coinex
راهنمای خرید تکراتو

کلاسیکو عادل فردوسی پور رکورد زد ؛‌ پرمخاطب‌ترین برنامه اینترنتی ایران

تاک‌شوی کلاسیکو عادل فردوسی پور لقب پرمخاطب‌ترین برنامه اینترنتی ایران را به خود اختصاص داد. این برنامه از کافه‌بازار، فیلیمو و نماوا پخش شد.

کلاسیکو یک برنامه تاک‌شوی فوتبالی بود که به صورت ویژه برنامه‌ای با اجرای پژمان جمشیدی به مناسب رقابت سنتی الکلاسیکو میان رئال مادرید و بارسلونا تهیه و در سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و کافه بازار پخش شد. الکلاسیکو رفت امسال نیز در حالی شب گذشته به پایان رسید که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در همین زمینه حساب کاربری کافه بازار در توئیتر نوشت:‌

بازار، میزبان ویژه‌برنامه «کلاسیکو» به تهیه‌کنندگی #عادل_فردوسى_پور با اجرای پژمان جمشیدی و حضور علی دایی، ووریا غفوی، و امیرمهدی ژوله مهمان اینترنتی: ژابی آلونسو در بازار، رایگان، تماشا کنید

کلاسیکو عادل فردوسی پور تنها در ۲۴ ساعت ۲ میلیونی شد

در پرمخاطب‌ترین برنامه اینترنتی ایرانی به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور، علی دایی، آقای گل فوتبال جهان و ووریا غفوری، کاپیتان استقلال، به عنوان مهمانان ویژه حضور داشتند. این برنامه که به صورت آنلاین پخش می‌شد، تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار به رکورد بی‌سابقه ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار بازدید دست یافت.

کلاسیکو عادل فردوسی پور

با در نظر گرفتن این نکته که تعداد بینندگان هر دستگاه به احتمال زیاد از یک نفر بیشتر بوده، تعداد واقعی بینندگان برنامه کلاسیکو عادل فردوسی پور قطعا از عدد مذکور بیشتر است. همچنین باید این را هم در نظر گرفت که بسیاری این برنامه را در پلتفرم‌های دیگری نظیر آپارات و یوتیوب به تماشا نشستند.  این برنامه آقای فردوسی پور که در ساعات پایانی ۲۴ آذرماه به نمایش درآمد، اکنون رکورد بازدید در میان تمام محتواهای منتشر شده در سطح وب و شبکه نمایش خانگی را شکسته است.

در این برنامه که تماشای آن در پلتفرم‌های یاد شده رایگان بود، امیرمهدی ژوله به عنوان مهمان به اجرای استندآپ کمدی پرداخت. همچنین ژابی آلونسو، فوتبالیست مطرح اسپانیایی تیم‌های لیورپول، رئال و بایرن نیز به صورت تماس ویدئویی در این برنامه شرکت کرد. حدس و گمان‌ها بر این است که برنامه عادل فردوسی پور ادامه‌دار خواهد بود و باید شاهد انتشار قسمت‌‌های آتی کلاسیکو نیز باشیم.

کلاسیکو عادل فردوسی پور ؛‌ بحث در شبکه‌های اجتماعی داغ است!

در شبکه‌های اجتماعی اما برنامه کلاسیکو عادل فردوسی پور به چیزی فراتر از یک تاک‌شوی تفریحی-ورزشی تبدیل شده است. حضور علی دایی و ژابی آلونسو به عنوان دو فوتبالیست مطرح در عرصه جهانی رنگ و بوی خاصی به این برنامه داده بود. از اجرای نه چندان دلنشین پژمان جمشیدی که بگذریم، استندآپ کمدی امیرمهدی ژوله و اجرای سرودهای دو باشگاه رئال و بارسا توسط حضار برنامه، عناصر طنز و سرگرمی را نیز پرنگ کرده بود.

امیر مهدی ژوله

اما در توئیتر موضوع فراتر از این‌ها بود. ووریا غفوری در حالی مهمان این برنامه بود که چندی پیش، از گفتگو با خبرنگار یک برنامه صدا و سیما سر باز زد و گفت: «تلویزیون رو خاموش کنید! من با تلویزیون مصاحبه نمی‌کنم.» برخی از کاربران این موضوع را که در کنار جنجال‌های پیش آمده در خصوص جدایی عادل فردوسی پور از شبکه سه، به ریاست آقای فروغی، گذاشتند و نتیجه گرفتند که دعوت عادل از ووریا حامل پیامی برای مدیران رسانه ملی بوده است. به عنوان مثال کاربری به نام Rmin در توئیتر خود نوشته بود:

رئیس سازمان صداوسیما خیلی زود انتقام برنامه پربیننده کلاسیکو را از عادل فردوسی‌پور گرفت و علی فروغی را رئیس شورای تخصصی ورزش سازمان صداوسیما کرد! این حکم می‌تواند تنها برنامه فردوسی‌پور در تلویزیون، یعنی فوتبال120 را هم از او بگیرد.

اتفاقات دیگری نظیر خروج مزدک میرزایی از کشور و اجرای برنامه در تلویزیون ایران اینترنشنال نیز توسط برخی کاربران مطرح شد. به عنوان مثال، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، در توئیتر خود نوشت: «هر روز حداقل ۳ انتخاب پیش روی هرکس، از جمله #اکوسیستم_استارت‌آپی هست: ۱-سناریوی مزدک میرزایی: ناامیدی و مهاجرت ۲-سناریوی #عادل_فردوسی‌پور: ماندن برای ساختن راه‌های خلاقانه ۳-سناریوی میثاقیان … دومی نه تنها امید را می‌سازد، بلکه آینده جامعه‌ای را #نوگرایانه شکل می‌دهد!»

آقای فردوسی پور در طول ۲۰ سال اجرای برنامه نود و به طور کلی در کارنامه کاری‌اش چهره‌ای فراتر از یک گزارشگر فوتبالی و مجری تلویزیونی را از خود نشان داده است. به همین دلیل طیف طرفداران او نیز گسترده است. مثلا علی دانشمند در توئیتر نوشته بود:‌ «فوتبالی نیستم اما به عشق #عادل_فردوسى_پور برنامه ی امشب را خواهم دید! #کلاسیکو»

در پایان به توئیتی از کاربری به نام نیلوفر حامدی اشاره می‌کنیم که نوشت: «من طرفدار #عادل_فردوسى_پور محسوب نمیشم، اما این خبر که برنامه #کلاسیکو اون و همکاراش با ویوی بیش از یک میلیون و ۸۲۰هزار نفر رکورد زده، نشون میده اقتدارگرایان، در نهایت یک لوزر واقعی هستن. مردم می‌برن. یه روزی بالاخره می‌برن.»

بیشتر بخوانید:

منابع:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر