coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم ؛ معرفی بهترین و پرطرفدارترین کاراکترهای بازی

در این مطلب با محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم آشنا می‌شوید که حضور تأثیرگذارشان باعث شده جایگاه خاصی در تاریخ و در قلب گیمرها داشته باشند.

به طور کلی، شخصیت‌ها در بازی‌های ویدیویی نسبت به هر رسانه دیگری پراهمیت‌تر هستند. بازی‌های خیلی خوب، روایت‌هایی واضح و پر کشمکش دارند که شخصیت‌های تأثیرگذار را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند. کاربران باید در قالب یکی از این چهره‌ها وارد بازی شوند که در بیشتر مواقع سعی بر این است که این شخصیت‌ها تا حد ممکن دوست داشتنی و جذاب باشند.

به مرور زمان، بعضی از این شخصیت‌ها محبوبیت چشمگیری پیدا کرده و حتی بعضی از آنها از یک شخصیت، به یک بازی کامل تبدیل شده‌اند. بازیکن‌ها، این شخصیت‌ها را در مهم‌ترین مراحل زندگی‌شان هدایت کرده و شاهد رشد و تکامل آنها بوده‌اند؛ به همین دلیل، دلبستگی خاصی به آنها دارند.

در این مطلب با 15 مورد از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم آشنا می‌شوید که تأثیر چشمگیری بر گیمرها و بازی‌ها داشته‌اند. احتمالاً بعضی از این انتخاب‌ها برای شما بدیهی هستند، بعضی از آنها شما را به یاد بازی‌های پرطرفدار قدیمی انداخته و انتخاب بعضی از این چهره‌های نمادین هم برای شما تعجب آور است. برای آشنایی با این شخصیت‌ها با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

امروزه بازی‌های ویدیویی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محبوبیت صنعتی پررونق را تشکیل داده‌اند. بخشی از این محبوبیت، به لطف طراحی شخصیت‌هایی جذاب ایجاد شده و حتی بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم هم در این محبوبیت نقش داشته‌اند.

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم
محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

طی سال‌های اخیر، شخصیت‌های بازی‌ها به مرور رشد و تکامل یافته‌اند و از کاراکترهای پیکسلی ساده، به چهره‌هایی بسیار واقع گرایانه و نزدیک به واقعیت تبدیل شده‌اند. این پیشرفت و تحول، مستلزم طراحی شخصیت‌هایی جدیدتر و پیچیده‌تر از همیشه است؛ طوری که گیمرها با آنها ارتباط برقرار کرده و برای همیشه در ذهنشان باقی بمانند؛ چون بهترین داستان‌ها و بازی‌ها، آنهایی هستند که بهترین شخصیت‌ها را دارند.

در ادامه مطلب با پرطرفدارترین شخصیت های بازی آشنا می‌شوید که به احتمال زیاد شما هم به دلیل حضور فراموش نشدنی بعضی از آنها در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر با آنها خاطرات زیادی دارید.

15. Nathan Drake

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 2007
  • مهم‌ترین حضور: آنچارتد

اگر علاقمند به شخصیت‌هایی هستید که دائماً با خودشان یا دیگران در گفتگو باشند، احتمالاً نیتن دریک می‌تواند نظر شما را جلب کند. از اولین حضور کاریزماتیک دریک در نسخه سال 2007 بازی آنچارتد، این شخصیت کم نظیر تبدیل به معیاری برای انسانی‌تر کردن شخصت‌ها و شوخی‌های درون بازی شده است؛ مثلاً از طریق گفتگوهایی کنایه آمیز دریک با دوستش و مربی سالی یا با تکیه کلام‌هایی مثل “اوه، کرپ!” که قبل از انفجار، افتادن یا هر اتفاق دیگری می‌شنوید.

دریک یک شخصیت سرکش دوست داشتنی است؛ او مردی آشفته با گذشته‌ای تاریک است که به ناچار مجبور به انجام کارهای درست می‌شود و در نهایت، حضور او باعث شد که آنچارتد نسبت به سایر بازی‌های مشابه درخشش کم نظیری داشته باشد و تبدیل به یکی از بهترین بازی های جهان شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

14. Spyro

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1998
  • مهم‌ترین حضور: Spyro the Dragon

اسپایرو یکی دیگر از کاراکترهای محبوب دنیای گیم است که طراحی او بیشتر با تمرکز بر ارتقای عملکرد انجام شده نه ظاهر. در واقع، اسپایرو به جای یک اژدهای کلاسیک سبز، به صورت یک اژدهای بنفش رنگ طراحی شده تا بین سبزه‌ها قابل مشاهده بوده و با سایر شخصیت‌های مشابه، متفاوت باشد. حتی شرکت اینسامنیاک برای طراحی این اژدهای محبوب از یکی از دانشمندان موشکی ناسا به نام مت وایتینگ کمک گرفته تا حرکات اسپایرو در هوا به صورت کامل و بی‌نقص طراحی شوند.

از اولین نمایش حضور اسپایرو در سال 1998، این کاراکتر تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم شده و در 6 نسخه اصلی بازی و همچنین در سری Legend of Spyro شاهد حضور او بودیم. همچنین در دو نسخه از اسکایلندرز هم اسپایرو با کمی تغییر حضور داشته است.

13. Geralt of Rivia

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 2007
  • مهم‌ترین حضور: The Witcher 2: Wild Hunt

در دنیایی پر از قهرمانان نجیب که دائماً در تلاش برای انجام کارهای درست هستند، گرالت از ریویا نمونه‌ای کم نظیر از یک شخصیت خاکستری (نه سیاه و نه سفید) است. دنیای اطراف گرالت از انواع ظلم و شرارت پر شده و تلاش برای از بین بردن همه این شرارت‌ها، بی‌فایده است. گرالت شخصیتی باورپذیر دارد که دنیای فانتزی ویچر حول آن ساخته شده است.

گرالت به عنوان یکی از شخصیت های محبوب بازی در سه نسخه اصلی بازی ویچر حضور داشته و در سول‌کالیبر ۶، مانستر‌هانتر: ورلد و Daemon X Machina هم به عنوان شخصیت مهمان حضور داشته است. در سریال نت فلیکس هم که بیشتر بر اساس کتاب‌های آندری ساپکوفسکی ساخته شده تا بازی‌ها، هنری کویل نقش آفرینی این شخصیت محبوب را بر عهده داشت. شخصیت گرالت هر کجا که حضور دارد، به عنوان یک چهره طرد شده پیچیده نقش آفرینی می‌کند که سرنوشت و شرایط او را به سمت تضاد و درگیری سوق داده و نمی‌تواند از آن فرار کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

12. Ellie

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 2013
  • مهم‌ترین حضور: The Last of Us

شاید الی به عنوان قلب احساسی «آخرین بازمانده از ما» شناخته شود، اما ریشه اصلی شخصیت پردازی او در آنچارتد 2 قرار دارد. شخصیت الی، الهام گرفته از سکانسی است که در آن دریک با دختری لال در شهری جنگ زده ملاقات می‌کند و این دو نه از طریق دیالوگ بلکه از طریق گیم پلی با هم ارتباط برقرار می‌کنند – کارهایی مثل دنبال کردن الی در شهر و تلاش برای کشف اسرار زندگیش توسط دریک.

این ایده به قدری جذاب و قانع کننده بود، که شرکت ناتی داگ یک بازی کامل را حول آن ساخت. شخصیت الی در طی دو نسخه بازی، قاطعیت، شوخ طبعی، حقیقت و آسیب پذیری را در دنیایی که بدون حضورش کاملاً سرد است، به نمایش گذاشته و تبدیل به یکی از کاراکترهای برتر بازی های ویدیویی شد. اشلی جانسون، صدا پیشه الی هم برای این نقش بارها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و برنده جوایز مختلف شده است.

11. بلاک Z شکل بازی تتریس

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1984
  • مهم‌ترین حضور: Tetris

بلاک Z در کنار بلاک S در سال 1984 پا به عرصه بازی‌ها گذاشت. علت انتخاب این بلاک به عنوان یکی از کاراکترهای برتر بازی های ویدیویی این است که چاشنی چالش را به این بازی اضافه کرده است. حتی در صورت پیدا کردن محلی مناسب برای این بلاک، صافی و بکر بودن سطحی که با آجرهای قبلی درست کرده بودید، از بین می‌رود.

با در نظر گرفتن این نکته، شاید انتظار داشته باشید که بلاک‌های I یا O به عنوان محبوب ترین کاراکترهای بازی انتخاب شوند. اما بلاک O در اصل یک مربع است که می‌توانید به راحتی آن را هر جایی قرار دهید و بلاک ساده I هم چاشنی شیرین این بازی محسوب می‌شود؛ این در حالیست که بلاک Z باعث دشواری و در عین حال، جذابیت بازی تتریس شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های شوتر اندروید

10. Solid Snake

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1987
  • مهم‌ترین حضور: Metal Gear Solid

معرفی محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم را با شخصیت اسنیک ادامه می‌دهیم که به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود از جمله دیوید، اولد اسنیک، ایروکویی پلیسکین و به سختی می‌توان این شخصیت را در قالب یک کاراکتر توصیف کرد.

سالید اسنیک که شخصیتی زاده ذهن پیچیده هیدئو کوجیما است، یک سرباز عملیات اسپک، یک مزدور و یک نسخه کپی از بیگ باس محسوب می‌شود. این شخصیت که عده زیادی او را به عنوان یکی از کاراکترهای محبوب دنیای گیم می‌شناسند، در طول زندگی خودش دنیا را نجات داده، در متال گیر جنگیده، سعی کرده بازنشست شود، به سازمان سیا پیوسته و غیره و غیره. به جز این بازی، بارها حضور سالید اسنیک را در بازی‌هایی مثل سایلنت هیل 3، گیم بوی ادونس، یو-گی-او و غیره شاهد بوده‌ایم. در نهایت، جردن وگت رابرتز کارگردان فیلم کنگ: جزیره جمجمه، تصمیم گرفت سالید اسنیک را به عنوان یکی از بهترین شخصیت های بازی های ویدیوی در فیلم خودش جاودانه کند.

9. Kratos

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 2005
  • مهم‌ترین حضور: God of War

تا به امروز کمتر شخصیتی به اندازه کریتوس مسیری غیر قابل پیش بینی را پشت سر گذاشته و از یک پسر عصبانی خشمگین، به پدری دچار تعارض‌های عاطفی تبدیل شده است. وقتی کریتوس برای اولین بار در پلی استیشن ظاهر شد، یک جنگجوی اسپارتانِ پر از میل به انتقام بود. اما در نسخه 2018، کریتوس پدر پسری به نام آترئوس شد که به زندگی او روح بخشید.

در این نسخه، به جای شمشیرهای دو زنجیری، تبر لویانان و قدرت‌هایی جدید در اختیار کریتوس قرار گرفتند. Stargate SG-1 علاوه بر یک گیم پلی جدید، لحن و شخصیتی جدید به کریتوس داد و جایگاه او را به عنوان یکی از شخصیت های محبوب بازی تقویت کرد. این پدر و پسر محبوب، در خدای جنگ: رگناروک هم حضوری بسیار موفق داشتند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های زامبی اندروید

8. Crash Bandicoot

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1996
  • مهم‌ترین حضور: Crash Bandicoot: Warped

کراش باندیکوت یکی دیگر از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم و یک موجود جهش یافته است که در اصلی قربانی یک آزمایش ژنتیک شده، اما اجازه نمی‌دهد که این موضوع او را سرخورده کند. مهم‌ترین حرکت کراش باندیکوت، چرخش گردبادی نمادین او است اما از زمان اولین حضور این کاراکتر دوست داشتنی در سال 1996، مهارت‌های او به تدریج گسترش یافته و حالا شامل حرکات مبارزه‌ای جدید و قدرتمندتر می‌شود.

در Crash Bandicoot 4، این شخصیت محبوب دنیای گیم امکان استفاده از ماسک‌های کوانتوم را برای کندتر کردن گذر زمان و معکوس کردن جاذبه پیدا کرده است. شاید بزرگترین افتخار برای کراش باندیکوت این باشد که نام یکی از گونه‌های منقرض شده باندیکوت که در شمال غربی کوئینزلند پیدا شد، بر اساس این شخصیت محبوب انتخاب شد.

7. Link

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1986
  • مهم‌ترین حضور: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

لینک، یکی دیگر از پرطرفدارترین شخصیت های بازی و زاده ذهن خلاق طراح افسانه‌ای بازی‌های ویدیویی، شیگرو میاموتو است. این شخصیت محبوب، برای حدود 15 سال در سری بازی‌های افسانه زلدا و همچنین انواع نسخه‌های منشعب شده از این بازی، کارتون‌ها و مانگاهای مختلف حضور داشته است.

ظاهر لینک طی این نسخه‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده اما بعضی از ویژگی‌ها در همه نسخه‌های لینک ثابت مانده‌اند؛ از جمله سلاح افسانه‌ای او – شمشیر Master – رابطه نزدیکش با پرنسس زلدا و ماهیت نترس او. لینک همیشه دارای مهارت‌های مختلف بوده و از انواع سلاح‌ها مثل بومرنگ، کمان، سپر، ابزارهای موسیقی و غیره برای شکست دادن دشمنان و گشت و گذار در سیاه چاله‌ها استفاده می‌کند. با وجود اینکه لینک یکی از محبوب ترین کاراکترهای بازی محسوب می‌شود، هنوز بر خلاف خیلی از این شخصیت‌ها، فیلمی بر اساس او تولید نشده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

6. Master Chief

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 2001
  • مهم‌ترین حضور: Halo: Reach

مستر چیف یا همان فرمانده ارشد-جان 117، قهرمان سری بازی‌های هیلو و یکی از ابر سربازهای اسپارتان است که فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد او را از کودکی ربوده و برای جنگ آموزش داده است.

مستر چیف، با کمک دستیار هوش مصنوعی خودش یعنی کورتانا، برای 20 سال با مهاجمان بیگانه‌ای موسوم به کاوننت جنگیده است. با موفقیت سه گانه اصلی بازی، مستر چیف هم تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم شده و در 15 بازی هیلو شرکت کرده است. علاوه بر این بازی، انواع رمان، کمیک، انیمه و حتی یک سریال تلویزیونی هم بر اساس بازی هیلو و شخصیت محبوب مستر چیف تولید شده‌اند.

5. Pac-Man

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1980
  • مهم‌ترین حضور: Pac-Man Championship Edition DX – 93

شاید فراموش کرده باشید که آخرین بار چه موقع یکی از بازی‌های پک-من را انجام داده‌اید، اما به احتمال زیاد این شخصیت زرد رنگ کوچک دایره‌ای شکل را هر جایی که ببینید، می‌شناسید. پک – من که شخصیت او بر اساس یک تکه پیتزا طراحی شده، دائماً در یک هزارتوی ساده، در حال خوردن نقطه‌ها و فرار از روح‌های مهاجم است.

با وجود مکانیک‌های ساده، پک-من تبدیل به یکی از به یاد ماندنی‌ترین و بهترین شخصیت های بازی های ویدیوی شده است. محبوبیت این شخصیت به قدری افزایش یافته که یک کارتون با اشاره به شخصیت او ساخته شده و هنوز هم در فیلم‌هایی مثل رالف خرابکار، پیکسل‌ها و نگهبانان کهکشان ۲ سرنخ‌هایی از پک-من مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

4. Lara Croft

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1996
  • مهم‌ترین حضور: Rise of the Tomb Raider

لارا کرافت، از اولین حضورش به عنوان یک قهرمان جذاب در نسخه 1996 «مهاجم مقبره» تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم شد. او همیشه در نقش یک قهرمان ماجراجو ظاهر شده که مقبره‌های باستانی را کاوش کرده و با شیاطین و دایناسورها مبارزه می‌کند؛ اما در نسخه 2010 شاهد معرفی لارا کرافتی مدرن‌تر بودیم که جذابیت این شخصیت فراموش نشدنی را برای گیمرها افزایش داد.

با وجود تغییرات مختلف کرافت، هنوز هم هوش، روحیه جسورانه و تراژدی‌های او با والدینش نقش مهمی در شخصیت پردازی کرافت دارند. به غیر از بازی‌ها، لارا کرافت در چند فیلم هم حضور داشته است. در سال 2001، آنجلینا جولی در دو فیلم، نقش کرافت را بازی کرد و در سال 2018 هم آلیسیا ویکاندر در نقش این شخصیت جذاب ظاهر شد.

3. Sonic the Hedgehog

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1991
  • مهم‌ترین حضور: Sonic Mania

سونیک یکی دیگر از کاراکترهای محبوب دنیای گیم است که خیلی از ما تنها با یک نگاه او را می‌شناسیم؛ اما ممکن بود این شخصیت محبوب در قالبی متفاوت ظاهر شود. در واقع، توسعه دهندگان سگا در تلاش جهت طراحی رقیبی برای ماریو، ایده استفاده از یک خرگوش، سگ و حتی یک آرمادیلو را مطرح کرده بودند. خوشبختانه در نهایت، یک جوجه تیغی آبی رنگ را انتخاب کردند که توانست تبدیل به یکی از شخصیت های محبوب بازی شده و در بیش از 100 بازی در انواع پلتفرم‌ها ظاهر شود؛ از سگا جنسیس گرفته تا انواع بازی‌های آرکید و گوشی.

این شخصیت محبوب بارها در انیمیشن‌ها، کنار اتومبیل‌های فرمول یک، روی کیت‌های فوتبال و پلتفرم‌های مختلف دیگر مشاهده شده و حتی یک پروتئین هم بر اساس شخصیت او نام‌گذاری شده است. در سال 2020 هم یک فیلم لایو اکشن بر اساس سونیک ساخته شد و در سونیک خارپشت 2 که سال 2022 منتشر شد، این خارپشت قهرمان مثل همیشه خوش درخشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر PS4

بهترین بازی های اندروید

2. Pikachu

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1996
  • مهم‌ترین حضور: Pokemon Gold and Silver

پیکاچو که اولین بار در پوکمون قرمز و سبز در ژاپن نمایان شد، توانست خیلی زود تبدیل به یکی از پرطرفدارترین شخصیت های بازی شود. این محبوبیت، پیکاچو را تبدیل به انتخاب اصلی نینتندو برای تبلیغات و بازاریابی کرد، تا جایی که بارها در مراسم مهم مختلف شاهد حضور او بودیم؛ از جمله در مسابقات بین المللی مهم فوتبال، در رژه روز شکرگزاری، کنار هواپیمای بوئینگ 747 و به عنوان یکی از دسرهای مک دونالد.

برای کاربران نسل هزاره، محبوبیت پیکاچو صرفاً ناشی از بازی‌ها نیست بلکه خیلی‌ها او را به عنوان همراه وفادار اَش کتچام می‌شناسند و عده‌ای هم، او را از فیلم کارآگاه پیکاچو به خاطر دارند که در سال 2019 اکران شد.

1. Mario

محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم

  • اولین حضور در یک بازی: سال 1981
  • مهم‌ترین حضور: Super Mario Bros

معرفی بهترین شخصیت های بازی های ویدیوی را با یکی دیگر از شخصیت‌های به یاد ماندنی دنیای گیم یعنی ماریو به پایان می‌بریم. بیش از 40 سال از اولین حضور این شخصیت محبوب در بازی Donkey Kong گذشته و تا به امروز یک پارک موضوعی به نام دنیای سوپر ماریو در ژاپن، انواع فیلم‌های مختلف و بیش از 200 بازی ویدیویی بر اساس نام ماریو تولید شده‌اند.

همچنان تلاش‌های نینتندو برای یافتن روش‌های جدیدی جهت استفاده از این ستاره بازی‌های ویدیویی ادامه دارد و هنوز هم شاهد تولید بازی‌هایی مثل «سوپر ماریو ادیسه» و «ماریو + رابیدز: جنگ قلمرو» بر اساس شخصیت این قهرمان کوچک هستیم.

نتیجه گیری

در این مطلب با محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم آشنا شدید که به دلیل طراحی ظاهری، حس و حال و شخصیت پردازی کم نظیرشان، دنیای بازی را به شدت جذاب‌تر کرده‌اند و خاطراتی فراموش نشدنی برای ما رقم زده‌اند. محبوبیت و اهمیت بعضی از این چهره‌ها به قدری زیاد است که هنوز هم در انواع تبلیغات، فیلم‌ها، کارتون‌ها و رسانه‌های مختلف شاهد حضور آنها هستیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

مشهورترین شخصیت بازی‌های ویدیویی، کدام شخصیت است؟

شخصیت ماریو که یک لوله کش ایتالیایی است، یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم محسوب می‌شود که انواع تبلیغات، کارتون‌ها و بازی‌های مختلف بر اساس آن طراحی شده‌اند.

جذاب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی کدام شخصیت‌ها هستند؟

کریس ردفیلد، دانته، گرالت از ریویا، اسکوال لئونهارت و لیان اسکات کندی از نظر ظاهری جزء جذاب‌ترین کاراکترهای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند.

غمگین‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی چه شخصیت‌هایی هستند؟

جول، جان مارستون، آریت گینزبرو و رونان اوکانر جزء تراژیک‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم چیست؟ به نظر شما کدام شخصیت جذابیت بیشتری دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    پس لی در بازی واکینگ دد چی؟

    پاسخ

    واقعا که آرتور مورگان نیست سی جی نیست جوئل نیست واقعا از ته ناقصه

    پاسخ