coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون ؛ چرا اپل گوشی‌هایش را کدگذاری می‌کند؟

یک گزارش جدید خبر از کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون داده است؛ اما چرا اپل تمام گوشی‌هایش را اینگونه کدگذاری کرده است؟

The Information در گزارشی جدید خبر از کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون داده است. اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا از سال 2020 تاکنون رویه جالبی را پیش گرفته و گوشی‌هایش را به نوعی QR کد میکروسکوپی مجهز کرده که به نوعی نشان‌دهنده اصالت محصولاتش است. این کدها آنقدر کوچک‌اند که با چشم قابل رؤیت نبوده و باید از ابزارهایی خاص استفاده کرد. اما کاربرد این کدهای میکروسکوپی چیست؟ در ادامه نوشته با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مشکل تشعشعات خطرناک آیفون 12 با آپدیت جدید اپل برطرف شد

کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون

گزارش جدیدی از The Information نشان می‌دهد که چگونه اپل از سال 2020 کدهای میکروسکوپی را روی آیفون قرار می‌دهد که به شرکت کمک کند تا هزینه‌های تولید خود را کنترل کرده و صدها میلیون دلار صرفه‌جویی کند.

کد QR یا Quick Response Code، یک نوع بارکد دوبعدی است که برای ذخیره و انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید، این کد شامل الگوهای مربعی سیاه‌و‌سفید است که با اسکن‌کردن آن با دوربین دستگاه هوشمند، می‌توان به صورت سریع و آسان به اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کرد. این کد در حال حاضر در بسیاری از محصولات استفاده می‌شود که از قرار معلوم آیفون هم یکی از آنها است.

کدهای QR زیادی روی قطعات داخلی آیفون چاپ شده است و اگر آیفون خود را باز کنید به راحتی می توانید آنها را ببینید (توصیه نمی‌شود). این کدها به اپل کمک می‌کنند تا جزئیات بیشتری در مورد منشا این اجزا پیدا کند. البته در کمال تعجب، حتی صفحه‌نمایش آیفون نیز دارای بارکد مخفی است.

کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون

براساس گزارش جدید، بارکدها در مراحل مختلف ساخت بر روی شیشه آیفون حک می‌شوند. با توجه به داده‌ها، شرکت این سیستم را در سال 2020 توسعه داده است. این بارکدها به اپل کمک می‌کند تا نقص‌های خط تولید خود را ردیابی کرده و کاهش دهد. این کدها به اندازه یک دانه شن توصیف می‌شوند و جای تعجب نیست که فقط با تجهیزات ویژه قابل مشاهده هستند.

به طور خلاصه، این کدها به شرکت اجازه می‌دهند تعداد کل واحدهای پوشش شیشه‌ای که تامین‌کنندگان چینی‌اش، Lens Technology و Biel Crystal، می‌سازند و تعداد واحدهای معیوب که در طول فرآیند تولید دور انداخته می‌شوند را ردیابی کند.

شرکت‌های چینی تأمین‌کننده قبلاً تلاش‌های این شرکت برای ارزیابی میزان واقعی نقص‌ها را متوقف کرده‌اند. همین امر می‌تواند هزینه‌های تولید اپل را افزایش دهد. اپل میلیون‌ها دلار برای نصب تجهیزات لیزر و اسکن در این کارخانه‌ها پرداخت کرده است تا هم کد QR میکروسکوپی را اضافه کرده و هم شیشه پوشش را در پایان فرآیند تولید اسکن کند.

در برخی از مدل‌های آیفون، مانند آیفون 12، کد QR درست بالای بلندگو و در جلوی دستگاه قرار دارد. مدل‌های جدید آیفون این کد را روی قاب مشکی لبه پایین صفحه با لیزر حک می‌کنند.

این گزارش توضیح می‌دهد که توسعه این نوع بارکد برای اپل بسیار دشوار بود. اولین واحدها این کد را با لیزر روی شیشه حک می‌کردند، اما این کار منجر به ضعیف‌شدن صفحه‌نمایش شد. در آزمایش‌های دراپ، ترک‌های شیشه تقریباً همیشه از جایی ایجاد می‌شد که کد QR قرار داده شده بود. مهندسان مجبور شدند تکنیک‌های جدیدی را با استفاده از لنزهای میکروسکوپی با چراغ‌های حلقه‌ای ایجاد کنند.

نتیجه این تغییر مثبت بود. از زمان معرفی این کدها، تامین‌کنندگان اپل تعداد واحدهای پوشش شیشه‌ای دورریخته‌شده را به 1 در 10 قطعه کاهش داده‌اند. قبلاً از هر 10 قطعه 3 قطعه دور ریخته می‌شد. در نتیجه، اپل صدها میلیون دلار در سال پس‌انداز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف یک QR کد مخفی روی نمایشگر آیفون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سخت‌افزار مگ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر