;
coinex

معرفی بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت و پرداخت آنلاین

استفاده از اپلیکیشن های کارت به کارت و پرداخت آنلاین، راهی ساده برای نقل و انتقال وجه در مقادیر مختلف است. با ما در معرفی بهترین اپلیکینش های کارت به کارت همراه باشید.

امروز تقریبا غیرممکن است که نتوانید در گوشی کسی یک اپلیکیشن پرداخت را پیدا کنید. این اپلیکیشن‌ها با خدمات متنوع و امکانات فراوانی که دارند علاوه بر این که از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به برنامه‌های رسمی که از سوی بانک‌ها عرضه شدند برخوردار هستند، نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای انجام بسیاری از خدمات بانکی را نیز برطرف کرده‌اند.

کاربران می‌توانند بسیاری از خدمات بانکی را به سادگی و تنها از طریق گوشی همراه خود انجام دهند و دیگر لازم نیست ساعت‌ها وقت خود را برای مراجعه به بانک و نوبت گیری تلف کنند. علاوه بر این این برنامه‌ها رفته رفته از یک برنامه مخصوص مدیریت حساب‌های بانکی فراتر رفته‌اند و خدمات بیشتری مانند خرید بلیط، بیمه نامه، پرداخت‌های سازمانی و عوارض را نیز ارائه می‌دهند.

اما امروزه تعداد این اپلیکیشن‌ها آنقدر زیاد شده که اغلب افراد برای انتخاب بهترین آن دچار مشکل می‌شوند. گذشته از فاکتورهایی نظیر خدمات و امکانات، هنگام استفاده باید به بحث امنیت این برنامه‌ها نیز توجه زیادی داشت. با توجه به اینکه بسیاری از اطلاعات بانکی از قبیل شماره کارت، رمز دوم و کد اعتبار سنجی (CVV2) برای انجام تراکنش‌ها به این برنامه‌ها ارسال می‌شود، باید پیش از استفاده از این اینگونه اپ‌ها از معتبر و امن بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

در این مطلب نگاهی داشتیم به محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت و پرداخت تا با امکانات و قابلیت‌های هرکدام از آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

 

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت و پرداخت آنلاین در یک نگاه:

    • اپلیکیشن پرداخت موبایلی آسان پرداخت (آپ)
    • اپلیکیشن پرداخت موبایلی تاپ
    • اپلیکیشن پرداخت موبایلی 724
    • اپلیکیشن بانکی همراه کارت
    • اپلیکیشن پرداخت موبایلی سکه
    • اپلیکیشن بانکی بله
    • اپلیکیشن پرداخت موبایلی هف‌هشتاد

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت و پرداخت آنلاین

امروزه خدمات الکترونیکی و پرداخت­‌های موبایلی به کمک افراد آمده تا از اتلاف زمان، انرژی و هزینه‌ها بکاهد. شاید تا چند سال پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که به زودی اپلیکیشن هایی به بازار می‌آیند که می‌توانند خدماتی از قبیل نقل و انتقال پول، پرداخت قبض، خرید شارژ و بسته‌ی اینترنت ارائه دهند اما حالا که به لطف گوشی‌های هوشمند این سیر تحول از تلفن بانک، اینترنت بانک و کدهای دستوری (USSD) شروع شده و به اپلیکیشن ‌های پرداخت آنلاین رسیده است قصد داریم به معرفی بهترین ها در این حوزه بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

 

 

اپلیکیشن کارت به کارت آپ (آسان پرداخت)

اپلیکیشین آپ توسط شرکت آسان پرداخت پرشین طراحی و توسعه داده شده است. این شرکت ابتدا در سال 1388 با هدف ارائه خدمات پرداخت تاسیس شد و پیش از عرضه آپ، از طریق کد دستوری به کاربران خدمت‌رسانی می‌کرد. پس از توسعه آپ هم اکنون بیشتر فعالیت‌های بانکی کاربران از طریق این برنامه صورت می‌پذیرد.

این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید  و iOS در دسترس است و کاربران می‌توانند نسخه اندروید آن را از طریق گوگل‌پلی و نسخه iOS را از وبسایت این شرکت دریافت کنند. پس از دریافت و نصب این برنامه ابتدا باید شماره تلفن‌همراهتان را ثبت کنید تا کد فعالسازی از طریق پیام کوتاه برایتان ارسال شود.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

پس از ورود به اپلیکیشن، امکانات و خدمات زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد. مشاهده موجودی، خرید شارژ برای سیم کارت‌های اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت از مبدا اکثر بانک‌های عضو شتاب، خرید بسته‌های اینترنتی برای سیم کارت و ADSL، پرداخت قبض‌های میان دوره و پایان خطوط سیم‌کارت‌های دائمی، کمک به سازمان‌ها و موسسات خیریه نظیر محک و کمیته امداد، پرداخت قبوض خدماتی مانند آب، برق و گاز، خریداری بیمه شخص ثالث، خرید از پایانه‌های فروشگاهی شرکت آسان پرداخت بدون نیاز به همراه داشتن کارت بانکی از جمله امکانات متنوع این اپلیکیشن هستند.

البته امکان مشاهده حساب به تازگی و به دلیل منع قانونی از دسترس خارج شده است. علاوه بر این، آپ دارای امکانات دیگری نیز هست. کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند بلیط هواپیما و قطار خریداری کنند، اعتبار حساب اسنپ خود را افزایش دهند، به خرید و اجاره ملک بپردازند، از خدمات مربوط به خودرو مانند امداد خودرو استفاده کنند و هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد و قوه قضاییه را پرداخت کنند.

البته آپ معایب به خصوصی نیز دارد. در زمان ورود به اپلیکیشن رمز عبوری از شما در خواست نمی‌شود و همین سبب دسترسی هر فردی که رمز عبور دستگاه را دارد به حساب‌های بانکی خواهد شد. علاوه بر این شلوغی منو اصلی برنامه نیز سبب شده سرعت استفاده از آن در حد قابل قبولی نباشد. رسید تراکنش نیز قابل چاپ نیست و پیامک نمی‌شود.

اپلیکیشن کارت به کارت تاپ

اپلکیشن تاپ متعلق به شرکت تابان آتی پرداز و از زیر مجموعه‌های گروه داده پردازی بانک پارسیان است. از نقاط قوت این اپلیکیشن می‌توان به طراحی متفاوت و جدید آن اشاره کرد. امکانات و خدمات این اپ به گونه‌ای در کنار هم طراحی شده و قرار گرفته‌اند که در نگاه اول ویندوز 8 شرکت مایکروسافت را در ذهن تداعی می‌کنند.

امکانات زیادی در تاپ پیش‌بینی شده که شامل کارت به کارت به کلیه بانک‌های عضو شتاب، خریداری بلیط اتوبوس‌های بین شهری، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت قبض تلفن همراه و تلفن ثابت، خرید شارژ برای سیم کارت‌های اعتباری، خرید بسته‌های اینترنتی، خریداری طرح ترافیک و پرداخت جریمه از شاخص‌ترین آن‌ها هستند. علاوه بر این کاربران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند به موسسات خیریه زیادی از جمله کانون هموفیلی ایران، محک، انجمن ام‌اس ایران و موسسه توان‌بخشی بچه‌های آسمان نیز کمک مالی کنند.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

از معایب تاپ می‌توان به عدم ارائه توضیحات و آموزش‌های امکانات مختلف برنامه اشاره کرد. اگر برای بار اول از این برنامه استفاده می‌کنید باید برای آشنایی با قسمت‌های مختلف آن وقت صرف کنید تا با قابلیت‌ها و خدمات هر بخش آشنا شوید. همچنین هنگام ورود به برنامه نیز هیچگونه شناسه‌ای مانند رمز عبور یا اثر انگشت از کاربر درخواست نمی‌شود که با توجه به اهمیت بالای این برنامه، یکی از نقاط ضعف مهم آن به شمار می‌آید.

برای ثبت نام در تاپ کافی است ابتدا اگر کاربر اپل هستید، نسخه مربوطه را از وبسایت تاپ و اگر کاربر اندروید هستید نسخه مخصوص این سیستم عامل را از گوگل‌پلی دریافت کرده و پس از نصب آن، شماره تلفن همراه خود را ارسال کرده تا کد تاییدیه برای شما پیامک شود.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن کارت به کارت 724

سامانه 724 اولین بار توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان در سال 1389 عرضه شد. در اوایل فعالیت، این سامانه تنها دارندگان سیم کارت‌های ایرانسل با ثبت نام در وبسایت مربوطه و شماره گیری کد دستوری #724* می‌توانستند از خدمات آن بهره‌مند شوند. در ادامه این سیستم برای مشترکین همراه اول نیز فعال شد.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان پس از استقبال کاربران در سال 93 اپلیکیشینی به نام سه سوت را که اولین نسخه اپ 724 بود برای کاربران اندروید عرضه کرد. در ادامه نسخه iOS نیز در دسترس کاربران اپل قرار گرفت. در نهایت سال گذشته نسخه جدیدی از این اپلیکیشن با انجام تغییرات گسترده و رابط کاربری مدرن و جدید با نام 724 معرفی و عرضه شد. کاربران می‌توانند نسخه اندروید این برنامه را از طریق گوگل پلی و نسخه iOS آن را از طریق وبسایت آن دریافت کنند.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

پس از دریافت این بروزرسانی، امکانات و ویژگی‌های زیادی به 724 افزوده شد. این برنامه دارای قسمتی به نام گزارش‌ها است که هر تراکنشی که از طریق آن انجام بدهید را در این قسمت ذخیره و نگهداری می‌کند و دیگر نیازی به اسکرین‌شات گرفتن از صفحه نیست. این گزارش‌ها حتی اگر این اپ را از گوشی خود حذف کنید نیز در حساب کاربری شما باقی خواهند ماند. علاوه بر این می‌توان آن‌ها را از طریق پیامک یا برنامه‌های پیام رسان اینترنتی با دیگران به اشتراک گذاشت.

سایر امکانات از قبیل کارت به کارت از مبدا 23 بانک و موسسه مالی در کشور، پرداخت قبوض، خرید شارژ اینترنت همراه و سیم کارت و کمک به موسسات خیریه نیز در 724 قابل استفاده هستند. همچنین در قسمت 724 پلاس این برنامه می‌توانید با پیش‌بینی مسابقات فوتبال و یا از طریق گردونه شانس جایزه بگیرید. علاوه بر این امکان استفاده و مدیریت سپ کارت شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در این برنامه وجود دارد.

اپلیکیشن کارت به کارت همراه کارت

اپلیکیشن همراه کارت توسط شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا و بانک آینده تولید شده است. این برنامه در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت نزد کاربران شده است.

طراحی ساده و نحوه چینش گزینه‌های آن یکی از نقاط قوت این برنامه است. در این برنامه انتقال کارت به کارت از مبدا 19 بانک آینده، ملت، قوامین، کشاورزی، پارسیان، انصار، سرمایه، دی، ایران زمین، پاسارگاد، سامان، حکمت، تجارت، ملی، اقتصاد نوین، مهر ایران، صنعت و معدن، شهر و سپه به تمامی بانک‌های عضو شتاب امکان پذیر است.

افزون بر این امکان مشاهده 10 تراکنش آخر و مانده حساب نیز برای دارندگان کارت بانک آینده در دسترس است. از ویژگی‌های مهم این برنامه می‌توان به امکان افزودن کارت‌های بانکی بوسیله قابلیت OCR و تنها با قرار دادن دوربین گوشی بر روی کارت اشاره کرد. علاوه بر این می‌توان همراه کارت را بر روی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS نیز استفاده کرد.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

یکی از امکانات دیگر این برنامه امکان تقاضای پول از سایر افراد است. در این قسمت با افزودن شماره تلفن همراه فرد مورد نظر یا انتخاب او از لیست مخاطبین دفترچه تلفن می‌توانید تا سقف 5 میلیون تومان پول درخواست کنید. البته برای استفاده از این قابلیت شخصی که از او درخواست پول می‌کنید نیز باید همراه کارت را نصب کرده باشد.

بخش کیف نیز یکی دیگر از خدمات جدید همراه کارت است. این قسمت به پرداخت‌های اینترنتی اختصاص دارد به این صورت که پس از انتخاب کالاها یا خدمات مد نظرتان در وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها می‌توانید مبلغ مورد نظر را از طریق برنامه همراه بانک پرداخت نمایید.

پرداخت قبوض جریمه و خدماتی، خرید شارژ و بسته‌های اینترنت، امکان تشخیص قبض از طریق پیامک و پرداخت آن بدون نیاز به وارد کردن شناسه پرداخت و قبض، امکان به اشتراک گذاری رسید تراکنش، امکان انتقال پول از مبدا کارت‌های شتاب به شماره شبا تمامی بانک‌ها، همگام سازی با حساب کاربری با گوشی و یا تبلت جدید، امکان ذخیره شناسه قبض‌های پرتکرار مانند خانه و محل کار تا دیگر برای هر بار پرداخت نیازی به وارد کردن شناسه قبض نباشد و همچنین امکان ورود به برنامه از طریق اثرانگشت، رمز عبور و تشخیص چهره از دیگر ویژگی‌های همراه کارت هستند.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن کارت به کارت سکه

اپلیکیشن سکه متعلق به شرکت به پرداخت ملت از زیرمجموعه‌های بانک ملت است. نسخه جدید و فعلی این برنامه در سال گذشته عرضه شد. مهمترین ویژگی این برنامه پشتیبانی از قابلیت پرداخت با NFC است. با استفاده از این قابلیت در صورتی که کارت بانک ملت را در این برنامه ذخیره کرده باشید، می‌توانید هنگام خرید از پایانه‌های فروشگاهی شرکت به پرداخت ملت با نزدیک کردن گوشی به پایانه و وارد کردن رمز دوم بدون نیاز به کشیدن یا همراه داشتن کارت، خرید خود را انجام دهید. این قابلیت فقط با کارت‌های بانک ملت قابل انجام است. علاوه بر این امکان پرداخت از طریق کد QR نیز در این برنامه وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

خریداری شارژ اینترنت، کارت به کارت از مبدا 23 بانک و موسسه، پرداخت قبوض، خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار در کنار پرداخت‌های مربوط به تامین اجتماعی و خدمات بیمه‌ای از دیگر امکانات سکه است. علاوه بر این در این اپلیکیشن امکان رزرو هتل در داخل و خارج کشور و پرداخت تسهیلات بانک ملت نیز وجود دارد. در این برنامه بخشی به نام نیکوکاری نیز برای کمک به موسسات و انجمن‌های خیریه نظیر کمیته امداد، خیریه کهریزک و موسسه دارالاحسان در نظر گرفته شده است.

در این اپ به نسبت استفاده‌های کاربر، امتیاز مشخصی به وی تعلق خواهد گرفت. برای مثال حداقل امتیاز برای انجام هر تراکنش کارت به کارت به کاربر تعلق می‌گیرد که 10 امتیاز است و بیشترین نیز برای دعوت از دوستان و تکمیل پروفایل است که 500 امتیاز در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند با تبدیل امتیازات خود به سکه، معادل ریالی آن را در کیف پول خود دریافت کنند. از طرف دیگر کاربران می‌توانند با افزایش امتیازات خود در قرعه کشی‌های روزانه، هفتگی و ماهانه این اپلیکیشن نیز شرکت کنند.

اپلیکیشن خدمات پرداخت بله

اپلیکیشن بله یکی از برنامه‌های پیام رسانی است که پس از فیلترینگ تلگرام به عنوان جایگزین ایرانی این برنامه معرفی شد. این اپ توسط شرکت شرکت داده ورزی سداد یکی از شرکت‌های تابعه بانک ملی و با سرمایه چندمیلیارد تومانی طراحی و ساخته شده است.

وجه تمایز بله نسبت به سایر برنامه‌های پیام رسان و همچنین برنامه‌های پرداخت، ادغام دو دسته متفاوت از برنامه‌های اینترنتی در یک اپلیکیشن است. بله بیشتر به عنوان یک برنامه پیام رسان معرفی شده اما این برنامه خدمات بانکی نیز به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه اولین برنامه‌ای است که خدمات پیام رسانی و بانکی را در یک اپلیکیشن به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

قسمت پیام رسان این برنامه شباهت بسیاری با تلگرام دارد و از امکانات مشابهی مانند امکان ایجاد گروه و کانال و گفتگو نیز بهره می‌برد. اما قسمت مربوط به خدمات مالی این اپلیکیشن هم مانند سایر برنامه‌های پرداخت، امکانات مورد نیاز کاربر را به وی ارائه می‌دهد. در این برنامه می‌توان از کارت‌های مبدا بانک‌های ملت، انصار، آینده، سرمایه، پست بانک، کشاورزی، دی، حکمت، ایران زمین، تجارت، پارسیان، شهر، پاسارگاد، سامان، اقتصاد نوین، صنعت و معدن، مهر اقتصاد، ملی و سینا به تمامی کارت‌های عضو شتاب پول واریز کرد.

بله همچنین به سامانه پیوند بانک مرکزی نیز متصل است و اگر با شماره تلفنی که با آن حساب باز کردید در این برنامه ثبت نام کنید لیست تمامی بانک‌هایی که در آن‌ها حساب دارید به طور خودکار برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد. به همین ترتیب بدون داشتن شماره کارت یک نفر، می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه وی به حساب او پول واریز کنید. پرداخت قبوض خدماتی، خرید شارژ سیم کارت و پرداخت عوارض خروج از کشور از دیگر امکانات این برنامه هستند.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن خدمات بانکی هف هشتاد

شرکت پرداخت نوین آرین تحت پوشش هلدینگ تهران اینترنت و زیر نظر بانک اقتصاد نوین ابتدا سامانه کد دستوری #780* را برای ارائه خدمات بانکی راه اندازی کردند. در ادامه و پس از گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل مخصوص خدمات بانکی، تمامی امکانات این سامانه در اپلیکیشنی به همین نام ارائه و معرفی شد. این اپ با تبلیغات گسترده خود در صدا و سیما توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت در کشور شود.

بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت
بهترین اپلیکیشن های کارت به کارت

امکان انتقال وجه کارت به کارت، خرید شارژ برای سیم کارت‌های اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل، خرید بسته‌های اینترنت همراه و TD-LTE، پرداخت کلیه قبوض، خرید بلیط قطار و اتوبوس، خرید اینترنت ADSL خانگی، کمک به سازمان‌های خیریه و پیش‌بینی مسابقات ورزشی از جمله خدمات و ویژگی‌های هف‌هشتاد به شمار می‌آیند. البته نبود امکاناتی مانند پرداخت‌های مربوط به بیمه و سازمان‌های دولتی که در سایر اپ‌های مشابه یافت می‌شوند، از ضعف‌های این برنامه است. علاوه بر این تعداد بانک‌هایی که از مبدا کارت آن‌ها می‌توان به سایر کارت‌ها پول منتقل کرد نیز در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها بسیار کم است.

با این وجود شاید ظاهر و رابط کاربری دلپذیر و متفاوت این اپلیکیشن را بتوان بزرگترین نقطه قوت آن دانست. طراحی منوها و نحوه چینش گزینه‌ها علاوه بر اینکه ظاهر یک برنامه کاملا امروزی و مدرن را به این اپ داده‌اند، با نظم و ترتیب خاصی هم کنار هم قرار گرفته‌اند تا کاربران هنگام استفاده دچار سردرگمی نشوند. نسخه اندروید این برنامه در گوگل‌پلی و نسخه iOS نیز از طریق وبسایت این برنامه در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قابلیت پرداخت با NFC و امکان پرداخت از طریق کد QR با پشتیبانی از همه کارت های شتاب و پایانه های فروشگاهی مختلف آنهم در شرایط کرونایی و حتی بعد از آن از حداقلی هاست. متاسفانه گویا آنچنان این قابلیت ها دیده نمی شود.

    پاسخ