;
coinex

بهترین فیلم های فرشته حسینی [8 فیلم برتر]

بهترین فیلم های فرشته حسینی موضوعی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر مشتاق هستید با این بازیگر محبوب و فیلم‌های وی بیشتر آشنا شوید، با معرفی آثار فرشته حسینی با ما همراه باشید.

فرشته حسینی متولد سال 1376 در ایران است. والدین او اهل کشور افغانستان هستند و خانواده‌ای پرجمعیت دارد. او در حالی بازیگری را در پیش گرفت که خانواده وی مخالف این کار بودند. با این حال توانست در این عرصه بدرخشد و موفق شود.

فرشته حسینی بازیگر سینما و تئاتر بوده و از دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان، بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است.

وی با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنواره بین‌ المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن برای بازی در این فیلم شد.

فرشته حسینی در سال 1400 به خاطر بازی در فیلم دسته دختران نیز برنده دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن شد. لیست فیلم های برتر فرشته حسینی این بازیگر موفق در ادامه آمده است.

بهترین فیلم های فرشته حسینی

فرشته حسینی فعالیت هنری‌ خود را زمانی که ۹ سال سن داشت آغاز کرد و به‌خاطر حساسیت‌هایی که خانواده‌اش داشتند فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد. وی در کنار تئاتر در فیلم‌های سینمایی و مستند هم بازی کرده‌است.

حسینی نخستین‌بار با بازی در فیلم مستند من یک بازیگر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال ۱۳۹۴ جلوی دوربین رفت. لیست فیلم های برتر فرشته حسینی در ادامه آمده است.

رفتن – Parting

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: نوید محمودی
  • ژانر: اجتماعی، خانوادگی
  • سال انتشار: 1395

فرشته حسینی بازیگری را از سنین پایین و حدود 9 تا 12 سالگی با تئاتر آغاز کرد و با فیلم رفتن ساخته برادران محمودی در سال 95 به سینما آمد.

رفتن نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی در مقام کارگردان است که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی تولید شده و محصول سال ۱۳۹۵ است.

این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده ‌است که اکران خود را در سینماهای شهر کابل آغاز کرد.

بازیگرانی چون رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، افشین اخلاقی، سیناسهیلی، محفوظ محمودی و شمس لنگرودی در این فیلم ایفای نقش کردند. فیلم رفتن قصه فرشته و نبی قصه‌ای عشقی است که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شوند. فیلم رفتن از بهترین فیلم های فرشته حسینی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

هفت و نیم – Seven and a Half

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: نوید محمودی
  • ژانر: خانوادگی اجتماعی
  • سال انتشار: 1397

حسینی در فیلمی دیگر از برادران محمودی به نام هفت و نیم بازی کرده است. فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانستانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند و قصه دخترانی است که قرار است جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود، اما هر کدام از آن‌ها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.

این فیلم و در ژانر خانوادگی اجتماعی است. در این فیلم ندا جبرائیلی، هستی مهدوی فر، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، شیدا خلیق، افسانه کمالی، محمدرضا غفاری، علیرضا کمالی و حسین مهری به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان به نمایش در آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

یلدا – Yalda

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: مسعود بخشی
  • سال انتشار: 1397

در ادامه معرفی آثار فرشته حسینی به بررسی فیلم یلدا به کارگردانی مسعود بخشی می‌پردازیم. یلدا که با نام یلدا، شبی برای بخشش (Yalda, a Night for Forgiveness) نیز شناخته می‌شود، محصول سال ۱۳۹۷ است.

داستان فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده ‌است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا، بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

یلدا ابتدا در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد. اولین نمایش جهانی یلدا در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم ساندنس صورت پذیرفت.

یلدا با نمایش در مسابقه اصلی سینمای بلند داستانی جهان در جشنواره ساندنس با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبرو شد. در ادامه نیز این فیلم در کشورهای، فرانسه، سوئیس، آلمان، جمهوری چک، کانادا، اوکراین، فنلاند، کره جنوبی، بلغارستان، صربستان، ترکیه و مالزی به نمایش درآمد.

این فیلم از بهترین فیلم های فرشته حسینی و جزو موفق‌ترین فیلم‌های جدول اکران فرانسه بوده است.

دسته دختران – Squad of Girls

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: منیر قیدی
  • سال انتشار: 1400

در لیست فیلم های برتر فرشته حسینی ، فیلم دسته دختران نیز قرار دارد. دسته دختران فیلمی ایرانی به کارگردانی منیر قیدی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. نوشتن فیلم‌نامه این فیلم بر عهده قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امین بوده ‌است.

بازیگران این فیلم نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، حسین سلیمانی، صدف عسکری، محمد صدیقی‌مهر، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا هستند.

این فیلم راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

سونامی – Tsunami

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: میلاد صدرعاملی
  • سال انتشار: 1396

سونامی فیلمی به کارگردانی میلاد صدرعاملی، نویسندگی میلاد صدرعاملی و علی اصغری و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی محصول سال 1396 ایران است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

«سونامی» یک درام ورزشی است. محوریت داستان فیلمنامه درباره زندگی یک تکواندوکار است که در ادامه با اتفاقات مختلفی روبه رو می‌شود.

سونامی روایتگر پستی و بلندی و چالش‌های زندگی ورزشکاران است. در آخرین اردوی تیم ملی تکواندو، سه نفر از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شده و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که «خسروی»، سرمربی قدیمی و کهنه کار، بعد از سال‌ها بازگردد و کار نیمه تمامش را به پایان برساند. دشوارترین انتخاب او اما بین «بهداد مقیمی»، نفر اول دنیا و تنها بازمانده تیم «مرتضی نژادی»، شاگرد قدیمی وی است.

شکستن همزمان بیست استخوان – Rona, Azim’s Mother

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: جمشید محمودی
  • سال انتشار: 1396

شکستن همزمان بیست استخوان با نام بین‌المللی رونا، مادر عظیم، فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی است که در سال ۱۳۹۶ تولید شده ‌است.

این فیلم نماینده سینمای افغانستان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار بود. شکستن همزمان بیست استخوان علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های فرشته حسینی است، به عنوان بهترین فیلم جشنواره معتبر بوسان نیز انتخاب شد.

عظیم (با بازی محسن تنابنده) یک پناهنده افغان است که در شهرداری تهران مشغول به کار است تا بتواند به خانواده، مادر و برادرش فاروق کمک کند تا قاچاقی به آلمان بروند.

اما در لحظه آخر فاروق از بردن مادرشان منصرف می‌شود و عظیم نیز متوجه می‌شود که مادرشان نیازمند عمل پیوند است. عظیم باید بین جان خودش و مادرش انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

بهترین فیلم های رضا عطاران

قورباغه – The Frog

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: هومن سیدی
  • ژانر: جنایی و معمایی

قورباغه مجموعه نمایشی با ژانر جنایی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی بود که فصل اول آن اخیرا به پایان رسید.

حسینی در این سریال نقش لیلا را بازی کرد. داستان این سریال از این قرار است که در روز چهارشنبه سوری سه دوست به نام‌های رامین، فرید و جواد، بعد از ربودن اسلحه یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری، همکلاسی دوران کودکی رامین که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌است می‌زنند. اما اتفاق بسیار عجیبی در آنجا رخ می‌دهد که نشان از قدرت خارق‌العاده صاحب‌خانه (نوری) دارد.

سریال قورباغه، اولین سریال شبکه خانگی است که هومن سیدی آن را کارگردانی کرده و هم چنین اولین تجربه نوید محمدزاده در بازی در سریال‌های پخش خانگی است.

اقامت در میان خدایان

بهترین فیلم های فرشته حسینی

  • کارگردان: ووک روموویچ
  • سال انتشار: در حال ساخت

فرشته حسینی در فیلم جدید فیلمسار صرب ووک روموویچ به نام «اقامت در میان خدایان» ایفای نقش می‌کند. این کارگردان بیشتر با فیلم «فرزند هیچکس» شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۴ در هفته منتقدان ونیز جایزه برده بود.

فیلم سینمایی «اقامت در میان خدایان» درباره یک زن جوان افغان به نام فرشته است، که با همسرش رضا و سه فرزندش به عنوان پناهنده به صربستان می‌آید.

وی ناگهان متوجه می‌شود که برادر جوانش علی که چند هفته قبل به این کشور آمده بوده غرق شده و در قبری بی‌نام به خاک سپرده شده است.

در ادامه فرشته تصمیم می‌گیرد که در بلگراد بماند و برادرش را در قبری مناسب به خاک بسپارد، اما این به معنای درگیر شدن در یک پروسه پیچیده اداری است که حتی پای پدرشان که هنوز در افغانستان هست را به ماجرا باز می‌کند.

علاوه بر فرشته حسینی که نقش اصلی این فیلم است، رضا اخلاقی، برانکا کاتیچ و نیکولا ریسانووچ در این فیلم بازی می‌کنند و علاوه بر صربستان، شرکت‌هایی از ایتالیا و کرواسی هم در ساخت این فیلم شریک هستند. فیلم در حال حاضر در بلگراد در حال فیلمبرداری است و به گفته سینه‌اروپا بعدها برای فیلمبرداری چند صحنه گروه به ایران خواهند آمد.

در ادامه بررسی بهترین فیلم های فرشته حسینی به بررسی تئاترهای وی می‌پردازیم. حسینی علاوه بر بازی در فیلم و سریال‌های بررسی شده در بالا، در تئاترهای زیر نیز به ایفای نقش پرداخته است:

  • خشونت علیه زنان
  • سینماهای من
  • شازده کوچولو
  • ماهی سیاه کوچولو
  • من موجودی احساساتی هستم
  • یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش
  • من یک سالوادورم

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های فرشته حسینی پرداختیم. این بازیگر موفق علاوه بر فیلم در سریال و تئاتر نیز بازی کرده است و تاکنون توانسته بسیار موفق باشد. لیست فیلم های برتر فرشته حسینی در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های فرشته حسینی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر