coinex
راهنمای خرید تکراتو

حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو قطعی شد [+فرایند جدید عرضه خودرو]

طبق اعلام معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو در دستور کار قرار گرفت. اما فرایند جدید عرضه خودرو چگونه خواهد بود؟

براساس اعلام رسمی منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو تایید و در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ چراکه بستر جدیدی برای فروش و عرضه خودرو محیا شده است. با این خبر، سومین مرحله عرضه خودرو در این سامانه نیز حذف خواهد شد. لازم به ذکر است زین‌پس و مانند رویه قبل، فروش خودرو توسط خودروسازان و به صورت مستقیم با بهای کارخانه‌ای انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ایرانخودرو ساعتی 3 میلیارد تومان ضرر می‌کند [+ویدیو]

حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، اعلام کرد که روش فروش خودرو تغییراتی داشته است و سومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.

سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف شد

به گفته منطقی:

با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود.

او تاکید کرد: «روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.»

سامانه یکپارچه خودرو یکی از ابداعات فاطمی‌امین و تیم او در وزارت صمت بود که تاکنون دو مرحله از این سامانه به اجرا درآمده است.

در چند ماه گذشته، دو مرحله از فروش خودروها در سامانه یکپارچه خودرو برگزار شد و خریداران زیادی نیز از این طریق نسبت به خریداری خودروی مورد نظر خود اقدام کردند.خودروسازی‌های مختلف نیز در آن زمان محصولات خود را به فروش گذاشتند.

این روش که یکی از ابداعات فاطمی‌ امین و تیمش در وزارت صمت به شمار می‌رود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.در دو مرحله از فروش‌ یکپارچه‌ موجب حذف دلالان از این بازار شده و بخش زیادی از تقاضای کاذب نیز از بین رفته است. برای همین است که اکنون شاهد بازاری متعادل و قابل پیش‌بینی هستیم. هدف از برگزاری طرح یکپارچه نیز عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی عنوان شده بود.

این سامانه با مشکلات فنی گاه و بی گاه، به عنوان تنها بستر مجاز عرضه خودرو شناخته می‌شد و شورای رقابت به طور خاص، عرضه خودرو از هر کانالی به غیر از سیستم یکپارچه را تخلف می‌دانست. اما حالا شرایط عوض شده و به گفته معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سامانه یکپارچه تخصیص حذف شده است.حالا منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفته است که دیگر فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود و برای خریداری خودرو یک روش جدید را معرفی می‌کنیم.

بنابراین، از این پس فروش مستقیم محصولات خودروسازی‌های مختلف تنها از کارخانه انجام خواهد شد. علاوه بر آن، عرضه این محصولات نیز از ۸ مهر ماه آغاز می‌شود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در نحوه فروش محصولات تغییراتی ایجاد شده و دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری سومین مرحله از سامانه یکپارچه فروش خودرو باشیم.

خودروسازان ابتدا اقدام به ثبت خودرو در سامانه جامع یکپارچه کرده و بخشنامه فروش را اطلاع رسانی می‌کنند اما دیگر اینبار مستقل عمل کرده و متقاضی پس از انتخاب خودرو وارد درگاه پرداخت شده و دیگر خبری از نوبت دهی و قرعه کشی نیست

طبق شنیده‌ها ابتدا چند خودروی مونتاژی به این روش عرضه خواهد شد و سپس خودروهای پرطرفدار پس از از اصلاح قیمتی به این روش عرضه می شود.

او دلایل این امر را متعادل شدن بازار خودرو عنوان کرد و گفت که با عرضه خودروها و همچنین آغاز واردات محصولات مختلف به کشور دیگر نیازی نیست تا از سامانه یکپارچه فروش خودرو استفاده کنیم. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر