coinex
راهنمای خرید تکراتو

همکاری هیجان‌انگیز جانی آیو و سم آلتمن؛ بهترین گوشی هوش مصنوعی در راه است!

باتوجه به همکاری جالب‌توجه جانی آیو و سم آلتمن در زمینه توسعه یک سخت‌افزار هوش مصنوعی جدید، باید منتظر ساخت بهترین گوشی هوش مصنوعی در آینده باشیم.

براساس گزارشی از نشریه اینفورمیشن، آیو با آلتمن در خصوص ساخت یک دستگاه هوش مصنوعی جدید مذاکره داشته‌اند. این مذاکره درباره پروژه «سخت‌افزار هوش مصنوعی» جدید شرکت OpenAI بوده که احتمالاً منجر به ساخت بهترین گوشی هوش مصنوعی خواهد شد. البته فعلاً به‌طور دقیق مشخص نیست که این دستگاه چه هدفی را دنبال خواهد کرد، بااین‌حال منابع آشنا به موضوع اعلام کرده‌اند که آن‌ها می‌خواهند یک «سخت‌افزار جدید برای عصر هوش مصنوعی» بسازند.

بیشتر بخوانید: عینک هوش مصنوعی متا با قابلیت‌های هوش مصنوعی و امکان ضبط ویدیو معرفی شد

ساخت بهترین گوشی هوش مصنوعی

«جانی آیو» زمانی مدیر ارشد طراحی اپل بود و تعداد فراوانی از پروژه‌های مهم غول فناوری را اجرایی کرده است. اما، وی در سال 2019 اپل را ترک کرد و شرکت طراحی خود با نام LoveFrom را تأسیس کرد و از آن هنگام با شرکت‌هایی همچون Airbnb و Ferrari همکاری داشته است.

از طرفی شرکت OpenAI نیز به توسعه چت‌بات محبوب ChatGPT مشهور است که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی به سؤالات کاربران پاسخ دهد، مقاله بنویسد و حتی کدنویسی کند. مایکروسافت نیز در دسته سرمایه‌گذاران این پروژه قرار دارد که ChatGPT را در نرم‌افزارهای خود مورد استفاده قرار داده است. این خبر درحالی منتشر شده است که به‌نظر اپل هم روی رقیب این چت‌بات مشغول کار است.

بهترین گوشی هوش مصنوعی

براساس شایعات، این چت‌بات هوش مصنوعی اپل در داخل شرکت تحت عنوان «Apple GPT» شناخته شده و از پروژه‌های گوناگون یادگیری ماشین بهره می‌برد. بااین‌حال، طی گزارش دیگری نیز اعلام شده بود که این شرکت بعد از انجام آزمایش‌ها با فناوری هوش مصنوعی داخلی خود، تصمیم به امضای یک توافق تجاری جهت استفاده از فناوری‌های OpenAI گرفته است. لذا جانی آیو احتمالاً در آینده روی فناوری کار کند که در نتیجه آن با اپل به رقابت بپردازد یا حتی از سوی آن مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین اعلام شده که «ماسایوشی سون»، مدیرعامل سافت‌بنک (SoftBank) هم یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه خواهد بود و به‌نظر در جلسات مذاکره آیو و آلتمن حضور پیدا کرده است. همچنین در این گزارش گفته شده که OpenAI تا به امروز 11 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران برجسته که شامل Khosla Ventures و حتی مایکروسافت می‌شود، پول به‌دست آورده است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ساخت بهترین گوشی هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر