;
coinex

آواتار 2 با عبور از تاپ گان به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 بدل شد

آواتار 2 توانست با فروش جهانی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار از فیلم تاپ گان سبقت بگیرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 بدل شود.

فیلم Avatar 2 تنها در دو هفته توانست رکورد فروش یک میلیارد دلاری را در گیشه به نام خود ثبت کند و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 تبدیل شود. پیش از آن، مدال رکورد پرفروش‌ترین فیلم سال میلادی گذشته بر گردن فیلم تاپ گان بود که فروش ۱.۴۹ میلیارد دلاری در جهان داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022

آواتار 2 پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 شد

فروش فیلم Avatar: The Way of Water در روز چهارشنبه در آمریکای شمالی به ۴۵۴ میلیون دلار رسید و همچنین در بازار بین‌المللی فروش این فیلم از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. بدین ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم Avatar: The Way of Water به ۱.۵۱ میلیارد دلار رسید و جایگاه پر فروش‌ترین فیلم گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

فیلم Top Gun 2 با بازی تام کروز در طول سال ۲۰۲۲ توانست ۱.۴۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند. حالا فیلم Avatar: The Way of Water به ۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما رسیده است و جیمز کامرون دومین کارگردانی است که دو فیلم با فروش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در کارنامه خود دارد.

پرفروش‌ترین فیلم سال 2022

فیلم Avatar: The Way of Water یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است که کامرون می‌گوید برای رسیدن به سوددهی نیاز به فروشی در حدود ۲ میلیارد دلار دارد. بااین‌حال منابع نزدیک می‌گویند که هدف اولیه فیلم در گیشه فروشی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار بوده است. فیلم آواتار 2 با هزینه‌ای در حدود ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده که با هزینه تبلیغات این بودجه را حداقل تا ۶۰۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

همچنین مدت زمان فیلم Avatar: The Way of Water حدود ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه است. این در حالی است فیلم Avatar حدود ۳۰ دقیقه کوتاه‌تر بود. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های جدید فیلم Avatar بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. علاوه‌‌بر کارگردانی، کامرون به‌همراه جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، وظیفه نوشتن هر چهار دنباله فیلم آواتار را نیز بر عهده دارد.

فیلم Avatar 3 برای ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، فیلم Avatar 4 برای ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و فیلم Avatar 5 برای تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷) برنامه ریزی شده است و اگر مشکلی پیش نیاید، در تاریخ‌های مذکور بر روی پرده‌های سینما به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم آواتار 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر