;
coinex

بازیگران سریال آکتور [بیوگرافی + عکس]

آکتور از جدیدترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی است که بازیگران مشهوری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال آکتور می‌پردازیم.

سریال آکتور به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی ساخته شده است. اولین قسمت مجموعه آکتور ساعت 8:00 صبح روز پنج‌شنبه، 1401/11/6 از از شبکه نمایش خانگی فیلیمو و نماوا منتشر شد.

در سریال آکتور بازیگران مطرح و محبوبی از جمله گلاره عباسی، هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا، نوید محمدزاده، اسماعیل خلج، فریده سپاه منصور، احمد مهرانفر، هستی مهدوی فر، هومن برق نورد و سها نیاستی به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

در ادامه علاوه بر بیوگرافی بازیگران و کارگردان مجموعه آکتور، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال آکتور را جمع‌آوری کردیم که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال جیران ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال آکتور

سریال آکتور در ۲۵ قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی تولید شده است.

بازیگران سریال آکتور
بازیگران سریال آکتور

علاوه بر بازیگران مشهوری که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، بازیگرانی همچون مجید پتکی، مونا فائز پور، جواد پولادی، لیلی فرهادپور، سهیل قنادان، نیما نوری زاده، مجید جعفری، رامین سیاردشتی، سام دادخواه، مرجان قمری، مریم کاظمی، مهدی وثوقی راد، محمد رسول صفری، محمدعلی ساربان، داوود ونداده، سید جواد حسینی، زهره صفوی، منظر لشکری، الناز ملک، جواد پورحیدری، مجتبی طباطبایی، فرشید صمدیپ ور، سما تشکری، صفر محمدی و نازنین تفضلی نیز در سریال آکتور ایفای نقش می‌کنند.

در ادامه با بیوگرافی و عکس بازیگران سریال آکتور با ما همراه شوید.

هانیه توسلی

بازیگران سریال آکتور

بیوگرافی بازیگران سریال آکتور را با هانیه توسلی آغاز می‌کنیم که در چهاردهم خرداد ماه سال ۱۳۵۸در همدان به دنیا آمده است. او در رشته‌ی نمایشنامه نویسی درس خوانده و از 17 سالگی کارش را با اجرای تئاتر آغاز کرده است.

توسلی پیش از ورود به دنیای بازیگری، دچار اختلال تلفظ بود که به خاطر علاقه‌ای که به سینما داشته و با تمرین بسیار،‌ توانست این مشکل را حل کند.

نخستین سریال تلویزیونی او، سریال غریبه به کارگردانی جواد اردکانی بود. توسلی با حضور در فیلم سگ‌کشی بهرام بیضایی وارد سینما شد. ایشان در سال 1381 برای نقش‌آفرینی در فیلم شب‌های روشن، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را در هفتمین جشن خانه سینما به دست آورد.

هنرنمایی هانیه توسلی در فیلم دهلیز، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد.

سه ماهی، مردن به وقت شهریور، عصر جمعه، آمدیم نبودید رفتیم، سیانور، هفت ماهگی، مرثیه‌ای برای کتاب ‌سوزی‌ها، شام آخر، نقطه کور، ایده اصلی، جهان با من برقص، مادری، خط ویژه، کلمبوس، شکاف، سوءتفاهم و گیسو  برخی از آثار کارنامه هنری هانیه توسلی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی ایرانی

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

احمد مهران‌فر

بازیگران سریال آکتور
بیوگرافی بازیگران سریال آکتور

احمد مهران‌فر زاده‌ی دهم خرداد ماه سال ۱۳۵۴ در برزک کاشان است. او دارای مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای زیباست. مهران‌فر متاهل است و یک پسر به نام نیک دارد.

احمد مهران‌فر کارش را از سال ۱۳۷۸با بازی جدی و حرفه‌ای در تئاتر آغاز کرد، سپس با بازی در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ وارد سینما شد. وی در سال 1390 با بازی در نقش ارسطو در سریال پایتخت که یکی از بهترین سریال های ایرانی است، بسیار محبوب شد.

او همزمان با اجرای نمایش و فعالیت در تئاتر، در فیلم‌های زیادی همچون حقیقت گمشده، درباره‌ی الی… و آتش‌بس نیز به ایفای نقش پرداخت.

نمایش ادیپ افغانی یکی از آثار کارنامه هنری احمد مهران‌فر بوده که نویسندگی و کارگردانی آن را نیز خودش به عهده داشته است.

مهراوه شریفی‌نیا

بازیگران سریال آکتور

مهراوه شریفی‌نیا در بیست‌و‌نهم فروردین ماه سال۱۳۶۰در تهران متولد شد. او در یک خانواده هنری به دنیا آمد. پدر او محمدرضا شریفی‌نیا از هنرمندان مشهور بوده و مادرش آزیتا حاجیان یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون است.

او از 8 سالگی با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها وارد سینما شد. مهراوه شریفی‌نیا با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت به شهرت رسید.

این بازیگر توانمند فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی کلاسیک از دانشگاه هنر تهران است. ساز تخصصی او پیانو است. ایشان با توانایی و استعدادش در موسیقی توانست در سال 1400 از داوران مسابقه استعداد یابی موسیقی بنام «بندی بازی» در ژانر پاپ در شبکه خانگی فیلم نت شود.

او به آشپزی علاقه دارد و در این‌باره در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: « وقتی زیاد سرکار هستم، دوست دارم زودتر برگردم خانه و به گل‌هایم برسم و آشپزی کنم، زندگی نرمال واقعی فارغ از مثلث قدرت، ثروت و شهرت را دوست دارم.»

دریافت تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون برای سریال «کیمیا» از برنامه سه ستاره صدا و سیما در اسفند ماه سال 1394، کسب جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ در سال 1396 و دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دیاموند ایتالیا برای فیلم کوتاه «پیاده» در سال 1398 برخی از افتخارات هنری مهراوه شریفی‌نیا هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ 

نوید محمدزاده

بازیگران سریال آکتور
زندگینامه بازیگران سریال آکتور

نوید محمدزاده متولد هفدهم فروردین ماه سال 1365 در تهران است. او اصالتا کرد و اهل شهرستان مهران استان ایلام است. وی که دیپلم عمران دارد، بازیگری را از سال 82 با حضور در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز کرد و زیر نظر هنرمندانی همچون محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی و امیر قنبری بازیگری را آموخت.

محمدزاده علاوه بر بازیگری در سال‌های 91 و 92 قسمت‌هایی از برنامه دوستان را در شبکه جام جم اجرا کرد.

در میان ابرها، داستان ما، قصه تو، لرزاننده چربی، عصبانی نیستم!، خشم و هیاهو، ابد و یک روز، بدون تاریخ، بدون امضاء، خفه‌گی، مغزهای کوچک زنگ‌زده، سرخ‌پوست، متری شیش و نیم و برادران لیلا، از بهترین فیلم نوید محمدزاده هستند.

از جوایز و افتخارات او در دنیای بازیگری می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ابد و یک روز و کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای بدون تاریخ، بدون امضا و دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در نوزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم براتیسلاوا (بخش مسابقه بین‌المللی) برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضا اشاره کرد.

نوید محمدزاده در سال 1400 با فرشته حسینی که او هم بازیگر است، ازدواج کرد.

گلاره عباسی

بازیگران سریال آکتور

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال آکتور می‌رسیم به گلاره عباسی که در بیست و نهم تیر ماه سال 1362 در تهران به دنیا آمده است. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری بوده و بازیگری را از تئاتر دانشجویی آغاز کرده است.

پدر گلاره عباسی اهل شعر و ادبیات بوده و مادرش خانه‌دار است. این بازیگر مطرح یک خواهر بنام بهاره دارد که متخصص تغذیه است و در امارات زندگی می‌کند.

عباسی از شاگردان کلاس‌های بازیگری امین تارخ بوده و در 20 سالگی از همین طریق به مسعود جعفری جوزانی برای بازی در سریال محبوب «در چشم باد» معرفی شد. او با ایفای نقش در این مجموعه کارش را جلوی دوربین آغاز کرد.

سریال‌های نون و ریحون، تکیه بر باد، مهرآباد، مدینه، کیمیا و برادر، تله‌ فیلم ‌های پلکان، غریبه‌‌ها و شب سال نو، فیلم‌های سینمایی شادروان، ابلق، پدران، دختر ایران و شهربانو برخی از آثار کارنامه هنری گلاره عباسی هستند.

او درباره پذیرفتن ایفای نقش در سریال شیدایی گفته بود: «وقتی به سریال شیدایی دعوت شدم به قدری فیلمنامه و متن زیبا و گیرا بود که برای من واضح بود که می‌پذیرم و خدارو شکر با بازیگرانی بزرگی هم کار کردم.» گلاره عباسی در 32 سالگی با آقای «ادیب راد» ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال شبکه مخفی زنان ؛ بیوگرافی و عکس

هستی مهدوی

بازیگران سریال آکتور
عکس بازیگران سریال آکتور

مهدخت مهدوی‌فرد در بیست‌و‌یکم آذر ماه سال ۱۳۷۰ در تهران به‌دنیا آمد که با نام هستی مهدوی به شهرت رسید. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک است و اتفاقی در سال 1389 وقتی 19 ساله بود در سریال جراحت جلوی دوربین رفت و این رویه را بدون گذراندن دوره بازیگری ادامه داد.

مهدوی‌فر در مجموعه‌های جراحت، مادرانه، گذر از رنج‌ها، حانیه، سایه بان و فیلم‌های سوت پایان، چهارشنبه، پنجاه کیلو آلبالو، کمدی انسانی و ماجرای نیمروز: رد خون نقش‌آفرینی کرده است.

هستی مهدوی بخاطر فوت پدر، سالهاست در کنار مادر و برادرهایش زندگی می‌کند و بسیار  به فوتبال، نجوم و مسافرت علاقه دارد. او در این باره گفته است: «من قبلا نجوم کار می‌کردم و اکثرا خونه نبودم و در بیابان و کویر سفر می‌رفتم، خیلی نجوم را دوست دارم چون خیلی اتفاقات جالبی در این فضا می‌افتد.»

هومن برق نورد

بازیگران سریال آکتور

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال آکتور می‌رسیم به هومن برق نورد. وی زاده‌ی پنجم دی ماه سال ۱۳۴۸ در تهران اسـت. او بازیگری را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد. مادر او شاعر و پدرش مهندس است. هومن دو خواهر دارد کـه یکی در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده است.

جالب است بدانید که او دیپلم برق دارد، در هیچ کلاسی بازیگری شرکت نکرده و به صورت تجربی بازیگری را آموخته است.

هومن برق نورد در سال 1392 در مجموعه مناسبتی ماه رمضان با نام دودکش به همراه بهنام تشکر به ایفای نقش پرداخت و بازی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

برق‌نورد در آثار بسیاری از جمله سریال‌های پرده نشین، دودکش، دزد و پلیس، زمانه، در مسیر زاینده رود، ساختمان پزشکان و فیلم های سینمایی لونه زنبور، آرایش غلیظ، جیب بر خیابان جنوبی و آدم آهنی به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

مونا فائزپور

بازیگران سریال آکتور

مونا فائزپور در مرداد ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او یکی از هنرجویان کلاس بازیگری هومن سیدی، بازیگر و کارگردان مطرح است. فائزپور سال‌ها در عرصه مدلینگ فعالیت کرد و سپس با اجرای تئاتر وارد دنیای بازیگری شد.

او در نمایش‌های متفاوتی از جمله آقای الف و حکم نقش آفرینی کرده است. مونا فائزپور در بیست و پنجم فروردین ماه سال 1397 با احمد مهرانفر بازیگر مشهور و محبوب تلویزیون و سینما ازدواج کرد.

این زوج هنرمند دو سال پس از ازدواج، در 18 فروردین 1399  یک صاحب یک فرزند پسر به نام نیک شدند.

الناز ملک

بازیگران سریال آکتور
عکس بازیگران سریال آکتور

الناز ملک در نوزدهم آذر ماه سال ۱۳۷۴ در تهران به دنیا آمد. ایشان از هنرجویان موسسه آزاد بازیگری زنده یاد امین تارخ و فرزاد موتمن بود. همچنین این بازیگر خوش‌آتیه از شاگردان امیر دژاکام بوده و بازیگری را با اجرای تئاتر آغاز کرده است.

الناز ملک به زبان ترکی مسلط است. او علاوه بر بازیگری به موسیقی علاقه دارد و نوازندگی هم می‌‌کند. ملک از بازیگران سریال سقوط است که هر پنجشنبه از فیلیمو منتشر می‌شود. او با بازی در همین سریال به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آزادی مشروط [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال شب آخر ؛ بیوگرافی و عکس

مجید پتکی

بازیگران سریال آکتور

مجید پتکی متولد بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در رشت است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان است و بازیگری را با تئاتر شروع کرد.

پتکی سال 79 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش را با بازی در یک تله فیلم ادامه داد. او با ایفای نقش در سریال فردای روشن که علاوه بر شبکه باران از شبکه دو نیز پخش شد، بهتر دیده شد.

او جزو بازیگران سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود. پتکی در سال 91 با ایفای نقش در مجموعه گذر از رنج ها به بازیگری در تلویزیون ادامه داد تا این که در سال 97 با نقش‌آفرینی در سریال کوبار به شهرت رسید.

مجید پتکی سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر دارد. او که با خانواده‌اش در رشت زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری‌ام آنجاست. دوست ندارم بدون خانواده‌ام در شهر ساکن شوم، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران، ترجیح می‌دهم در استان خودم زندگی کنم.»

فریده سپاه‌منصور

بازیگران سریال آکتور

زندگینامه بازیگران سریال آکتور را با فریده سپاه‌منصور به پایان می‌رسانیم که زاده‌ی پانزدهم فروردین سال ۱۳۲۶ در تهران است. ایشان فعالیت هنری خود را از تئاتر و با بازی در نمایش «پرومته در زنجیر» در سال ۱۳۴۸ شروع کرد. نخستین حضور او در سینما بازی در «ردپایی بر شن» ساخته محمدرضا هنرمند در سال 1366 بود.

او همسر هوشنگ توکلی، بازیگر با تجربه‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین فیلم‌های فریده سپاه‌منصور می‌توان به «ساحره»، «مارمولک»، «مهمان مامان» و «کتاب قانون»  اشاره کرد. بازی بسیار خوب سپاه‌منصور در نقش مه‌لقا خانم، در سریال نون خ که یکی از بهترین سریال های ایرانی است، مورد توجه بینندگان مجموعه‌های تلویزیونی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم ها و سریال های پژمان جمشیدی

خلاصه داستان سریال آکتور

پس ارائه‌ی مختصری از زندگینامه بازیگران سریال آکتور به سراغ قصه این سریال می‌رویم.

بازیگران سریال آکتور

علی و مرتضی، بازیگران با استعداد تئاتر هستند. آن‌ها در سالن نمایش متروکه‌ای زندگی می‌کنند و برای رسیدن به رویاهایشان سخت تلاش می‌کنند. در این میان پیشنهادی به علی و مرتضی می‌شود که زندگی‌شان تغییر می‌کند و به شکلی وارد ماجراهایی پیچیده می‌شوند. این چند جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند درگیر اتفاقاتی شوند.

کارگردان سریال آکتور

نیما جاویدی در دهم اسفند ماه سال ۱۳۵۸ در بجنورد به دنیا آمد. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه مازندران است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۸با تولید و ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند آغاز کرد.

بازیگران سریال آکتور

نخستین فیلم سینمایی او، ملبورن (۱۳۹۲) نام داشت که تور جهانی آن را با فستیوال فیلم ونیز (۲۰۱۴) به عنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدین شروع کرد. این فیلم پس از حضور در ۴ فستیوال الف در ۴ قار‌ه‌ی جهان، 13 جایزه‌ی بین المللی را برای جاویدی به ارمغان آورد. فیلم ملبورن با بیش از ۶۰ حضور بین المللی تحسین منتقدان جهانی را نیز به همراه داشت.

نیما جاویدی که عضو رسمی آکادمی آسیا پاسفیک است، برای فیلم ملبورن هرم طلایی بهترین فیلم از فستیوال فیلم قاهره، جایزه بهترین فیلمنامه از مراسم سینمایی آسیا پاسفیک و جایزه بهترین فیلمنامه از فستیوال فیلم استکهلم را به دست آورد.

جاویدی با کارگردانی فیلم سرخپوست در سال ۱۳۹۷ موفق به نامزدی در ۸ رشته جشنواره فیلم فجر و برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. او یک سال بعد برای نگارش فیلمنامه فیلم خورشید به همراه مجید مجیدی برنده جایزه بهترین فیلمنامه از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

عوامل تولید سریال آکتور

  • نویسنده و کارگردان: نیما جاویدی
  • تهیه‌ کننده: مجید مطلبی
  • مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی
  • مجری طرح: مهدی بدرلو
  • برنامه‌ ریزی: علی مردانه
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • تدوین: عماد خدابخش
  • طراح گریم: بابک اسکندری
  • موسیقی: رامین کوشا
  • مدیر تولید: آرش صالحی
  • طراح لباس: الهام معین
  • مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌ زاده
  • طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی
  • جلوه‌ های ویژه: بیتا اخلاقی
  • طراح گرافیک: مهدی جوادی‌نسب
  • عکاس: محمد بدرلو

سوالات متداول

چه کسانی در سریال آکتور نقش‌آفرینی می‌کنند؟

احمد مهرانفر، گلاره عباسی، هانیه توسلی و مهراوه شریفی‌نیا، نوید محمدزاده، اسماعیل خلج، فریده سپاه منصور، هومن برق نورد، سها نیاستی، مجید پتکی، مونا فائز پور و هستی مهدوی فر در سریال آکتور به نقش‌آفرینی پرداختند.

کارگردان سریال آکتور کیست و چند قسمت دارد؟

این مجموعه 25 قسمتی، ساخته‌ی نیما جاویدی است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال آکتور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دوساعته دارم سرچ میزنم اسم بازیگر سریال آکتور در قسمت هفدهم که نقش شهره دوست علی رو ایفا میکنه اسم اصلیش کی هست؟میاره عوامل بازیگران سریال آکتور خب من همشون میشناسم چون دارم این سریال و دنبال میکنم این خانم که کلا یک دقیقه نقش دوست دوران بچگی علی و اومد بازی کرد و فکر نکنم دیگه پیداش بشه تو این سریال هیچ جا هم اسمی از ایشون نیومده خب جلوی بازیگران سریال نقششون و هم بنویسید که مثلا محمد نوید زاده در این سریال نقش علی و بازی میکنه یک دونه سایت پیدا نکردم که نوشته باشه آخرشم نفهمیدم اسم این خانم که نقش شهره رو بازی کرد کی بود؟

    پاسخ