;
coinex

برگزاری همایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیر

برگزاری همایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیرهمایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیر ، روز دوشنبه 17 مهرماه سال جاری، در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد. یکی از اهداف برگزاری این همایش معرفی این حوزه جدید به علاقه‌مندان است.

کشف سیارات فراخورشیدی

به گفته سازمان فضایی ایران، از زمان مربوط به کشف اولین سیاره فراخورشیدی نزدیک به ۳۰ سال می‌گذرد. در این مدت نیز بیش از 3 هزار سیاره فراخورشیدی نیز شناسایی و کشف شده اند؛ اجرامی در فضا که به دور ستارگانی غیر از خورشید در حرکت هستند؛ سیاراتی گازی، سنگی، با ابعاد و ساختارهایی متفاوت.

برای اینکه بتوانیم به درک صحیحی از این تحولات منظومه‌های سیاره‌ای و اجرام برسیم لازم است تا به مطالعه دقیقی در این مورد بپردازیم؛ زیرا تنها از این طریق است که می‌توان از معمای چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی و همچنین آینده تحولات آن به اطلاعات مورد نظر دست یافت.

البته موضوع فراخورشیدی‌ها جدید است و پرداختن به این موضوع در همایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیر ، بسیار دارای اهمیت است. این بحث توانسته بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نجومی روز دنیا را به خود اختصاص دهد.

پروژه‌های بین‌المللی مختلف و همچنین مأموریت‌های فضایی مختلفی تاکنون در این زمینه انجام گرفته و افرادی که به مطالعه نجوم می‌پردازند به دنبال بررسی این اجرام نیز هستند. این افراد قصد دارند تا علاوه بر یافتن رازهای تحول این اجرام، نشانه‌هایی از حیات و یا قابلیت زیست‌پذیری را نیز در آنها بیابند.

گرامی داشت هفته جهانی با شعار کشف جهان‌های جدید در فضا

مسئله کشف سیارات فراخورشیدی تا اندازه‌ای دارای اهمیت است که سازمان ملل متحد تصمیم گرفته تا کشورها امسال هفته جهانی را با شعار کشف جهان‌های جدید در فضا یاد کنند؛ به این دلیل است که سازمان فضایی ایران نیز قصد دارد تا با همکاری دانشگاه‌ها و متخصصان، این حوزه از پژوهش‌های نجومی را به علاقمندان معرفی نماید.

برگزاری همایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیر

همایش سیارات فراخورشیدی و جهان های زیست پذیر نیز قرار است تا در راستای معرفی این حوزه جدید به علاقه‌مندان باشد. محورهای این همایش شامل مأموریت‌های فضایی و پروژه‌های آینده در شناخت فراخورشیدی‌ها، فیزیک سیارات فراخورشیدی و نحوه شناخت و رصد آنها، زیست‌پذیری فراخورشیدی‌ها و روش‌های سنجش آن و نحوه پردازش داده‌های موجود در خصوص فراخورشیدی‌ها است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر