coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا استعفای وزیر ارتباطات به دلیل صدور دستور فیلترینگ تلگرام صحت دارد؟

صبح امروز تعدادی از رسانه ها خبر استعفای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی را اعلام کردند.

به گزارش تکراتو، برخی رسانه ها اعلام کردند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال صدور دستور فیلترینگ تلگرام، استعفای خود را اعلام کرده است. وزیر ارتباطات اکنون برای کسب اجازه از رئیس جمهور برای استعفا، در دفتر وی حضور دارد.

استعفای وزیر ارتباطات در پی فیلترینگ تلگرام

بعضی از رسانه ها علت استعفای وزیر ارتباطات را صدور دستور فیلترینگ تلگرام اعلام کرده اند. در ادامه محمدرضا فرنقی‌زاد در مورد انتشار خبر استعفای وزیر ارتباطات اعلام کرد که آنها نه این خبر را تأیید می کنند و نه تکذیب. به گفته وی نتیجه این امر بعد از جلسه جهرمی با رئیس جمهور مشخص می شود.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷


بنابراین فعلا مشخص نیست که آیا واقعا وزیر ارتباطات استعفا خواهد داد یا نه زیرا تایید و تکذیب این خبر زمانی مشخص خواهد شد که جلسه وی با رئیس جمهور پایان یابد.

به روز رسانی : استعفای وزیر ارتباطات تکذیب شد!

وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعه استعفای خود به ایسنا اعلام کرد که نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست. وی گفت که چالش های فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ است.

وی ادامه داد که نباید اعلام نظرات کارشناسی را به معنای استعفا دانست. به گفته وی فیلترینگ تنها راه حل نیست و باید بروز مشکلاتی در فیلترینگ تلگرام  در روسیه نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا این مشکلات در ایران هم رخ خواهند داد. وی گفت که در هر حال باید بحث سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین سریعتر به نتیجه برسد تا مشکلی در این مورد پیش نیاید.

توییت های جهرمی در واکنش به فیلترینگ تلگرام

1.دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است؛ هرچند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود. نرم‌افزارهای بدیل، شناسایی و جریان آزاد اطلاعات، مجددا فعال و در گردش خواهد بود. این خاصیت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.

2.فناوری به خودی خود، نه مجرم است نه مفسد و نه منحرف؛ این بشر است که با استفاده نادرست از آن، جرم یا فساد در فضای زندگی مجازی را ترویج می‌کند؛ چندان که در فضای واقعی نیز چنین می‌کند که امریست گریزناپذیر و علی حده.

استعفای وزیر ارتباطات

3.توسعه فناوری نیز پیوسته و توقف ناپذیر است، چرا که مکث در این مسیر پرجذب و جوش لایتناهی، آن هم در روزگار سرعت تکنولوژی، بس سخت و مستصعب است و خود تحریمی از دنیای نوین عقب ماندگی را به دنبال خواهد داشت.

4.سیاست‌گذاری برای رسانه‌های نوین و به رسمیت شناختن آن‌ها در جهت پاسداشت حقوق شهروندان، نیازمند اقدامی عاجل است که تعارض کشور با شبکه‌های اجتماعی را کاهش و باعث وحدت عمومی و مانع سلب اعتماد خواهد شد.

5.در این میان نباید از عدم وجود استانداردی جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم‌افزارهای فضای مجازی گذشت، این تعارضی است که برای اکثر کشورها وجود دارد. زمانی که مقررات کشورها محترم شمرده نشود، عکس‌العمل حاکمیت‌ها امری غیرطبیعی و غیرمعقول نمی‌نماید.

استعفای وزیر ارتباطات و فناوری

 

برای پیگیری بیشتر و دسترسی به اطلاعات بعدی با تکراتو همراه باشید!

بیشتر بخوانید:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر