coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران ؛ مراقب جان مردم باشید

ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران حواشی زیادی ایجاد کرده است. پرواضح است که این اقدام نسنجیده می‌تواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران باعث شد تا پای زاکانی، شهردار فعلی تهران و رئیسی رئیس جمهور به این مسئله باز شود. اخبار حاکی از آن است که هتلی 30 طبقه در منطقه ولنجک درست بر روی گسل زلزله و در دوره علیرضا زاکانی شهردار تهران بنا نهاده شده است و حتی گفته شده رئیس‌جمهور نیز در ساخت آن نقش داشته است.

جالب است بدانید که شهردار تهران و برخی از همراهانش برای دور زدن ماجرا و رفع اتهام از خود، افراد دیگری مانند رئیس‌جمهور را وارد ماجرا کرده‌اند. اما ماجرا چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین فست فود قشم [+آدرس، شماره تلفن و ساعت کاری]

ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران خبرساز شد

روزنامه «هم‌میهن» در شماره روز یکشنبه ۱۸ تیر خبر داد که ساخت هتلی ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک و روی یک گسل از تخلفات شهرداری تهران در دوره علیرضا زاکانی است و حتی پای ابراهیم رئیسی هم به آن کشیده شده است.

این روزنامه چاپ تهران نوشته است شهردار پایتخت و معاونش برای «پنهان کردن تخلفات» اعلام کرده ابراهیم رئیسی خواستار صدور مجوز برای ساخت این هتل شده است.

بر اساس این گزارش، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته بعد از ادعای معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این زمینه «تحقیق و بررسی» کرده اما ابراهیم رئیسی از وجود این پرونده «اظهار بی‌اطلاعی کرد».

هم‌میهن در گزارش خود صدور مجوز برای این هتل ۳۰ طبقه را تصمیم کمیسیون ماده ۵ شهرداری عنوان کرده که ریاستش با علیرضا زاکانی است.

ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران خبرساز شد

روزنامه شرق نیز در روز ۱۷ خرداد با انتشار اسنادی نشان داده بود در این کمیسیون به شکل گسترده «شهرفروشی» صورت گرفته و شورای عالی شهرسازی به دفعات تصمیمات این کمیسیون را «غیرقانونی» دانسته است. هرچند که زاکانی سه روز بعد به این اتهام واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

حالا روزنامه هم‌میهن نوشته که مجوز ساخت هتل ۳۰ طبقه روی یکی از گسل‌های تهران به‌دلیل «مغایرت‌های زیاد قانونی» با مخالفت دبیر شورای عالی شهرسازی مواجه شده بود، اما شهرداری تهران این مجوز را «صادر و ابلاغ» کرده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده که بعد از اختلاف و «جدال لفظی» دبیر شورای عالی شهرسازی و زاکانی، کمیسیون ماده ۵ دیگر دبیر این شورا را به جلسات خود دعوت نکرده است.

شهرداری تهران و مهدی چمران، رئیس شورای شهر پایتخت ایران، در دفاع از صدور مجوز برای این هتل گفته‌اند که ساختمان ۳۰ طبقه روی یکی از «گسل‌های فرعی» قرار دارد، اما هم‌میهن نوشته بر اساس نقشه‌ها، این ملک روی یکی از «گسل‌های اصلی شمال‌شهر تهران» واقع شده است.

این روزنامه همچنین به «تخلفات حقوقی» درباره صدور مجوز هتل اشاره کرده و نوشته بر اساس اسنادی که به آن دست یافته، در مصوبه مربوط به این ساختمان، معاونت وزارت کشور و معاونت وزارت جهاد کشاورزی نوشته‌اند در صورت تصویب شورای عالی شهرسازی این مجوز اعتبار دارد.

به دلیل مخالفت شورای عالی شهرسازی، مجوز یاد شده فقط سه امضای موافق دارد که بر خلاف ادعای علیرضا زاکانی درباره چهار امضایی بودن همه مصوبات کمیسیون ماده ۵ است.

روز ۲۰ اردیبهشت سال جاری نیز رسانه‌های ایران گزارش داده بودند معاون سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده صدور مجوز برای این هتل توسط کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران «غیرقانونی» است و باید تصمیم در این باره به شورای عالی شهرسازی ارجاع شود.

اما در گزارش هم‌میهن آمده است شهرداری با اعلام این که مالک «حدود چندصدمیلیارد تومان» عوارض پرداخت کرده، قصد دارد با دریافت این عوارض سنگین، قانون را دور بزند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت یک هتل 30 طبقه روی گسلی در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر