coinex
راهنمای خرید تکراتو

رشد همه‌جانبه تولید خودرو از آغاز سال 1402

آمارهای صنعت خودرو حاکی از رشد همه‌جانبه تولید خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه 1402 بوده که مجموعاً 325 هزار خودرو به تولید رسیده است.

طبق آخرین آمارها از صنعت خودروی کشور، از ابتدای 1402 تا پایان خردادماه چیزی بالغ بر 325 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان به تولید رسیده که از این تعداد، سهم خودروهای سواری حدود 277 هزار دستگاه بوده است.

بیشتر بخوانید:تمسخر مجدد کادیلا توسط رسانه‌های اروپایی ؛ نوشته می‌شود کادیلا و خوانده می‌شود زامبی!

رشد همه‌جانبه تولید خودرو در کشور

نتایج این آمار حاکی از آن است که از حدود 325 ‌هزار دستگاه خودرو تولیدشده از طرف خودروسازان کشور، سهم خودروهای سواری 85.2 درصد از کل تولیدات خودروسازان را شامل می‌شود.

رشد همه‌جانبه تولید خودرو

همچنین 36 هزار دستگاه خودروی وانت، 800 دستگاه خودروی ون، 580 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس و 10 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) به تولید رسیده که به ترتیب هر کدام رشد 27 درصد، 117 درصد، 16 درصد و 95 درصدی را تجربه کرده‌اند.

در بهار سال جاری نیز حدود 67 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی ساخته شده که در قیاس با تولید 34 هزار دستگاه در بهار پارسال، نشانگر رشد 96 درصدی تولید در این بخش است. لذا سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در بهار سال جاری به 21 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رشد همه‌جانبه تولید خودرو از ابتدای امسال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر