;
coinex

افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 ؛ گوشی باز هم گران می‌شود؟

طرح افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 در نظر گرفته شده است. این موضوع طبیعتا بر قیمت همه گوشی‌های وارداتی موثر خواهد بود.

طرح افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است. اگر این طرح تصویب شود، واردات گوشی‌های بالای 600 دلار به کشور تا 15 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین با تصویب این طرح قیمت گوشی‌های بالای 600 دلار تا 3 درصد نیز افزایش پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که، بر طبق لایحه بودجه 1402، واردات گوشی از مناطق آزاد نیز مشمول این افزایش خواهند بود.

بیشتر بخوانید: کاهش 50 درصدی واردات گوشی به کشور ؛ اشتباه محاسباتی گمرک!

افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 به مجلس رسید

طبق قانون بودجه امسال تعرفه واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار ۱۲ درصد تعیین شده بود و قرار بود درآمد ناشی از افزایش تعرفه صرف گسترش زیرساخت‌های تولید گوشی در ایران باشد.

طبق لایحه بودجه سال آینده وزارت اقتصاد مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف ۱۱۰۴۱۰ واریز کند تا صرف توسعه زیرساخت‌های صنایع میکروالکترونیک شود. امسال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه چه میزان از درآمد ناشی از افزایش تعرفه‌ها صرف توسعه زیرساخت‌های صنایع میکروالکترنیک شده ارائه نشده است.

افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 ؛ گوشی باز هم گران می‌شود؟

همچنین بر این اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ واردات تعرفه واردات از سایر رویه‌ها ۲ برابر مقرر شده است و واردات از طریق مناطق آزاد و تجاری نیز مشمول این تعرفه خواهد شد. دولت همچنین، کارگروه اقتصاد دیجیتال را مسئول تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق این اهداف کرده است.

باید منتظر ماند و دید، مجلس در بررسی این لایحه با افزایش تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار موافقت می‌کند یا اتفاق دیگری برای این بند از بودجه رقم می‌خورد. در صورت تصویب این بند از لایحه بودجه می‌توان احتمال افزایش قیمت گوشی در سال آینده را داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر