coinex
راهنمای خرید تکراتو

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی ؛ چطور برای رفع انسداد کارت بانکی اقدام کنیم؟

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام روش است؟ در این مطلب قصد داریم راه‌هایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید در کمترین زمان ممکن کارت بانکی خود را احیا کنید. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

احتمالاً برای شما هم این مشکل پیش آمده که به یکباره دسترسی به خدمات کارت بانکی‌تان قطع شود. این موارد به‌ویژه از زمان الکترونیکی شدن پروسه‌های بانکی، از افتتاح حساب گرفته تا انتقال وجه و غیره، رواج پیدا کرده است. اما احتمالاً می‌دانید که چند روش برای رفع این مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم سریعترین و بهترین روش رفع مسدودی کارت بانکی را به شما مخاطبین عزیز تکراتو آموزش دهیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت به صورت آزمایشی در حال اجرا است

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام است؟

بهترین و ساده‌ترین راه برای رفع مسدودی کارت بانکی مراجعه حضوری به بانک با در دست داشتن کارت ملی است.

کارت بانکی ممکن است به دلایل مختلفی مسدود شده باشد که رفع هر نوع مسدودی روش متفاوتی دارد، اما متداول‌ترین دلیل مسدودی کارت‌های بانکی، عدم رعایت مقررات بانکی است. رفع مسدودی کارت بانکی هم بسته به بانکی که در آن حساب دارید ممکن است فقط از طریق حضوری امکان‌پذیر باشد یا در موارد معدودی بانک شما امکان رفع مسدودی از طریق آنلاین و تلفن‌بانک را هم فراهم کرده باشد.

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام است؟

دلایل مسدود شدن کارت بانکی چیست؟

یکی از دلایل مسدود شدن کارت بانکی، اشتباه وارد کردن رمز کارت است. پس از اینکه ۴ بار رمز کارت خود را اشتباه وارد کنید کارت شما به مدت چند ساعت مسدود می‌شود و اگر دوباره رمز را اشتباه وارد کنید دیگر به کارتتان دسترسی نخواهید داشت.

در این شرایط هم می‌توانید به‌صورت حضوری به شعبه‌ بانک خود مراجعه کنید هم در بعضی از بانک‌ها از طریق روش‌های آنلاین یا تلفن‌بانک برای رفع مسدودی اقدام کنید.

همچنین ممکن است به‌طور طولانی مدت حسابتان راکد مانده باشد و به این دلیل کارتتان مسدود شود. یا اینکه برای دریافت یکی از وام‌های بانکی مثل وام ودیعه مسکن، ثبت‌نام وام ازدواج یا انواع وام‌های دیگر ضمانت کسی را به عهده گرفته باشید که اقساط خود را پرداخت نکرده باشد و حساب شما به‌عنوان ضامن بسته و کارتتان هم مسدود شود.

چک بلامحل هم باعث مسدودی حساب و کارت بانکی می‌شود. در تمامی این موارد باید رفع مسدودی کارتتان را از طریق بانک پیگیری کنید. بیشتر بانک‌ها فقط به‌صورت حضوری اقدام به رفع مسدودی می‌کنند و برای این کار باید با در دست داشتن کارت ملی به شعبه‌ مورد نظر مراجعه کنید.

اما برخی از بانک‌ها هم از طریق اینترنتی یا تلفنی رفع مسدودی انجام می‌دهند که اطلاع‌رسانی درستی در این باره انجام نشده است و نمی‌توانیم مراحل رفع مسدودی را به‌صورت تصویری به شما نشان دهیم. درواقع بیشتر بانک‌ها فقط گزینه مسدودی کارت را به‌صورت غیرحضوری دارند که مشتری می‌تواند از این طریق کارت خود را به‌ صورت آنلاین مسدود کند.

اگر حساب و کارت بانکی شما توسط دستگاه قضایی مسدود شده باشد، برای رفع مسدودی باید به دادگستری مراجعه کنید. ابتدا به بانک صادرکننده کارت بروید و پس از مطلع شدن از مرجع صادرکننده مسدودی به شعبه دادگستری مراجعه کنید و مراحل رفع مسدودی را شروع کنید.

همچنین حساب و کارت بانکی شما ممکن است از سوی پلیس فتا مسدود شده باشد. برای رفع مسدودی در این موارد هم باید ابتدا به شعبه بانک خود مراجعه کنید و درخواست مسدودی را مطرح کنید. سپس با در دست داشتن شماره نامه مسدودی و نام مرکزی که نامه را فرستاده به پلیس فتای شهر یا شعبه‌ صادرکننده دستور مسدودی مراجعه کنید.

مسدود شدن کارت بانکی به دلایل قضایی یا از سوی پلیس فتا از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک هم به اطلاعتان می‌رسد. برای این منظور از طریق ورود به سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی اقدام کنید و از مرجع و دلیل مسدودی حساب و کارت بانکی‌تان مطلع شوید.

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام است؟
سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام است؟

آیا امکان رفع مسدودی کارت بانکی به‌صورت اینترنتی وجود دارد؟

بانک‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و مشتریان باید به صورت حضوری مراجعه کنند اما به تازگی خبر رونمایی از سامانه سیاق منتشر شده که از طریق آن می‌توان به‌صورت اینترنتی برای مسدودی و رفع مسدودی کارت بانکی اقدام کرد.

هنوز جزئیات این سامانه و آدرس آن مشخص نیست اما با توجه به اینکه سامانه سیاق سایت یکپارچه احکام قضایی است، احتمالاً در مورد رفع مسدودی کارت در موارد قضایی کاربرد دارد.

این سامانه فرایند استعلام و انسداد و رفع انسداد کارت بانکی را ساده‌تر کرده و یکی از پروژه‌های مشترک بانک مرکزی و قوه قضاییه است.

راه‌های پیگیری انواع تراکنش‌های بانکی

همچنین این سامانه احکام صادرشده در دادگاه‌ها را به‌صورت سیستمی به بانک مرکزی منتقل می‌کند و اقدامات مرتبط را حکم قضایی در بانک‌های کشور را به مرجع صادرکننده حکم اطلاع می‌دهد. همین موضوع می‌تواند باعث تسریع در ابلاغ و اجرای احکام قضایی شود. به این ترتیب ابلاغ و اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای انجام می‌شود و دیگر از بروکراسی‌های اداری خبری نیست.

سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی کدام است؟

بر اساس خبرها، در این سامانه امکان استعلام لحظه‌ای موجودی و صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب به‌صورت آنلاین در تمام ساعات شبانه‌روز وجود دارد.

علاوه بر اینکه زمان رسیدگی و نتیجه در پرونده‌های قضایی کاهش پیدا می‌کند، از اجرا نشدن احکام قانونی حساب‌های تحت پیگرد هم جلوگیری می‌شود.

به محض اینکه آدرس سایت و شرایط مراجعه به سامانه سیاق از سوی بانک مرکزی اعلام شود، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سریعترین روش رفع مسدودی کارت بانکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام مسلمونی هست واسه خدا کمکم کنه من بتونم با بچه ۱۳ساله ام برم کربلا به ما محرمی قسم دوساله میخوام برم نمیتونم مستعجرم کارگر گزر هستم خرج زندگیمو بزور در میارم فقط میخوام واسه شفای بچم برم کربلا ب هرکی میگم مسخرم میکنه تورو ب خوده امام حسین علیه السلام قسمتون میدم منم مسل برادرتون اگه واستون مقدوره کمک کنین ک دل بچمم شاد بشه 5859831138890248 ش کارت شجاعی زاده . ب خاک پدرم خیلی محتاجم

    پاسخ

    دوست عزیز چرا خودتو مشرک کردی، مگه خدا از رگ گردن به تو نزدیک تر نیست، کربلا حداقل ۸۰۰
    کیلو متر دورتره که بری!!! به خود خدا متوسل شو
    نه به امامان و امام زاده ها، اینها همان بت های جاهلیت هستن چه فرقی دارد، شیطان با توجه به شرایط و محیط هر انسانی در آیندههای متفاوت بت پرستی رو یه طوری دیگه به انسان جلوه و نمایان مینماید، درصدراسلام بصورت بت سنگی و الان بصورت مرده پرستی؟! برو حاجت تو از خدا بخوا فقط از الله

    پاسخ

    خدا تو و امسال تورو با عمر و عثمان و ابوبکر محشور بفرماید انشاءالله

    پاسخ