coinex
راهنمای خرید تکراتو

ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری [+عکس]

علیمردان عظیمی در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس خبر از ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیحه قیمت‌گذاری دستوری داده است.

علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو با ارسال یک نامه به رئیس گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس از ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری خبر داد. آنطور که عظیمی در نامه خودر عنوان کرده است ظاهراً بزرگترین شرکت خودروسازی ایران ضرری بالغ‌بر 21هزار میلیارد تومان از سال 1400 تا 9 ماهه 1401 متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: تاکسی اینترنتی مشترک ایرانخودرو و سازمان تاکسیرانی به زودی آغاز به کار می‌کند [+جزئیات]

ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری

به دنبال نامه گروه صنعتی ایران‌خودرو به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس، مبنی‌بر اعلام حذف مبلغ جبران ناشی از قیمت‌گذاری دستوری از دفاتر حسابداری، این گروه صنعتی از این موضوع گلایه کرده و در مقابل نیز گروهی ضمن اشاره به ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، بر عدم وجود شواهد برای شناسایی درآمد بر طرفیت مطالبات از دولت و عدم پذیرش مطالبات از سوی دولت تاکید دارند.

ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری

روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه)، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خطاب به جعفر سلطانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی، نامه‌ای ارسال کرده که به موضوع صورت‌جسله هیات مدیره شرکت در خصوص اعمال تعدیلات و حذف مطالبات از دولت اشاره دارد و از زیان ۲۱ هزار میلیارد تومانی در قالب تعدیلات سنواتی سال ۱۴۰۰ و همچنین ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داده است.

در متن این نامه آمده است:

“احتراماً به پیوست بند ۱ صورتجلسه شماره ۶۲۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو، در خصوص رعایت استاندارد‌های حسابداری و اعمال تعدیلات مورد نیاز در دفاتر شرکت و برگشت مبالغ منظور شده به حساب دولت، تحت عنوان زیان ناشی از تعمال قیمت‌های دستوری به شرح ذیل جهت اطلاع ایفاد می‌شود. ”

ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ضرر 21 هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو در نتیجه قیمت‌گذاری دستوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    این شرکت ضرر نکرده بلکه از پول‌های کلانی که بابت آشغالهای تولیدی که به نام خودرو از مردم می‌گیرند کم شده و این در حالیست که خودرو سازهای داخلی با کمک دولت و دستند کاران باعث گرانی این ارابه های مرگ شده و فساد و رانت و پولشویی در این مجموعه ها سر به فلک گذاشته است وگر نه بهترین خودرو داخلی ارزشی بیشتر از 5 و یا 6 میلیون ندارد در حالی که بالغ بر 700 میلیون تومان از مردم بدبخت پول می‌گیرند

    پاسخ

    مثل روز روشن که داره ن مثل سگ دروغ میگه ن ماشین های تولیدیشون با تکنولوژی ۳۰ تا ۴۰ سال قبل نه تنوع رنگی نه آپشن خاصی نه هزینه ای واسه ی نو آوری این وسط یک سیستم‌ تولید که کوچکترین هزینه ای واسه ی تغییر وتحول تو محصولات تولیدیش نمیشه خواسته یا ناخواسته هم تولیداتشون رو محدود کردن البته بیشتر در حال انبار کردن محصولاتشونن این وسط چنتا ماشین چینی هم وارد میکنن که ۸۰ درصد کارهاشون انجام شده و این وسط ۲۰ درصد کار میمونه که حضرات داره ن واسه همون ۲۰ درصد کاری که انجام میدن ماشین ها رو دوبله سوبله میکنن تو پاچه ی ملت حالا این وسط پیدا کنید پرتقال فروش رو چی باعث زیانده شدن ایران خودرو میشه الله اعلم

    پاسخ