coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی 7800 نفر از کارمندان IBM را طی پنج سال آینده از کار بیکار می‌کند

7800 نفر از کارمندان IBM توسط تکنولوژی هوش مصنوعی از کار بیکار خواهند شد تا روند جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی انسانی شدت بیشتری بگیرد.

بر اساس یک گزارش معتبر ظاهرأ تکنولوژی هوش مصنوعی بر کارمندان IBM فائق آمده و جایگاه شغلی 7800 نفر از کارمندان این شرکت قرار است با هوش مصنوعی پر شود. با این اوصاف روند استخدام نیروی انسانی جدید این شرکت بزرگ متوقف شده و به جای آن تکنولوژی ذکر شده تمامی قسمت‌های IBM را فرا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ ؛ تاوان افشای اطلاعات!

اخراج 7800 نفر از کارمندان IBM و جایگزینی هوش مصنوعی

با ظهور هوش مصنوعی مولد (Generative Artificial Intelligence) و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که قابلیت تولید و بهینه‌سازی فرایند‌ها را دارند، سطح جدیدی از تهدید برای کارگران و نیروی کار سراسر جهان شکل گرفته است.

طبق تازه‌ترین گزارش Techpowerup، شرکت IBM در نظر دارد هزاران فرصت شغلی را با استفاده از اتوماسیون و فناوری‌های هوش مصنوعی جایگزین کند.

آرویند کریشنا (Arvind Krishna) مدیر اجرایی IBM، انتظار دارد که روند استخدام نیروی کار جدید در شرکت متوقف شود، چرا که طی سال‌های آتی هوش مصنوعی می‌تواند بخش قابل توجهی از این مسئولیت‌های شغلی را برعهده بگیرد.

اخراج 7800 نفر از کارمندان IBM و جایگزینی هوش مصنوعی

در حال حاضر ۲۶ هزار نفر در IBM مشغول به کار هستند که به صورت مستقیم با مشتریان این شرکت ارتباط نداشته و طبق صحبت‌های مدیر اجرایی این شرکت قرار است بخش قابل توجهی از آن‌ها طی ۵ سال آینده با هوش مصنوعی و سیستم‌های اتوماسیون جایگزین شوند.

آرویند کریشنا در رابطه با این موضوع اعلام کرده است:

من فکر می‌کنم که به راحتی می‌توانیم در یک دوره پنج ساله حدود ۳۰ درصد از این عناوین شغلی را با هوش مصنوعی و اتوماسیون جایگزین کنیم.

این صحبت‌های مدیر اجرایی IBM به معنای تأثیر مستقیم هوش مصنوعی بر روی 7800 فرصت شغلی و حذف آن‌ها است.

اخراج 7800 نفر از کارمندان IBM و جایگزینی هوش مصنوعی

سخنگوی IBM در رابطه با این گزارش و صحبت‌های مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرده است:

هیچ سیاستی برای توقف سراسری استخدام اتخاذ نشده است. IBM با در نظر گرفتن نقش‌های پول‌ساز، به صورت حساب شده و هوشمندانه عمل خواهد کرد و ما در رابطه با فرصت‌های شغلی که به صورت مستقیم با مشتری یا فناوری‌های شرکت سروکار ندارند به صورت گزینشی رفتار خواهیم کرد. در حال حاضر مشغول استخدام هزاران کارمند جدید هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد که IBM به دنبال اخراج کارمندان خود نیست، با این حال پس از خروج افراد از این شرکت جایگاه شغلی آن‌ها در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت، بلکه با سیستم اتوماسیون یا هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد.

نکته جالب آن است که IBM چند ماه قبل با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرده بود که حدود 1.5 درصد از نیروی کار خود را برای کاهش هزینه‌های جاری، تعدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بیکار شدن 7800 نفر از کارمندان IBM با جایگزینی هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر