coinex
راهنمای خرید تکراتو

خودرو اقتصادی کادیلا یا ال 90 ایرانی توسط پارس خودرو معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

سدان P90 یا کادیلا به عنوان نسخه بومی ال 90 توسط شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا رونمایی شد.

روز گذشته و در مراسم افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 که در کارخانه مگا موتورز برگزار شد، شرکت سایپا و پارس خودرو سدان P90 یا همان کادیلا را معرفی کردند. پیش‌تر خبرهایی راجع‌به این خودرو منتشر کرده بودیم و مطمئن و بودیم که با نسخه ارتقا یافته “خودرو ال 90” روبرو خواهیم بود. حال این خودرو معرفی شده و تصاویر آن نیز منتشر شده است که در ادامه خواهید دید.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک جوانان اعلام شد [+امکانات رفاهی]

سدان P90 یا همان کادیلا توسط پارس خودرو معرفی شد

پروژه P90 پارس خودرو و سایپا قرار بود که پیش از آغاز سال ۱۴۰۲ رونمایی شود. اما در نهایت با آغاز به کار خط تولید پیشرانه ME16 در مگا موتور، این سدان جدید در کنار شاهین پلاس به بازار کشور معرفی شد. مدیران ارشد پارس خودرو و سایپا می‌گویند:

سدان P90 که احتمالاً با نام کادیلا تجاری‌سازی می شود، از اواخر سال جاری روی خط تولید خواهد رفت.

سدان P90 یا همان کادیلا توسط پارس خودرو معرفی شد

تغییرات کادیلا نسبت به ال 90

وقتی به کادیلا نگاه می‌کنیم، با فیس لیفتی از تندر۹۰ نسل اول مواجه می‌شویم که برخی این سبک طراحی را دوست دارند و برخی دیگر می‌گویند که همچنان این خودرو طراحی به روز و جذابی را ارائه نمی‌دهد. مهندسان پارس خودرو می‌گویند که برای اخذ مجوز استانداردهای جدید، در کنار فیس لیفت ظاهری انجام شده بر روی اتاق تندر ۹۰ به سراغ تقویت سازه این خودرو رفته‌اند و بخش کف خودرو به صورت عرضی برای تصادف‌های جانبی تقویت شده است.

با وجود اینکه همچنان از ترمز کاسه‌ای در محور عقب این خودرو استفاده می‌شود و آنچنان با سیستم تعلیق پیشرفته‌ای در کادیلا طرف نیستیم، سامانه‌های کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی بر روی این محصول فعال شده است. تبدیل فرمان هیدرولیک به فرمان کمکی برقی، نصب پیشرانه جدید با فناوری VVT و توان خروجی بیشتر، تجهیز خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، ارتقای ایمنی و… از جمله تفاوت‌هایی است که در پروژه P90 پارس خودرو نسبت به تندر ۹۰ دیده می‌شود.

در نمونه اتوماتیک P90 هم قرار است تا به جای استفاده از الگوی تریم داخلی ساندرو و تندر ۹۰ فاز ۲ (تندر ۹۰ پلاس)، با داشبورد و رودری‌های جدیدی طرف باشیم و کابینی متفاوت از خودروهای رنو را تجربه کنیم.

مشخصات فنی و امکانات کادیلا و سدان P90

کادیلا یا همان سدان پروژه P90 پارس خودرو به پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده و امروز به در کارخانه مگا موتور تولید می‌شود. ME16 سایپا در بحث فناوری تولید، ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و برخی جزئیات جرقه‌زنی و پاشش سوخت متفاوت از پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و در کنار توان بیشتر مصرف سوخت کمتری را هم دارد.

پیشرانه کادیلا پارس خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست آورده است. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن هم برای ME16 استفاده شده و در نهایت می‌بینیم که این خودرو قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر دارد.

جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 سری SE (با مهنسی آیسین) توان را به چرخ‌های جلوی کادیلا (سدان P90) دنده دستی می‌رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. در کادیلا و محصولات پروژه P90 دیگر خبری از پیشرانه K4M رنو و جعبه دنده‌های JHQ و AL4 نیست و از ساختاری متفاوت نسبت به تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی‌های موجود در بازار در محصول جدید پارس خودرو استفاده شده است.

سدان P90 یا همان کادیلا توسط پارس خودرو معرفی شد

در کادیلا دنده دستی امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… وجود دارد. البته گفته می‌شود که احتمالا در نسخه تجاری‌سازی شده کادیلا دنده دستی امکاناتی مانند کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و سنسور نور هم به خودرو اضافه می شود.

در نمونه فول آپشن و اتوماتیک سدان P90 در کنار تغییرات ظاهری در بخش کابین با امکانات بیشتری مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سانروف، شیشه‌های عقب دودی، استارت دکمه‌ای و… طرف هستیم و خودرویی کاملتر را مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کادیلا یا همان سدان P90 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (97 نظر)

    مشکلات برقی ال نود، فن و‌کولر و رله ها و مشکل گردگیر پلوس گیر بکس حل شده است؟

    پاسخ

    ایران امکان طراحی. ساخت موتور و شاسی را ندارد لذا شاسی اکثر خودرو های ساخت داخل یا پرایدی یا سمندی است و موتور هم موتور پراید یا سمند. فقط این اتاق است که عوض می شود.

    پاسخ

    بادرود وخسته نباشید لطفا در ساخت خودرو به ایمنی وفنی وقیمت پایین توجه شودنه چراغ های جلو وعقب .باتشکر

    پاسخ

    یه جوری تیتر زده اقتصادی انگاری بقیه خودرو های داخلی همگی از یک کنار خودرو لوکس تشریف دارن😂😂

    پاسخ

    موتور با موتور ال۹۰ یکی یست هست؟؟؟
    ال۹۰تنها خودرو مطلوب وبا کیفیت بود و همچنان بهترین هست

    پاسخ

    آی کثافتوها باز هم این تبلیات کثیفتان را از گذاشتید، من از ایران وپارس خودرو پرسیدم ،گفتند ال نود دیگه تمام شده است،این تبلیغ کنندگان همشون‌ کلاهبردارند

    پاسخ

    اون لاستیک های محافظ دور ۴ درب رو حذف میکردید تا ظاهری به روز از خودش نشون بده.

    پاسخ

    من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ

    ایران باید دو تا صنعت خودرو و پوشاک رو کلااااان ببوسه بذاره کنار

    پاسخ

    باز هم بازی با شعور مردم مثل طراحی 207 و خودرو ملی که کپی 206با تغییر فقط چراغ جلو انجام شد کی این فرغون سازان دست از سر مردم بردارند دوتا شرکت خودروساز تاسیس بشه

    پاسخ

    پارس خودرو لعنتی اول ماشینای مردم که ثبت نام کردن مرحله دو یکپارچه تحویل تابستان تکلیفش معلوم کن بعد بزن تو تولید چیز دیگه خدا ایشاالله آه و نفرین مردم نابودتون کنه

    پاسخ

    با سلام، واقعا خجالت نمی کشند؟؟؟ بونجول چینی را وارد می‌کنند و با تغییر نام به مردم بدبخت ایران می‌دهند. اینها تجارت می‌کنند یا تولید کننده هستند؟؟؟ خاک بر سر این نظام که بعداز ۴۴ سال حکومت دستاوردهای کلاشی است.

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ

    طوریش؟

    پاسخ

    هر مدل آشغال تر از مدل قبل😂

    پاسخ

    کیفیت و عمر بالا موتور و گیربکس و سیستم تعلیق و سیستم برقی ال۹۰ باعث محبوبیت ش شده بود حالا خودرو ساز داخلی بدون توجه به کیفیت و طول عمر قطعات اومده کپی کاری کرده کاری که به زودی اوق مردم رو در میاره

    پاسخ

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ

    واقعا این تولیدات زشت و بی‌کیفیت، توهین به شعور ملت هست..
    چه گیری کردیم در دستان بیسوادان صنعت و خودخواهان ثروت

    پاسخ

    بی پ د ر ما د را اسمشو عوض کنید
    فردا یه چیزی شبیه ۲۰۶ میزنن میگن این بوگات
    بعد یهدچیزی مث پراید میزنن میگن ایت مازرا یه
    بعد یه چیزی شبیه سمند میزنن میگن این لامبورگِ
    فقط کلمه آخر برندای خوبو ور میدارن می*نن توش

    پاسخ

    خود تحقیری نکنید تشویق کنید که در آینده بهتر بشه

    پاسخ

    چقدر حمایت 60سال کافی نیست

    پاسخ

    خودتو زدی به اون راه. چند ساله واردات خودرو بسته شده هیییچ پیشرفتی حاصل نشده هیچ بلکه پسرفت هم کردن. تو ایران تولید کننده نداریم همشون کلاه بردار هستن و فقط بفکر جیب خودشون هستن. مثل لوازم خانگی و جدیدا هم بازار موبایل داره مثل خودرو انحصار میشه. فردا میری پول ایفون رو میدی اشغال داخلی میخری.

    پاسخ

    جلوی ماشین طراحی خوبی داره ولی دماغ بزرگی برای این پلتفرم طراحی کردن این طراحی جلوش برای شاسی بلندها انگار

    پاسخ

    این دوستانی که میگن خیلی خوب عالی باید حمایت کنیم میشه بپرسم چند سال دیگه باید حمایت کرد تا یک خودروی استاندارد خوب ساخت اصلا روشون میشه بگن این خودرو یا کلا هر چی به اسم ملی ساختن کاملا ملی ال نود چراغ جلو عقب تغییر دادن در حالی که در ها شیشه ها همون ال نود موتور همون تی یو فایو فرانسه بقیه قطعات شک نکنید سفارش دادن تا چین البته از نوع درجه دو بساز ترمز کاسه ای خجالت آور یک موتور تی یو فایو یک موتور پراید گیرتون افتاد هر روز یک ماشین با تکنولوژی سی سال پیش فیس لیفت میکنید بعد رونمایی میکنید اسمشو میذارین خودروی ملی خودروسازی ایران دیگه عراق سوریه جنگ زده قبول ندار چند تا شرکت ورشکسته با میلیاردها تومان ضرر انباشته شدن بلای مال جان مردم یک عده احمق میگن حمایت کنید چند سال دیگه حمایت کنیم خودروسازی ما ربطی به تحریم ندار روزای که تحریم نبودیم همین بود تهش این بود ۴۰۵ تو کرم میکردن یا موتور ۲۰۶ روش میذاشتن چون فلسفه خودروسازی ما خدمت ارتقا پیشرفت نیست رانت دزدی با قیمت کم اشغال بساز با قیمت بالا بفروش و این شد حمایت کورکورانه دولت یک عده خودروسازی وقتی پیشرفت میکن که صنعت رقابتی بشه مثل تمام دنیا حالا شما به ما بگو دشمن تولید ایرانی

    پاسخ

    تورخدا ازین بیشتر کشور رو مسخره دهن خارجیا نکنید این خودرو 30ساله از خط تولید خارج شده اونوقت شما میان دوباره اونم کپی باز تولیدش میکنین بابا خجالت بکشین ابرو واسه ملت نذاشتین…
    دست از سر ملت بردارین بذارین چهارتا خودرو خارجی خوب بیاد 60ساله خودرو ساز نشدین و نمیشین ول کنید

    پاسخ

    احتمالا چون نام ماشین ادم دو به یاد کادیلاک میندازه وقیمتش هم با کادیلاک برابری میکنه اما با موتور بیست سال پیش ال ۹۰ یا تندر با تکنولوژی قدیم.

    پاسخ