coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پر هزینه ترین فیلم های 2023 ؛ مورد انتظارترین فیلم های 2023 کدامند؟

در نوشتار بهترین فیلم های سینمایی 2023 به پرخرج ترین فیلم ها در سال 2023 بهمراه تریلر هر کدام خواهیم پرداخت؛ با ما و سایت فیگار بمانید.

هالیوود سنت دیرینه‌ای در تولید فیلم‌های پرهزینه دارد که اغلب منجر به تجارب سینمایی خیره کننده شده است. حتی پس از محاسبه تورم، حماسه‌های تاریخی کلاسیک مانند بن هور و کلئوپاترا همچنان برخی از گران‌ترین فیلم‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند.

موفقیت یا شکست یک فیلم می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر صنعت سینما داشته باشد و روندهای جدیدی را ایجاد کند. به عنوان مثال، موفقیت بن هور الهام بخش هالیوود شد تا فیلم‌های حماسی بیشتری با دکورهای سنگین بسازد، در حالی که شکست کلئوپاترا پایان دوره پربار ستارگان سینما را رقم زد و نشانگر طلوع عصر جدید هالیوود بود.

از نگاه سایت فیگار اگر پرخرج ترین فیلم‌های سال 2023 میلادی بر اساس امتیاز IMDB را بخواهید بشناسید، به شرح زیر است:

  • Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves 7.4
  • The Flash 7.2 ($220 million)
  • Shazam! Fury of the Gods 6.1
  • Indiana Jones 5 ($300 million)

پر هزینه ترین فیلم های 2023

مورد انتظارترین فیلم های 2023 کدامند؟

سوال اساسی اینجاست که آیا این فیلم‌های بسیار گران قیمت در گیشه شکست خواهند خورد؟

همه می‌دانند که استودیوهای هالیوودی دوست دارند پول زیادی برای فیلم‌های پرفروش خود خرج کنند، اما این روند اخیراً واقعاً از کنترل خارج شده است زیرا فیلم‌های امروزی آنقدر هزینه دارند که تبدیل آنها به سود کمتر و کمتر به نظر می‌رسد. با این وجود، استودیوهای بزرگ به رقابت با یکدیگر ادامه می‌دهند تا ببینند چه کسی می‌تواند بیشترین پول را برای یک تولید خرج کند و به نظر می‌رسد امسال رکوردی برای تعداد فیلم‌های 200 میلیون دلاری زده شده باشد.

کلیک کنید:

کلیک کنید: بهترین فیلم های 2023 که باید ببینید

تنها یک دهه پیش، شکستن مرز 200 میلیون دلار برای بسیاری از استودیوها غیرممکن به نظر می‌رسید، اما در عصر کنونی استریم، تهیه کنندگان فیلم‌های قدیمی باید بینندگان را با چیزی فراتر از چهره‌های آشنا جذب کنند. در نتیجه، آن‌ها صدها میلیون برای CGI، دیپ‌فیکینگ و دیگر فناوری‌های پیشرفته هزینه می‌کنند.

در اینجا پنج فیلم گران قیمت سال 2023 آورده شده است:

  1. فلش – 220 میلیون دلار (23 ژوئن 2023)
  2. آکوآ من – 250 میلیون دلار (25 دسامبر 2023)
  3. ماموریت غیر ممکن – 290 میلیون دلار (14 ژوئیه 2023)
  4. ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت – 300 میلیون دلار (30 ژوئن 2023)
  5. سریع و خشن – 340 میلیون دلار (19 مه 2023)

تمام فیلم‌های موجود در این فهرست به جز ایندیانا جونز دوباره فیلمبرداری‌های گسترده‌ای را پشت سر گذاشتند و برخی نیز به دلیل محدودیت‌های COVID به تأخیر افتادند و استودیوها را مجبور کرد که بسیار بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه هزینه کنند. اما حتی بدون فیلمبرداری مجدد، ایندیانا جونز توانست از مرز 300 میلیون دلار عبور کند، همه اینها به لطف دستمزدهای هریسون فورد، استیون اسپیلبرگ و جیمز منگولد و دیپ فیک‌های گسترده بود.

علیرغم این پیچیدگی‌ها، سال 2023 تاکنون شاهد فیلم‌های پرهزینه‌ای بوده است که به خوبی نتیجه داده‌اند. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که فیلم‌های با بودجه کلان هنوز هم می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت سینما داشته باشند و همچنان الهام‌بخش روندهای جدید باشند.

البته فیلمی با بودجه بالا لزوماً به این معنا نیست که مطمئناً در ازای آن رضایت بخشی را به دست می‌آورد یا به هر حال داستانی خوش ساخت و سرگرم‌کننده داشته باشد.

بهترین فیلم ها و سریال های 2023 از نگاه سایت فیگار

دیدن فیلم‌های گران قیمت و پرهزینه تاریخ سینما همواره یک تجربه لذت بخش است، اما این موضوع با توجه به چندین دلیل ممکن است مناسب نباشد:

  1. هزینه: دیدن فیلم‌های گران قیمت ممکن است با هزینه‌های بالایی همراه باشد که برای برخی افراد نامطلوب باشد.
  2. سلیقه شخصی: فیلم‌های گران قیمت به خاطر محدود بودن جمعیت هدف و سلیقه خاصی که به آن مرتبط است، برای بعضی افراد جذاب نیست.
  3. شرایط فردی: برخی افراد به دلیل شرایط فردی مانند عدم توانایی در حرکت، بیماری و یا محدودیت‌های دیگر، نمی‌توانند به سالن سینما بروند.
  4. نظریه‌های فرهنگی: برخی نظریه‌های فرهنگی معتقدند که دیدن فیلم‌های گران قیمت و پرهزینه، به دلیل محتوای غالباً ساختگی، خالی از معنا و بیشتر به سمت مصرف‌گرایی است.

بنابراین، دیدن فیلم‌های گران قیمت و پرهزینه تاریخ سینما تنها برای برخی افراد لذت بخش است و باید در نظر داشت که گاهی اوقات دیدن فیلم‌هایی با بودجه کمتر نیز می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش و مفید باشد.

بهترین فیلم ها با بودجه‌ی بسیار بالا که ارزش دیدن دارند:

  • The Godfather (1972): این فیلم به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و با بازی آل پاچینو، مارلون براندو و جیمز کان در سال 1972 منتشر شد. بودجه این فیلم ۶.۰۰۰.۰۰۰ دلار بود و توانست با فروش بیش از ۲۴۰ میلیون دلاری، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شود.
  • Titanic (1997): این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت ساخته شد و بودجه آن ۲۰۰ میلیون دلار بود. فیلم تایتانیک با فروش بیش از ۲٫۱ میلیارد دلار، به عنوان دومین فیلم با بیشترین فروش در تاریخ سینما شناخته می‌شود.
  • Avatar (2009): این فیلم نیز توسط جیمز کامرون ساخته شد و بودجه آن ۲۳۰ میلیون دلار بود. با فروش بیش از ۲٫۷ میلیارد دلار، آواتار به عنوان فیلمی با بیشترین فروش در تاریخ سینما شناخته می‌شود.
  • The Lord of the Rings trilogy (2001-2003): این سه فیلم به کارگردانی پیتر جکسون و با بازی الیجا وود، ایان مک‌کلن، ویگو مورتنسن و کیت بلانشت، در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ ساخته شدند. بودجه این سه فیلم به طور کلی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود و با فروش بیش از ۳٫۰ میلیارد دلار، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های فیلمی تاریخ شناخته می‌شوند.

این فیلم‌ها تنها چند نمونه از فیلم‌هایی هستند که با بودجه بالا ساخته شده‌اند و همچنان ارزش دیدن و تماشای آنها به دلیل کیفیت بالای ساخت و ارائه دهنده تجربه‌ای لذت بخش است.

کم هزینه ترین اما با ارزش ترین فیلم های تاریخ سینما

فیلم‌هایی که با کمترین بودجه ساخته، اما با ارزش بالایی به دلیل کیفیت داستان، بازیگری و کارگردانی خود معروف شده‌اند. برخی از این فیلم‌ها عبارتند از:

  • The Blair Witch Project (1999): این فیلم مستند ترسناکی است که به کارگردانی دنیال میریک و ادواردو سانچز ساخته شد. بودجه این فیلم تنها ۲۵ هزار دلار بود، اما با فروش بیش از ۲۴۴ میلیون دلار، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود.
  • Mad Max (1979): این فیلم به کارگردانی جورج میلر و با بازی مل گیبس ساخته شد و بودجه آن تنها ۲۰۰ هزار دلار بود. با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار، به عنوان یکی از برترین فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی شناخته می‌شود.
  • Halloween (1978): این فیلم ترسناک به کارگردانی جان کارپنتر و با بازی جیمی لی کورتیس ساخته شد و بودجه آن تنها ۳۰۰ هزار دلار بود. این فیلم با فروش بیش از ۷۰ میلیون دلار، به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود.
  • Rocky (1976): این فیلم به کارگردانی جان آولدن و با بازی سیلوستر استالونه ساخته شد و بودجه آن تنها ۱.۱ میلیون دلار بود. با فروش بیش از ۲۲۰ میلیون دلار، به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ورزشی و درام تاریخ شناخته می‌شود.

این فیلم‌ها تنها چند نمونه از فیلم‌هایی هستند که با بودجه کمتر، اما با کیفیت بالا و ارزش دیدن بالا ساخته شده‌اند.

حتما بواسطه‌ی لینک‌هایی که برای شما در این نوشتار گذاشته شده به سایت فیگار سر بزنید و از معرفی بهترین فیلم ها در ژانرها و موضوع‌های خاص لذت ببرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر