coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

فارکس از جمله مهمترین بازارهای مالی دنیا است. در جستار پیش رو قصد داریم شماری از بهترین و موفق ترین معامله گران و میلیاردرهای فارکس را به شما معرفی کنیم.

طبیعتا اگر به هر حوزه ای علاقه مند باشید شناختن بهترین های آن حوزه باید برایتان جالب توجه باشد، به خصوص وقتی که بحث سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در میان باشد.

این روزها بازار بورس از جمله مهمترین بازارهای اقتصادی نه فقط در ایران که در همه دنیاست. اما از بورس عجیب و غریب خودمان که بگذریم، بازار فارکس از جمله شناخته شده ترین و مطرح ترین بازارهای اقتصادی جهان است. در این جستار تکراتو قصد داریم ضمن معرفی بزرگترین معامله گران فارکس یا میلیاردرهای فارکس ، جزئیاتی از کسب و کار این افراد را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما باشید.

میلیاردرهای فارکس

بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

اما پیش از بحث از میلیاردرهای فارکس شاید بد نباشد کمی شما را با فارکس آشنا کنیم. فارکس درواقع مخفف foreign exchange است و بزرگترین بازار مالی دنیا با بیش از 5 تریلیون دلار گردش مالی روزانه محسوب می شود. در این بازار روزانه صدها برابری ارز در مقابل یکدیگر معامله می شوند و نرخ هر ارز در برابری دیگری مشخص می شود.

مثلا شرکتی اروپایی را تصور کنید که در آمریکا 100 میلیون دلار درآمده داشته است اما باید پول خود را به یورو بدل کند. در نتیجه به بازار فارکس وارد می شود و 100 میلیون دلار خود را با نرخ برابری به یورو تبدیل می کند.

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

برای مثال در حال حاضر نرخ برابری یورو به دلار برابر با 1.12 می باشد و این به این معناست که به ازاری هر یک یورو، 1.12 دلار دریافت می کنیم. به همین روش شرکت مورد می تواند دلارهای خود را به یورو تبدیل کند. مهمترین بازیگران و عناصر بازار فارکس، بانک های مرکزی کشورهای بزرگ و مهم مانند آمریکا، کشورهای اروپایی، ژاپن و چین هستند.

علاوه بر بانک های مرکزی که سیاست های بانکی خود را با فارکس تنظیم می کنند، شرکت های سرمایه گذاری نیز در این بازار حضور داشته و کسب سود می کنند. مهمترین و رایج ترین برابری ارزهای بازار فارکس به ترتیب جفت ارز یورو به دلار آمریکا، دلار آمریکا به ین ژاپن، پوند انگلستان به دلار آمریکا و دلار استرالیا به دلار آمریکا است. در هر یک از این جفت ارزها، برابری ارز اولی نسبت به ارز دوم مشخص می شود. برای مثال اگر عدد جفت ارز پوند به دلار 1.30 باشد، هریک پوند که بدهیم، 1.30 دلار آمریکا دریافت می کنیم.

به این عدد در بازار فارکس نرخ برابری یا exchange rate می گویند. اما بازار فارکس صرفا متعلق به بانک های مرکزی و شرکت های بزرگ نیست و هرکسی می تواند در آن کار کرده و به راحتی کسب درآمد کند. برای مثال اگر فکر می کنیم که ارزش پوند در برابر دلار افزایش می یابد می توان وارد فارکس شد و جفت ارز پوند به دلار خریداری کرد.

استفاده از فارکس و کسب درآمد در آن امری است که اخیرا در کشور ما نیز رواج پیدا کرده است و بر این اساس ما در تکراتو به بهترین کانال های تلگرامی سیگنال فارکس پرداخته بودیم. شما در هر جای دنیا که باشید می توانید با یک گوشی موبایل به بازار جهانی وصل شده  و در کمتر از یک ثانیه معاملات خود را انجام دهید.

اما پیش از هرگونه فعالیت جدی در بازار فارکس، توصیه می کنیم حتما با میلیاردرهای فارکس آشنا شوید. میلیاردرهای فارکس در واقع بهترین معامله گران فارکس و از موفق ترین افراد این بازار هستند که شناخت عمیقی از این بازار دارند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

 بهترین اپلیکیشن های بورس ایران

آموزش کار با اپلیکیشن سیگنال

جرج سوروس : میلیاردرهای فارکس

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

بحث میلیاردرهای فارکس را بدون شک باید با افسانه ای ترین چهره تاریخ فارکس آغاز کنیم! جرج سوروس را هرکسی در بازار فارکس می شناسد. هرکس که اندکی با تاریخچه این بازار آشنا باشد یک بار نام سوروس را شنیده است.

در هر لیستی که از بهترین معامله گران فارکس ، بهترین تریدرهای فارکس و یا بزرگترین معامله گران فارکس تهیه شود، نام سوروس در صدر به چشم می خورد. او با کسب 1 میلیارد دلار سود از معامله فروش خود روی پوند انگلستان به عنوان یک مدیر مالی افسانه ای مشهور شد. او معامله خود را به دنبال سقوط چهارشنبه سیاه در 16 سپتامبر 1992 انجام داد.

در آن زمان، بریتانیا بخشی از مکانیزم نرخ ارز (ERM) بود. این مکانیزم با ضعیف شدن پوند تا حد مشخصی در برابر Deutsche Mark، دولت را ملزم به دخالت و حمایت از ارز خود می‌کرد. سوروس با موفقیت پیش بینی کرد که ترکیبی از شرایط، از جمله نرخ بالای بهره بریتانیا و نرخ نامطلوبی که بریتانیا به ERM پیوسته بود، موجب متزلزل شدن بانک مرکزی انگلیس (BoE) خواهد شد.

تعهد بریتانیا برای حفظ ارزش پوند در برابر Deutsche Mark به منزله دخالت در قالب خرید پوند یا افزایش نرخ بهره یا هر دو مورد در هنگام تضعیف پوند بود. بحران اقتصادی به این معنا بود که نرخ بهره بالاتر، به بقیه بخش های اقتصاد صدمه می زند. اقتصاددانان متوحه شدند که سطح مناسب نرخ بهره بسیار پایین تر از حد مورد نیاز برای حمایت از پوند به عنوان بخشی از ERM است. اما با این وجود ارزش استرلینگ با تعهد عمومی انگلیس به خرید ارز خود، حفظ شد.

در همین حین جرج سوروس در هفته های پیش از چهارشنبه سیاه، از دارایی صندوق Quantum در یک معامله بزرگ فروش پوند استفاده کرد. اما در آستانه چهارشنبه سیاه، بیانیه ای از طرف رئیس German Bundesbank ارائه شد. این بیانیه‌ ارزهای مشخصی را ضعیف و تحت فشار نشان می‌داد.

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

این موضوع سوروس را به افزایش قابل ملاحظه در معاملات شخصی اش سوق داد. او فاصله زیادی با بدل شدن به یکی از بهترین معامله گران فارکس نداشت. هنگامی که در صبح روز چهارشنبه BoE شروع به خرید میلیاردها پوند کرد، متوجه حرکت سنگین پوند شد. این به دلیل سیل فروش معامله گران در پیروی از سوروس در بازار بود.

آخرین کوشش ها برای افزایش نرخ پوند انگلستان نیز تقریبا بی اثر بود و هنگامی که انگلستان خروج خود از ERM اعلام کرد، ارز انگلستان در برابر Deutsche Mark نزدیک به 15 درصد و در قبال دلار آمریکا 25 درصد سقوط کرد. در نتیجه این امر صندوق Quantum میلیاردها دلار سودکرد و سوروس به عنوان مردی که در مقابل بانک انگلستان قد علم کرده و به عنوان یکی از بهترین تریدرهای فارکس شناخته شد. شاهکار آقای سوروس به عنوان یکی از بزرگترین معاملات فارکس شناخته می شود. اما این پایان داستان نبود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

عرضه اولیه های 1400

با وجود اینکه حجم معاملات فروش سوروس بالا بود، اما مقاومتی هم در برابر آن نبود. به دنبال معاملات او بود که بازار هیچ کششی برای حمایت از پوند نشان نداد. این نشانه ای از تکرار نیاز به مداخله دولت انگلستان برای بالا کشیدن ارزش پوند در بازار بود. حتی اگر معامله او اشتباه بود و بریتانیا بریتانیا می توانست در ERM باقی بماند، شرایط موجود حاکی از پتانسیل ریزش بود که البته توجه بسیاری از معامله گران را جلب کرد.

سوروس توجه خاصی به نسبت ریسک به سود داشت کسی که شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین معامله گران فارکس در جهان ثبت کرده است. برخلاف پیروان تئوری سنتی اقتصادی که معتقدند قیمت ها در نهایت به یک تعادل نظری منتهی می شوند، سوروس برای تحلیل بازارهای مالی تئوری بازتاب پذیری را بسیار سودمندتر می دانست.

این ایده بازخورد مستقیم مکانیزم بین ادراک و اتفاقات بود. به بیان دیگر، درک معامله گران به شکل گیری قیمت بازار که به نوبه خود تقویت کننده ادراک هستند کمک می کند. این اتفاق در معامله فروش معروف پوند انگلستان رخ داد و سقوط پوند دقیقا در زمانی بود که معامله گران زیادی باور کردند BoE توان حمایت بیشتر از ارز خود را ندارد. سوروس نه از نظر ما که از نظر همه نهادهای معتبر، یکی از بهترین تریدرهای فارکس است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سرمایه گذاری 1400

سود بانکی در سال 1400

آقای بیل لیپشاتز : میلیاردهای فارکس

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

لیپشاتز فارغ التحصیل هنر و اقتصاد و اهل نیویورک است. زمانی که در فایننس مشغول به تحصیل بود، روی سهام 12 هزار دلار سرمایه گذاری کرد و طی چندماه این سرمایه اولیه را به 250 هزار دلار رساند. اما در مدت کوتاهی این سرمایه را از دست داد. بعد از اینکه این سرمایه را از دست داد اما به سراغ فارکس رفت.

در حال حاضر با درآمد سالانه بیش از 300 میلیون دلار، لیپشاتز از بهترین تریدرهای فارکس محسوب می شود. او بدون هیچگونه تجربه قبلی از بازارهای سهام، در سال 1980 با همکاری مجموعه Salomon Brothers هزاران دلار سود کسب کرد. از او معمولا به عنوان سلطان ارزها یاد می شود.

او فارکس را یک بازار بسیار روانشناختی توصیف می کند و همانند دیگر معامله گران موفق، باور دارد که درک رفتار بازار به اندازه تحلیل های بنیادی به تشخیص حرکات قیمتی کمک می کند. لیپشاتر معتقد است که معامله گری موفق به درست یا غلط بودن معاملات ما بستگی ندارد. در عوض او تاکید فرد باید بیاموزد که با 20 تا 30 درصد پیش بینی درست چگونه تولید سود کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

 پیش بینی قیمت یورو در سال 1400

جان تیلور : میلیاردرهای فارکس

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

تیلور فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون است و در ابتدا در بخش مالی یک بانک به عنوان تحلیلگر ارشد کار می کرد. تنها بعد از یک سال کار در بانک تیلور توانست به یک تحلیلگر بزرگ بازار فارکس و از بهترین تریدرهای فارکس بدل شود.

او در ادامه موسسه ای تاسیس کرد و در آن گروهی از تحلیلگران بازار فارکس مشغول به کار شدند. او موسس شرکت FX Consept نیز هست که یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه تحلیل و مدیریت سرمایه محسوب می شود. او همچنین به عنوان برجسته ترین تحلیل گر مدل های کامپیوتری بازار فارکس نیز شهرت دارد.

استنلی درایکن میلر : میلیاردرهای فارکس

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

درایکن میلر میراث خوار مستقیم جورج سوروس است و تجربه همکاری با او را دارد. در واقع درایکن میلر یک دهه در صندوق Quantum در کنار سوروس کار می کرده است. او شهرت خود را با موفقیت در مدیریت میلیاردها دلار دارایی صندوق خود به نام Duquesne Capital به دست آورد. این موضوع او را به یکی از بزرگترین معامله گران فارکس بدل کرده است.

همانطور که سوروس بخشی از شهرت خود را بعد از چهارشنبه سیاه کسب کرد، آقای درایکن میلر نیز پیش از بازنشستگی، رکورد بی نظیری در سودهای 2 رقمی به ثبت رسانده بود. ارزش خاصل دارایی او بیش از 2 میلیارد دلار بود. او درباره معاملات خود می گوید:

 فلسفه معاملات من بر پایه بازگشت بلند مدت در جهت حفظ سرمایه اصلی بنا شده‌ است و در مرحله بعد در معاملاتی که خوب پیش می‌روند به دنبال بیشترین سود خواهم بود. این روش تحت تاثیر اهمیت درست یا غلط بودن معامله است.

در حقیقت این امر تاییدی بر حداکثر کردن سود معاملات در جهت درست و به حداقل رساندن زیان در معاملات اشتباه است. همانطور که درایکن میلر در مصاحبه خود در رونمایی از کتاب The New Market Wizards گفته بود، کفش های زیادی در قفسه است، تنها آن که مناسب تان است را بپوشید!

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های آموزش بورس

بهترین کانال های بورس تلگرام

پل تئودور جونز

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

بی تردید یکی از بهترین معامله گران فارکس پل تئودور جونز است. او کسی است که در سقوط اکتبر 1987 معامله فروش مهمی داشت. در حال حاضر او با مالکیت مجموعه ای که در سال 2018 بیش از 5.4 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است، یکی از ثروتمندترین و بزرگترین معامله گران فارکس محسوب می شود. جونز متولد 1954 است و در سال 1976 از دانشگاه ویرجینیا فارف التحصیل شد. او کار خود را به عنوان یک کارمند دون در بخش معاملات آغاز کرد.

او در ادامه فرصتی که برای رفتن به دانشگاه هاروارد داشت را رد کرد و به عنوان معامله گر کالا در NYSE مشغول به کار شد. بعد از این او شرکت خود را با نام شرکت سرمایه گذاری تئودور تاسیس کرد. در اکتبر 1987 و زمانی که بازار در حال سقوط بود، او توانست با گرفتن موقعیت های فروش سود 62 درصدی دریافت کند و در همان سال 100 میلیون دلار برای شرکت خود سود کسب کرد. جونز همچنین بین سال های 1992 و 1995 رئیس NYSE بود.

آقای اندرو کریگر

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

کریگر فارغ التحصیل دانشگاه وارتون است که پس از موفقیت در معامل 1 میلیارد دلاری نیوزلند که کیوی نامیده می شود به شهرت رسید. او نیز در سال 1988 به جمع بزرگترین معامله گران فارکس ملحق شد و بعد از کسب موفقیت های چشمگیر، شرکت سرمایه گذاری خود را تاسیس کرد.
لیست میلیاردرهای فارکس بی تردید بدون نام کریگر کامل نخواهد بود. او فارغ التحصیل مدرسه کسب و کار Wharton است که در سال 1983 به عضویت Bankers Trust درآمد و سپس شروع به همکاری با Salomon Brothers کرد. قدرت مدیریتی بالای او سبب افزایش نرخ سود از 50 میلیون دلار به 700 میلیون دلار شد.

 با سقوط ماه اکتبر 1987 و زمانی که اکثر بازارها دچار سقوط حداقل 20 درصدی شده بود، کریگر متوجه ارزش گذاری بیش از حد دلار نیوزلند شد. او با لوریج وارد معامله فروش شد که البته بیش از نقدینگی واقعی در گردش بازار بود. در چند ساعت دلار نیوزلند در خلاف جهت دلار آمریکا حرکت کرد و کریگر معامله خود را با سود 300 میلیون دلار بست.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال سیگنال بورس

بهترین کارگزاری های بورس در سال 1400

مایکل مارکوس

میلیاردرهای فارکس ؛ بهترین معامله گران بازار فارکس کیستند؟

مارکوس در شمار حرفه ای ترین معامله گران فارکس قرار دارد. او یکی از اعضای هیئت موسس شرکت Commodities Corporation است. مارکوس در دوران ریاست جمهوری ریگان، قریب به 300 میلیون دلار آمریکا سود در بازار آلمان کسب کرد. در آن زمان فارغ از بانک ها، او بیشترین سود را به خود اختصاص می داد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میلیاردرهای فارکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی ممنون از مطالب خوبتون
    نشون میده این بازار خیلی پتانسیل بالایی داره و بستگی داره ما چقدر میتونیم از این بازار بهره ببریم.
    من که این میلیاردها رو تحسین میکنم.

    پاسخ