coinex
راهنمای خرید تکراتو

رقابتی شدن بازار بازی با دریافت عوارض از بازی های خارجی

رقابتی شدن بازار بازی با دریافت عوارض از بازی های خارجی

دریافت عوارض از بازی های خارجی خبر ساز شد. بعد از اعلام خبر دریافت عوارض از بازی های خارجی توسط بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، تعداد زیادی از بازی‌سازان داخلی نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

عده‌ای از این افراد با موضوع اخذ عوارض مخالف بودند و اعلام کردند که این کار راه حمایت از بازی‌های داخلی نیست. عده‌ای دیگر نیز با اخذ عوارض موافقت نمودند و این موضوع را راهی برای افزایش سطح کیفی بازی‌های داخلی دانستند.

در ادامه صحبت‌های این افراد یکی دیگر از بازی‌سازان کشور در راستای موضوع دریافت عوارض از بازی های خارجی موافقت خود را اعلام نمود و ادامه داد که این کار باعث می‌شود تا تمام سهم بازار به خارجی‌ها واگذار نگردد. همچنین وی در مورد اخذ عوارض اضافه کرد که این امر باعث می‌شود تا بازار بازی‌ها رقابتی گردد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، عماد رحمانی که یکی از بازی‌سازان کشور است دریافت عوارض از بازی های خارجی را راهی برای رقابتی‌تر شدن بازار اعلام کرده است. وی در این مورد تاکید نمود که برای اینکه بازی‌سازان داخلی نیز بتواند تولیدات خود را داشته باشند باید کاری کرد که تمام سهم بازار در اختیار بازی‌های خارجی قرار نگیرد.

وی در ادامه همچنین در مورد  مخالفت‌هایی که نسبت به دریافت عوارض از بازی های خارجی وجود دارد سخن گفت و ادامه داد که ممکن است دلیل وجود این مخالفت‌ها این باشد که تصور شود اتفاق درستی برای این عوارض‌ها نخواهد افتاد.

سهم بازی‌های خارجی از بازار کشور

عماد رحمانی این بازی‌ساز ایرانی در ادامه صحبت‌هایش در مورد دریافت عوارض از بازی های خارجی اعلام نمود که بازی‌های خارجی در یک بستر و با درآمد و سهم بیشتری از بازار داخلی ما وارد می‌شوند. به گفته وی تنها بحث ضعف و یا قدرت کیفی بازی‌های ایرانی و خارجی نمی‌تواند باعث ایجاد تفاوت در ذائقه مخاطبین باشد. وی تاکید نمود که در اینجا لازم است تا میلیون‌ها دلار پروپاگاندا و تبلیغاتی که برای بازی‌های خارجی نیز انجام می‌شود را در نظر گرفت.

وی تاکید نمود که حتی اگر بازی‌های ایرانی و خارجی تا 70 درصد از نظر کیفیتی با هم در یک شرایط باشند، بازی‌سازان خارجی برای شناساندن و معرفی بازی‌های خود به مخاطبان، تبلیغات بسیار گسترده‌ای را انجام می‌دهند و هزینه بسیار زیادی را نیز صرف تبلیغات می‌کنند در حالی که هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات برای بازی‌های‌ ایرانی که وارد بازار می‌شوند، نمی‌شود.

توضیحاتی در مورد سیاست دریافت عوارض از بازی های خارجی

این بازی‌ساز در ادامه در مورد سیاست دریافت عوارض از بازی های خارجی توضیح داد و اعلام نمود که لازم است تا برای ایجاد تعادل بین محصولات وارداتی به یک کشور و محصولات تولیدی آن کشور، مبدا اخذ گردد که این امر باعث می‌شود تا صنایع زنده بمانند.

وی تاکید نمود که این یک موضوع اثبات‌شده است و در تمام صنایع مختلف در دنیا نیز وجود دارد زیرا این امر می‌تواند به تولید داخلی کمک بسیاری نماید. به گفته رحمانی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای در هند و در بسیاری دیگر از کشورها نیز این عوارض دریافت می‌شود و بنابراین لازم به ذکر است که اینکه بعضی از افراد معتقدند که کشورهای خارجی که در سازمان تجارت جهانی عضو هستند، عوارضی پرداخت نمی‌کنند، صحیح نیست.

رقابتی‌تر شدن بازار با دریافت عوارض از بازی‌های خارجی

این بازی‌ساز تاکید نمود که دریافت عوارض از بازی های خارجی در واقع کمکی است به رقابتی‌تر شدن بازار بازی‌ها در کشور و ادامه داد که اگر قرار باشد در کشور صنعت داخلی وجود داشته باشد و بازی‌ساز داخلی نیز بتواند فعالیت‌های خود را در این زمینه داشته باشد، نباید تمام سهم بازار را به عناوین خارجی واگذار کرد.

وی در مورد مخالفت‌های موجود در مورد دریافت عوارض از بازی های خارجی اعلام نمود که ممکن است به دلیل این باشد که تصور می‌شود اتفاق درستی برای این عوارض‌های دریافتی نیافتد. وی تاکید نمود که دریافت عوارض از بازی های خارجی باید به دلیل همسطح شدن صنعت گیم کشور باشد و بتواند به رقابتی شدن بازار کمک نماید.

به گفته رحمانی اینکه قرار است چه اتفاقی برای آن بیافتد یک چالش است و در این بین تنها مخالفان هستند که بیشتر به آن فکر می‌کنند. وی در ادامه به جلسات برگزار شده در مورد این موضوع در بنیاد بازی‌ها اشاره کرد و اعلام نمود که قرار است برنامه مدونی برای هزینه‌کرد این عوارض در دستور کار قرار گیرد.

آیا دریافت عوارض از بازی های خارجی ، باعث افزایش هزینه مصرف‌کننده می‌شود؟

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت عوارض از بازی های خارجی می‌تواند باعث افزایش هزینه مصرف‌کنندگان باشد اعلام نمود که در هیچ جای دنیا چنین چیزی امکان پذیر نیست. به گفته وی دریافت عوارض از بازی های خارجی ، هزینه مصرف‌کنندگان را افزایش نخواهد داد. وی تاکید نمود که لازم است تا هزینه عوارض از جیب مارکت‌ها دریافت شود نه اینکه از مخاطب دریافت گردد. به گفته وی کار نشر صرفا قرار دادن یک عنوان بازی در مارکت نیست.

به گفته این بازی ساز، ورود بی‌اندازه بازی‌های خارجی است که می‌تواند باعث نارضایتی از مارکت‌های داخلی شود. وی همچنین در ادامه اعلام نمود که  قرارداد پرداخت بازی داخلی با دلار ارزان‌تر انجام می‌شود. وی ادامه داد که در بسیاری از اوقات شرکت‌ها بیشتر بازی‌ها را محلی می‌کنند اما بعضی اوقات نیز حتی بازی‌ها محلی‌سازی هم نمی‌شوند و مشاهده می‌شود که مارکتی به صورت مستقیم بازی را وارد می‌کند که هیچ کاری نیز روی آن انجام نشده در حالی که سود زیادی دارد.

این بازی‌ساز اعلام نمود که عدم دریافت عوارض از بازی های خارجی می‌تواند لطمه‌هایی را وارد نماید و ادامه داد که قیمت دلار گیفت کارت ۴۳۰۰ تومان است اما در بعضی از مارکت‌ها بازی را با ۳۰۰۰ تومان نیز قیمتگذاری می‌کنند. وی همچنین در مورد شرایط نابرابر دیگر تبلیغات بی‌حدوحصر مربوط به بازی‌ها سخن گفت و ادامه داد که موضوع بعد که باید مورد توجه قرار خود مارکت‌ها هستند.

وی اعلام نمود که مارکت‌ها همیشه سعی دارند تا بازی‌های خارجی را چون محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، برجسته نشان دهند و سعی دارند تا در عرض چند روز تعداد دانلود این بازی‌ها را به چندصد هزار بار برسانند. به گفته این بازی‌ساز این‌ درآمد و جابه‌جایی تراکنش‌های سنگین مالی، تاثیر زیادی دارد و بستر قابل توجهی خواهد بود.

آیا دریافت عوارض از بازی های خارجی باعث افت کیفیت بازی داخلی می‌شود؟

رحمانی در ادامه صحبت‌های خود در مورد دریافت عوارض از بازی های خارجی در پاسخ به این سوال که آیا این دریافت عوارض می‌تواند باعث افت کیفیت بازی‌های داخلی شود، اعلام نمود که بسیاری از صنایع داخلی در کشور هستند که عوارض دریافت می‌کنند و پیشرفت هم دارند و ادامه داد که نابرابری را که در این حوزه وجود دارد را باید به نحوی برابر نمود.

به گفته این بازی‌ساز این عوارض برای تعداد 1500 توسعه دهنده چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و اعلام نمود که حمایت نیز تنها به معنای حمایت مستقیم مالی از طرف دولت نیست بلکه در این بین موضوع دانش و توان هم مطرح است که البته به گفته وی کشور ایران از نظر تکنیکی بازی‌سازهای قوی دارد که حتی این افراد در دنیا نیز شناخته‌شده هستند.

 

بیشتر بخوانید :

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر