;
coinex

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) ؛ معرفی، خلاصه و نظر منتقدان

فیلم House of Gucci یکی از جدیدترین فیلم‌های این روزهاست. برای خواندن نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) همراه ما باشید.

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) موضوعی بحث‌برانگیز بین افراد علاقه‌مند به فیلم و سینماست که در این روزها بین این افراد رد و بدل می‌شود. این فیلم آمریکایی که به‌تازگی روی پرده‌های سینما رفته است، یکی از جدیدترین فیلم‌هایی است که از لیدی گاگا مشاهده کرده‌ایم.

حتی این امکان دارد که بسیاری از افرادی که این فیلم را مشاهده کرده‌‎اند، به‌خاطر علاقه شخصی خود به این شخص به سراغ این فیلم رفته باشند. ما در این مقاله، به نقد و بررسی فیلم خانه گوچی خواهیم پرداخت و تمام نکات مربوط به آن را توضیح می‌دهیم.

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

فیلم خانه گوچی که یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی محسوب می‌شود، به کارگردانی ریدلی اسکات به‌تازگی روی پرده‌های سینما رفته و نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

این فیلم، داستان قتل جنون‌آمیزی را روایت می‌کند که در خاندان گوچی اتفاق افتاد. علاوه بر این، بازیگران و ستارگان بسیاری در این فیلم هیجان‌انگیز ایفای نقش کرده‌اند که موجب دیده شدن بیشتر آن گشته است.

نکته جالب‌توجه درباره این فیلم این است که باوجود بازیگران بسیار حرفه‌ای، نتوانسته نظرات مثبت بیشتر منتقدان را به خود جلب کند. خانه گوچی در تاریخ 24 نوامبر 2021 (مطابق با سوم آذر سال 1400) در آمریکا عرضه شد.

لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری از فیلم‌های جدید که به‌صورت آنلاین عرضه شدند، این فیلم زیبا به‌صورت واقعی روی پرده‌های سینما رفت و با مخاطبان بسیاری نیز روبرو شد.

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) از اهمیت بالایی برخوردار است. برای نقد این فیلم، خوب است بدانید که خانه گوچی را شرکت United Artists Releasing ساخته است و فیلم‌برداری آن از فوریه سال 2021 در کشور ایتالیا آغاز شده است.

احتمالاً اکثر شما با برند گوچی تا حدودی آشنایی دارید یا حداقل اسم آن را شنیده‌اید. در ادامه، دلیل یکی بودن نام این برند با این فیلم را ذکر خواهیم کرد و به نقد و بررسی خانه گوچی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

داستان فیلم خانه گوچی

برای اینکه بیشتر با نقد فیلم خانه گوچی آشنا شوید، باید داستان آن را به طور خلاصه بدانید. نکته جالب‌توجه درباره این فیلم این است که بر اساس واقعیت ساخته شده است.

خانه گوچی، بر اساس زندگی واقعی رئیس سابق خانه مد گوچی، یعنی مائوریتزیو گوچی به همراه پاتریزیا رجیانی را روایت می‌کند. مائوریتزیو گوچی که نوه مؤسس برند گوچی بود، یکی از مهم‌ترین اشخاص این فیلم و داستان شمرده می‌شود. مائوریتزیو و پاتریزیا که در سال 1973 با هم ازدواج کردند، به مدت 12 سال زندگی تجمل‌گرانه‌ای با هم داشتند.

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
داستان فیلم خانه گوچی

این دو شخص بعد از مدتی بسیار مشهور شدند. بدین صورت که اکثر مردم جامعه، پاتریزیا را می‌شناختند و او به‌عنوان شخصیتی اجتماعی شناخته می‌شود. همچنین مائوریتزیو نیز در خانه مد گوچی که برند خانوادگی آنها بود، نام درخشانی داشت و اکثر افراد این دو شخص محبوب را می‌شناختند. ازاین‌رو، قدرت اجتماعی بالایی نیز داشتند.

نکته مهمی که در نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) وجود دارد، زندگی‌نامه این زوج محبوب و شناخته‌شده است. بعد از اینکه زندگی مشترک آن‌ها به مدت 12 سال به‌خوبی و خوشی گذشت، مائوریتزیو مجبور به رفتن به یک سفر کاری شد.

مدت‌ها از این سفر وی گذشت اما هرگز بازنگشت. بعد از مدتی مشخص شد که مائوریتزیو به سفر کاری نرفته است، بلکه این موضوعات همه بهانه‌ای بود برای خیانت کردن به پاتریزیا. زیرا مائوریتزیو یک زن جوان‌تر را به همسر خود ترجیح داده بود.

بیوه سیاه

بعد از اینکه این حقایق فاش شد، نزدیک به شش سال سخت و پرتلاطم بین این زوج رخ داد و درنهایت، منجر به طلاق آن‌ها شد. بعد از گذشت یک سال، مشخص شد که پاتریزیا به تومور مغزی مبتلا شده است و اوضاع خوبی ندارد.

این موضوع هم گذشت تا اینکه بعد از گذشت سه سال یعنی در سال 1995، مائوریتزیو توسط شخصی ناشناس به قتل رسید. در نهایت نیز مشخص شد این شخص را پاتریزیا رجیانی استخدام کرده است تا انتقام خود را از شوهر سابق خود بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
بیوه سیاه

البته بعد از مدتی که این قضیه به اثبات رسید، خانواده رجیانی اظهار داشتند که او به دلیل بیماری خاص خود و تومور مغزی، توانایی تصمیم‌گیری درستی نداشت.

آن‌ها اعتقاد داشتند که این بیماری موجب شده بود تا شخصیت پاتریزیا تا حد زیادی تغییر کند. البته این موضوع نتوانست نظر دادگاه را تغییر دهید و حکم خود را صادر کردند. همه این موارد بر نقد و بررسی فیلم House oof Gucci تأثیر می‌گذارند.

نکته دیگری که برای نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) باید بدانید، میزان حکم رجیانی برای زندان است. بنا بر حکم دادگاه در سال 1998، پاتریزیا رجیانی که بعدازاین قضیه به بیوه سیاه معروف شده بود، محکوم به گذراندن 29 سال زندان شد.

جرم او هم دستور و همچنین قتل مائوریتزیو گوچی، همسر سابق خود بود. رجیانی بعد از گذشت 18 سال و در سال 2016، از زندان آزاد شد و در حال حاضر هم زنده و کاملاً سرحال است.

برگرفته از کتاب خانه گوچی

در ادامه نقد خانه گوچی خوب است بدانید که این فیلم از کتابی با همین نام الهام گرفته است. این کتاب با نام کامل «داستانی هیجان‌انگیز از قتل، جنون، افسون و طمع» بوده که در سال 2001 منتشر شد.

نویسنده این کتاب موفق، سارا فوردن بوده که به زیبایی آن را به رشته تحریر درآورده است. درحالی‌که با بررسی فیلم House of Gucci مشخص می‌شود که روبرتو بنتیگنا این فیلم را به تحریر درآورده است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
برگرفته از کتاب خانه گوچی

ژانر فیلم خانه گوچی

احتمالاً تا این بخش نقد فیلم خانه گوچی متوجه شده باشید که ژانر آن چیست. همان‌طور که گفتیم، این فیلم پرستاره، بر اساس زندگی واقعی پاتریزیا رجیانی و مائوریتزیو گوچی ساخته شده است.

پس مهم‌ترین ژانر آن را می‌توان زندگی‌نامه‌ای دانست. علاوه بر این، در این فیلم با خیانت مائوریتزیو به همسر خود مواجه می‌شویم که نشان می‌دهد با یک فیلم درام روبرو هستیم. از سوی دیگر، وقتی قتل مائوریتزیو به دستور رجیانی را مشاهده می‌کنیم، خانه گوچی به فیلمی هیجان‌انگیز هم تبدیل می‌شود.

پس برای نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) می‌توان این فیلم را به‌نوعی زندگی‌نامه‌ای، درام و هیجان‌انگیز دانست که بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. ما در این فیلم، با خیانت شوهر به همسر خود و درنهایت مرگ وی مواجه می‌شویم.

داستانی غم‌انگیز که بیننده را درگیر خود می‌کند. علاوه بر این، زندگی پرزرق‌وبرق این زوج هم تأثیر زیادی بر ژانر آن دارد. به‌جز موارد ذکرشده، وقتی مشخص می‌شود که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است، بهتر می‌توان آن را درک و ارتباط بهتری برقرار کرد.

نارضایتی خانواده گوچی از ساخت این فیلم

در ادامه نقد بررسی فیلم House of Gucci خوب است بدانید که منتقدان و مخاطبان از اکران این فیلم بسیار هیجان‌زده شدند. این در حالی است که خانواده گوچی چندان احساس رضایت برای ساخت این فیلم از خود نشان ندادند.

این خانواده اعتقاد دارند که هالیوود برای کسب درآمد و سودهای کلان، قصد دزدیدن هویت خانواده گوچی را دارد. همچنین پسرعموی پاتریزیا بیان کرده است که مورد تمسخر تهیه‌کننده این فیلم قرار گرفته‌اند و اصلاً از این فیلم حمایت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
نارضایتی خانواده گوچی از ساخت این فیلم

علاوه بر این، در نقد و بررسی فیلم House of Gucci مشاهده می‌کنیم که خانواده گوچی اظهار داشتند که انتخاب برخی از بازیگران اصلاً مناسب افراد خانواده آنها نبوده است.

برای مثال، آن‌ها می‌گویند که مؤسس اصلی برند گوچی، یعنی آلدو گوچی، فردی قدبلند بود که چشمان آبی و نافذی داشت. درحالی‌که آل‌پاچینو نقش پدربزرگ آنها را بازی کرده است و شباهتی به آلدو ندارد. به‌طورکلی، این خانواده اصلاً از فیلم خانه گوچی احساس رضایت نکردند.

بازیگران فیلم خانه گوچی

برای نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) بهتر است با بازیگران این فیلم نیز آشنا شوید. همان‌طور که در ابتدای نقد فیلم خانه گوچی هم گفتیم، در این فیلم ستارگان بسیاری بازی می‌کنند که موجب جذابیت آن شده است.

نکته مهمی که درباره بازیگران این فیلم وجود دارد این است که قبل از شروع فیلم‌برداری، قرار بود آنجلینا جولی و لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش‌های پاتریزیا و مائوریتزیو بازی کنند. اما درنهایت این نقش‌ها به لیدی گاگا و آدام داریو رسید. در ادامه، این بازیگران را معرفی و بررسی می‌کنیم.

لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی که در نقد فیلم House of Gucci با آن مواجه می‌شویم، پاتریزیا رجیانی است که نقش بسیار مهمی در فیلم دارد. لیدی گاگا، با نام اصلی استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا این شخصیت را بازی کرده است.

لیدی گاگا که در تاریخ 28 مارس سال 1986 (مطابق با 8 فروردین 1368) در شهر نیویورک آمریکا دیده به جهان گشود. این شخص که در حرفه بازیگری، خوانندگی و ترانه‌سرایی شهرت بسیاری دارد، از بهترین بازیگران و خوانندگان شناخته می‌شود و طرفداران بسیاری در هر حرفه دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی

در ادامه بررسی فیلم House of Gucci خوب است بیشتر با بازیگر نقش اول این فیلم آشنا شوید. این شخص که در چهارسالگی به کلاس پیانو رفت، استعداد خود را در موسیقی نشان داد و از همان زمان، مسیر حرفه‌ای او مشخص شد.

لیدی گاگا تا به امروز، حدود شش آلبوم موسیقی منتشر کرده است. نکته دیگری که دربار نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) باید بدانید، این است که آلبوم‌های این خواننده جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های روز آمریکا شناخته می‌شد.

اولین آلبوم او در تاریخ 2008 و آخرین آلبوم هم در سال 2020 به بازار عرضه شده‌اند و با سیل طرفداران روبرو شد. بعد از مدتی، لیدی گاگا شروع به بازیگری نیز کرد. و در فیلم‌های بسیاری بازی و افتخارات زیادی هم کسب کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این بازیگر، 777 نامزدی در کارنامه حرفه‌ای خود دارد که از این تعداد، 338 بار برنده شده است. همچنین او به دلیل آهنگ معروف خود به نام Till It Happned To You و فیلم زیبایی که بازی کرد، یعنی A Star Is Born، نامزد جایزه اسکار شد.

آدام درایور در نقش مائوریتزیو گوچی

یکی دیگر از شخصیت‌های مهمی که در نقد خانه گوشی با آن مواجه می‌شویم، مائوریتزیو گوچی است که همان‌طور که گفتیم، به دستور همسر سابق خود کشته می‌شود.

نقش این شخصیت مهم را آدام درایور بازی کرده که در آن بسیار موفق بوده است. این بازیگر موفق، در تاریخ 19 نوامبر سال 1983 (مطابق با 28 آبان 1363) در سن‌دیه‌گو دیده به جهان گشود. این بازیگر آمریکایی، اولین کار حرفه‌ای خود را با بازی در تئاتر برادوی به نام Mrs. Warren’s Profession شروع کرد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

این بازیگر از افتخارات زیادی برخوردار است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نامزدی تونی، جایزه امی، اسکار، گلدن گلوب، جایزه منتخب منتقدین و دو جایزه بفتا اشاره کرد.

خوب است برای نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) بدانید که درایور با بازی حرفه‌ای خود در فیلم‌های متفاوت، بسیار مورد توجه مخاطبان و حتی منتقدان قرار گرفته است. این بازیگر حرفه‌ای و ماهر، نظر مثبت اکثریت افراد را به خود جلب کرده است.

جرد لتو در نقش پائولو گوچی

یکی دیگر از کاراکترهایی که در بررسی فیلم House Of Gucci مشاهده می‌کنیم، شخصیت پائولو گوچی است که اهمیت زیادی دارد. جرد لتو محبوب و دوست‌داشتنی که این شخصیت به تصویر کشیده است، در تاریخ 26 دسامبر سال 1971 (مطابق با 5 دی 1350) متولد شد.

محل تولد این موسیقیدان و بازیگر، ایالت لوئیزیانا است. این شخصیت، از اویل 1990 بازیگری را به طور حرفه‌ای شروع کرد و در سریال زیبای My So-Called Life به شهرت عموم رسید.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
جرد لتو در نقش پائولو گوچی

او در فیلم‌های زیادی به‌صورت نقش مکمل به بازیگری می‌پرداخت تا اینکه در فیلم Requiem for a Dream که در سال 2000 اکران شد، به‌عنوان نقش اصلی ایفای نقش کرد.

لتو برای بازی در این فیلم، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. برای اینکه نقد House of Gucci را کامل‌تر انجام دهید، خوب است بدانید که لتو در انتخاب و ایفای نقش بسیار دقت کرده و خوب عمل می‌کند. این بازیگر تاکنون افتخارت بسیاری کسب کرده است و یک‌بار هم جایزه اسکار برنده شده است. وی همچنین پنج آلبوم موسیقی منتشر کرده است.

آل‌پاچینو در نقش آلدو گوچی

یکی از شخصیت‌های مهمی که در نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) با آن مواجه می‌شویم، شخصیت مهم آلدو گوچی است که به‌عنوان مؤسس برند گوچی شناخته می‌شود. این نقش مهم را بازیگر حرفه‌ای و محبوب، آل‌پاچینو بازی کرده است.

آلفرد جیمز پاچینو که با نام آل‌پاچینو شناخته می‌شود، جزو برجسته‌ترین فیلم‌سازان و بازیگران آمریکایی شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این بازیگر باتجربه، در تاریخ 25 آوریل سال 1940 (مطابق با 5 اردیبهشت 1319) در نیویورک دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
آل‌پاچینو در نقش آلدو گوچی

این بازیگر آمریکایی که بیش از نیم‌قرن از عمر خود را در حرفه بازیگری گذرانده است، در فیلم خانه گوچی هم تأثیر بسزایی دارد. این بازیگر ماهر، افتخارات بسیاری دارد که اولین آن‌ها، نامزدی اسکار در سال 1973 برای بازی در فیلم The Godfather بود. بعدازاین سال، 9 بار دیگر نیز نامزد جایزه اسکار و درنهایت به دلیل بازی در فیلم Scent of a Woman در سال 1993، موفق به دریافت این جایزه شد.

این بازیگر فیلم House of Gucci برای اولین‌بار در سری فیلم‌های پدرخوانده، معروف شد و شهرت زیادی کسب کرد. بعدازاین فیلم هم هنرنمایی‌های این بازیگر را در فیلم‌های بسیاری از جمله The Devil’s Advocate (1997)، Insomnia (2002) و فیلم زیبای The Irishman (2019) مشاهده کرده‌ایم.

علاوه بر این، وی اولین‌بار در فیلم Looking for Richard (1996) تجربه فیلم‌سازی را به دست آورد که فیلم موفقی هم شد. از مهم‌ترین افتخارات آل‌پاچینو، می‌توان از جوایز بفتا، امی، گلدن گلوب و اسکار یاد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
امتیاز فیلم House of Gucci

برای نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) بهتر است با امتیازهایی که منتقدان برای آن ارائه کردند نیز آشنا شوید. منتقدان با نقد و بررسی فیلم خانه گوچی عقاید مختلفی داشتند. ازاین‌رو، نظرات متفاوتی برای نقد خانه گوچی ارائه دادند.

برای مثال، منتقدان در نقد House of Gucci در سایت راتن تومیتوز، از بین 166 نقدی که انجام شد، امتیاز 61% را کسب کرد. علاوه بر این، فیلم خانه گوچی در وب‌سایت متاکریتیک هم امتیاز 58% را به دست آورد. این امتیاز، بر اساس 53 نقد و بررسی فیلم House of Gucci بود.

بسیاری از منتقدانی که در نقد فیلم خانه گوچی نظرات مثبتی داشتند، مهم‌ترین نقطه قوت این فیلم را در هنرنمایی زیبای لیدی گاگا به همراه آدام درایور بوده است.

آن‌ها اعتقاد دارند که این دو بازیگر حرفه‌ای، در برابر هم بسیار عالی عمل کرده‌اند و فیلم زیبایی به مخاطب عرضه کرده‌‎اند. علاوه بر این، منتقدان عقیده دارند که لیدی گاگا، نوعی شخصیت طنز درون خود دارد که موجب شده تا فیلم House of Gucci با موفقیت بیشتری روبرو شود.

از سوی دیگر، برخی از منتقدان اعتقاد با نقد و بررسی فیلم House of Gucci به این باور رسیدند که درون‌مایه و محتوای داستان چندان قابل‌قبول نبوده است. همچنین بسیاری از آن‌ها از شیوه کارگردانی ریدلی اسکات ایراد گرفته‌اند. همچنین با نقد فیلم خانه گوچی مشاهده می‌کنیم که از نظر برخی از منتقدان، بعض از بازیگران برای نقش‌ها مناسب نبودند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

نظر منتقدان

برای درک بهتر نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) بهتر است با نظر منتقدان اصلی این فیلم آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در بررسی فیلم House of Gucci مشاهده می‌کنیم، بازیگری بی‌نظیر لیدی گاگاست.

بیشتر منتقدان این بازیگر را نقطه قوت فیلم خانه گوشی می‌دانند. برای مثال، پیتر بردشاو که یکی از منتقدان این فیلم است، در نقد خانه گوچی اظهار داشت که این فیلم بسیار احمقانه است که تنها بازیگری زیبای لیدی گاگا آن را قابل دیدن می‌کند.

همچنین اوون گیلبرمن در نقد House of Gucci عقیده دارد که این فیلم، در عین سرگرمی و جذابیتی که دارد، نمی‌توان آن را به‌عنوان فیلمی جدی به‌حساب آورد. از سوی دیگر، لیا گرینبلات در نقد و بررسی فیلم خانه گوچی عقیده دارد که فیلم‌نامه کم و کاستی‌های بسیاری دارد و در هر لحظه، موارد متفاوتی را به مخاطب نشان می‌دهد.

این امر موجب می‌شود که فیلم حالتی به‌هم‌ریخته به خود بگیرد. با همه موارد ذکرشده، منتقدان زیادی ازجمله دیوید ارلیچ در نقد خانه گوچی بیان کرد که این فیلم بسیار جذاب و گیراست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci)
نظر منتقدان

به‌طورکلی، نظرات متفاوتی برای فیلم House of Gucci ارائه می‌شود که هر یک از آن‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. همان‌طور که مشاهده کردیم، هر منتقدی نظر متفاوتی درباره نقد House of Gucci می‌دهد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود این فیلم را انتخاب کنید.

سخن نهایی

نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) یکی از داغ‌ترین بحث‌های این روزهای افراد است. شما با نقد و بررسی فیلم خانه گوچی متوجه می‌شوید که این فیلم، بر اساس واقعیت بوده و همچنین از کتابی به همین نام الهام گرفته است. ما در این مقاله، به بررسی فیلم House of Gucci پرداختیم و تمام نکات مربوط به آن را برای شما بیان کردیم.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes.com

نظر شما در خصوص نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر