;
coinex

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ (Galaxy A52 Vs. Galaxy A72)

اگر قصد خرید گوشی میان‌رده از برند سامسونگ را دارید در این نوشتار که به مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از بهترین میان‌رده های بازار پرداخته‌ایم، با ما باشید.

سامسونگ بعد از تجربه‌ی موفق گلکسیA71 و گلکسی A51، نسل بعدی این دو گجت پرطرفدار را روانه بازار جهانی کرد. سامسونگ قصد دارد به کمک این دو محصول بخش میانی بازار را در دست بگیرد که به نظر می‌رسد تا کنون موفق عمل کرده است. در ادامه این نوشتار به مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A72 سامسونگ پرداخته‌ایم.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

در نسل قبلی این دو گجت، A72 نسبت به A52 در بسیاری از موارد برتری داشت، اما مقایسه گوشی A52 با A72 نشان می‌دهد در این نسل تفاوت‌ها به حداقل رسیده و جزء اختلاف در سایز و چیدمان دوربین و البته قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

درواقع هر دو محصول سامسنوگ نسبت به نسل گذشته خود پیشرفت‌های قابل توجه و چشم‌گیری داشته‌اند تا بتوانند کاربران را ترغیب به خرید کنند. برای اطلاع از جزئیات مشخصات و تفاوت‌های اساسی این دو مدل گوشی و اینکه بین این دو محصول کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد، با مقایسه گوشی A52 با A72 همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از نظر نمایشگر

با توجه به امولد بودن نمایشگر رنگ مشکی عمق بسیار زیادی دارد و روشنایی نیز در این دو محصول کافی به نظر می‌رسد. در مقایسه گوشی گلکسی A52 و A72 باید گفت که با دو نمایشگر خوب مواجه هستیم و هر دو می‌توانند محتوا را زنده و پویا را به نمایش گذارند.

گلکسی A72 نمایشگری ۶.۷ اینچی با تراکم پیکسلی ۳۹۴ از نوع سوپر امولد که رزولوشن FHD+ دارد را ارائه می‌دهد. نمایشگر دستگاه در حالت خودکار تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند و این یعنی در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی بابت مشاهده‌ی محتوا وجود نخواهد داشت.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گلکسی A52 از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۰۷ از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. این نمایشگر نیز مانند A72 در حالت خودکار تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند و کاملا مشابه هستند.

سامسونگ برای هر دو مدل گوشی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نظر گرفته است که باعث می‌شود نمایشگر این دو محصول را برتر از نسل قبلی آن‌ها بدانیم.

در تنظیمات صفحه نمایش هردو دستگاه می‌توانید بین سه گزینه Vivid یا رنگ‌های اغراق شده و Natural یا رنگ‌های طبیعی و یا گزینه‌ی سوم که به صورت دستی یکی را انتخاب کنید و به تنظیم نمایشگر بپردازید.

باید گفت که بین نمایشگرهای این دو مدل سامسونگ هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود و صفحه نمایش هر دو محصول جزو بهترین‌ها در بازه‌ی قیمتی خود هستند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

طراحی این دو گوشی سامسونگ به قدری به هم شباهت دارد که در مقایسه گوشی A52 با A72 تشخیص آن‌ها از یکدیگر ساده نیست. پنل پشتی هر دو گوشی ساده است و ماژول دوربین به جای یک برجستگی مجزا با بدنه یکپارچه شده و میزبان دوربین چهارگانه و فلاش LED این محصول است.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

جنس قاب پشتی هر دو گوشی از پلاستیک است و به‌نظر سامسونگ اعتقادی به استفاده از شیشه در میانرده‌ها ندارد. فریم اطراف دو محصول از جنس پلاستیک است، ولی بر خلاف قاب پشتی طراحی براق دارد.

این فریم در سمت راست میزبان دکمه‌های پاور و میزان صدا، در بالا میزبان خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه و میکروفون دوم و در پایین میزبانی از درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و اسپیکر برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

مات بودن پشت گوشی باعث می‌شود حس بهتری از دست گرفتن این دو مدل داشته باشید و اصطکاک در هردو محصول با دستتان بیشتر است. البته مات بودن قاب پشت باعث می‌شود تا جای اثرانگشت کمتری باقی بماند و این موضوع زیبایی گوشی را تحت تأثیر قرار ندهد.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

در مقایسه گوشی گلکسی A52 و A72 از نظر طراحی قاب پشتی و فریم اطراف هیچ تفاوتی بین A72 و گلکسی A52 وجود ندارد و شاید بتوانید به تفاوت بسیارکم اندازه‌ی آن‌ها پی ببرید. این تفاوت اندازه باعث شده تا A72 حدود ۵ میلی متر کشیده‌تر و حدود ۲ میلی‌متر عریض‌تر باشد.

گلکسی A52 را باید از نظر ارگونومی محصول بهتری بدانیم چون این گوشی 14 گرم نسبت به A72  سبک‌تر است اما از نظر ضخامت هر دو در عدد ۸.۴ میلی‌متر قرار می‌گیرند. و باید عنوان کرد که هر دو گوشی می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱متری آب دوام بیاورند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

قاب جلویی گلکسی A52 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی در بالای صفحه نمایش یک پانچ هول کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی به چشم می‌خورد و بالاتر از آن اسپیکر مکالمه دیده می‌شود که نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را نیز به‌عهده دارد.

قاب جلویی گلکسی A72 یک نمایشگر ۶.۷ اینچی در بالای صفحه نمایش یک پانچ هول و بالاتر از آن اسپیکر مکالمه و دوم دقیقا همانند گلکسی A52 دیده می‌شود و باید بدانید که نسبت نمایشگر به بدنه‌ در A71 و A51 در نسل قبلی حدود ۸۷ درصد بود و این‌بار این عدد به ۸۴ کاهش یافته است. از نظر رنگ بندی سامسونگ تفاوتی بین این دو محصول میانرده قائل نشده و برای هر دو چهار رنگ مشکی، بنفش، سفید و آبی را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از نظر اسپیکر

بالاخره سامسونگ نیز این میانرده‌های خود را به اسپیکر استریو مجهز کرد که این ویژگی به کمک اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم صورت گرفته است. نسل قبل این دو گوشی میانرده اسپیکرهای تکی داشتند و استفاده از اسپیکر استریو در نسل جدید پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

به دلیل استریو شدن اسپیکرها، صدایی فراگیرتر به گوش کاربران می‌رسد که این نکته‌ بسیار مثبتی ارزیابی می‌شود، ولی از جنبه‌ی منفی این اسپیکرها بلندی صدا خیلی باکیفیتی ندارند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از لحاظ دوربین اصلی

در این بخش مقایسه سامسونگ A52 با A72 را با مشخصات A52 دوربین آغاز می‌کنیم که ماژول گوشی گلکسی A52 سامسونگ از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

عکس‌هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی میانرده سامسونگ ثبت شده‌اند کیفیت بالایی دارند و برای یک محصول با این قیمت بسیار مناسب است. علاوه براین تصاویری که با دوربین فوق عریض این گجت گرفته شده است دارای کیفیت بسیار بالایی هستند، اما در بعضی از موارد جزئیات و وضوح تصاویر برای کاربران راضی کننده نیستند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

دوربین ماکرو گلکسی A52 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند از این دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کنند و تصاویر خوبی را به ثبت برسانند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 را این طور ادامه می‌دهیم که در ماژول دوربین گوشی Galaxy A72 یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید این گجت به جای دوربین تشخیص عمق گوشی گلکسی A52 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده می‌کند، به طورکلی تصاویر گرفته شده با دوربین این دستگاه بسیار با کیفیت هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

باید گفت این دو میان‌رده شرکت سامسونگ در بخش دوربین دارای یک مشکل هستند و آن هم ایجاد تغییرات نرم افزاری به صورت خودکار پس از ثبت تصاویر است، برای مثال اگر شما از یک منظره تصویری ثبت کنید و سپس وارد گالری شوید متوجه خواهید شد که تصویر ثبت شده با تصویری که در گالری قرار گرفته است، تفاوت دارد.

دلیل این موضوع این است که قسمت سخت‌افزاری دوربین نمی‌تواند برای مثال سایه‌ها را به خوبی ثبت کند، به همین دلیل در بخش نرم‌افزاری با ویرایش‌های خودکاری که روی تصاویر صورت می‌گیرد، این مشکلات برطرف خواهد شد. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است، زیرا بسیاری از کاربران طرفدار تصویر برداری به صورت طبیعی هستند، اما برخی دیگر از کاربران علاقه دارند تا تصویر ثبت شده را ویرایش کرده و برای مثال رنگ‌ها را غلیظ‌‌تر کنند.

در مقایسه گوشی گلکسی A52 و A72 پنل پشتی هر دو دستگاه یک ماژول دوربین چهارگانه البته با ویژگی‌های کم‌وبیش یکسان وجود دارد، که باعث می‌شود هر دو محصول سامسونگ توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از لحاظ دوربین سلفی

در هر دو محصول یک بریدگی در نمایشگر وجود دارد که در این بریدگی قاب جلویی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که از HDR پشتیبانی می‌کند و این دوربین نیز مانند دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

باید عنوان کرد چنین دوربین سلفی در یک گوشی هوشمند در این بازه قیمتی می‌تواند یکی از نقاط قوت گجت مورد نظر محسوب شود که هردو محصول از آن پشتیبانی می‌کنند و دقیقا مشابه هستند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 از نظر باتری

دو محصول سامسونگ در اندازه نمایشگر با هم تفاوت دارند و این موضوع در کنار ابعاد بزرگ‌تر گلکسی A72 باعث شده تا سامسونگ باتری با ظرفیت بیشتری برای آن در نظر بگیرد.

باتری گلکسی A72 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، که از نظر شارژدهی به لطف داشتن باتری بزرگ‌تر عملکرد بهتری نسبت به رقیب را ارائه می‌دهد. این باتری از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

سامسونگ در جعبه A72 آداپتوری ۲۵ وات قرار داده است. گلکسی A72 در مدت ۳۰ دقیقه به شارژ ۵۴ درصدی می‌رسد. و شارژ کامل گلکسی A72 حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

برای گلکسی A52 یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. سامسونگ در جعبه A52 یک آداپتور ۱۵ واتی قرار داده است. باید گفت در مدت 30 دقیقه گلکسی A52 تا ۳۴ درصد شارژ می‌شود و و برای پر شدن باتری گلکسی A52 باید بیش از ۲ ساعت منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه سامسونگ A52 با A72 رابط کاربری و نرم افزار

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای محصولات سامسونگ عملکرد پایداری را به ارمغان آورده است.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

در مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A72 سامسونگ  باید گفت هردو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند. ترکیب این دو باعث شده تا عملکرد خوبی را از گلکسی A72 و گلکسی A52 شاهد باشیم.

مقایسه سامسونگ A52 با A72 از لحاظ سخت افزار

هر دو گوشی میانرده سامسونگ به چیپست ۸ نانومتری اسنپدارگون 720G مجهز شده‌اند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (GHz Kryo 465 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 465 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را شامل می‌شود.

با کمک این تراشه هر دو محصول در استفاده روزمره عملکرد سریع و روانی خواهند داشت و به سرعت به دستورات کاربر پاسخ می‌دهند. در زمینه اجرای بازی‌های گرافیکی نیز با تراشه‌ی ناتوانی مواجه نیستیم و می‌توان بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی موبایل را به روی تنظیمات گرافیکی متوسط و خوب البته نه عالی بدون مشکل اجرا کرد.

این مجموعه سخت افزاری در گلکسی A72 با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود و به مقایسه سامسونگ A52 با A72 باید این نکته را اضافه کرد که گلکسی A52 به غیر از رم ۶ و ۸ امکان انتخاب نسخه رم ۴ هم وجود دارد که توصیه نمی‌شود.

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72
مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

باید عنوان کرد هر دو گوشی عملکرد رضایت بخشی از نظر سخت افزاری دارند و هیچ تفاوتی هم در عملکرد آن‌ها دیده نمی‌شود. مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A72 سامسونگ نشان می‌دهد که پیشرفت سامسونگ در نسل جدید این دو محصول بیشتر سخت‌افزاری بوده، اگرچه بهترین تصمیم را نیز گرفته است.

زیرا این روزها به اصطلاح اگر قدرتمند نباشی در دنیای موبایل ناک اوت می‌شوید. از این رو به میان‌رده‌های سامسونگ مخصوصاً به خاطر این که از تراشه اختصاصی خود سامسونگ استفاده نکرده‌اند، امتیاز خوبی باید داد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72
مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72

هر دو مدل گوشی نسخه 5G هم دارند که تفاوت آن‌ها با مدل‌های استاندارد 4G در تراشه است که از اسنپدراگون 750G استفاده شده که هم قدرتمندتر است و هم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند که قیمت بالاتری هم دارند.

با توجه به مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A72 سامسونگ در حال حاضر کاربران برای خرید A72 که ابعداد کمی بزرگ‌تر است، لنز تله‌فوتو دارد و باتری آن کمی حجیم‌ترست باید حدود ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنند، در مقابل قیمت جهانی A52 با این که حدود ۳۵۰ یورو در نظر گرفته شده و گران به می‌رسد، اما نسبت مدل A72 ارزش خرید بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A72 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر