coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروش نقاشی هوش مصنوعی در یک حراجی با قیمت ۴۳۲ هزار دلار

432 هزار دلار، قیمت فروش نقاشی هوش مصنوعی در یک حراجی بوده است. این نقاشی پرتره‌ی ادموند بلامی نام دارد و اولین اثر رسم شده‌ی کامل با هوش مصنوعی است.

به گزارش تکراتو، نقاشی هوش مصنوعی پرتره‌ی ادموند بلامی در حراجی هنری Christie’s Prints and Multiples  در شهر نیویورک به فروش رفت. این نقاشی اولین اثر هنری بوده که به طور کامل توسط هوش مصنوعی رسم شده و در حراجی حضور پیدا کرده است.

فروش نقاشی هوش مصنوعی در یک حراجی

پیش از آغاز فروش به نظر می‌رسید که قیمت فروش این نقاشی هوش مصنوعی بین ۷ هزار تا ۱۰ هزار دلار باشد اما در ادامه با رقم خیره کننده‌ی ۴۳۲ هزار دلار به فروش رفت و تعجب همگان را برانگیخت.

این نقاشی هوش مصنوعی از طریق یک الگوریتم به نام تولید کننده‌ی شبکه‌های متناقض یا Generative Adversarial Networks  که به اختصار GANs هم گفته می‌شود رسم شده و توسط گروهی در شهر پاریس مورد طراحی قرار گرفته است.

این گروه به الگوریتمی که برای تولید این نقاشی استفاده شده مجموعه‌ای از داده‌ها شامل ۱۵۰۰۰ پرتره که بین قرن‌های چهاردهم و بیستم میلادی رسم شده بود را تزریق کرده‌اند. تولید کننده‌ی این الگوریتم از این داده‌ها برای یادگیری و تولید نقاشی خود استفاده کرده است.

گروه  Obvious Artکه طراح این هوش مصنوعی هستند در تلاشند تا پرتره‌های دیگر را در وبسایت رسمی خود به قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به فروش برسانند. هرچند با توجه به حراجی شهر نیویورک شاید این گروه بخواهد راجع به قیمت این پرتره‌ها تجدید نظر کند.

نقاشی هوش مصنوعی پرتره‌ی ادموند بلامی یکی از یازده پرتره‌ای بود که از یک فرد غیر واقعی توسط این هوش مصنوعی رسم شده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر