;
coinex

تراشه مدیاتک هلیو G36 برای گوشی‌های گیمینگ میان‌رده معرفی شد

تراشه مدیاتک هلیو G36 مخصوص گوشی‌های میان‌رده گیمینگ از راه رسید. آیا این پردازنده می‌تواند حریفان قدرتمندش را شکست دهد؟

تراشه مدیاتک هلیو G36 برای گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده گیمینگ معرفی شد. این تراشه از فناوری لیتوگرافی 12 نانومتری پشتیبانی کرده و شامل هشت هسته پردازشی است. این تراشه برادر بزرگتر تراشه G35 است که در واحد CPU هشت هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 دارد. در ادامه مطلب جدول مشخصات کامل تراشه جدید کدیاتک را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 سریع‌ترین تراشه ساخته شده در تاریخ کوالکام است

تراشه مدیاتک هلیو G36 معرفی شد

مدیاتک، تراشه‌ساز تایوانی، پردازنده‌ی اقتصادی جدیدی برای گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت معرفی کرده است. Helio G36 که مدل ارتقایافته‌ی Helio G35 محسوب می‌شود، صرفاً در گوشی‌های گیمینگ اقتصادی تولیدشده برای بازار هند استفاده خواهد شد. فرکانس Helio G36 درحدود ۱۰۰ مگاهرتز کمتر از از Helio G37 است و در سایر بخش‌ها به این تراشه شباهت دارد.

تراشه مدیاتک هلیو G36 معرفی شد

براساس گزارش گیزموچاینا، پردازنده‌ی Helio G36 مبتنی‌بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC است. این پردازنده در واحد CPU هشت هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 دارد و به تراشه‌ی گرافیکی IMG PowerVR GE8320 مجهز است. Helio G36 سیستم‌های ویژه‌ای مثل Resource Management Engine 2.0 نیز دارد که روی بهینه‌سازی عملکرد در بازی‌های ویدئویی متمرکزند.

Helio G36 از نمایشگری با وضوح حداکثر +Full HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی یا تک‌دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های مجهز به Helio G36 ویدئو 1080p با نرخ فریم ۳۰fps ضبط خواهند کرد.

تراشه‌ی Helio G36 از حالت دوگانه‌ی 4G VoLTE و Wi-Fi 5 و Bluetooth 5.0 و Galileo و GLONASS و GPS پشتیبانی می‌کند. فعلاً مشخص نیست که این پردازنده ابتدا در کدام گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

تراشه مدیاتک هلیو G36 معرفی شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تراشه مدیاتک هلیو G36 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام از نظر من که هیچ طراحی جدیدی صورت نگرفته همون g25 هستش.

    پاسخ