را به عنوان برداشتی بدیع و بدیع از ژانر معرفی کرد. دخالت مستقیم عملی کرکمن و صداپیشگی با استعدادهای بی نظیر، دلایل زیادی وجود داشت که باور کنیم این سریال، سریال بسیار ویژه ای است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

با توجه به چنین انتظارات زیادی، معلوم شد که این قسمت ابتدایی چیزی کاملاً مخالف آن باشد که فکر میکنیم. اکثر اپیزودهای اول تقریباً به صورت داستان پردازی فوق العاده قهرمانانهجلو میرود.

در این سریال مبارزات قهرمان در مقابل موجودات شرور نیز بسیار دوست داشتنی هستند. صادقانه بگویم، بیشتر اوقات میتوانستید کاریکاتوری استاندارد صبح شنبه را که مخصوص کودکان میباشد و بیشتر کودک پسند هستند را، تماشا کنید.

نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

اگرچه این از نظر طراحی میتواند مسئله ساز باشد و باید از آن لحاظ آن را بررسی کرد، زیرا به گونه ای طراحی شده است که هرچه بیشتر جلو میرویم و سریال اوج میگیرد تکان دهنده تر میشود و تصویرها بهتر هم میشوند.

مشکل این است که مواردی که قبل از آن به تصویر کشیده میشوند، در انیمیشن به اندازه کافی چشمگیر نیستند و یا به اندازه کافی خوب نوشته نشده اند تا جذابیت خود را نشان دهند. در حقیقت، شروع آن بسیار ضعیف است.

در طی یک سکانس محوری و یا اصلی و یا بگذرارید اینطور بگویم در نقطه عطف این سریال، ما شاهد یک صحنه طولانی از خشونت شدید و خونین از نوعی که کرکمن به آن علاقه دارد، هستیم و به ناچار غرق در آن سکانس میشویم و باید بشویم.

در آغوش پرشور و شاد بودن آن، با توجه به نوع سرنوشتی که شخصیت ها در “مردگان متحرک” در معرض خطر قرار میدهد، تعجب آور نیست. اما این سریال حداقل وحشتناک جلوه گر میشود، بنابراین انتظار بیشتری میرود. در اینجا این موضوع اهمیت مهمی به نسبت طرح دارد، اما تا حدودی بیش از حد احساس میشود که ما در معرض خشونت قرار گرفته ایم.

متأسفانه، Invincible در همان تله ای سقوط میکند که انیمیشن بزرگسالان غربی در اشتباه است. شوخی های بی مزه یا در این مورد خشونت بیش از حد. این خشونت بیش از حد در کل سریال ها مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه شاید رد میان مخاطبان ارزش این جور سریالها بیشتر میشود و نظر من هم به خشونت هر چه بیشتر میباشد اما اکثر منتقدان این خشونت و و جودش را در این حد نمیپسندند.

نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

تکنیک ؛ نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021)

تصاویر بصری سریال کمابیش کمیک هستند، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است بسته به رزش و سودمندی این سریال متفاوت باشد. از نظر فنی بسیار خوب به تصویر کشیده شده است، اما در کتاب، نمایانگر دیدگاه کمی ملایم و مورد علاقه بسیاری از کمیک های جریان اصلی غربی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

اگر بخواهیم سلیقه شخصی را کنار بگذاریم، کاملاً سریال سنگی و منطقی با همه چیز برخورد میکند. در طول این سریال پس زمینه بسیار خوبی وجود دارد، بنابراین به هیچ وجه سریال بد سیمایی به نظر نخواهد آمد.

از طرف دیگر کیفیت انیمیشن چیزی شبیه به فیلمی میباشد که مدام در حال افت و خیز تکنیکی میباشد. در بعضی مواقع تا حدودی فاقد جلوه های بصری خوب است و در بعضی مواقع دارد. بارزترین نکته در این مورد باید به فیلم های انیمیشن DTV DC، که هم از نظر لحن و هم از نظر محتوا شباهت دارند اشاره کرد. از نظر بصری، اقتباس های DC بسیار بهتر به نظر میرسند، و این مسئله را فقط در رابطه با سکانس های اکشن نمیگویم بل در طول کل فیلم.

سریال در آن قسمتی که به ساخت جهان میپردازد، کرکمن یک جهان چشمگیر طراحی کرده است. این مکان توسط مجموعه متنوعی از قهرمانان و اشرار پرجمعیت دیده میشود. برخی از آنها ایده های کاملاً اصلی هستند اما بسیاری از آنها شخصیت های موجود مارول یا (عمدتاً) DC را به یاد من آوردند.

نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

برای مثال، Darkwing یادآور سیاهی و ابهت بتمن است. واندر وومن در این مجموعه، زن جنگی یا وار وومن War Woman نام دارد که حتی در نام گذاری آن هم اصالت دیده نمی‌شود. رد راش Red Rush معادل فلش در نظر گرفته شده و همان سرعت را دارد و لباسش قرمز رنگ است.

آکواروس پادشاه آتلانتیس است که مشخصاً یادآور آکووامن Aquaman است با ایت تفاوت که در هیبت یک ماهی در اندازه انسانی ظاهر می‌شود. در نهایت پدر مارک، آمنی-من را داریم که شبیه به کسی نیست جز سوپرمن محبوب. حتی ماهیتش هم مانند سوپرمن فضایی است. بنابراین پسرش، مارک یا همان شکست ناپذیر یک دورگه فضایی – زمینی محسوب می‌شود.

برخی از ایده های اصلی در سریال شکست ناپذیر نیز بسیار سرگرم کننده است. مانند قهرمان زن که به هیولایی از نوع هالک تبدیل میشود اما هر بار که از قدرت خود استفاده میکند جوانتر میشود. یا نژاد بیگانه مهاجم از بعد دیگری که زمان متفاوت از زمان دیگر ما جریان مییابد. یا سایبورگ اجساد سربازانی را که “برای آخرین بار برای خدمت به کشورشان” زنده شده بودند، دوباره زنده کرد.

ساختار کلی ؛ نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021)

مقایسه سریال شکست ناپذیر با The Boys، دیگر مجموعه های مبتنی بر طنز آمازون برای بزرگسالان اجتناب ناپذیر است، برخی شباهت های ظاهری وجود دارد (مانند بررسی اینکه اگر یک قهرمان واقعاً شرور باشد چه اتفاقی میافتد) اما در واقع نمایش های بسیار متفاوتی هستند. Invincible فاقد حاشیه هجوآمیز The Boys میباشد، در عوض بیشتر از یک نامه عاشقانه به کمیک هایی که سازندگان آن را کاملاً عاشقانه بزرگ کرده اند، درست با یک پیچش بزرگسالانه عمل میکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

علاوه بر قهرمانانه بودن این سریال، این کمیک ها اغلب از یک عنصر مبتنی بر شخصیت برخوردار هستند. آنها در اینجا نیز حضور دارند، بنابراین وقتی مارک و دیگران سعی در قهرمان شدن در طول زندگی روزمره دارند، باید عاشقانه های یک نوجوان، جدایی، اختلافات خاصش را در حین حضورش در اجتماع و مشکلاتش در دبیرستان را انتظار داشته باشید.

نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

نکته مهم جدی که وجود دارد انتخاب مدت زمان غیرمعمول اپیزودها به دو برابر مقدار معمول یک اپیزود در یک سریال انیمیشنی میباشد، بین 42 تا 49 دقیقه (یا “یک ساعت تلویزیون”) که به اندازه کافی مخاطب را با خود همراه میکند و به داستان ها اجازه میدهد وقت خود را به خوبی جهت شخصیت پردازی و نشان دادن موقعیت های مهم و برخورد های مهم بین شخصیت ها پخش کند.

تصمیم گیری در مورد اینکه یک سریال خوب هست یا خیر، ارزش دیدن را دارد یا نه، به گذشت چند قسمت از آن و زمان دادن برای جا افتادن سریال و شناساندن شخصیت ها دارد. معمولا یک سریال از قسمت سوم به بعد تقریباً جایگاه خود را پیدا میکند.

از آن به بعد، همه چیز در یک سریال خوب کاملاً سرگرم کننده میشود، حتی اگر بازیگری خاص یا محبوبی داخل آن حضور نداشته باشد هرچند که این مسئله مسئله بسیار مهمی در دنیای تکنولوژی و کثرت تصاویر حال حاضر قرن بیست و یکم میباشد.

صداپیشگان ؛ نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021)

یکی از قوی ترین عناصر این سریال صداپیشگی عالی آن است. بیایید صادق باشیم، بازیگرانی که بیشتر به کار جلوی دوربین معروف هستند، همیشه بهترین صداپیشگان نیستند. اما در این سریال، عملکرد ضعیفی در آنها وجود ندارد و همه آنها به بهترین شکل ممکن کار خود را کرده اند.

سندرا او Sandra Oh در نقش مادر مارک بسیار قابل تحسین است. سث روگن (Seth Rogen)، مارک همیل (Mark Hamill)، والتون گاگینز (Walton Goggins) و ززی بیتز (Zazie Beetz) از سایر صداپیشگان این سریال هستند.

در کل فصل اول سریال انیمیشن شکست ناپذیر یک موفقیت است. این نمایش قبلاً برای دو فصل دیگر انتخاب شده است بنابراین در اینجا پتانسیل زیادی برای پیشرفت وجود دارد. و فینال سریال مطمئناً شما را مشتاق دیدن قسمتهای بیشتر میکند.

نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021
نقد سریال Invincible ؛ نقد فیلم شکست ناپذیر 2021

عوامل فیلم ؛ نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021)

  • کارگردان: جف آلن، رابرت ولی، پال فرمینگر
  • نویسندگان: رابرت کرکمن، رایان آتلی، کوری واکر
  • تهیه کنندگان: سایمون راچیوپا، رابرت کرکمن، دیوید آلپرت، اوان گلدبرگ، کترین ویندر
  • صدا پیشگان: استیو یون، جی کی سایمنز، سندرا او، مارک همیل، ززی بیتز، سث روگن، گیلیان جیکوبز، جیسون مانتزوکاس، زکری کینتو
  • آهنگساز: جان پسانو

بیشتر بخوانید:

از شما ممنونیم که تا پایان نقد سریال Invincible (شکست ناپذیر 2021) همراهمان بودید. لطفاً هر گونه نظر، پیشنهاد یا انتقاد خود را درباره این فیلم و درباره این مطلب در قسمت کامنت‌ها در سایت تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر