coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان ؛ معرفی 10 ابزار کاربردی

در این مطلب با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان آشنا می‌شوید که برای تولید مقاله، خلاصه کردن متون، رفع اشتباهات گرامری و غیره به شما کمک می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهند که 25 درصد دانشجویان تقریباً هر روز از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. در عصر اینترنت امروزی، همه چیز به راحتی در دسترس ما قرار دارد؛ از اپلیکیشن‌های سفارش غذا گرفته تا امکان مشاهده فیلم و سریال در نت‌فلیکس و سایت‌های دیگر. حالا پیشرفت هوش مصنوعی هم به ساده‌تر شدن کارها از جمله به انجام کارهای دانشجویی و دانش آموزی کمک زیادی کرده است.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان به انجام وظایف و کارهای تحصیلی کمک زیادی می‌کنند. احتمالاً شما هم درباره استفاده از هوش مصنوعی و مزایای آن برای مشاغل و کارهای مختلف شنیده‌اید، اما در این مطلب متفاوت، بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیقات دانشگاهی را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

هوش مصنوعی می‌تواند دوست بسیار خوبی برای دانشجویان باشد و نقش یک دستیار هوشمند با قابلیت درک و یادگیری را بازی کند. این فناوری می‌تواند به دانشجویان و دانش آموزان برای یادگیری بهتر دروس و انجام تکالیف کند. قبل از آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان نگاهی به مزایای این ابزارهای مفید داریم.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان
  1. صرفه‌جویی در وقت: هوش مصنوعی به افزایش سرعت انجام کارها کمک می‌کند؛ در نتیجه وقت بیشتری برای انجام کارهای مهم خودتان خواهید داشت.
  2. توصیه‌های هوشمند: هوش مصنوعی مثل یک دستیار شخصی عمل کرده و قابلیت پیشنهاد دادن فیلم، موزیک یا حتی لیست پخش کامل را متناسب با سلیقه یا نیاز کاربران دارد.
  3. ارتقای بهره‌وری: با وجود هوش مصنوعی، معلمان به یک دستیار مجازی دسترسی دارند و می‌توانند تکالیف را راحت‌تر و سریع‌تر امضاء کنند.
  4. انجام کارهای روزمره: هوش مصنوعی به انجام کارهای مختلف کمک می‌کند؛ از زمانبندی گرفته تا یادآوری رویدادها و تاریخ‌های مهم و غیره.

با توجه به این مزایا، در ادامه مطلب با معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان همراه شما هستیم. اما قبل از آن لازم به ذکر است که ما مقالات مرتبط دیگری هم داریم از جمله بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن و بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا.

1. Open AI Playground

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. تست کردن پرامپت‌ها برای اصلاح پاسخ‌های مدل
  2. تعامل با APIهای یادگیری برای مدل‌های زبانی OpenAI
  3. تهیه نمونه اولیه و اعتبارسنجی سریع ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی
  4. یک ابزار آموزشی مفید برای یادگیری هوش مصنوعی و پردازش زبان‌های طبیعی

OpenAI یکی از ابزارهای پرکاربرد و باسابقه است که بسیاری از دانشجویان و متخصصان از آن استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار، ماژول text-davinci-03 آن است که قابلیت تولید محتوا از جمله مقالات تحقیقاتی را بدون سرقت علمی دارد.

اگر برای نوشتن دچار چالش هستید یا نیاز به ایده گرفتن دارید، این ابزار به شما جهت ایجاد ساختار و قالب کلی مقالات و رساله‌های علمی کمک می‌کند که برای انجام تکالیف و تحقیقات بسیار مفید است. با توجه به امکانات و قابلیت‌های OpenAI می‌توان این پلتفرم را به عنوان بهترین هوش مصنوعی برای درس خواندن در نظر گرفت که همه دانشجویان و دانشگاهیان باید از مزایای آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

بهترین سایت های هوش مصنوعی

2. ChatGPT

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. راحت‌تر شدن تولید محتوا با ایجاد مطالب باکیفیت درباره موضوعات مورد نظر
  2. پشتیبانی شبانه روزی کارآمد برای حل سریع مشکلات و پاسخ به سوالات
  3. امکان برقراری ارتباط بین زبان‌های مختلف، با استفاده از دستیار ترجمه بلادرنگ

چت بات OpenAI یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان است که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد. این ابزار، برای پیدا کردن پاسخ‌های فوری و ارتباطات شخصی سازی شده بسیار مفید بوده و یک ابزار قدرتمند برای یادگیری محسوب می‌شود.

مجموعه منابع عظیم ChatGPT به ارتقای بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند. ماژول رایگان GPT-3 می‌تواند بهترین هوش مصنوعی برای دانشجویان باشد اما GPT-4 رایگان نیست. هدف هوش مصنوعی کاربرپسند چت‌جی‌پی‌تی، ارتقای بهره‌وری و کمک به یادگیری سریع‌تر محصلان است و یکی از بهترین دستیارهای نویسندگی محسوب می‌شود.

3. QuillBot

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. قابلیت بازنویسی متون و بررسی گرامر برای ارتقای کیفیت محتوا
  2. کمک به زبان آموزان برای یادگیری مهارت‌های نوشتاری با ارایه اصلاحات و توصیه‌های فوری
  3. مورد استفاده افراد حرفه‌ای برای اصلاح و بازسازی کارآمد متون، صرفه‌جویی در زمان و تلاش مورد نیاز جهت تولید و ویرایش محتوا

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان را با QuillBot ادامه می‌دهیم. این هوش مصنوعی برای نوشتن مطالب جذاب و خواندنی به شما کمک می‌کند. QuillBot یک ابزار بسیار قدرتمند است که توانایی درک زمینه و موضوع کلی را داشته و عبارات مرتبط را برای یک خط یا کل یک پاراگراف توصیه می‌کند.

QuillBot به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیقات دانشگاهی قابلیت‌هایی مثل بازنویسی متن، خلاصه سازی محتوای طولانی، تشخیص و حل مشکل سرقت ادبی، بررسی گرامر و ترجمه متن را دارد. بعلاوه، قابلیت کمک به نویسندگی QuillBot باعث شده که این ابزار از نظر کاربران زیادی بهترین هوش مصنوعی برای دانشجویان باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

4. Summarizer

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. تولید سریع چکیده یا خلاصه‌ای از مقالات تحقیقاتی و رساله‌های طولانی
  2. کمک به استخراج سریع نکات مهم از مطالب آموزشی
  3. کمک به ارتقای مهارت‌های نویسندگی و یادگیری

یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان Summarizer است. این ابزار فریمیوم، امکان خلاصه کردن رساله‌ها، مقاله‌های علمی و سایر مطالب آکادمیک را بدون آسیب رساندن به کیفیت و مفهوم اصلی فراهم می‌کند.

با استفاده از Summarizer می‌توانید از دو حالت خلاصه سازی استفاده کرده و طول محتوا را به صورت دلخواه تنظیم کنید. به همین دلیل، این پلتفرم یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای دانشجویان محسوب می‌شود. Summarizer قابلیت خلاصه سازی متون را به 7 زبان مختلف دارد و بسیاری از دانشجویان در سطح جهان از آن استفاده می‌کنند. به غیر از خلاصه سازی، Summarizer قابلیت‌های مفید دیگری هم دارد؛ مثل بازنویسی محتوا، تولید داستان و رساله توسط هوش مصنوعی و غیره.

5. PaperTyper

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. ایده گرفتن و تولید مثال‌های بسیار خوب در رابطه با هر موضوع دلخواه
  2. تولید مقالاتی اصیل، درست و دارای قالبی مناسب
  3. ارتقای مهارت‌های نویسندگی با ارایه بازخوردهای فوری و یک پایگاه دانش رایگان

اگر به عنوان یک دانشجو، در جستجوی بهترین هوش مصنوعی رایگان هستید، حتماً با PaperTyper.net آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این پلتفرم، تولید رساله توسط هوش مصنوعی است که با ارایه رساله‌های نمونه بسیار قوی، به دانشجویان کمک کرده و قابلیت تکمیل کارهای تحقیقاتی را دارد. می‌توانید از این نمونه‌ها برای ایده گرفتن و راهنمایی استفاده کنید.

PaperTyper با داشتن جدیدترین الگوریتم‌ها و فناوری هوش مصنوعی، می‌تواند یک ابزار نویسندگی مفید برای دانشجویان در هر سطحی باشد. رابط کاربری کاربرپسند PaperTyper به شما امکان می‌دهد که یک موضوع دلخواه را وارد کرده و ظرف چند دقیقه، یک نمونه متن باکیفیت تحویل بگیرید. این ابزار به صورت شبانه روزی در دسترس است و علاوه بر طرح رایگان، یک طرح اشتراک ارزان قیمت با امکانات پیشرفته و مجهز هم دارد. بعلاوه، PaperTyper قابلیت‌هایی مثل اصلاح سرقت ادبی، بررسی گرامر و درج منبع را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای محققان و دانشجویان بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

6. Fotor

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. ارتقای تصاویر با قدرت هوش مصنوعی، مناسب برای تولید تصاویر جذاب
  2. کمک به ارتقای خوانایی و جذاب‌تر شدن محتوا هنگام طراحی گرافیکی یا تولید مطالب تبلیغاتی
  3. مجموعه استیکرهای متنوع برای افزایش جذابیت پروژه‌های طراحی

Fotor AI یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان است که به شکوفایی خلاقیت آنها در حوزه طراحی و هنر کمک می‌کند. این ابزار، قابلیت تبدیل پرامپت‌های متنی را به تصاویر هنری بسیار زیبا و خیره کننده دارد. Fotor برای الهام بخشیدن به طراحان و هنرمندان هم بسیار مفید است و چشم‌اندازها و افق‌های جدیدی را پیش روی آنها باز می‌کند.

این ابزار علاوه بر شکوفایی خلاقیت، برای اشخاصی که به دنبال کاوش در دنیای علوم کامپیوتر هستند هم بسیار مفید است. Fotor AI مسیری جذاب و الهام بخش در اختیار کاربران قرار داده و جزء بهترین سایت های هوش مصنوعی برای دانشجویان محسوب می‌شود.

7. Adobe Express & Firefly

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. قابلیت تولید سریع و آسان جلوه‌های متنی و تصاویر دلخواه از پرامپت‌های متنی به زبان‌های مختلف
  2. ادغام هوش مصنوعی مولد در اپلیکیشن‌های ادوبی که امکان تولید محتوا را در سطح اکوسیستم ادوبی فراهم می‌کند.
  3. امکان تولید جلوه‌های متنی و تصاویر باکیفیت توسط همه کاربران با سطوح مهارت مختلف

ادوبی که یکی از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی است، با ادوبی اکسپرس و Firefly که در مرحله بتا قرار دارد، توانمندی خودش را در این زمینه به نمایش گذاشته است. Firefly هنوز در مرحله بتا قرار دارد اما ادوبی اکسپرس کاملاً عملیاتی است و الگوهای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت تبدیل متن به تصویر Firefly به کاربران برای تولید آثار هنری تنها با یک پرامپت کمک کرده و برای الهام گرفتن طراحان گرافیکی بسیار مفید است.

ابزارهای ادوبی با قابلیت‌های رایگان و پریمیوم، می‌توانند بهترین هوش مصنوعی برای دانشجویان باشند به ویژه برای دانشجویان حوزه طراحی.

بیشتر بخوانید

نحوه استفاده از DALL E 2

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

8. Caktus

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. کمک‌های اختصاصی و شخصی سازی شده برای تهیه رساله‌های علمی: مقاله نویس هوش مصنوعی Caktus به دانشجویان کمک کرده و رساله‌های علمی را برای رعایت الزامات تعیین شده، اصلاح می‌کند.
  2. منابع متنوع: دسترسی به یک پایگاه داده وسیع از منابع معتبر برای اطمینان از اصالت آکادمیک و ارتقای کیفیت محتوا
  3. هوش مصنوعی آموزش داده شده برای دانشجویان: فناوری هوش مصنوعی Caktus به صورت اختصاصی برای دانشجویان طراحی شده چون این هوش مصنوعی با بزرگترین مجموعه داده رساله‌ها و مقالات علمی آموزش داده شده است.

Caktus قابلیت تغییر و تحول رویکرد محصلان را در زمینه نویسندگی آکادمیک دارد. این ابزار که به صورت روان و آسان با جریان کار فعلی شما قابل ترکیب است، از هوش مصنوعی برای آسان‌تر شدن فرایند نوشتن رساله‌های علمی کمک می‌کند.

Caktus توانایی تنظیم رساله‌ها را بر اساس نوع، طول و لحن دلخواه داشته و امکان دسترسی به یک مجموعه داده عظیم از منابع مطمئن را برای تقویت استدلال‌ها فراهم می‌کند. این قابلیت‌ها Caktus را برای بسیاری از دانشجویان تبدیل به بهترین هوش مصنوعی برای درس خواندن کرده است.

9. Grammarly

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. کمک به تصحیح متون و ارتقای کیفیت داکیومنت‌ها و متون
  2. دستیاری حرفه‌ای برای نوشتن گزارش و ایمیل‌های بدون خطا و ارتقای ارتباطات

Grammarly یکی دیگر از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای دانشجویان است که قابلیت‌های اصلاح متن، بازنویسی، بررسی گرامر و سرقت ادبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار، یکی از مفیدترین ابزارها برای دانشجویان است چون به تشخیص اشتباهات گرامری کمک کرده و ساختار جملات را به خوبی اصلاح می‌کند.

Grammarly یک هوش مصنوعی اختصاصی و پیشرفته طراحی کرده که از آن برای درک زمینه و مفهوم کلی متن و نویسندگی بر این اساس استفاده می‌کند. این ابزار، به این دلیل به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیقات دانشگاهی انتخاب شده که می‌توان آن را با مرورگر یا مایکروسافت ورد ادغام کرده یا به صورت یک اپلیکیشن مستقل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2024

10. Duolingo

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

کاربردهای متداول:

  1. یادگیری و ارتقای مهارت‌های زبانی با آموزش‌ها و تمرین‌هایی تعاملی و مفید
  2. ارتقای مهارت در زبان‌های خارجی با آموزش‌هایی جذاب و بازی گونه
  3. شامل دوره‌های اختصاصی برای مشاغل که به ارتقای مهارت‌های زبانی کارمندان برای ارتباطات بین المللی کمک می‌کند.

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان را با Duolingo به پایان می‌بریم. این هوش مصنوعی رایگان، برای زبان آموزان بسیار مفید بوده و دوره‌هایی را برای یادگیری بیش از 30 زبان مختلف ارایه می‌دهد.

Duolingo با جلسات آموزشی مختصر و جذاب، به شما برای ارتقای مهارت‌های خواندن، صحبت کردن و درک زبان‌های خارجی کمک می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی، درس‌ها را متناسب با مهارت‌ها و سرعت یادگیری کاربران تنظیم می‌کند. تست زبان Duolingo هم که با ترکیب هوش مصنوعی و علم ارزیابی انجام می‌شود، آزمون‌هایی مفید و مقرون به صرفه را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد. Duolingo به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان، به یادگیری زبان به صورت کارآمد و شخصی سازی شده کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در عصر هوش مصنوعی امروزی، دانشجویان و دانش آموزان ابزارهای مفید بی‌شماری را در اختیار دارند. این ابزارها که قابلیت انجام کارهای مختلف از جمله تولید محتوا و آموزش زبان را دارند، به راحت‌تر شدن کارها و شکوفایی خلاقیت کمک زیادی می‌کنند. امیدواریم که بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان که در این مطلب با آنها آشنا شدید، برای شما مفید بوده باشند.

سوالات پرتکرار

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان چه ابزارهایی هستند؟

Open AI، ChatGPT و Otter.ai جزء بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان هستند که به انجام تحقیقات، نویسندگی و سایر کارهای آکادمیک کمک می‌کنند.

هوش مصنوعی چطور می‌تواند به ارتقای مهارت‌های نویسندگی کمک کند؟

ChatGPT و QuillBot با داشتن قابلیت‌هایی مثل تکمیل خودکار متون به ارتقای مهارت‌های نویسندگی کمک می‌کنند و به شما برای تکمیل متن ایده می‌دهند. همچنین، این ابزارها قابلیت درج منابع را به روش‌های مختلف دارند.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی رایگانی هم برای دانشجویان وجود دارند؟

بله مثلاً می‌توانید از Notion برای سازماندهی کارها، از QuillBot برای بازنویسی متون، از Fotor برای تصویرپردازی و از ChatGPT برای ایده گرفتن جهت تکمیل متون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان چیست؟ شما تجربه استفاده از کدام ابزار را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر