;
coinex

بهترین جزیره های تایلند برای مسافرت ؛ معرفی جاذبه‌های گردشگری تایلند

اگر به دنبال آشنایی با بهترین جزیره های تایلند برای مسافرت هستید در این مطلب شما را با شمار زیادی از بهترین جزایر تایلند آشنا می‌کنیم.

تایلند یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و یک کشور توریستی و محبوب است. موقعیت جغرافیایی خاص این کشور که توسط دریاها احاطه شده و وضعیت بارندگی بسیار خوبی دارد سبب شده تا مناظری بکر و جذاب در تایلند شاهد باشیم.

طبیعت زیبا، توسعه امکانات رفاهی و توریستی و توسعه تفریحات آبی سبب شده تا تایلند یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از افراد در سراسر جهان باشد.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های کشور تایلند که گردشگران زیادی را جلب می‌کند، جزایر این کشور است که بسیارند. در این مطلب ما قصد داریم برخی از زیباترین جزیره های تایلند را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین جزیره های تایلند

تایلند یک کشور گرمسیری و پر از جزیره بوده که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و زیبایی‌ها و طبیعت خاص آن شامل سواحل و جزیره‌های زیبا از آن یک مقصد گردشگری محبوب ساخته است. با این وصف اگر قصد آشنایی با محبوب ترین جزیره های تایلند را دارید، در این مطلب ما شما را با بهترین جزایر تایلند آشنا می‌کنیم. اما بهترین جزیره در تایلند کجاست ؟

کو کرادان

بهترین جزیره های تایلند
بهترین جزیره های تایلند

اگر می‌پرسید بهترین جزیره تایلند کدام است باید گفت یکی از بهترین جزایر تایلند ، جزیره کو کرادان نام دارد. این جزیره کوچک یک استراحتگاه ساحلی زیبا دارد و بعد از بازدید پارک ملی هات چائو مای می‌توانید به آنجا رفته و لحظاتی پر از آرامش را سپری کنید. مناظر اطراف کو کرادان، مشرف به کارست‌های آهکی و صخره‌های مرجانی است.

در ساحل این جزیره زیبا که از زیباترین جزیره های تایلند است، می‌توانید روزها آفتاب گرفته و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را بنوشید. قایق‌سواری نیز از دیگر تفریحاتی است که در این جزیره زیبا می‌توانید تجربه کنید. از طرفی قدم زدن عصرگاهی از میان جنگل به سمت ساحل چونگلوم نیز از دیگر جذابیت‌های جزیره کو کرادان است.

کو فیام

بهترین جزایر تایلند

اگر سوال شما این است که بهترین جزیره در تایلند کجاست باید گفت کو فیام نیز از جمله بهترین جزیره های تایلند برای سفر بوده که در دریای آندامان واقع شده است. این جزیره سواحلی آرام و زیبا، محیطی خلوت و هوایی تمیز دارد. اگر قصد سپری کردن تعطیلاتی آرام و به دور از شلوغی شهر تجربه کنید، به کو فیام بروید.

این جزیره تنها 45 دقیقه با قایق تندرو از شهر بندری رنانگ فاصله دارد و دو جاذبه اصلی آن عبارتند از ساحل زیبای اوو یای که در آن امکان تفریحات آبی فراهم شده است. دیگر جاذبه این جزیره ساحل اوو خائو کوای است که اطراف آن را جنگل‌ها و صخره‌ها پوشانده‌اند.

آنگ تانگ

بهترین جزیره های تایلند برای سفر

پاسخ سوال بهترین جزیره تایلند کدام است می‌تواند جزیره آنگ تانگ باشد که از جمله محبوب ترین جزیره های تایلند به شمار می‌رود و به آن جزایر کاسه طلایی می‌گویند. این مجمع‌الجزایر از دهه 1980 میلادی به عنوان پارک ملی تایلند درنظرگرفته شده است.

این مجموعه جزایر شامل جزیره‌هایی زیبا و سرسبز با صخره‌های آهکی و مرجانی، جنگل‌های وحشی و سواحل شنی سفید است و آبشارها و دریاچه‌هایی بسیار زیبا و بکر دارد.

از جمله تفریحات ممکن در این مورد از بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران باید به پیاده‌روی، غواصی و کایاک‌سواری اشاره کرد. اگر اهل پیاده‌روی هستید، در مدت اقامت در جزایر آنگ تانگ می‌توانید به پارک ملی جزیره سر بزنید و از انواع گونه‌های جانوری از لنگورها و سمورها گرفته تا لاک‌پشت‌های دریایی دیدن کنید.

البته باید بدانید که برخی از جزایر کوچک این مجموعه جزیره ممنوع‌الورود هستند اما برخی جزایر بزرگتر را می‌توانید با گردشی یک روزه ببینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل تایلند

بهترین هتل های تایلند در سال 2023

کو چانگ نوی

بهترین جزیره تایلند کدام است

پاسخ سوال بهترین جزیره در تایلند کجاست می‌تواند جزیره کو چانگ نوی باشد. در واقع یکی از زیباترین جزیره های تایلند برای سفر که می‌توانید روی آن حساب باز کنید جزیره کو چانگ نوی است که به نام جزیره فیل هم شناخته می‌شود و در جنوب غربی تایلند، در نزدیکی شهر رنانگ واقع شده است.

سفر به این جزیره زیبا را می‌توانید از طریق قایق‌های تندرو از شهر رنانگ انجام دهید و در اقامتگاه‌های روستایی این جزیره اقامت کنید. پیاده‌روی در ساحل زیبای چانگ نوی از جذابیت‌های این مورد از محبوب ترین جزیره های تایلند است.

کو جوم

بهترین جزیره در تایلند کجاست

کو جوم نیز از جمله بهترین جزیره های تایلند برای سفر بوده که می‌تواند پاسخی برای سوال بهترین جزیره تایلند کدام است باشد. این جزیره از نظر جغرافیایی در غرب تایلند واقع شده است و جنگل‌های سرسبز اطراف آن را پوشانده‌اند.

در قسمت شمالی این مورد از بهترین جزایر تایلند منطقه جنگلی کو پو جای گرفته که به عنوان جزیره خرچنگ شناخته می‌شود. پیاده‌روی، ماهیگیری و دوچرخه‌سواری هم از دیگر تفریحات جزیره کو جوم است.

سورین

زیباترین جزیره های تایلند

یک پاسخ دیگر برای سوال بهترین جزیره تایلند کدام است ؟ جزایر سورین بوده که شامل دو جزیره اصلی کو سورین نوآ و کو سورین تای است. سه جزیره اقماری هم این مجموعه جزیره را کامل می‌کند. یکی از مهمترین تفریحات در این جزیره که طرفداران زیادی دارد و برای آن امکانات مناسبی هم تدارک دیده شده است، انواع تفریحات آبی و غواصی است.

پیاده‌روی و ماهی‌گیری هم از جمله دیگر فعالیت‌های محبوب در سورین است و می‌توانید یک قایق اجاره کرده و در جزیره به کاوش پرداخته و سواحل بکر را ببینید. دهکده محلی موکن نیز از دیدنی‌های جالب توجه در سورین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های پوکت تایلند

ارزانترین هتل های تایلند

کو سامت

محبوب ترین جزیره های تایلند

یکی از بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران که می‌تواند پاسخ دیگری برای سوال بهترین جزیره در تایلند کجاست ؟ باشد، جزیره کو سامت است. این جزیره در امتداد ساحل شرقی تایلند واقع شده و علاوه بر پرشمار تفریحات آبی، شعبده‌بازی با آتش و باربیکیوهای ساحلی نیز از دیگر تفریحات این جزیره است.

از جمله محبوب‌ترین سواحل این مورد از بهترین جزایر تایلند می‌تواند به ساحل آئو هین کوک، آئوتاپتم و مایه رمفونگ اشاره کرد که محل زندگی انواع جانداران از پرندگان و پستانداران تا خزندگان و دوزیستان است.

کو کوت

بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران

جزیره کو کوت نیز از جمله زیباترین جزیره های تایلند است که سرشار از آبشارها، جنگل‌ها و درختان نخل و سواحل زیبا است. در این جزیره اقامتگاه‌ها و خانه‌های ییلاقی بسیار لوکس و زیبایی واقع شده است.

یکی از مهمترین جذابیت‌های این مورد از محبوب ترین جزیره های تایلند باید به ساحل آئو تاپائو اشاره کرد که یکی از برجسته‌ترین سواحل تایلند محسوب می‌شود. از جمله تفریحات رایج در این جزیره می‌توان به کایاک‌سواری، غواصی و پیاده‌روی اشاره کرد.

کو ماک

بهترین جزیره های تایلند

کو ماک از جمله جزایر چندان توسعه‌نیافته اما بسیار جذاب تایلند برای استراحت، گردشگری و یا حضور در کلاس‌های آشپزی تایلندی است. دو مورد از بهترین دیدنی‌های این مورد از بهترین جزیره های تایلند برای سفر شامل موزه کو ماک و خانه هنر اروتیک کو مک است. از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار در این مورد از بهترین جزایر تایلند باید به تنیس، دوچرخه‌سواری، کایاک‌سواری، والیبال ساحلی یا تجربه ماساژ اشاره کرد.

یبشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین هتل های دبی

کو یائو

بهترین جزیره های تایلند

جزایر دوقلوی کو یائو که در آب‌های زیبای خلیج فانگ نگا جای گرفته نیز از جمله زیباترین جزیره های تایلند است که صخره‌های آهکی و جنگل‌های زیبایی دارد. این دو جزیره عبارتند از کو یائو یای و کو یائو نوی که در آن‌ها می‌توانید از استراحتگاه‌های سبک سنتی اما مدرن محلی استفاده کنید.

غواصی، سواحل لوکس، صخره‌نوردی و امکان بازدید از درخت بزرگ در کو یائو نوی از دیگر فعالیت‌های جذاب قابل ذکر در جزیره کو یائو است.

کو تاروتائو

بهترین جزیره های تایلند

کو تاروتائو نیز از جمله محبوب ترین جزیره های تایلند است که در بازه زمانی اکتبر تا آوریل یک مقصد گردشگری بسیار ایده‌آل است. کو تاروتائو بزرگترین مجمع‌الجزایر پارک ملی دریایی تاروتائو با حدود 50 جزیره است. یکی از دلایل محبوبیت این جزیره، امکانات بسیار متنوع آن است. همچنین می‌توانید در این جزیره به جنگل‌ها رفته، از سواحل بکر دیدن کنید، صخره‌های آهکی یا پارک ملی را بازدید کنید یا به دوچرخه‌سواری بپردازید.

در کو تاروتائو  که زمانی جزیره زندان بود اماکن تاریخی بسیار جذابی نیز برای گردشگران وجود دارد. از اسکله آئو تا لو وو گرفته تا تاریخی پرپیچ‌وخمی که چندین ساختمان سیاسی در آن به هم وصل شده‌اند همگی از جذابترین دیدنی‌های تاریخی تایلند محسوب می‌شود. در این جزیره زیبا که از محبوب‌ترین جزایر تایلند است همچنین می‌توانید از پارک ملی که انواع گونه‌های جانوری را شامل می‌شود نیز دیدن کنید.

کو موک

بهترین جزیره های تایلند

کو موک نیز از جمله بهترین جزیره های تایلند برای سفر است که معنای اصطلاحی آن مروارید است. تقریبا نیمی از این جزیره را پارک ملی و بقیه آن را دهکده‌های ماهیگیری پوشانده است. با تنها 45 دقیقه سواری با کشتی از شهر ترانگ شما می‌توانید به این جزیره برسید.

این جزیره همچنین دو ساحل شنی زیبا شامل صخره‌های چشمگیر و کوه‌های زیبا دارد. یکی از بهترین سواحل در این بین، ساحل سیوالای است که بر روی دماغه‌ای به نام بال جای گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

بهترین هتل های جهان

کو لانتا

بهترین جزیره های تایلند

کو لانتا نیز از جمله بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران است که در میان سواحل مرجانی و جنگل‌های بارانی واقع شده و ترکیبی بسیار فوق‌العاده از مناطق توسعه‌یافته و نه‌چندان شلوغ را شامل می‌شود.

بخشی از پارک ملی مو کو لانتا، غارهای باستانی، کوه‌های پوشیده از جنگل و آبشارهایی برای جستجو در این ناحیه واقع شده که همگی می‌تواند گردشگران را سرگرم کند. از نظر جغرافیایی این جزیره در در بخش جنوبی استان کرابی جای گرفته است.

به عنوان یکی از بهترین جزایر تایلند در این جزیره انجام انواع فعالیت‌های توریستی از غواصی و شنا گرفته تا یوگا و صخره‌نوری ممکن است. گردش و پیاده‌روی در پارک ملی کو لانتا نیز از دیگر جذابیت‌های این جزیره است.

سیمیلان

بهترین جزیره های تایلند

مجموعه جزایر سیمیلان شامل 9 جزیره جنگلی است که در دریای آندامان واقع‌ شده‌اند و همگی از جمله بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران هستند. در این جزیره جذابیت‌های زیادی برای عکاسی و گردشگری وجود دارد و می‌توانید از سواحل شنی سفید، جنگل‌های انبوه و گونه‌های جانوری مختلف دیدن کنید.

غواصی هم از دیگر تفریحات رایج در جزیره سیمیلان است. البته باید بدانید که در این جزیره خبری از هتل‌های لاکچری نیست و اگر قصد اقامت در این جزیره داشته باشید باید به فکر خانه‌های ییلاقی و کلبه‌های چوبی باشید.

کو سامویی

بهترین جزیره های تایلند

کو سامویی نیز از جمله بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران است که به خاطر وسعت خوب خود حتی یک فرودگاه بین‌المللی بزرگ دارد. این جزیره سواحلی پر از جنگل و درختان نخل و نارگیل دارد. استراحت‌گاه‌های لاکچری و جذابی در این جزیره برای اقامت وجود دارد.

مراکز ماساژ تایلندی و کلاس‌های یوگا از دیگر امکانات خاص جزیره کو سامویی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این جزیره همچنین می‌توانید اسکوتر کرایه کنید و به دیدن اماکن برجسته و جذاب جزیره بروید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شیراز در تابستان

جاهای دیدنی ترکیه

پوکت

بهترین جزیره های تایلند

تردیدی نیست که مهمترین، بزرگترین و پرامکانات‌ترین جزیره تایلند که در واقع یکی از استان‌های این کشور است، جزیره زیبا و توریستی پوکت است. این جزیره بعد از پاتایا، دومین مقصد توریستی تایلند محسوب می‌شود.

البته اگر به دنبال یک جزیره تفریحی خلوت هستید پوکت را توصیه نمی‌کنیم و بهتر است به فکر جزایر دیگر باشید. در خلیج چالونگ شما می‌توانید سواحلی تماشایی پیدا کنید که و از بناهای بزرگ بودایی دیدن کنید. دوچرخه‌سواری، گلف، کلاس‌های آشپزی تایلندی و استراحت‌گاه‌های لاکچری از دیگر جذابیت‌های این مورد از بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران هستند.

کو فانگان

بهترین جزیره های تایلند

جزیره کو فانگان نیز از جمله بهترین جزایر تایلند است که محلی‌های منطقه بسیار آن را را دوست دارند. در این جزیره جنگل‌هایی زیبا و سرسبز، تخته‌سنگ‌های گرانیتی و بازدید از سواحل شنی، گردشگران را سرگرم می‌کند. فعالیت‌هایی مانند قدم زدن، غواصی، خرید از بازارهای بزرگ شبانه، جت اسکی و کایاک‌سواری از دیگر جذابیت‌های کو فانگان است.

کو چانگ

بهترین جزیره های تایلند

جزیره جذاب کو چانگ از جمله جذابترین جزیره های تایلند است که در نزدیکی مرز کامبوج قرار گرفته و از نظر وسعت سومین جزیره بزرگ تایلند محسوب می‌شود. آبشارهای زیبا، صخره‌های مرجانی، جنگل‌های بارانی و سواحل شنی زیبا از دیدنی‌های کو چانگ است که از جمله بهترین جزیره های تایلند برای سفر محسوب می‌شود.

در مدت 10 سال گذشته، جزیره آرام و کوچک کو چانگ به یکی از مهمترین مقاصد توریستی کشور بدل شده و در نتیجه امکانات مدرن و مناسبی در آن توسعه یافته است. در بخش مرکزی کو چانگ، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار مدرنی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ارزانترین هتل های وان ترکیه

بهترین هتل های وان ترکیه 1402

کو لیپه

بهترین جزیره های تایلند

جزیره کو لیپه نیز یکی از زیباترین جزایر تایلند است که می‌تواند با جذابیت‌های خود سفری به‌یادماندنی برای توریست‌ها به همراه داشته باشد. این جزیره در نزدیکی مرز مالزی قرار گرفته و بخشی از مجمع‌الجزایر آدانگ راوی است که جزایری کوچک و پارک ملی دریایی تاروتائو در آن قرار گرفته است.

این جزیره زمانی که در زمانی نه‌چندان دور محل زندگی کولی‌های دریایی بود حالا به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تایلند بدل شده و سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف مناسب شنا از ویژگی‌های آن است.

در این جزیره زیبا سه ساحل شامل سان رایزف سانست و پاتایا قرار گرفته و غواصی از رایج‌ترین تفریحات در این ساحل است. از جمله فعالیت‌های  دیگر در این جزیره می‌توان به شرکت در کلاس‌های یوگا یا ماهیگیری اشاره کرد.

کو تائو

بهترین جزیره های تایلند

کو تائو نیز از جمله جذابترین جزایر تایلند است که به جزیره لاک‌پشت‌ها معروف شده است. اگر قصد دارید تعطیلاتی هیجان‌انگیز، ماجراجویانه و پر از تفریحات خاص را تجربه کنید باید بدانید که در این جزیره امکانات خوبی تدارک دیده شده است.

بنابر آمارها هر ساله حدود 7000 غواص جدید در این جزیره گواهینامه حرفه‌ای دریافت می‌کنند. شما می‌توانید با تهیه لباس حرفه‌ای غواصی و استفاده از تجهیزات لازم، تجربه غواصی خوبی داشته باشید.

البته کو تائو صرفا منحصر به غواصی نیست و اگر اهل غواصی نیستید، می‌توانید کایاک‌سواری، ویک‌بورد، قایقرانی، ماهیگیری، یوگا و تای‌چی را تجربه کنید. همچنین لازم است بدانید این جزیره محل پرورش لاک‌پشت‌های سبز است.

کو فی فی

بهترین جزیره های تایلند

یکی دیگر از بهترین جزیره های تایلند برای سفر جزیره کو فی فی است که یک جزیره معروف در تایلند محسوب می‌شود. این نام البته جهت اطلاق به مجموعه‌ای از جزایر در پوکت استفاده می‌شود و هر یک از این جزایر شبیه به بهشتی روی زمین هستند.

هر جزیره جنگل‌ها و سواحل بسیار باشکوهی دارد و می‌توانید از صخره‌های آهکی و ساحلی زیبای آن‌ها دیدن کنید. جزیره بامبو، جزیره پشه‌ها و ساحل میمون‌ها از جمله دیدنی‌های جزایر فی فی است که می‌توانید آن‌ها را ببینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید استانبول

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

کو سی چانگ

بهترین جزیره های تایلند

کوسی سی یانگ نیز از جمله بهترین جزیره‌های تایلند برای سفر است که برای افرادی که فرصت زیادی برای سفر ندارند گزینه بسیار ایده‌آلی است. این جزیره یکی از معروف‌ترین جزایر تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار گرفته و گردشگران می‌توانند با قایق و طی فاصله‌ای دو ساعته به آن برسند.

کلبه‌های سنتی چوبی، رستوران‌های دریایی و قدم زدن در سواحل شنی سفید از جمله تفریحات ممکن در جزیره کو سی چانگ است.

فرا تونگ

بهترین جزیره های تایلند

فراتونگ یک جزیره خلوت و جذاب برای علاقه‌مندان به محیط‌های خلوت و طبیعت بکر است و اگر قصد فرار از شلوغی‌ها را دارید، حتما آن را در گزینه‌های خود قرار دهید.

خانه‌های روستایی زیبا، طبیعت بکر، انواع جانداران و تجربه تفریحات آبی از جمله موارد قابل تجربه در جزیره فرا تونگ است. در این جزیره انواع لاک‌پشت‌ها و بیش از 100 گونه پرنده وجود دارد و توریست‌ها می‌توانند در بازدید از جزیره از آن‌ها دیدن کنند.

کو فایام

بهترین جزیره های تایلند

کو فایام نیز از جمله مهمترین و بهترین جزیره های تایلند از نظر مسافران است که در فاصله نزدیکی از مرز برمه جای گرفته است. در این جزیره می‌توانید اقامتی آرام و زمانی بی‌دغدغه را سپری کنید. این جزیره هنوز چندان توسعه نیافته است، برق فقط شب‌ها در دسترس است، جاده‌ها صاف و قابل عبور نیستند و تنها چند جاده آسفالت مناسب در آن وجود دارد. همچنین وضعیت اینترنت و وای‌فای نیز اصلا ایده‌آل نیست. در مجموع کو فایام برای افرادی مناسب است که به دنبال مناطق طبیعی بکر هستند.

در این جزیره البته تفریحات مناسبی برای دوستداران طبیعت وجود دارد. از گشت‌وگذار در سواحل گرفته تا پیاده‌روی، موتورسواری، تماشای پرندگان و جانوران مختلف و استراحت در بانوج‌ها.

سوالات متداول

بهترین جزیره‌های تایلند برای تفریحات آبی کدامند؟

پوکت،‌ کو فیام، سورین، کو سامت و فرا تونگ از بهترین جزایر تایلند برای تفریحات آبی هستند.

بهترین جزیره‌های بکر تایلند از نظر مناظر طبیعی کدامند؟

آنگ تانگ، سورین، کو تاروتائو و کو فایام از بهترین جزایر بکر تایلند از نظر مناظر طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین جزیره های تایلند برای مسافرت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر