;
coinex

تست کرونا اپلیکیشن روبیکا ؛ آشنایی با تست آنلاین کرونا با اپلیکیشن روبیکا

تست کرونا اپلیکیشن روبیکا یکی از انواع تست های مجازی برای آزمودن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است که توسط سامانه های مختلف ارائه می‌شود.

اپلیکیشن روبیکا به گواه آمار یکی از محبوبترین اپلیکیشن های ایرانی است که  در مدت محدودی که از ارائه آن میگذرد، با ارائه قابلیت های متعدد و متنوع، توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. این اپ تست کرونا اپلیکیشن روبیکا را معرفی کرده است. محبوبیت روبیکا را می‌توان از آمار 10 میلیون نفری دانلود این اپلیکیشن و امتیاز 4.4 از 5 متوجه شد. تست کرونا اپلیکیشن روبیکا آخرین قابلیت این اپلیکیشن و متناسب با شرایط کشور است.

بیشتر بخوانید:

بررسی میزان مصرف اینترنت روبیکا ؛ آیا استفاده از خدمات روبیکا رایگان است؟

ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) بیش از ۸۷۰ هزار نفر در سراسر جهان و بیش از ۴۰ هزار نفر را در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا کرده است. آخرین آمارهای مرتبط با این بیماری را می‌توانید در گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا در ایران دنبال کنید.

یکی از مهمترین راهکارهای محافظت در برابر ویروس کرونا در خانه ماندن است. آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از بیماران در ایران با مراجعه به مراکز درمانی به این ویروس دچار شده‌اند. اما اگر علائمی نظیر علائم کووید ۱۹ در ما پدید آمد چه؟ باز هم بهترین راهکار این است که در خانه بمانیم و خود را قرنطینه کنیم. دوره آنلاین آموزش همگانی ویروس کرونا هلال احمر را دنبال کنید. همچنین این سازمان سامانه تست آنلاین کرونا نیز به راه انداخته که می‌تواند یاری‌رسان باشد.

لطفا در خانه بمانید: سفر مجازی در نوروز 99 ؛ دور دنیا با چند کلیک در روزهای کرونایی!

روبیکا به عنوان یکی از به روزترین و پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ها در ایران، با هدف سنجش سلامت عمومی مردم، در صفحه اصلی اپلیکیشن بخشی مختص به بیماری جدید اختصاص داده است. در این بخش قابلیتی با عنوان تست کرونا اپلیکیشن روبیکا نیز وجود دارد. در این گفتار باهم به بررسی کامل این قابلیت جدید در این اپلیکیشن میپردازیم.

تست کرونا اپلیکیشن روبیکا به صورت آنلاین

  • تست کرونا با روبیکا

گرچه در ابتدای معرفی این اپلیکیشن و تبلیغات گسترده صدا و سیما برای استفاده از آن، حواشی گسترده ای در ارتباط با این اپلیکیشن در میان عموم مردم رونق گرفته بود، اما این اپلیکیشن به هرصورت توانست به خوبی جای خود را در نظر مخاطبان ایرانی باز کند.

گرچه مباحث مطرح شده درباره حواشی این اپلیکیشن مهم هستند اما هدف ما در این مقاله نیستند. برای پیگیری این مباحث میتوانید به مطالب زیر رجوع کنید:

با گذر از این مباحث به بحث اصلی مقاله یعنی تست کرونای روبیکا میپردازیم. برای اینکار باید روبیکا را روی گوشی خود داشه باشید.

اگر روبیکا را ندارید نگرانی نداشته باشید. این اپلیکیشن در گوگل پلی قابل دانلود است. روبیکا اما به دنبال مباحثی حقوقی از مدتی پیش در کافه بازار در دسترس نیست.

ام برای دانلود آن از گوگل پلی کافیست به فارسی یا انگلیسی نام روبیکا را در فیلد جستجو تایپ کرده و سرچ را بزنید.

  • اپلیکیشن روبیکا
    روبیکا با بیش از 10 میلیون دانلود در گوگل پلی از محبوبترین اپلیکیشن های ایرانی است.

بعد از دانلود و نصب برنامه میتوانید از همان صفحه دانلود به اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. در این شرایط همان گزینه ای که پیش از این با واژه Install  مشخص شده بود اکنون با عبارت Open جلوه میکند. با انتخاب این گزینه وارد برنامه میشوید.

به روال تمام اپلیکیشن‌های این چنینی، ابتدا باید یک شماره تلفن همراه به روبیکا بدهید تا پیامک حاوی کد تایید برای شما ارسال شود. پس از وارد کردن شماره و انتخاب گزینه تایید، به فاصله چند ثانیه پیامک دریافت میشود.

اپلیکیشن به طور خودکار کد را تشخیص داده و شما به مرحله بعد که تکمیل اطلاعات حساب کاربری است هدایت میشوید. در این مرحله اطلاعاتی از وارد کردن نام کاربری و تنظیم عکس پروفایل در دسترس است.

با گذز از این مراحل شما با موفقیت حساب کاربری خود در روبیکا را ایجاد کرده‌اید. در ادامه با ما باشید تا به تست کرونا اپلیکیشن روبیکا بپردازیم.

تست کرونای روبیکا در کانال رسمی وزارت بهداشت

  • تست کرونا با روبیکا

بعد از نصب اپلیکیشن روبیکا و انجام اقدامات لازم برای ایجاد حساب کاربری خود، به صفحه اصلی اپلیکیشن منتقل میشوید. در این شرایط باید مطابق تصویر زیر و با این گزینه ها مواجه باشید. در غیر این صورت از نوار پایین صفح که شامل چندین گزینه است، گزینه سرویس‌ها را انتخاب کنید.

بخش مربوط به کرونا در روبیکا

با انتخاب کادر مربوط به کانال رسمی وزارت بهداشت که مختص کرونا است، به صفحه جدیدی منقل میشوید. مطابق تصویر زیر در این صفحه امکانات خاصی متناسب با نیاز کاربران در خانه در نظر گرفته شده است. آمار به روز مبتلایان، قربانیان و بهبود یافتگان کرونا یکی از بخش‌های این صفحه است که شما را از آمار دقیق و رسمی مربوط به بیماری جدید مطلع میکند.

بخش مربوط به کرونا در روبیکا

بیشتر بخوانید:

ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تا 17 روز هم می‌تواند برسد

 

جدا از تست کرونا با روبیکا دیگر قابلیت های این بخش عبارتند از:

  • کانال اطلاع رسانی یا کانال وزارت بهداشت: که با عضویت در آن میتوانید از اطلاعیه‌ها، ابلاغیه‌ها و اخبار مشروح کرونا مطلع شوید. در این کانال انواع محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری به طور روزانه به کاربران ارائه میشود.
  • آیا من کرونا دارم: که همان تست کرونا اپلیکیشن روبیکا است و در ادامه به آن میپردازیم.
  • محتوی آموزشی: یک کانال جداگانه که شامل انواع دستورالعمل‌ها برای مقابله با کروناست که در قالب محتوای نوشتاری و تصویری به مخاطبان ارائه میشود.
  • تماس با پزشکان 4030: بخشی است برای دسترسی به مشاوره تلفنی با پزشکان متخصص در ارتباط با ویروس کرونا
  • پرسش و پاسخ با پزشکان: بخشی است برای گفتگوی مجازی با پزشکان و کادر درمانی
  • با انتخاب گزینه کرونا را شکست میدهیم نیز به صفحه‌ای با همین عنوان منتقل میشوید که اطلاعات و اخباری مرتبط با این بیماری را از سراسر دنیا منتشر میکند. در این بخش علاوه بر ارائه محتوای آموزشی برای مقابله با کرونا،‌ ویدئوهایی از بیانیه‌های شخصیت‌های مشهور در ارتباط با این بیماری و تقدیر و تشکرها از کادر درمانی بیمارستان‌ها نیز منتشر میشود.

آیا من کرونا دارم؟ تست کرونا با روبیکا

  • تست کرونا اپلیکیشن روبیکا

با انتخاب گزینه آیا من کرونا دارم در کانال مذکور که با رنگ آبی مشخص شده است، به صفحه جدیدی منتقل میشوید که بیانیه وزارت بهداشت است در ارتباط با ضرورت تکمیل پرسشنامه و انجام تست ابتلا به کرونا.

بیانیه وزارت بهداشت

در این بیانیه به طور خلاصه و با تاکید بر ضرورت همیاری با شبکه بهداشت و درمان، این نکته به مخاطب گوشزد میشود که در صورت مشخص شدن نتیجه تست و مثبت بودن ابتلا به ویروس کرونا، اقدامات لازم جهت مراقبت و درمان فرد انجام میشود.

با انتخاب گزینه تکمیل پرسشنامه که با فیلد سبز رنگ در پایین این بیانیه مشخص شده است به صفحه جدیدی منتقل میشوید. در راستای ضرورت کنترل اپیدمی و مشخص بودن ابتلا یا عدم ابتلای اشخاص حقیقی، امکان انجام تست به صورت ناشناش وجود ندارد. در حقیقت این تست آنلاین کرونا نوعی آمارگیری سراسری نیز هست.

ورود اطلاعات شخصی در تست کرونا روبیکا

در نتیجه و در صفحه بالا باید کد ملی و تاریخ دقیق تولد را وارد کنید. با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی چهار رقمی، گزینه ورود در پایین صفحه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا از دست دادن حس بویایی یکی از علائم کووید 19 است؟

در صفحه بعد شما ابتدا با مشاهده نام خود ممکن است کمی جا بخورید. اما همانطور که گفتیم ایم یک طرح سراسری برای غربالگری و آمارگیری سراسری از وضعیت اپیدمی در سطح کشور است. پس جای نگرانی نیست. با آرامش پرسشنامه را پر کنید.

پرسشنامه

سوالات پرسشنامه را در تصویر زیر مشاهده میکنید. سوال اول به ساده‌ترین بیان ممکن شما را از علائم ابتلا به کرونا مطلع میکند. در صورتی که هرکدام از این علائم را حس میکنید، تیک گزینه مربوط را انتخاب کنید. سوال دوم اما در ارتباط با افراد خانواده شماست. توصیه ما فقط همین که به نفع خود، خانواده و اطرافیانتان است که صادقانه پاسخ دهید.

تست ابتلا به کرونا با روبیکا

 

بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا محققان آکسفورد به مرحله آزمایش انسانی رسید

با تکمیل پرسشنامه و وارد کردن شماره تلفن همراه، کافیست گزینه تایید اطلاعات را لمس کنید تا نتیجه فرایند به اطلاع شما برسد. همزمان خلاصه‌ای از متن نتیجه پرسشنامه به شماره‌ای که وارد کرده‌اید اس ام اس میشود.

نتیجه بررسی پرسشنامه

با انتخاب گزینه سبز رنگ تایید در پایین صفحه، به صفحه ابتدایی که مربوط به بیانیه وزارت بهداشت بود بازخواهید گشت.

شما میتوانید در صورت تغییر وضعیت خود یا اطرافیانتان،‌ دوباره پرسشنامه و تست کرونا اپلیکیشن روبیکا را امتحان کنید و در صورت محرز شدن نتیجه‌ای متفاوت از قبل، با مرکز درمانی که از طریق همین مسیر ارتباطی، مشخصاتی از قبیل آدرس و شماره تماس آن در اختیارتان قرار گرفته است، تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر