coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپل به‌خاطر گمراه کردن کاربران Family Sharing باید 25 میلیون دلار جریمه بدهد

اپل موافقت کرد جریمه 25 میلیون دلاری را برای حل و فصل شکایت مربوط به قابلیت Family Sharing پرداخت کند. این قابلیت برای این کاربرد داشت که کاربران بتوانند اشتراک اپلیکیشن‌ها را با اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.

به گزارش gizmochina، این شکایت که در سال 2019 در دادگاه عالی کالیفرنیا تنظیم شده، اپل را متهم می‌کند که کاربرانش را گمراه کرده است. درواقع، اپل به دروغ، به کاربرانش وعده داده بود که می‌توانند اشتراک اپلیکیشن‌ها را با اعضای خانواده‌شان به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: آیفون 17 پرو احتمالا به تراشه اختصاصی وای‌فای 7 اپل مجهز شود

در این دادخواست مطرح شده که کاربران گمراه شده‌اند که هزینه اشتراک اپلیکیشن‌هایی را بپردازند تا تمامی اعضای خانواده بتوانند از آن استفاده کنند؛ اما حقیقت این بود که کاربران نمی‌توانستند اشتراک خود را در اختیار اعضای خانواده‌شان قرار دهند. به این ترتیب، هرکدام از اعضای خانواده هم باید اشتراک را به‌صورت مجزا خریداری کنند؛ و این، برخلاف وعده‌ای بود که اپل به کاربران Family Sharing می‌داد.

در نهایت، این غول آمریکایی موافقت کرد تا جریمه 25 میلیون دلاری را پرداخت کند.

چه کسانی سهمی از این جریمه را دریافت می‌کنند؟

حال این سوال مطرح می‌شود که جریمه 25 میلیون دلاری، سهم چه کسانی خواهد بود؟ آنطور که در شرح دعوی آمده، تمام افرادی که از 21 ژوئن 2015 تا 30 ژانویه 2019، اشتراک اپلیکیشنی را از طریق اپ استور خریداری کرده‌اند (به غیر از اشتراک اپلیکیشن‌های داخلی اپل) و در زمان خرید، یک گروه Family Sharing داشتند؛ و ساکن آمریکا بودند، از این 25 میلیون دلار سهم خواهد داشت.

اپل به‌خاطر گمراه کردن کاربران Family Sharing باید 25 میلیون دلار جریمه بدهد

به بیان ساده، اگر معیارهای زیر را دارید، می‌توانید سهمی از این تسویه حساب داشته باشید:

  • اگر از ژوئن 2015 تا ژانویه 2019 عضوی از گروه Family Sharing بودید و در آن گروه، حداقل یک عضو دیگر هم حضور داشته است.
  • اگر در آن زمان در آمریکا زندگی می‌کردید.
  • اگر اشتراک اپلیکیشنی، به غیر از اپلیکیشن‌های داخلی اپل را از طریق اپ استور خریداری کرده‌اید.

به گفته‌ی MacRupors، مبلغ دقیق پرداختی، به تعداد افرادی که شکایت کرده‌اند بستگی دارد؛ اما می‌تواند 50 دلار به ازای هر نفر باشد.

کاربران واجد شرایط تا 1 مارس 2024 مهلت دارند تا ادعای خود را ثبت کنند. شما می‌توانید این کار را از طریق سایت Family Sharing Plan lawsuit انجام دهید. جلسه استماع نهایی برای 2 آوریل 2024 تعیین شده است.

اگر شما هم واجد شرایط هستید، حتما قبل از پایان مهلت ادعای خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر