coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین کیبورد های بی سیم ؛ راهنمای خرید کیبورد وایرلس در بازار ایران

بهترین کیبورد های بی سیم میز کار شما را خلوت‌تر کرده و می‌توانید با اتصال آنها به دستگاه‌های مختلف، سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه تایپ کنید.

بدون شک، کیبورد یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است و در اصل مهم‌ترین راه ارتباط شما با کامپیوتر محسوب می‌شود. قبلاً لوازم جانبی بی سیم عملکرد مطلوبی نداشتند اما حالا با پیشرفت فناوری، این تجهیزات هم از نظر سرعت و کارایی با لوازم باسیم قابل قیاس هستند؛ به ویژه برای بازی‌های رقابتی.

انتخاب بهترین کیبورد وایرلس برای هر کاربری بستگی به چگونگی و محل استفاده از کیبورد و کارهایی دارد که قرار است با آن انجام شود. کیبوردهای وایرلس، از نظر ابعاد (از مینی تا فول سایز)، نوع سوئیچ و ویژگی‌های ظاهری تنوع زیادی دارند.

چه یک گیمر حرفه‌ای باشید و چه یک دانشجو یا کارمند که هدف اصلی شما از خرید کیبورد بی سیم، خلوت کردن میزکارتان است، قطعاً می‌توانید برای خودتان یک کیبورد وایرلس خیلی خوب پیدا کنید. در ادامه مطلب، بهترین کیبورد های بی سیم حال حاضر را معرفی می‌کنیم تا این انتخاب را با آگاهی و اطمینان بیشتری انجام دهید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین کیبورد های بی سیم

یک کیبورد وایرلس خوب می‌تواند شلوغی میز کار شما را کمتر کرده و به شما کمک کند تا راحت‌تر و سریع‌تر تایپ کنید – چه با کامپیوتر و چه تبلت یا گوشی و حتی تلویزیون هوشمند.

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های بی سیم

برای انتخاب یکی از بهترین کیبورد های بی سیم در بازار، باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر داشته باشید از جمله:

  • مکانیکی بودن یا نبودن: معمولاً برای گیمرها و اشخاصی که کار نویسندگی و تایپ انجام می‌دهند، کیبوردهای مکانیکی بیشتر توصیه می‌شوند؛ چون چنین کیبوردهایی طول عمر بیشتری دارند – البته مدل‌های ممبرین هم در برابر مایعات مقاوم‌تر هستند.
  • نورپردازی پس‌زمینه/RGB: اگر شب‌ها یا در محیط تاریک کار می‌کنید و امکان روشن نگه داشتن لامپ را ندارید، کیبوردهای دارای نور پس‌زمینه می‌توانند انتخاب بهتری برای شما باشند.
  • نوع سوئیچ: لزوماً همه بهترین کیبورد های بی سیم با سوئیچ مکانیکی ساخته نمی‌شوند؛ اما سوئیچ‌ها انواع مختلفی دارند از جمله خطی (که بیشتر گیمرها این مدل را ترجیح می‌دهند)، مدل‌های برجسته، اپتیکال-مکانیکی، ممبرین و غیره. در مجموع، انتخاب بهترین نوع سوئیچ بستگی به سلیقه شما و نیازها و کاربرد مورد نظرتان دارد. به همین دلیل، بهتر است قبل از خرید حتماً با انواع سوئیچ‌های مورد استفاده در کیبوردها آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • ابعاد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد، ابعاد آن است. کیبوردهای کوچکتر، کلیدهایی مثل صفحه کلید عددی را ندارند و حتی ممکن است کلیدهای جهت یابی هم در بعضی از آنها وجود نداشته باشد. پس هنگام انتخاب کیبورد بی سیم برای لپتاپ یا هر کاربرد دیگری به این نکته توجه داشته باشید.
  • نوع کانکشن: اگر به دنبال کیبورد بی سیمی هستید که امکان استفاده از آن با گوشی یا تبلت هم وجود داشته باشد، بهتر است یک کیبورد بلوتوثی بخرید. بیشتر لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای امروزی از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید از کیبورد خودتان با چند دستگاه استفاده کنید، می‌توانید یک مدل بلوتوثی بخرید و بدون هیچ مشکلی از آن در کنار سایر دستگاه‌های بلوتوثی از جمله بهترین هدست بلوتوثی 2024 استفاده کنید.

در عین حال اگر کیبورد را برای کارهایی مثل گیمینگ می‌خرید، بهتر است مدلی با کانکشن 2.4 گیگاهرتز را انتخاب کنید؛ چون تأخیر این مدل‌ها نسبت به بلوتوث بسیار کمتر است. معمولاً می‌توانید این ویژگی‌ها را در بهترین کیبورد های بی سیم لاجیتیک ، ام اس آی و برندهای خوب دیگر پیدا کنید.

در ادامه نگاهی به بهترین کیبورد های بی سیم موجود در بازار داریم. اما فراموش نکنید که بعد از این مطلب به سایر مطالب مرتبط از جمله بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل و بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024 هم سر بزنید.

Asus ROG STRIX Scope II 96

بهترین کیبورد های بی سیم

  • سوئیچ‌ها: ROG NX Snow (با قابلیت اتصال گرم)
  • نور پس‌زمینه: RGB برای هر کلید
  • نوع: 96 درصد
  • ابعاد: 377×131×40 میلی‌متر
  • وزن: 1012 گرم
  • دلایل خرید: قابلیت تعویض سوئیچ‌ها، ماندگاری شارژ طولانی، سوئیچ‌های خطی ارتقاء یافته، ساختار قوی
  • دلایل اجتناب از خرید: کوچک بودن طرح 96 درصدی، یک لایه قابل برنامه‌ریزی، مشکلات نرم‌افزار Armoury Crate

معرفی بهترین کیبورد های وایرلس را با یکی از بهترین کیبورد های بی سیم ایسوس شروع می‌کنیم که می‌توان گفت، هر آنچه از یک کیبورد گیمینگ بی سیم انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کیبورد ایسوس کاملاً سریع، دارای سرعت واکنش بسیار خوب و عملکرد قابل اطمینان بوده و می‌توانید آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید. ماندگاری شارژ این کیبورد ایسوس با کانکشن وایرلس 2.4 گیگاهرتز به 1500 ساعت می‌رسد. طرح این کیبورد، 96 درصدی است و این یعنی ابعاد نسبتاً جمع و جوری دارد (377×131×40 میلی‌متر) بدون اینکه صفحه کلیدی عدد از آن حذف شده باشد.

این کیبورد ایسوس ساختار بسیار محکمی داشته، کی‌کپ‌های آن دو لایه پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) دارند و قاب بالایی آن آلومینیومی است. شاسی این کیبورد، پلاستیکی است (به گفته ایسوس، استفاده از پلاستیک برای اتصال بی سیم قابل اطمینان لازم است) اما برای به حداقل رساندن صدای ضربات فلزات داخل (اصلاحاً پینگ کیبورد) در آن از چند لایه فوم عایق صدا استفاده شده است. این محصول ایسوس که یکی از با کیفیت ترین کیبورد های بی سیم موجود در بازار است، با سوئیچ‌های مکانیکی خطی ROG NX Snow نسل دوم ایسوس ساخته شده که دارای نیروی محرک 45 گرم بوده و بسیار بادوام، روان و بی صدا هستند.

Asus ROG STRIX Scope II 96 از هر دو اتصال بلوتوث و بی سیم 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به گفته شرکت ایسوس، ماندگاری شارژ آن در صورت استفاده از کانکشن وایرلس به 1500 ساعت می‌رسد که رقم چشمگیری است. در مجموع اگر به دنبال یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 هستید، حتماً این محصول ایسوس را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

Razer BlackWidow V3 Pro

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های وایرلس
  • سوئیچ‌ها: ریزر سبز (کلیکی) یا زرد (خطی)
  • نور پس‌زمینه: RGB برای هر کلید
  • نوع: فول سایز
  • ابعاد: 450.7×248.4×42.3 میلی‌متر
  • وزن: 1423 گرم
  • دلایل خرید: کیفیت بالا و مقاومت رویه کلیدها در برابر لک، کلیدهای پخش موزیک و شماره گیر چند کاره
  • دلایل اجتناب از خرید: عملکرد ضعیف در صورت کم بودن شارژ باتری، نداشتن کلیدهای ماکرو

BlackWidow V3 Pro یکی از بهترین کیبورد های بی سیم ریزر برای گیمرها است چون علاوه بر کلیدهای مکانیکی با ارتفاع کامل، همه ویژگی‌های مورد انتظار از یک کیبورد گیمینگ را دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کی‌کپ‌های ABS دو لایه بسیار پیشرفته اشاره کرد که علاوه بر داشتن ظاهر خوب، کار کردن با آنها هم حس خیلی خوبی دارد و نسبت به محصولات مشابه در برابر لک انگشت مقاوم‌تر هستند. این کیبورد ریزر یک استراحتگاه مچ چرم و چهار پروفایل حافظه آنبورد دارد. متأسفانه، برای استفاده از هر روش نورپردازی به جز 7 جلوه ذخیره شده در حافظه کیبورد، باید از نرم‌افزار استفاده کنید. بعلاوه این کیبورد ریزر بر خلاف مهم‌ترین رقیبش یعنی G915 Lightspeed لاجیتک، کلید ماکرو ندارد.

می‌توانید کیبورد BlackWidow V3 Pro را از طریق یک دانگل وایرلس، کابل شارژ یا بلوتوث به سیستم وصل کنید. ماندگاری شارژ این کیبورد ریزر بستگی به تنظیمات نور پس‌زمینه دارد و می‌تواند از 5 تا 25 ساعت با نورپردازی تا 192 ساعت بدون آن برسد. عملکرد این کیبورد، با رسیدن به سطح شارژ باتری به 3 درصد افت می‌کند و تأخیر چشمگیری در تایپ کلیدها ایجاد شده و نرم‌افزار هم در پیدا کردن آن دچار مشکل می‌شود.

در مجموع این کیبورد بی سیم می‌تواند همراه خوبی برای بهترین موس گیمینگ 2024 بوده و انتظارات شما را برآورده کند.

Redragon K596 Vishnu

بهترین کیبورد های بی سیم

  • سوئیچ‌ها: Outemu Red
  • نور پس‌زمینه: RGB
  • نوع: Tenkeyless
  • ابعاد: 381×152×38 میلی‌متر
  • وزن: 1.65 کیلوگرم
  • دلایل خرید: قیمت بسیار مناسب، دارای استراحتگاه مچ، 10 کلید G قابل برنامه‌ریزی، دکمه‌های پخش موزیک و چرخ صدا
  • دلایل اجتناب از خرید: مصرف زیاد باتری توسط نورهای کناری در حالت وایرلس، وزن زیاد

Redragon جزء برندهایی نیست که به تولید بهترین کیبورد های وایرلس مشهور هستند اما قیمت 70 دلاری K596 Vishnu با توجه به امکان آن، این محصول را تبدیل به انتخابی جذاب کرده است. این کیبورد گیمینگ بی سیم، دارای سیستم نورپردازی RGB، کلیدهای ماکرو و موزیک اختصاصی، یک دکمه تنظیم صدای فلزی، سوئیچ‌های خطی و حتی یک استراحتگاه مچ است. این در حالیست که قیمت این محصول کمتر از نصف رقبای شناخته شده است و یکی از ارزانترین کیبورد های بی سیم محسوب می‌شود.

کار کردن با کیبورد K596 Vishnu برای گیمینگ و تایپ بسیار راحت است؛ اما پلاستیک مورد استفاده برای رویه کلیدها، باعث شده این کیبورد مثل کیبوردهای ارزان به نظر برسد. همچنین، ایرادهایی هم در طراحی این کیبورد مشاهده می‌شود از جمله اینکه کلیدهای F1-F8 به عنوان کلیدهای کنترل پخش ثانویه برچسب گذاری شده‌اند در حالی که درست در کنار آنها، یکسری دکمه اختصاصی برای این کار وجود دارد.

همچنین، مجموعه دوم کلیدهای G این کیبورد به طرز عجیبی باریک و فشرده هستند و با اینکه نوارهای نورانی دو طرف کیبورد زیبا به نظر می‌رسند، اما وقتی در حال اجرای بازی باشید و کابل USB-C وصل نباشد، شارژ باتری را به سرعت تخلیه می‌کنند. می‌توانید با فشردن پی در پی کلیدهای Fn و Pause این نوارها را خاموش کنید اما انجام این کار کمی پرزحمت است. بهتر بود که این نوارها در حالت پیش فرض، فقط در صورت اتصال کیبورد با کابل به سیستم روشن شوند. همچنین، Vishnu نسبت به خیلی از کیبوردهای وایرلس سنگین‌تر است.

با این حال، این نقطه ضعف‌ها برای یک کیبورد 70 دلاری چندان چشمگیر نیستند به ویژه در مقایسه با کیبورد G915 TKL لاجیتک که حدود 3 برابر گران‌تر بوده و استراحتگاه مچ هم ندارد. اگر به دنبال یک کیبورد جمع و جور و رنگارنگ با قیمت مناسب هستید، K596 Vishnu می‌تواند برای شما بهترین کیبورد گیمینگ بی سیم باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

Corsair K100 Air Wireless RGB

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های از راه دور
  • سوئیچ‌ها: Cherry MX Ultra Low Profile
  • نور پس‌زمینه: RGB برای هر کلید
  • نوع: فول سایز
  • ابعاد: 439.42×156.210×17.03 میلی‌متر
  • وزن: 780.18 گرم
  • دلایل خرید: طراحی بسیار ظریف، سوئیچ‌های Cherry Ultra Low Profile، قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی زیاد، اتصال سه حالته، کلیدهای نورپردازی، پروفایل و پخش موزیک اختصاصی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بسیار بالا، کی‌کپ‌های غیرقابل جابجایی که لک و روغن را به شدت جذب کرده و نشان می‌دهند، امکان اشتباه تایپی به دلیل کوتاهی کلیدها

معرفی بهترین کیبورد های بی سیم را با یکی از محصولات کورسیر ادامه می‌دهیم. قطعاً K100 Air جای زیادی برای ارتقاء و بهبود دارد (از جمله برق افتادن روی کی‌کپ‌ها)؛ اما این کیبورد کورسیر، یکی از ظریف‌ترین کیبوردهای گیمینگ مکانیکی است که ایراد مهم و بزرگی در آن مشاهده نمی‌شود.

ضخامت باریک‌ترین قسمت از این کیبورد، 11 میلی‌متر است و در عین حال، این کیبورد مکانیکی برای گیمینگ و تایپ تجربه بسیار خوب و روانی فراهم می‌کند. قطعاً این کیبورد 279 دلاری یکی از گرانترین کیبورد های بی سیم محسوب می‌شود اما امکانات مختلف و عملکرد خیلی خوب آن، این محصول کورسیر را تبدیل به یکی از بهترین کیبورد های بی سیم در بازار برای گیمرها کرده‌اند.

Razer DeathStalker V2 Pro

بهترین کیبورد های بی سیم

  • سوئیچ‌ها: Low-Profile Optical ریزر (خطی یا کلیکی)
  • نور پس‌زمینه: RGB برای هر کلید
  • نوع: فول سایز
  • ابعاد: 437×139×26 میلی‌متر
  • وزن: 776.5 گرم
  • دلایل خرید: سرعت بالای سوئیچ‌های نوری، راحتی تایپ، طراحی جذاب مینیمال با ظاهر شیک و مرغوب
  • دلایل اجتناب از خرید: کم بودن ماندگاری شارژ، کمی ضعیف به نظر می‌رسد

یکی دیگر از بهترین کیبورد های از راه دور DeathStalker V2 Pro از برند ریزر است که علاوه بر داشتن طراحی ساده، همه امکانات مورد انتظار از یک کیبورد وایرلس خوب را دارد؛ از جمله اتصال قوی، قابلیت تنظیم و شخصی سازی، نورهای زیبا، تجربه تایپ و گیمینگ بسیار خوب.

این محصول ریزر آنطور که خود این شرکت ادعا کرده، “مثل تانک” ساخته نشده اما با توجه به ابعاد کوچک و ظریف و وزن سبکش، کاملاً بادوام است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

بهترین هدفون های انکر 2024

SteelSeries Apex Pro TKL Wireless

بهترین کیبورد های بی سیم
با کیفیت ترین کیبورد های بی سیم
  • سوئیچ‌ها: SteelSeries OmniPoint 2.0
  • نور پس‌زمینه: RGB به ازای هر کلید
  • نوع: TKL
  • ابعاد: 355×128×42 میلی‌متر
  • وزن: 747 گرم (بدون کابل)
  • دلایل خرید: قابلیت تنظیم زیاد، استراحتگاه مچ مغناطیسی بسیار نرم، ظاهر جذاب اما نسبتاً معمولی، تجربه گیمینگ عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، نسبتاً بزرگ

کیبورد بی سیم Apex Pro TKL شرکت استیل‌سیریس هم مثل Apex Pro Mini دارای طراحی ساده، مینیمال و محکم بوده و البته در ساخت آن از سوئیچ‌های اپتیکال OmniPoint 2.0 جدیدتر این شرکت استفاده شده است. این کیبورد دارای قاب آلومینیوم قوی، کی‌کپ‌های PBT دو لایه، نورپردازی RGB پرنور برای هر کلید و استراحتگاه مچ مغناطیسی قابل تفکیک است.

طرح بزرگتر Apex Pro TKL امکان درج کلیدهای اختصاصی برای پخش موزیک و یک نمایشگر هوشمند OLED قابل تنظیم را در این کیبورد فراهم کرده است. این کیبورد، بر خلاف سری قبل دو مدل باسیم و بی سیم دارد. اگر به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ بی سیم از نوع TKL هستید، این محصول SteelSeries را در نظر داشته باشید.

Akko 3098B

بهترین کیبورد های بی سیم

  • سوئیچ‌ها: ژله‌ای سفید Akko CS، ژله‌ای صورتی CS، ژله‌ای آبی CS (3098B)، سوئیچ‌های بی صدای قرمز Akko TTC ورژن 3 یا سوئیچ‌های TTC Princess (3098N)
  • نوع: 96 درصد
  • ابعاد: 382×134×40 میلی‌متر
  • وزن: 1.1 کیلوگرم
  • دلایل خرید: طراحی کلاسیک، کی‌کپ‌های ASA عالی، سوئیچ‌های قابل تعویض، اتصال باسیم، بلوتوث و 2.4 گیگاهرتز
  • دلایل اجتناب از خرید: سوئیچ‌های پیش فرض مدل کلیکی ندارند، مشکلات نرم‌افزاری، زیاد نبودن قابلیت تنظیم RGB

Akko 3098B یکی از بهترین و با کیفیت ترین کیبورد های بی سیم برای تایپیست‌ها است. این کیبورد، کی‌کپ‌های ASA را که کار کردن با آنها بسیار راحت است، با طرح 96 درصدی و قابلیت جابجایی سوئیچ‌ها ترکیب کرده است. سطح منحنی شکل کی‌کپ‌ها باعث شده که تایپ کردن با آنها حس و حال خوبی داشته باشد و سوئیچ‌های سفید ژله‌ای CS پیش فرض این کیبورد، جزء بهترین سوئیچ‌های خطی موجود در بازار هستند.

طراحی این کیبورد، کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد؛ اما می‌توانید برای ایجاد یک حس و حال مدرن‌تر، نور پس‌زمینه آن را روشن کنید. از جمله ویژگی‌هایی که این کیبورد Akko را تبدیل به یکی از بهترین کیبورد های از راه دور کرده، می‌توان به قابلیت اتصال از طریق بلوتوث 5/3، وایرلس 2.4 گیگاهرتز یا USB-C اشاره کرد. جابجایی بین وسایل مختلف با این کیبورد بسیار راحت بوده و کمتر از یک ثانیه زمان می‌برد؛ در نتیجه می‌توانید از این کیبورد بی سیم برای کامپیوتر ، لپ تاپ، تبلت، گوشی و دستگاه‌های مختلف دیگر استفاده کنید.

طرح 96 درصدی Akko 3098B باعث شده که این کیبورد بی سیم شبیه به مدل‌های بدون صفحه کلید عددی به نظر برسد اما همه کلیدهای یک صفحه کلید فول سایز را دارد؛ از جمله کلیدهای عددی و جهت‌ها. یکی دیگر از ویژگی‌های این کیبورد که جزء بهترین کیبورد های بی سیم محسوب می‌شود، قابلیت تنظیم ارتفاع پایه‌های آن است.

لازم به ذکر است که این برند یک مدل 3098N هم با قیمت 20 دلار بیشتر دارد. تنها تفاوت این مدل با 3098B، کارت کنترلر داخلی، نرم‌افزار کلاینت و مجموعه سوئیچ‌های متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

بهترین هدفون های شیائومی 2024

Keychron K3

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های بی سیم در بازار
  • سوئیچ‌ها: مکانیکی Gateron یا اپتیکال Keychron
  • نور پس‌زمینه: RGB
  • نوع: 75 درصدی
  • ابعاد: 306×116×22 میلی‌متر
  • وزن: 396 گرم
  • دلایل خرید: طراحی جذاب ظریف، سوئیچ‌های قابل تعویض، کی‌کپ‌های مک و ویندوز محور، نور پس‌زمینه زیبا
  • دلایل اجتناب از خرید: ماندگاری شارژ کم، مناسب نبودن طراحی کلیدها برای استفاده در سفر، قیمت 25 دلاری کیف مسافرتی

ویژگی‌هایی مثل ظاهر جذاب، نورپردازی زمینه زیبا، فریم شیک، سوئیچ‌های ساده قابل تعویض و غیره، Keychron K3 را تبدیل به یکی از بهترین کیبورد های بی سیم در بازار کرده‌اند. در واقع، با اطمینان می‌توان گفت که این کیبورد، از نظر راحتی استفاده، زیبایی و چند کاره بودن، یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی/اپتیکال محسوب می‌شود.

در مقابل، ماندگاری شارژ این محصول کمتر بوده و فریم آن دوام چشمگیری ندارد. اگر امکان حمل و نقل یک کیبورد بزرگتر را دارید، Keychron K2 با ماندگاری شارژ طولانی‌تر و ساختار بادوام‌تر می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. پس حتماً قبل از خرید، نگاهی هم به این محصول داشته باشید.

Asus ROG Falchion NX

بهترین کیبورد های بی سیم

  • سوئیچ‌ها: NX قرمز، قهوه‌ای یا آبی
  • نور پس‌زمینه: RGB به ازای هر کلید
  • نوع: 65 درصد
  • ابعاد: 30.5×10.1×3.9 سانتی‌متر
  • وزن: 1.14 پوند
  • دلایل خرید: سوئیچ‌هایی روان، پایه قابل تنظیم، کی‌کپ‌های PBT دو لایه، پنل لمسی، قابلیت اتصال بی سیم
  • دلایل اجتناب از خرید: حساسیت پنل لمسی، مشکلات نرم‌افزار RGB

معرفی بهترین کیبورد های وایرلس را با یکی از بهترین کیبورد های بی سیم ایسوس به پایان می‌بریم. ایسوس راگ Falchion NX هر آنچه را که از بهترین کیبورد گیمینگ بی سیم انتظار دارید، در کوچکترین فضای ممکن جای داده است. به لطف وجود کلیدهای جهت، کلیدهای پیمایش، پنل لمسی خاص و مبتکرانه و قابلیت ضبط ماکروهای بی سیم، با خرید این کیبورد تقریباً هیچ قابلیتی را از دست نخواهید داد.

این کیبورد، مجهز به سوئیچ‌های NX تولید شده توسط شرکت ایسوس است که نسبت به سوئیچ‌های Cherry MX بسیار روان‌تر کار می‌کنند. صدای این سوئیچ‌ها کمی بلندتر است اما باز هم می‌توانند برای کاربرانی که از سلطه Cherry بر بازار خسته شده‌اند، انتخاب خوبی باشند!

این کیبورد ایسوس هم به نورپردازی RGB مجهز است اما برای تنظیم و شخصی سازی آن، باید از نرم‌افزار Aura Creator استفاده کنید که کار کردن با آن چندان خوشایند نیست. در مقابل، ویژگی‌های خوب دیگری مثل کی‌کپ‌های PBT دو لایه و قابلیت اتصال از طریق کابل USB-C به USB-A و وایرلس 2.4 گیگاهرتز، این کیبورد را تبدیل به یکی از بهترین کیبورد های بی سیم کرده‌اند.

در کنار این امکانات، باید به قابلیت خاص پنل لمسی کناری این کیبورد یعنی ذخیره حداکثر پنج کار مختلف بر اساس حرکات دست اشاره کرد که این محصول ایسوس را تبدیل به یک انتخاب خوب برای کاربردهای مختلف کرده است.

جمع‌بندی

در حال حاضر کیبوردهای بی سیم بسیار پیشرفته و قوی شده و انواع مختلفی از آنها با طراحی‌ها و قابلیت‌های متنوع برای کاربرانی با نیازهای مختلف تولید شده‌اند. حتی بعضی از ارزانترین کیبورد های بی سیم هم کیفیت و ویژگی‌های بسیار خوبی داشته و می‌توانند نیاز خیلی از کاربران را رفع کنند. امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب بتوانید بهترین کیبورد های بی سیم را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالات پرتکرار

بهترین کیبورد های بی سیم ام اس ای چه مدل‌هایی هستند؟

GK50 Elite TKL و Vigor GK20 جزء بهترین کیبوردهای ام اس ای به خصوص برای گیمرها هستند.

بهترین کیبورد بی سیم لاجیتیک چه مدلی است؟

G915 Lightspeed یکی از محصولات نسبتاً قدیمی لاجیتک است که طرفداران زیادی دارد.

کیبورد بلوتوثی بهتر است یا 2.4 گیگاهرتز؟

معمولاً اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتز کیفیت بهتری فراهم می‌کند چون تأخیر بلوتوث بیشتر است؛ اما برای استفاده از اتصال 2.4 گیگاهرتز نیاز به یک دانگل بی سیم دارید که باعث اشغال یکی از پورت‌های USB دستگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کیبورد های بی سیم چیست؟ به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر