;
coinex

آبله میمون در خوزستان ؛ رئیس مرکز بهداشت خوزستان تکذیب کرد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان وجود آبله میمون در خوزستان را تکذیب کرد و گفت هیچ مورد قطعی از این بیماری در این استان مشاهده نشده است.

در این مدت خبری مبنی بر مشاهده بیمار آبله میمونی در بیمارستان‌های اهواز در شبکه‌های مجازی می‌چرخید اما محمد علوی،رئیس مرکز بهداشت خوزستان، این خبر را تکذیب کرده و اعلام نموده تاکنون هیچ موردی از آبله میمونی در خوزستان مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید:

آبله میمون در خوزستان مشاهده نشده است

محمد علوی ضمن تکذیب خبر مشاهده مورد آبله میمونی در بیمارستان اهواز، گفته است:

طبق اظهارات سلمان‌زاده، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی حتی از بیماران بستری شده با تشخیص آبله مرغان هم، بر اساس دستورالعمل کشوری نمونه‌برداری انجام می‌شود تا مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

آبله میمون در خوزستان

به گفته او در صورت شخیص قطعی این بیماری در کشور، مطمئنا اخبار آن در اولین فرصت به مردم داده می‌شود. همچنین وی در ادامه افزود که به منظور پیشگیری از شنیدن اخبار دروغین و ایجاد رعب و وحشت، شهروندان جهت دریافت آخرین اخبار مرتبط با حوزه بهداشت و درمان به سایت وب‌دا خوزستان و خبرگزاری‌های رسمی مراجعه کنند.

آبله میمون بیماری نادر ویروسی و مسری است که در اثر آلودگی با ویروس مانکی پاکس (Monkeypox) یا آبله میمونی ایجاد می شود. این ویروس از خانواده اورتوپاکس (Orthopox virus) بوده که شامل ویروس آبله و آبله گاوی نیز می‌شود.

علائم آبله میمون مشابه علائم آبله بوده اما خفیف‌تر از علائم آبله است. عفونت آبله میمون معمولا با علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی، کمردرد، لرز یا خستگی شروع می‌شود.

به دنبال آن ضایعات پوستی چند روز بعد ظاهر می‌شود که ممکن است روی صورت، کشاله ران یا دست ها شروع شود و سپس به بقیه بدن گسترش یابد.

این بیماری از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن یا زخم روی بدن فردی که آبله میمون دارد، یا با تماس مستقیم با موادی که مایعات یا زخم‌های بدن را لمس کرده‌اند، مانند لباس یا ملحفه، پخش می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره این بیماری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر