coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) ؛ نوجوانی پر فراز و نشیب‌

فیلم قرمز شدن یکی از انیمیشن‌های جدیدی است که توسط یک خانم کارگردانی شده است. با نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) با تکراتو همراه باشید.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که اخیراً رایج شده است. اگر شما هم طرفدار انیمیشن هستید، مطالعه این نوشتار می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید، بهتر است تا پایان این نوشتار از تکراتو همراه باشید. ما در این مطلب، تلاش کردیم تمام جوانب این انیمیشن بپردازید.

آیا شما هم دوران نوجوانی و بلوغ خود را به یاد می‌آورید؟ احتمالاً می‌دانید که این دوران یکی از مهم‌ترین زمان‌های زندگی هر انسان به شما می‌رود. انیمیشن قرمز شدن هم به بررسی این موضوع خطیر می‌پردازد. همه افراد با اضطراب‌ها و استرس‌های این دوران آشنا هستند. در این انیمیشن، ما قصد داریم نبرد میان این خطرات این دوران را به شما نشان دهیم.

این فیلم جذاب را شی از چین کارگردانی کرده است و او را می‌توان یکی از کارگردانان موفق زن به شمار آورد. او خلاقیت بالایی در ساخت این انیمیشن دارد و شما می‌توانید به‌راحتی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنید.

این فیلم جذابیت بالایی برای مخاطبان دارد و اغلب افراد به آن علاقه نشان دادند. به دلایل متفاوت، می‌توان این فیلم را اثری بسیار مهم دانست. شما با تماشای این فیلم، می‌توانید با دنیای کودکانه و دخترانه ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که با گذشته کارگردان هم آشنا شوید.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)

برای بررسی و نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) شما می‌توانید به اطلاعات کامل این فیلم دسترسی پیدا کنید. این فیلم زیبایی‌های خاصی دارد و شما می‌توانید با شخصیت‌ها، روایت‌ها و مضامین انیمیشن آشنا شوید. البته برخی از منتقدان اعتقاد دارند که در این فیلم، سرشار از موضوعات شرم‌آور است که بهتر است برخی از بخش‌های آن سانسور شود.

با تماشای این فیلم جذاب، شما می‌توانید رشد کنید و تجارب زیادی کسب کنید. می، دختر 13 ساله‌ای است که به شما نشان می‌دهد دوران بلوغ و رشد خود را چگونه می‌گذراند. در این انیمیشن، شما می‌توانید از داستان‌سرایی استعاری جذابی بهره‌مند شوید.

اگر به انیمیشن‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به نقد انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild) بیندازید. علاوه بر این، بهترین انیمیشن‌های 2022 به همراه تریلر و تاریخ اکران هم ممکن است برای شما جذاب باشد. بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما هم 30 کارتون برتر در سراسر دنیا را به شما نشان می‌دهد.

اگر به فیلم‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید سری به نقد انیمیشن خواندن 2 یا حتی نقد انیمیشن افسون (Encanto) بزنید. علاوه بر موارد ذکرشده، نقد انیمیشن خانواده آدامز (The Addams Family) می‌توانید برای اغلب شما بسیار جذاب و دیدنی باشد.

داستان فیلم قرمز شدن

اکنون وقت آن رسیده که با داستان و نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) نیز آشنا شوید. در این فیلم، شما با یک دختر نوجوان 13 ساله روبرو می‌شوید که بسیار اعتمادبه‌نفس بالایی دارد. این دختر نوجوان تا حد زیادی دمدمی‌مزاج است و نمی‌تواند مانند یک فرزند وظیفه‌شناس برای مادر خود باشد. به بیانی دیگر، این دختر نمی‌تواند با تحولات و اتفاقات دوران نوجوانی خود به‌خوبی کنار بیاید.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی فیلم قرمز شدن (Turning Red)

از سوی دیگر، مادر او بسیار محافظه‌کار است و چندان با روحیات فرزند تازه به بلوغ رسیده خود آشنایی ندارد. معضلات و شیطنت‌های دوران بلوغ می بسیار سخت است. این تا حدی است که وقتی اوضاع می تا حد زیادی به هم می‌ریزد، به‌نوعی پاندای قرمز غول‌پیکر تغییر شکل می‌دهد. البته این موضوع با ریشه خانوادگی می ارتباط نزدیکی زیادی دارد. این رویداد، چیزی نبود که می برای زندگی نوجوانی خود از آن انتظار داشت.

بسیاری از افراد باور دارند که این فیلم تا حد زیادی دلچسب، اما بی‌طرفانه است که دشواری‌های سن بلوغ را به نمایش می‌گذارد. در این انیمیشن، شما همه نواقص یک خانواده چینی و افراط آن‌ها در کلیشه‌ها را تماشا می‌کنید. میلین لی که با خانواده کانادایی چینی خود در تورنتو زندگی می‌کند، زندگی خود را در سال 2002 می‌گذرانند.

او تمام تلاش خود را می‌کند که یک دختر کامل برای مادر خود باشد. این اتفاق حتی زمانی مشهود می‌شود که او افکار و خواسته‌های خود را برای مادر به زیر پا می‌گذارد. در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) مشاهده می‌کنیم که این اتفاقات بعد از دوران بلوغ می، به سخت‌ترین حد خود می‌رسد. بهتر است که بیشتر از این با داستان فیلم، شما را خسته نکنیم و مستقیم به سراغ نقد فیلم Turning Red برویم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی Turning Red

شخصیت‌پردازی می

با تماشای این انیمیشن، با شخصیت جذاب و منحصربه‌فرد می آشنا می‌شویم. در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که می یک دختر نوجوان در مدرسه راهنمایی است که اخلاق خاص خود را دارد. او بسیار خلاق و با اعتمادبه‌نفس است. علاوه بر این، کارنامه تحصیلی او هم بسیار قابل‌قبول و عالی است. او به همراه دو دوست خود در مدرسه، یک مثلث عاطفی را تشکیل می‌دهند.

نکته جالب‌توجه درباره دوستان می این است که آن‌ها به‌خوبی یکدیگر را می‌شناسند. این تا حدی است که حتی دوستان او علایق می را درک کرده و آن‌ها را به او نشان می‌دهند. خوب است بدانید که شی از راه‌های ظریفی برای نشان دادن شخصیت‌های اصلی مانند می و سایر شخصیت‌های فرعی استفاده می‌کند. از آرایش غلیظ مادربزرگ می (با بازی هووای چینگ) گرفته تا کفش‌ها و لباس‌های پر زرق‌وبرق‌دار خاله‌های او که به همراه مادربزرگ می هستند.

نکته جالب دیگری که درباره شخصیت می وجود دارد، موهای او است. بدین صورت که وقتی می آرام است، موهای او نیز کاملاً صاف هستند. این در حالی است که بعد از عصبانی و تبدیل شدن او به پاندا، موهای می به سمت بالا می‌جهند. در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) می‌گویند که این موضوعات موجب می‌شوند که تغییرات احساسی می تقویت شوند.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد قرمز شدن / نقد Turning Red

کارگردانی موفق شی در انیمیشن Turning Red

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این انیمیشن جذاب را زن چینی به نام دومی شی (Domee Shi) کارگردانی کرده است. بسیاری از منتقدان کارگردانی او را مورد ستایش قرار داده‌اند و موفقیت انیمیشن را مدیون هنر شی می‌دانند. علاوه بر این، خوب است بدانید که نویسندگی و کارگردانی این فیلم را هم شی برعهده داشته است.

نکته مهمی که درباره کارگردانی شی وجود دارد، این است که تغییراتی که در طول فیلم در شخصیت‌ها ظاهر می‌شوند، به درخشش بیشتر شی کمک بسزایی می‌کنند. قرمز شدن هم مانند فیلم کوتاه شی به نام Bao که برنده اسکار شد، روابط عاطفی پیچیده بین مادر و فرزندی را نشان می‌دهد که آماده جدا شدن از خانواده است. علاوه بر موارد ذکرشده، در این انیمیشن مشاهده می‌کنیم که شی برای انتقال احساسات میان شخصیت‌های خود، از اصطلاح‌های فرهنگی استفاده می‌کند.

در اینجاست که فیلم قرمز شدن جذاب می‌شود. بااین‌حال، لازم به ذکر است که جادوی پاندای قرمز ریشه در سنت‌ها و فرهنگ‌های شخصیت‌ها دارد. این فیلم تا حد زیادی دوستانه و درعین‌حال، عجیب‌وغریب است. علاوه بر این، شما در طول تماشای انیمیشن با تغییر شکل شخصیت‌ها نیز مواجه می‌شوید که به جذابیت آن اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)

برای این‌‌که نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) را بهتر درک کنید، خوب است بدانید که انتظارات خانوادگی در این فیلم تا حد زیادی بالاست. این انتظارها بسیار خفقان‌آور و شدید است. علاوه بر این، زنان در این انیمیشن در مصیبت‌هایی که در واقعه پاندای قرمز رخ می‌دهد، سهیم هستند. این امر نشان می‌دهد که زنان آسیایی در بین افراد سرد و بی‌احساس قرار می‌گیرند.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی فیلم قرمز شدن

آیا این فیلم در حال تحقیق بخشیدن با کلیشه‌هاست یا قصد دارد با آن مقابله کند؟ منتقدان در نقد فیلم Turning Red می‌گویند که داستان این انیمیشن پیچیده است که نمی‌توان این موضوع را از آن حدس زد. در پایان فیلم با کمی درک و همدلی، ما متوجه می‌شویم که دام‌ها و سنت‌های آسیایی، منبع مشکلات جامعه نیستند. علاوه بر این، در پایان این انیمیشن متوجه می‌شویم که همیشه قربانیانی هم در این موضوع وجود دارند؛ می یکی از این قربانیان است که ما در داستان با او آشنا شدیم.

نکته دیگری که در این فیلم گفته می‌شود، این است که علی‌رغم آشفتگی که در Turning Red مشاهده کردیم، بخش‌های رضایت‌بخشی هم داشت که مخاطبان را به خود علاقه‌مند کرد. برای مثال، در برخی موارد مشاهده می‌شد که فیلم و شخصیت‌ها به کارهای اولیه خود بازمی‌گشتند. برای مثال، شیدایی گروه پسران قبل از گروه BTS یکی از این موارد بود.

یکی از موضوعات منفی که درباره نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) گفته می‌شود، نحوه داستان‌سرایی آن است. همان طور که مشاهده کردیم، داستان‌سرایی این فیلم به‌صورت خطی است و به همین دلیل هم بهتر بود هیجان آن را بیشتر می‌کردند.

نوجوانی سخت در Turning Red

مهم‌ترین چیزی که در این فیلم مشاهده و درک می‌کنیم، نوجوانی سختی است که می و افراد مشابه او می‌گذرانند. در این انیمیشن، می به شما نشان می‌دهد که یک دوران به‌ظاهر ساده در زندگی یک نوجوان تا چه اندازه می‌تواند سخت باشد.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد قرمز شدن / نقد Turning Red

شاید برای شما جالب باشد که بدانید می هرگز تصور نمی‌کرد که بتواند در حین عصبانیت، تغییر شکل داده و به یک پاندای قرمزرنگ تبدیل شود. درواقع، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه او این بود که بتواند نمرات خود را خوب نگه داشته و علاقه خود را به گروه BTS محفوظ بدارد. علاوه بر این، او همواره دوست داشت خانواده‌ای داشته باشد که مثل همیشه به او افتخار کنند. در ابتدای بلوغ، هیچ چیزی او را از انجام همه این کارها و وظایف علمی، دوستانه و دخترانه می بازنمی‌داشت.

تنها چیزی که وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد مادر می چیزی را از او پنهان می‌کند. درحالی‌که اکثر نوجوانان در سنین بلوغ مجبور هستند با صدای دورگه و صورت پر از جوش خود کنار بیایند، خانواده می این دوران را به سطح جدیدی هدایت کرد. در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) به نظر می‌رسد که این موضوع، دلیل جذابیت فیلم و جدا شدن خانواده می از سایر خانواده‌ها شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

تبدیل شدن می به پاندای قرمز

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، تبدیل شدن می به یک پاندای قرمز ریشه در گذشته او دارد. بدین صورت که در قدیم‌الایام، اجدادیان می با خدایان یک معامله کردند. آن‌ها از خدا خواستند که به نحوی بتوانند با مهاجمین و دشمنان خود مقابله کنند. برای این کار، خدا به آن‌ها نوعی قدرت ماورا طبیعی عطا کرد که می‌توانستند به یک پاندای قوی و غول‌پیکر تبدیل شوند. بدین ترتیب، آن‌ها می‌توانستند از خود محافظت کنند.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد قرمز شدن / نقد Turning Red

اما این رویداد تا انتها نسل به نسل ادامه داشت و این موهبت تا به امروز به فرزندان این خانواده رسید. این موضوع تا حدی بود که تمام زنان این خانواده می‌توانستند به پاندا تبدیل شوند.

البته این تغییر در شهری مانند تورنتو می‌تواند کمی سخت باشد و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. همان طور که در انیمیشن مشاهده می‌کنید، افراد هنگامی به پاندا تبدیل می‌شوند که احساسات بر آن‌ها غلبه کند و به نحوی عصبانی شوند.

باتوجه‌به این‌که دوران نوجوانی بسیار دوره پرنشیب‌وفرازی است، می در این مدت بسیار به پاندا تبدیل می‌شد و به بیانی دیگر، احساسات آن مدام بالا و پایین می‌شدند.

البته در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) مشاهده می‌کنیم که پاندا همیشه هم خوب است و ممکن است برخی مواقع شخصیت را با مشکلاتی همراه کند. در انیمیشن می‌بینیم که مادر می به او می‌گوید که پاندای قرمز یک نیمه تاریک هم دارد که باید مواظب آن باشد.

البته گفتن مادر هم چیزی را تغییر نمی‌دهد. زیرا چه می روی تاریک پاندا را بشناسد و چه نشناسد، او اکنون مثل یک انسان عاقل فکر و رفتار نمی‌کند. او بسیار عصبانی است و به روی تاریک پاندا هیچ توجهی نمی‌کند.

این موضوع تا حدی است که گاهی اوقات پیش می‌آید که می به خانواده خود دروغ می‌گوید. در این انیمیشن مشاهده می‌کنیم که می آن دختربچه بامزه سابق نیست و اکنون به بخشی از پاندا تبدیل شده است. به بیانی دیگر، پاندای درون می قصد دارد بیرون بیاید.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد قرمز شدن / نقد Turning Red

عناصر مثبت فیلم قرمز شدن

بعد از این‌که با بخش‌های مهم انیمیشن آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره نکات مثبت آن کسب کنید. این موضوع در نقد فیلم Turning Red تأثیر بسزایی می‌گذارد. مهم‌ترین چیزی که در این فیلم با آن روبرو هستیم، تغییرات موجود در دوران بلوغ است. قرمز شدن به‌خوبی این تغییرات را تصویرسازی کرده تا مخاطب بتواند آن را درک کند.

ما در این فیلم درک می‌کنیم که در دوران بلوغ، فرد ممکن است احساسات عجیب‌وغریب متفاوتی داشته باشد. این موضوع در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) حتی به ما یادآوری می‌کند که در این دوران، احتمال دارد فرد احساس یک هیولا را داشته باشد که هر لحظه ممکن است از خود رفتار عجیبی بروز دهد. این تغییرات می‌تواند کاملاً طبیعی و حتی زیبا به نظر برسند که سایر افراد باید آن‌ها را درک کنند.

علاوه بر این، در این انیمیشن بهتر درک می‌کنیم که در دوران نوجوانی برای کودکان و والدین تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد. روابط میان این دو گروه، مدام در حال تغییر کردن است و نحوه رفتار هر دو طرف در مدت طولانی می‌تواند بر روابط عاطفی میان آن‌ها تأثیر بگذارد. برای مثال، ما مشاهده می‌کنیم که می رابطه نزدیک و خوبی با مادر خود ندارد و یکی از دلایل تغییر شکل او هم همین قضیه بود.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی فیلم قرمز شدن / نقد و بررسی Turning Red / نقد و بررسی فیلم قرمز شدن (Turning Red)

نکته مثبت دیگری که در این انیمیشن مشاهده می‌کنیم، رابطه عاطفی و درونی می با خانواده خود است. همان طور که گفتیم، دوران بلوغ می‌تواند بر این روابط تأثیر بگذارد.

این در حالی است که باوجود همه این درگیری‌ها، می خانواده خود را بسیار دوست دارد. باوجود همه درگیری‌هایی که در طول فیلم با آن‌ها همراه هستیم، متوجه می‌شویم که محبت اصلی و قلبی می به مادر خود همچنان پابرجاست.

در نهایت، ما با نکته مثبت دیگری در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) مواجه می‌شویم که می‌تواند درس‌های زیادی به ما بیاموزد در این انیمیشن، مشاهده می‌کنیم که می تعهد زیاد و عمیقی به دوستان خود دارد. البته این موضوع برای اکثر افراد در دوران نوجوانی صادق است.

همان طور که گفتیم، می به همراه سه دوست خود با نام‌های میریام، پریا و ابی صمیمیت زیادی دارند و تا حد زیادی از یکدیگر حمایت می‌کنند. می بعد از این‌که متوجه می‌شود برای خاموش کردن پاندا باید آرامش خود را حفظ کند، به دوستان خود فکر می‌کند تا بتواند به آرامش برسد. این بدان معنی است که دوستان می، منبع آرامش او هستند.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی فیلم قرمز شدن / نقد و بررسی Turning Red / نقد و بررسی فیلم قرمز شدن (Turning Red)

عناصر منفی فیلم قرمز شدن (Turning Red)

بعد از این‌که با عناصر مثبت قرمز شدن آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره نکات منفی آن کسب کنید. این انیمیشن هم مانند هر فیلمی، نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این انیمیشن مورد انتقاد قرار گرفت، دروغ‌گویی‌های بیش از حد می بود. هنگامی که مادر او اجازه نداد که می به کنسرت برود، می تصمیم می‌گیرد که درهرصورت به آن کنسرت برود. ازاین‌رو، دروغ می‌گوید.

به بیانی دیگر، بخش اعظمی از این فیلم با دروغ‌گویی و پنهان‌کاری سپری می‌شود. این موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها منفی فیلم باشد که به مخاطب نشان می‌دهد. همچنین ما در نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) می‌دانیم که نمرات می در حال افت کردن است. او از راه‌های متفاوتی استفاده می‌کند تا با مادر خود به مشکل برنخورد.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

عناصر معنوی فیلم Turning Red

یکی دیگر از موضوعاتی که به‌وفور در این فیلم مشاهده می‌کنیم، عناصر معنوی آن است. در نقد فیلم Turning Red مشاهده کردیم که وقتی خانواده‌ها برای بازدید به معبد می‌رفتند، می به‌عنوان دستیار نگهبان معبد در آنجا مشغول به کار بود. او به افراد بازدیدکننده می‌گفت که ما نه برای احترام به یک خدا، بلکه برای احترام به اجداد خود در اینجا هستیم. همچنین می‌بینیم که مادر و دختر در مقابل مقبره آن‌ها زانو زده و برای آن‌ها احترام خاصی قائل هستند.

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red)
نقد و بررسی فیلم قرمز شدن / نقد و بررسی Turning Red / نقد و بررسی فیلم قرمز شدن (Turning Red)

کلام آخر

نقد فیلم قرمز شدن (Turning Red) یکی از موضوعات مهمی است که اخیراً در دنیای فیلم و انیمیشن بسیار موردتوجه افراد و مخاطبان قرار گرفته است. ما در این نوشتار، به نقد فیلم Turning Red پرداختیم. باتوجه‌به موضوعات بالا، متوجه می‌شوید که تماشای این انیمیشن خالی‌ازلطف نیست و با تماشای آن، شما می‌توانید تجربیات متفاوت و متنوعی کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: nytimes, pluggedin

نظر شما در خصوص نقد فیلم قرمز شدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر