coinex
otetmarket
propification.com

بهترین بازی های زامبی PS4 و PS5؛ معرفی عناوین برتر زامبی‌محور برای کنسول

تعداد بازی‌های زامبی کنسول‌های مختلف کم نیست اما فقط بعضی از آنها شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین بازی های زامبی PS4 هستند که در این مطلب معرفی می‌شوند.

ژانر زامبی یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار بازی‌های ویدیویی با هیجان بسیار زیاد است. در این بازی‌ها باید دائماً از دست مردگان زنده فرار کنید یا با آنها روبرو شده و موج عظیم آنها را از بین ببرید. این بازی‌ها می‌توانند تک نفره باشند که در این حالت باید دست تنها با این موجودات ترسناک روبرو شوید یا چند نفره که در این سیستم می‌توانید از دوستان و هم گروهی‌های خودتان در این چالش کمک بگیرید.

اگر شما هم به سبک پر هیجان بازی‌های زامبی علاقه دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین بازی های زامبی PS4 آشنا شوید؛ از جمله عناوینی که اخیراً در سال‌های 2023 و 2024 منتشر شده‌اند و همچنین یکسری از بازی‌های خاطره انگیز و قدیمی‌تر.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین بازی های زامبی PS4

بازی‌های زامبی و داستان‌های پسا آخرالزمانی در دنیای ویدیو گیمینگ تازگی ندارند؛ اما حالا با پیشرفت فناوری از جمله کنسول‌های پلی استیشن، این بازی‌ها کیفیت بی‌نظیری پیدا کرده‌اند. با توجه به سرعت بالای این پلتفرم‌ها و نرخ نوسازی بالای تصویر این کنسول‌ها، بازی‌های مختلف از جمله بازی‌های سبک زامبی در این کنسول‌ها بسیار طبیعی‌تر و روان‌تر از گذشته به نظر می‌رسند.

بهترین بازی های زامبی PS4
بهترین بازی های زامبی PS4

بعضی از این بازی‌ها بسیار ترسناک هستند و بعضی دیگر سبک زامبی را در قالب کمیک یا حتی با تم‌های بامزه و خنده‌دار به تصویر می‌کشند. در این مطلب با بهترین بازی های زامبی محور کنسول آشنا می‌شوید که هر کدام رویکرد خاصی در این زمینه دارند اما همگی جزء پرطرفدارترین عناوین این سبک هستند.

Killing Floor 2

بهترین بازی های زامبی PS4

Killing Floor در ابتدا به عنوان مودی برای Unreal Tournament 2004 منتشر شد و نسخه کامل خرده فروشی آن در سال 2009 توسط Tripwire Interactive منتشر شد. هفت سال بعد، Killing Floor 2 برای رقابت با بازار شوترهای زامبی محور روانه بازار شد؛ در حالی که جوهره بازی اصلی را حفظ کرده بود اما این بار در قالب یک پکیج مدرن‌تر و امروزی‌تر ظاهر شده و تبدیل به یکی از بهترین بازی های زامبی پلی استیشن شد.

در این بازی به جای طی کردن مراحل مختلف، شما و سایر شخصیت‌ها با هم تیم تشکیل می‌دهید تا دنیای بازی را کاوش کرده و هر بار در یک سناریو از خودتان در برابر موج مردگان متحرک دفاع کنید. سناریوها و جهان‌های بازی بسیار متنوع هستند؛ از یک آزمایشگاه عیب احاطه شده با برف گرفته تا یک تصویر مجازی از شهر پاریس. اگر بتوانید در برابر موج زامبی‌ها مقاومت کنید، فرصت خرید سلاح‌های جدید و جمع‌آوری منابع بیشتر را پیدا می‌کنید.

می‌توانید این بازی را که بدون شک یکی از بهترین بازی های زامبی محور PS4 است، با سطوح دشواری مختلف اجرا کنید. همچنین این بازی چندین کلاس مختلف دارد که هر کدام از آنها نیاز به مجموعه مهارت‌های خاصی دارند. اگر به دنبال یک بازی زامبی PS4 هستید که در آن به همراه چند نفر دیگر تیم تشکیل داده و مدت زیادی سرگرم شوید، حتماً Killing Floor 2 را در نظر داشته باشید.

این بازی برای پلی استیشن و ایکس باکس قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

The Last of Us Part 1

بهترین بازی های زامبی PS4

آخرین بازمانده از ما یکی دیگر از بهترین بازی های زامبی PS4 است که توسط سازنده بازی‌های پرطرفداری مثل آنچارتد تولید شده است. این نسخه از بازی آخرین بازمانده از ما، بازسازی نسخه PS3 بازی است که موفق به جلب تحسین زیادی از سمت منتقدان شد. در این نسخه از بازی، شاهد بازگو کردن روایتی جذاب و هیجان انگیز از پدری هستیم که سعی دارد برای نجات جهان از یک بیماری کشنده، یک نوجوان آمریکایی را به مقصد برساند.

آخرین بازمانده از ما، گیم پلی بسیار قوی دارد که این بازی را تبدیل به بهترین بازی زامبی PS4 با عناصر تلاش برای بقا کرده است. در عین حال، مهم‌ترین مزیت این بازی، داستان و روایت جذاب آن است که باعث شده سریال تولید شده بر اساس این بازی هم تبدیل به یکی از برترین و پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی شود.

پارت اول آخرین بازمانده از آن یک بازسازی خیره کننده از این داستان است که بازیکن را غرق در یکی از بهترین گیم‌های تولید شده تا به امروز می‌کند. این بازی مختص کنسول پلی استیشن است اما ری‌میک آخرین بازمانده از ما امکان اجرای این بازی را روی کامپیوتر هم فراهم کرده است.

The Last of Us Part 2

بهترین بازی های زامبی PS4

نسخه دوم آخرین بازمانده از ما یکی دیگر از بهترین بازی های زامبی محور PS5 است که نگاهی متفاوت و غیر سنتی به این سبک دارد. البته مثل همه نسخه‌های Last of Us یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این بازی، داستان و روایت خاص آن است.

در نسخه دوم بازی که ماجراهای آن چند سال پس از نسخه اول رخ می‌دهد، شما نقش الی را برعهده دارید. در این نسخه تقریباً همه جوانب نسخه اول توسعه یافته یا تقویت شده‌اند. نبردها در این نسخه سریع‌تر و کشنده‌تر هستند؛ تنوع زامبی‌ها بیشتر شده و کاوش بخش‌های مختلف جهان بازی منجر به رسیدن به سرنخ‌هایی می‌شود که تجربیات کاربران را لذت بخش‌تر می‌کنند.

این نسخه از بازی The Last of Us هم فقط مختص پلی استیشن است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

Resident Evil 4 remake

بهترین بازی های زامبی PS4

رزیدنت ایول 4 یکی دیگر از شناخته شده‌ترین و برترین بازی های زامبی کنسول است که نسخه اصلی آن، الهام بخش تولید بازی‌های زیادی در این سبک شد. تعداد زیاد نسخه‌های تولید شده از این بازی، دست مایه طنز کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده اما این موضوع ریشه در محبوبیت و موفقیت کم نظیر رزیدنت ایول دارد.

ترکیب داستان بازی و واکنش و برخورد لیان اس. کندی با همه شخصیت‌ها و شیاطینی که در جستجوی اشلی گراهام با آنها روبرو می‌شود، این بازی را از همیشه جذاب‌تر و تبدیل به یکی از بهترین بازی های زامبی پلی استیشن کرده‌اند. گیم پلی Resident Evil 4 از جمله تأثیر سلاح‌های مختلف بر برخوردهای شما با زامبی‌ها و قابلیت ارتقاء و پیشرفت آنها در این بازی بی‌نظیر است. با توجه به تعداد زیاد عناصر اختصاصی این بازی و اسراری که باید در آن کشف کنید، رزیدنت ایول 4 یکی از بهترین بازی های زامبی PS5 و ایکس باکس سری X/S محسوب می‌شود و احتمالاً این جایگاه را تا سالها در اختیار خواهد داشت.

Resident Evil 7: Biohazard

بهترین بازی های زامبی PS4

در رزیدنت ایول 7 در اصل زامبی وجود ندارد اما مثل بازی آخرین بازمانده از ما، در این بازی هم موجوداتی زامبی مانند در قالب Mold وجود دارند. برای پیشگیری از اسپویل شدن بازی از توضیح بیشتر خودداری می‌کنیم اما موجوداتی که در این نسخه رزیدنت ایول با آنها روبرو می‌شوید، جزء ترسناک‌ترین شخصیت‌های طراحی شده در بازی های زامبی هستند.

در این نسخه از بازی، شما در قالب شخصیتی به نام ایتن وینترز ایفای نقش می‌کنید که در تلاش برای پیدا کردن همسرش میا است و ماجراها و چالش‌های هیجان انگیز زیادی را در این بازی پیش رو دارد. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های آفلاین زامبی مخصوص پلی استیشن 4 هستید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

Resident Evil Village

بهترین بازی های زامبی PS4

این نسخه از رزیدنت ایول که سرنخ‌هایی از نسخه 4 دارد، صحنه‌های اکشن پرسرعت‌تری دارد. در این نسخه هم شما در قالب شخصیت ایتن وینترز به یک روستای اروپای شرقی فرستاده می‌شوید تا با گروهی از دشمنان ترسناک روبرو شوید. این دشمنان علاوه بر زامبی‌ها شامل گرگینه‌ها، خون آشام‌ها و سایر موجودات ترسناک کلاسیک هم می‌شوند.

در مقایسه با سایر گزینه‌های این لیست، رزیدنت ایول روستا کمی متفاوت به نظر می‌رسد. قطعاً این بازی هم در راستای مسیر سایر نسخه‌های رزیدنت ایول ساخته شده اما اگر به دنبال ماجراجویی در دنیایی آشنا هستید و در عین حال از رویدادهای غیرمنتظره هم استقبال می‌کنید، رزیدنت ایول روستا می‌تواند یکی از بهترین بازی های زامبی PS4 برای شما باشد. البته این بازی برای کنسول ایکس باکس هم قابل اجراست.

Telltale’s The Walking Dead

بهترین بازی های زامبی PS4

زمانی که سریال تلویزیونی مردگان مدرک در اوج محبوبیت بود، بازی ویدیویی Walking Dead ساخته شد که داستانی مختصرتر داشت و در جهانی نمادین به سبک کتاب‌های کمیک روایت می‌شد. در این بازی، شما نقش لی اورت را دارید که شاهد آغاز شیوع یک بیماری همه گیر است و ناخواسته مسئول مراقبت از دختری جوان به نام کلمنتاین می‌شود.

مثل سایر بازی‌های ساخته شده توسط استودیوی Telltale، داستان این بازی هم در قالب اپیزودهای مختلف روایت شده و در آن باید به سرعت تصمیم بگیرید و اقدام کنید. احتمالاً آدم‌های اطراف شما در بعضی از تصمیمات با شما همراهی نمی‌کنند؛ اما تصمیم و انتخاب نهایی با خود شماست. آنچه که محبوبیت این بازی را افزایش داده، نمایشی انسانی‌تر از آخرالزمان زامبی‌ها است که باعث شده این بازی برای طرفداران سبک زامبی به خصوص سریال مردگان متحرک جذابیت زیادی داشته باشد و تبدیل به یکی از بهترین بازی های زامبی پلی استیشن 4 و ایکس باکس شود.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

Dead Rising 2

بهترین بازی های زامبی PS4

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های سری Dead Rising محیط خاص این بازی است که شما را در فضایی پر از انواع سلاح‌ها، اشیای روزمره و ماشین الات و ابزار مختلف قرار می‌دهد تا هزاران مرده متحرک را از سر راه بردارید. Dead Rising 2 هم یک بازی زامبی پی اس فور است که پایه‌های کلی نسخه اصلی را حفظ کرده و در عین حال کنترل‌های بازی را ارتقاء داده و قهرمانی جدید را به تصویر می‌کشد. هدف اصلی این قهرمان جدید، پیدا کردن درمان برای بیماری دخترش است.

قطعاً در این مسیر با ده‌ها بازمانده دیگر روبرو می‌شوید که نیاز به کمک شما دارند. در نهایت شما هم بخشی از یک داستان بزرگتر خواهید بود اما مهم‌ترین چالش شما، جمع‌آوری ابزارها و سلاح‌های لازم برای از پا درآوردن زامبی‌هاست.

Zombie Army Trilogy

بهترین بازی های زامبی PS4

Zombie Army Trilogy یکی دیگر از بهترین بازی های زامبی پی اس 4 است که به عنوان یک اسپین-آف از سری تک‌تیرانداز نخبه ساخته شد. در این بازی، مهم‌ترین سلاحی که در اختیار دارید، اسلحه‌های تک تیرانداز هستند اما انواع تپانچه، شات گان و تفنگ‌های دیگر هم در اختیار شما قرار می‌گیرند که مهمات زیادی ندارند. شما باید با دقت سوژه‌ها را از دور هدف بگیرید اما بر خلاف سری اصلی، باید به جای حرکت مخفیانه، به دنبال پاکسازی اطراف باشید چون از هر گوشه نقشه، ده‌ها زامبی به سمت شما حمله می‌کنند.

چه این بازی را به صورت تک نفره انجام دهید و چه چند نفره، یک تجربه پرماجرا و نفس گیر خواهید داشت که با سایر بازی های زامبی متفاوت بوده و تجربیات خاطره انگیزی برای شما رقم می‌زند. اگر به دنبال یک بازی زامبی برای PS4 هستید، حتماً Zombie Army را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های شوتر اندروید

بهترین بازی های شوتر PS4

DayZ

بهترین بازی های زامبی PS4

معرفی بهترین بازی های زامبی PS4 را با DayZ ادامه می‌دهیم که قطعاً نقش چشمگیری در محبوبیت سبک زامبی داشته و در ابتدا به عنوان یک مود مستقل برای بازی ARMA ساخته شده بود. این بازی زامبی برای ایکس باکس و پلی استیشن ساخته شده و شامل انواع زامبی‌های مختلف و مکانیک‌های تلاش برای بقا است که در این سبک زیاد مشاهده می‌شود.

DayZ که حدود یک دهه سابقه دارد، هنوز هم در حال ارتقاء و دریافت محتوای جدید است. در ماه می سال 2024 توسعه‌ای جدید از این بازی به نام Frostline منتشر شد. پاییز امسال هم یک نقشه جدید به این بازی اضافه می‌شود که قطعاً هیجان و جذابیت بازی را افزایش می‌دهد. این آپدیت‌ها در تبدیل این بازی به یکی بهترین بازی های زامبی آنلاین PS4 نقش زیادی داشته‌اند.

Dying Light 2

بهترین بازی های زامبی PS4

اگر در جستجوی بهترین بازی زامبی PS5 هستید، دایینگ لایت ۲ را به عنوان یکی از گزینه‌های مهم در نظر داشته باشید. این بازی که تا حدود زیادی بر اساس ایده نسخه قبلی آن طراحی شده، شما را وارد محیطی بسیار وسیع‌تر می‌کند تا توانایی و چابکی خودتان را در آن محک زده و همزمان با جستجوی یک شخص خاص، به ساکنان این دنیا هم کمک کنید.

در این بازی زامبی PS5 در مقایسه با نسخه‌های قبلی، حرکات بیشتری را در اختیار دارید و خود محیط هم شما را وادار به امتحان کردن ترفندهای جدید می‌کند. چالش و ماجراجویی شما در این بازی بسیار بیشتر است و تا امروز آپدیت‌های مهم و بزرگی برای بازی منتشر شده‌اند.

در دایینگ لایت ۲ هم مثل همه بازی‌های زامبی باید از همه سلاح‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد برای کشتن مردگان متحرک استفاده کنید؛ از آچارهای برقی گرفته تا داس‌های تیزی که زامبی‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم می‌کنند. اگر به دنبال یک بازی زامبی پی اس فایو یا ایکس باکس هستید که سرتاسر هیجان باشد، حتماً این بازی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های زامبی برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی اندروید

Dead Space (2023)

بهترین بازی های زامبی PS4

نکرومورف‌های بازی فضای مرده در اصل زامبی محسوب نمی‌شوند اما جزء اجساد زنده شده هستند و به همین دلیل در این فهرست قرار گرفته‌اند. در این نسخه از بازی، شما نقش مهندسی به نام آیزاک کلارک را دارید که در فضاپیمای خیالی USG Ishimura مشغول به کار می‌شود. به محض ورود به این فضاپیما، متوجه می‌شوید که شرایط آن طور که انتظار داشتید نیست.

به عنوان یک مهندس حرفه‌ای، بسیاری از سلاح‌هایی که در اختیار دارید، ابزارهایی هستند که آیزاک با روش استفاده از آنها آشناست؛ اما هر لحظه در این مأموریت با نکرومورف‌های ترسناک روبرو خواهید شد. با توجه به اینکه بازی فضای مرده در اصل یک بازی وحشتناک از ژانر بقا است، به جای برخورد با دسته‌های انبوه زامبی‌ها، با نکرومورف‌هایی روبرو می‌شوید که ناگهان ظاهر شده و شما را غافلگیر می‌کنند.

در مجموع، اگر به دنبال یک بازی زامبی برای PS5 یا ایکس باکس هستید، حتماً به فضای مرده سر بزنید!

World War Z: Aftermath

بهترین بازی های زامبی PS4

جنگ جهانی زد یکی دیگر از بازی های زامبی آنلاین PS5 و کنسول‌های دیگر است که البته می‌توانید این بازی را به شکل آفلاین هم اجرا کنید. در این بازی که بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده، شما در دنیایی آلوده به زامبی‌ها نقش آفرینی می‌کنید که تهدید آنها روزبروز جدی‌تر و بیشتر می‌شود. همچنان که در بازی پیشرفت کرده و سبک بازی خودتان را ارتقاء می‌دهید، می‌توانید در قالب یکی از 8 کلاس متفاوت و خاص بازی ماجراجویی کنید. در این بازی هم می‌توانید با دوستان خودتان تیم تشکیل داده یا با هوش مصنوعی بازی کنید.

بازی جنگ جهانی زد هم مثل فیلم آن متمرکز بر هجوم گروه‌های انبوه از زامبی‌ها است که حتی آماده‌ترین تیم‌های جهان را به چالش می‌کشند. تیم شما باید با این دشمنان مرگبار روبرو شده، مراحل بازی را یک به یک پشت سر گذاشته و زنده بمانند.

نسخه Aftermath جنگ جهانی زد علاوه بر حالت اول شخص، شامل لوکیشن‌های جدید و آپگریدهایی برای نسل جدید کنسول است که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های زامبی آنلاین کنسول کرده‌اند. در عین حال، کاربران عضو سیستم گیم پس ایکس باکس هم به این بازی دسترسی دارند. اگر در جستجوی یک بازی زامبی برای کنسول هستید که تجربیات هیجان انگیزی برای شما رقم بزند، حتماً این نسخه از جنگ جهانی زد را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های فکری آیفون

Days Gone

بهترین بازی های زامبی PS4

در بازی Days Gone شما نقش دیکن سنت جان را دارید؛ او در شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده مشغول به کار است که ویروسی مرگبار در جهان منتشر می‌شود. این ویروس، انسان‌ها را تبدیل به موجوداتی زامبی مانند به نام فریکرها می‌کند. شما باید به همراه دوستتان در برابر فریکرها و همچنین انسان‌های مخرب مقاومت کرده و راز و رمزهای این ویروس مرگبار را کشف کنید.

روزهای از دست رفته به عنوان یکی از بهترین بازی های آفلاین زامبی مخصوص پلی استیشن 5 و همچنین کامپیوتر و PS4، نسبت به سایر بازی‌های معرفی شده در این مطلب، تجربه‌ای داستان محورتر دارد و متمرکز بر روایتی شخصیت محور است که به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده می‌شود. در دنیای این بازی، انواع مکانیک‌های شبیه به ژانر بقا وجود دارند مثل پیدا کردن ابزارهای مقابله با زامبی‌ها و مراقبت از موتورسیکلت خودتان که مهم‌ترین ابزار حرکت و جابجایی شما است.

قطعاً این بازی با داشتن طرفداران زیاد و تمرکز ویژه بر روایت کردن داستانی جذاب، یکی از بهترین بازی های زامبی PS4 و کنسول‌های دیگر است.

Dead Island 2

بهترین بازی های زامبی PS4

معرفی بهترین بازی های زامبی PS4 را با جزیره مرده 2 به پایان می‌بریم. این بازی یک نسخه قدیمی (2011) هم دارد، اما برای لذت بردن و درک آن نیازی به اجرای نسخه قبلی ندارید.

در بازی جزیره مرده 2 می‌توانید یکی از شخصیت‌ها را به دلخواه انتخاب کرده و از سلاح‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، برای مقابله با هجوم زامبی‌ها استفاده کنید. قطعاً ایده کشتن انسان‌های آلوده به بیماری ایده‌ای دارک و ترسناک است اما تم کمدی این بازی آن را تبدیل به یک بازی زامبی متفاوت کرده است.

اگر به دنبال یکی از بازی های زامبی PS5 و کنسول‌های دیگری مثل ایکس باکس هستید، جزیره مرده 2 با ساعت‌ها محتوای هیجان انگیز منتظر شماست!

جمع‌بندی

ترکیب زامبی‌ها و بازی‌های ویدیویی ترکیبی ابدی و موفق است که بازی‌های فراموش نشدنی زیادی بر اساس آن ساخته شده‌اند. بعضی از این بازی‌ها بیشتر متمرکز بر یک خط داستانی هستند و بعضی دیگر متمرکز بر ایجاد صحنه‌هایی هیجان انگیز و پر از برخورد. در این مطلب هم با فهرستی از بهترین بازی های زامبی PS4 همراه شما بودیم که قطعاً می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

سوالات پرتکرار

بهترین بازی های زامبی PS4 چه بازی‌هایی هستند؟

روزهای گذشته، دایینگ لایت، آخرین بازمانده از ما، حزیره مرده و رزیدنت ایول جزء بهترین بازی های زامبی PS4 هستند.

کدام بازی زامبی بهترین گرافیک را دارد؟

آخرین بازمانده از ما جزء بازی های زامبی PS4 با گرافیک بسیار خوب است.

بهترین بازی زامبی اول شخص چه بازی است؟

رزیدنت ایول یکی از اولین و بهترین بازی‌های این سبک بود که نسخه‌های جدید آن هم موفقیت زیادی به دست آوردند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین بازی های زامبی PS4 چیست؟ به‌نظر شما چه عناوین دیگری می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    دلست اف اس چرا توش نبود؟؟؟

    پاسخ

    سهیل چی مصرف میکنی ؟ لست ۱ و دو اول لیست بود 🙂

    پاسخ

    😂😂😂🤣🤣🤣

    پاسخ