coinex
راهنمای خرید تکراتو

اندر احوالات اکسل ایکس 55 پرو ؛ از واکنش کاربران تا حذف طرح های فروش

چند روز پیش تصادفی در محور قم-کاشان اتفاق می‌افتد که طبق تصاویر اکسل ایکس 55 پرو از جایش کنده می‌شود. پس از آن مدیران خودرو با بیانیه‌ای که به زعم کاربران بیشتر تهدید است تا بیانیه، به ماجرا واکنش نشان می‌دهد.

در این نمی‌شود شک کرد که خوروهای چینی مونتاژی در ایران نسبت به خودروهای خارجی دیگر از کیفیت بسیار پایین‌تری برخوردارند. قطعاً شما هم با ما هم‌عقیده‌اید و می‌دانید که این برای اولین بار نیست که یک خودرو مونتاژی در کشور از قسمت اکسل دچار سانحه می‌شود. پیش‌تر تصاویری از در رفتن اکسل عقب یک خودرو جک شاسی‌بلند از شرکت کرمان موتور، فضای مجازی را پر کرده بود و حالا ماجرا با در رفتن اکسل ایکس 55 پرو از شرکت مدیران خودرو جنجالی دیگر را نشان می‌دهد.

جزئیات ماجرا بدین شکل است که یک دستگاه خودرو کراس‌اوور MVM X55 Pro که در دسته خودروهای مونتاژی شرکت مدیران خودرو قرار می‌گیرد، در محور قم-کاشان دچار سانحه شده و اکسل عقب این خودرو به طرز عجیبی از خودرو جدا می‌شود. در پی این حادثه، خودرو واژگون شده و صحنه‌های غم‌انگیز بوجود می‌آورد. لازم به ذکر است که خداروشکر این حادثه، خسارت جانی نداشته  است.

بالاخره کار به جایی رسید که مدیران خودرو مجبور شد برای بررسی موضوع اقدام کند. این شرکت آنطور که اعلام کرده، برای بازدید اکسل عقب ایکس 55 اقدام کرده است. اما نکته عجیب‌تر که از خود سانحه هم جنجال‌آفرین‌تر بوده و کاربران به آن نیز اشاره می‌کنند، بیانیه مدیران خودرو در پی حادثه در رفت اکسل عقب ایکس 55 پرو است که بسیاری عقیده دارند، مدیران خودرو در اصل مارا تهدید کرده است.

با تمامی این توصیفات برآن شدیم که ضمن اشاره به این حادثه جنجالی و بیانیه عجیب مدیران خودرو، نگاهی هم به واکنش کاربران بیندازیم که در شبکه‌های اجتماعی به شدت درحال گسترش است. ادامه مطلب را از دست ندهید.

به‌روزرسانی خبر: با جنجال پیش آمده در اکسل عقب این خودرو، قیمت ایکس 55 پرو به طرز عجیبی در بازار درحال کاهش شدید است. ضمناً مدیران خودرو فراخوان بررسی این محصول را نیز صادر کرده است.

به‌رورسانی دوم: پس از کاهش قیمت شدید ایکس 55 پرو در بازار، حالا سازمان استاندارد اعلام کرده است که به دلیل وجود نقص فنی در این خودرو، شماره‌گذاری آن متوقف شده است.

به‌روزرسانی سوم: مدیرکل استاندارد استان کرمان اعلام کرد که تمامی تبلیغات ایکس 55 پرو جمع‌آوری و طرح های فروش پیش فروش این خودرو نیز حذف خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه


اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

قبل از اینکه به واکنش کاربران نکاهی بیندازیم، نخست ویدئوی این حادثه را مشاهده خواهید کرد و سپس به بیانیه مدیران خودرو از این اتفاق می‌پردازیم که به تعبیر کاربران، بیشتر تهدید است تا بیانیه. قطعاً مشکل فنی علت بروز این حادثه و در رفتن اکسل عقب ام وی ام X55 پرو بوده است. ویدئوی این حادثه را در پایین ببینید:

مدیران خودرو در صفحه اینستاگرام خودرو بیانیه زیر را منتشر کرد:

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

همانطور که مطالعه کردید، مدیران خودرو ابتدا ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق، تیمی را برای بررسی اکسل عقب X55 پرو تشکیل داده است. اما در بخش دوم بیانیه مستقیماً تهدید کرده است که نسبت به حاشیه‌سازی و تخریب معنوی شرکت اقدام خواهد کرد.

اطلاعیه فنی مدیران از بازدید از اکسل عقب MVM X55 Pro

مدیران خودرو خطاب به کلیه نمایندگان مجاز و کارشناسان فنی خدمات پس از فروش اعلام کرد که طبق اعلام شرکت چری برای بررسی از اکسل عقب ایکس 55 اقدام شد. این شرکت نسبت به انتقال خودرو بر روی جک اقدام کرده و کد ساپلایر و کد مشخصه تولید اکسل را نیز بررسی کرده است که نتایج به شکل زیر است:

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن
اکسل ایکس 55 پرو

چیزی که مشخص شده این است که چری و نماینده قانونی آن در ایران قبلاً از این مشکل اطلاع داشته و موضوع را به نمایندگان خودرو نیز اطلاع داده‌‌اند؛ اما پیگیری مشکل را به عهده مالک خودرو گذاشته‌ و این افراد می‌بایست خود به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنند.

با این اوصاف مالکین خودرو می‌بایست قبل از عزیمت به سفر با مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو، عیوب خودرو را برطرف کرده تا خیالشان بابت ایمنی خودرو راحت شود.

لازم به ذکر است که این اتفاق در کشورهای دیگری مانند مالزی و روسیه نیز اتفاق افتاده است و فقط در ایران نیست. پس مشکل فقط در ایران نیست و به نظر می‌رسد که چری فرخوانی‌های جهانی را برای اطلاع از مشکل اکسل خودروهایش صادر کند.

افت شدید قیمت ایکس 55 پرو

در تاریخ 7 اردیبهشت که این حادثه رخ داده است، قیمت X55 پرو در حد مناسبی برای فروشنده قرار داشت، اما پس از این اتفاق عجیب حالا نرخ این خودرو به شدت در حال کاهش است.

در تاریه 8 اردیبهشت‌ماه، قیمت ایکس 55 پرو در مدل 1403 برابر با 1 میلیاردو 640 میلیون تومان بود، اما هم‌اکنون این مبلغ با کاهش 30 میلیون تومانی به 1 میلیاردو 610 میلیون تومان رسیده است. ضمناً مدیران خودر از امروز فراخوان بررسی اکسل ایکس 55 را صادر کرده است و مالکین این خودرو می‌بایست به نمایندگان پس از فروش مدیران خودرو مراجعه کنند.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

توقف شماره‌گذاری ایکس 55 Pro

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

تبلیغات X55 پرو حذف و طرح های فروش آن لغو شده است

مسلم بسیج، مدیرکل استاندرد استان کرمان روز گذشته در خصوص ادامه روند تعلیق تأیید نوع خودرو MVM X۵۵ PRO اظهار کرد: «مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد «هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.»

وی اضافه کرد:

بر اساس بند ۶ تعهدات ۱۵ ماده‌ای خودروسازان که در نشست ۱۱۵ شورای عالی استاندارد مورد تأیید قرار گرفته است «خودروسازان متعهد می‌شوند تا پیش از دریافت تأیید نوع از پیش‌فروش خودروها اکیداً خودداری کرده و به محض تعلیق یا ابطال تأیید نوع، استفاده از هرگونه مطالب تبلیغاتی را متوقف کنند.»

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: «در این خصوص به مدیریت شرکت مدیران خودرو اعلام شد ضمن جمع‌آوری تبلیغات انجام شده در سطح کشور از انجام هرگونه تبلیغات در خصوص خودرو یاد شده خودداری کند.»

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن
اکسل ایکس 55 پرو

واکنش کاربران نسبت به شکسته شدن اکسل ایکس 55 پرو

نخست توییت یک کاربر در شبکه اجتماعی ایکس توجه ما را جلب کرد. این کاربر فیلم حادثه را منتشر کرده و در توضیحات آن گفته که اکسل خودرو به سادگی کنده می‌شود. اما نکته دیگر که این کاربر به آن اشاره کرده است، عدم باز شدن کیسه هوا خودرو است که خود ما نیز به آن توجهی نداشتیم.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن
اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

کاربر دیگری مستقیماً به اطلاع‌رسانی مشکل در اکسل محصولات چری اشاره کرده و گفته است که مدیران خودرو فقط تهدید کرده است نه اطلاع‌رسانی. این کاربر تصویری از یک خودرو چری دیگر که گویا مربوط به کشور دیگری مانند روسیه است را منتشر کرده که مشخص است اکسل خودرو در رفته ولی خسارت دیگری بر مالک خودرو وارد نشده است.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

کاربر دیگری در ایکس می‌گوید که ممکن است مالک خودرو به ایرادات خودرویش توجهی نداشته و یا شاید هم خودرو را به سرویس دوره‌ای نبرده است. حتی شاید صدایی از ایرادات ماشین شنیده ولی به آن توجهی نکرده است. این کاربر ظاهراً از اصل مشکل بی اطلاع است و نمی‌دانسته که فراخوان صادر شده است.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

کاربر دیگری در ایکس با نام کاربری بچه تهران؛ می‌گوید که این فیلم فیک است و چنین چیزی نمی‌تواند اتفاق بیفتد. البته این کاربر برای حرفش دلیل هم آورده است.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

شوخی‌ها و رفتارهای طنز‌آمیز هم توسط کاربران در این ماجرا زیاد باب شده است. مثلاً در یک مورد، کاربری به شوخی واژه جالب «سندروم اکسل عقب بی‌قرار ایکس 55» را به کار می‌برد که در نوع خود ویژه به نظر می‌رسد.

اکسل ایکس 55 پرو و تمامی ماجراهای پشت سر آن

واکنش‌ها به این اتفاق بسیار زیاد است و تا میلیون‌ها نقل قول را در جهان بوجود آورده است. ما در این مطلب چندین مورد از بهترین نقل قول‌ها را به شما نشان دادیم. امیدوریم که این اتفاقات منجربه این شود که خودروسازان نسبت به ایمنی محصولاتشان بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب برخی واکنش‌های جالب کاربران را به شما نشان دادیم. دیدگاه شما چیست؟ شما درخصوص این حادثه و چگونگی وقوع آن و موارد دیگر چه نظری دارید؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام . خودروهای مونتاژی چینی نسبت به خودروهای ایرانی کم عیب تر و قابل توجه تر هستند ، مسئولین مدیران خودرو معایب و مشکلات فنی را با جدیت برطرف کنند . شاید ایران خودرو و سایپا هم از شما یاد بگیرند . فراموش نشود در یک تصادف زنجیره‌ای در خوزستان ، ایربک حتی یک خودروی ایرانی عمل نکرد .

    پاسخ

    خود به خدایی یه تصادفی در این حد و اندازه در رفتن اکسل باید نیست تازه دمش گرم که حادثه جانی نداشت نمیشه که پول نون و سبزی داد و انتظار کباب سلطانی رو داشت

    پاسخ

    برای نابود کردن صهیونیستی ها و گرفتن انتقام از آنان بهتره مدیران خودرو چند هزار دستگاه از آن را به صورت رایگان به اسرائیل بفرستد تا صهیونیستی ها کشته شوند و انتقام مردم مظلوم غزه گرفته شود

    پاسخ

    مدیران خودرو راهی به سوی بهشت
    وزیر صمت و تیم رییس جمهوری مشاوران ما برای اعزام شما به بهشت.
    ما چند برابر ماشینهای ایمن ژاپنی ماشینهای مزخرف چینی رو در اختیار شما قرار میدهیم.
    حامی ما رییس جمهور مردمی

    پاسخ