coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپل واتساپ و تردز را از فروشگاه اپ استور چین حذف کرده است

شرکت اپل، به درخواست دولت چین، دو اپلیکیشن متا (فیسبوک) را از فروشگاه اپ استور در چین حذف کرده است. هر دو اپلیکیشن واتساپ و تردز دیگر در دسترس فروشگاه اپل نیستند که باعث ممانعت از نصب جدید برای این اپلیکیشن‌های پیام رسانی و اجتماعی می‌شود.رسانه وال استریت ژورنال در شب چهارشنبه در ایالات متحده این اتفاق را گزارش کرد. WSJ می‌گوید که اپل به درخواست بالاترین ناظر اینترنتی در چین، اپلیکیشن‌های تردز و واتساپ را از دسترس کاربران آیفون در چین حذف کرد.


بیشتر بخوانید:


چرا اپل واتساپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد؟

“ما موظف به پیروی از قوانین کشورهایی هستیم که در آن‌ها فعالیت می‌کنیم، حتی اگر مخالف آن باشیم. “، اپل می‌گوید. “اداره فضای سایبری چین دستور حذف این اپلیکیشن‌ها از فروشگاه اپ استور چین را براساس نگرانی‌های امنیت ملی‌شان داده‌اند. این اپلیکیشن‌ها برای دانلود در تمام فروشگاه‌های دیگری که در آن‌ها ظاهر می‌شوند، همچنان موجود هستند.”

در حالی که خدمات متا در این کشور ممنوع شده تردز از ژوئیه سال گذشته زمانی که جزء پنج اپلیکیشن برتر قرار گرفت در چین در دسترس بود. این یعنی یک سال توانسته در این کشور دوام بیاورد.
خدمات متا تکنیکالی هنوز از طریق ابزارهای VPN قابل دسترسی هستند. احتمالاً کاربران آیفون اگر اپلیکیشن‌ها از قبل نصب شده باشند هنوز هم می‌توانند با استفاده از ابزارهای VPN به خدمات دسترسی پیدا کنند.
این اولین باری نیست که اپل به دستور دولت چین اقدام به حذف اپلیکیشن‌های مشابه می‌کند، پیش از این نیز این غول فناوری برنامه‌های مانند ChatGPT  را از اپ استور حذف کرده بود.

جالب است بدانید زمان اجرایی شدن این تصمیم مقارن شده با تازه‌ترین سفر برنامه‌ریزی‌شده‌ی مدیر عامل اپل، تیم کوک، به منطقه. در حالی که پروژه ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده فعلا متوقف شده، به نظر می‌رسد این اقدام دولت چین تحت عنوان نگرانی‌های امنیتی نوعی مقابله به مثل باشد و احتمالا واتساپ و تردز اولین قربانیان در بین خیل عظیم برنامه‌هایی باشند که قرار است تا پایان تابستان امسال در چین ممنوع شوند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر