;
coinex

ترافیک و فروش بیشتر با سئوی صفحات دسته‌بندی‌ سایت

در استراتژی سئوی سایت، علاوه بر اینکه روی نمایش صفحات تک (محصول یا مقاله) در نتایج گوگل تمرکز می‌کنید، گاهی نیاز است بسته به اهداف و برنامه‌ریزی، رتبه صفحات دسته‌بندی (Category) سایت را بهبود دهید. هر مدیر سئوی باتجربه‌ای می‌داند که کاربر، چه کلمه یا عبارتی را جست‌وجو کند، باید به صفحات تک محصول یا مقاله برسد و چه زمانی باید صفحه دسته‌بندی را در نتایج مشاهده کند!

نکته مهم اینجاست که سئوی صفحه محصول با سئوی صفحه دسته‌بندی تفاوت زیادی دارد. در این مقاله کوتاه سعی کردیم خیلی مختصر درباره اصول آن توضیح دهیم و شما را در مسیر بهینه‌سازی صفحات کتگوری سایت راهنمایی کنیم.

ترافیک و فروش بیشتر با سئوی صفحات دسته‌بندی‌ سایت

دلیل اهمیت سئوی صفحات دسته‌بندی چیست؟

اهمیت استراتژی سئوی صفحات دسته‌بندی را نباید دست‌کم گرفت، چرا که ورودی ارگانیک از صفحات دسته‌بندی‌، بخشی سودآور برای برخی از سایت‌ها است. اگر جذب ترافیک از صفحات دسته‌بندی یکی از اهداف استراتژی سئوی سایت شماست، پس صفحات دسته‌بندی همان لندینگ پیج‌های سایت شما به حساب می‎آیند. همچنین ساختار درست صفحات دسته‌بندی مانع از رقابت صفحات تکی (محصول یا محتوا) در کلیدواژه‌های اصلی با یکدیگر می‌شوند.

نکات کلیدی سئوی صفحات دسته‌بندی در سایت‌های فروشگاهی

برای صفحه دسته‌بندی‌، کلمه کلیدی مناسب پیدا کنید.

مانند سایر صفحات سایت، سئوی صفحات کتگوری با تعیین کلمات کلیدی مهم شروع می‌شود. برای تحقیق کلمه کلیدی باید به هدف و نیت کاربر از جست‌وجوی عبارت و حجم جست‌وجوی کلمات توجه کنید. پی‌بردن به هدف کاربران از جست‌وجوی کلمات یکی از اولویت‌های اصلی برای بهینه‌سازی صفحات دسته‌بندی سایت‌های فروشگاهی و محتوایی است. برای مثال، اگر در ‌سایت خود ابزارآلات می‌فروشید و یک دسته‌بندی اصلی برای فروش «ابزار برقی» و یک زیردسته برای انواع «اره‌برقی» دارید، سعی کنید کلمات کلیدی همچون «خرید اره‌برقی» یا  «قیمت اره‌برقی» نیز در همان صفحه زیردسته استفاده کنید.

برای صفحه دسته‌بندی‌، محتوای مناسب تولید کنید

صفحات دسته‌بندی علاوه بر اینکه ویترینی برای نمایش محصولات و پست‌های بلاگ هستند، باید محتوایی داشته باشند تا درباره آنچه که در این صفحه وجود دارد، اطلاعات کاربردی را در اختیار کاربر قرار دهد. اما برای مثال یک دسته‌بندی تحت عنوان «آموزش عکاسی صنعتی» در سایت خود دارید، اگر بتوانید مطلبی درباره آموزش عکاسی صنعتی، تکنیک‌های عکاسی صنعتی و مسیری یادگیری آن، در صفحه دسته‌بندی «عکاسی صنعتی» قرار دهید، می‌تواند راهنمای خوبی برای کاربران باشد.

برای صفحه دسته‌بندی، استراتژی لینک‌سازی داشته باشید

ایجاد لینک‌های داخلی یکی از راه‌های تقویت قدرت و اعتبار صفحات دسته‌بندی است. قراردادن لینک دسته‌بندی در منوی سایت، لینک‌دادن از صفحات محصول یا مقالات به صفحات دسته‌بندی و ساخت لینک داخلی از صفحات دسته‌بندی مرتبط به صفحه ‌دسته‌بندی دیگر، از جمله روش‌های رایج لینک‌سازی برای صفحات کتگوری است.

آدرس URL صفحات دسته‌بندی را بهینه کنید.

برای بهینه‌سازی URL صفحات دسته‌بندی، توصیه‌های مختلفی وجود دارد، ولی آنچه که باید در نظر گرفت، انتخاب قالبی درست برای آدرس صفحات است تا با اضافه‌کردن دسته‌ای جدید یا حذف‌ دسته‌ای اضافی یا قدیمی، نیازی به تغییر URLها نباشد. در واقع بهتر است آدرس URLهای صفحات دسته‌بندی، وابستگی به دسته‌های بالایی خود نداشته باشند.

جمع‌بندی

وجود صفحات دسته‌بندی برای داشتن ساختاری اصولی و منسجم در سایت و دسترسی سریع کاربران، بسیار ضروری است. در این مقاله به ۴ مرحله اصلی در بهینه‌سازی صفحات کتگوری اشاره شد، اما برای اینکه بتوانید نکات هر مرحله را با جزئیات بیشتری برای سایت‌های فروشگاهی و محتوایی مطالعه کنید و از توصیه‌های گوگل و افراد متخصص این حوزه استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم ایبوک جدید تریبون را با عنوان «در مسیر سئوی صفحات دسته‌بندی چه می‌گذرد؟» به طور رایگان دانلود کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر