;
coinex

معرفی اپلیکیشن خوشمزه ؛ میانبری به دنیای مزه ها!

اگر علاقه مند به آشپزی هستید، اما مانند من خود را بی استعداد میدانید، در معرفی اپلیکیشن خوشمزه با ما همراه باشید.

حقیقتا آشپزی یک لذت و تفریح و سرگرمی محسوب میشود. اما اگر آشپزی بلد باشید. در دنیای امروز و با وجود مشغله ها و دردسرهای فراوان عموم افراد حوصله و وقت کافی برای پرداختن به آشپزی را ندارند. در عین حال هر فردی دوست دارد برای هر وعده غذایی با گزینه ای دلپذیر روبرو باشد.

اما در چنین موقعیتی چه میتوان کرد؟ رجوع به کتابهای آشپزی یا کمک گرفتن از برنامه های تلویزیونی آشپزی طبعا میتواند یکی از گزینه های پیش رو باشد. اما بالطبع استفاده از کتابهای آشپزی خود وقت و حوصله کافی میخواهد و برنامه های تلویزیونی نیز همیشه و همه وقت در دسترس شما نیستند. چه میتوان کرد؟

معرفی اپلیکیشن خوشمزه ؛ میانبری به دنیای مزه ها

آشپزی در دنیای مدرن امروزی شاید اندکی دشوار باشد و اکثر ما به‌دلیل مشغله‌های فراوان، فرصت مناسبی برای آشپزی نداشته باشیم؛ اما هیچ غذایی نمی‌تواند جای غذای خانگی را بگیرد و طعم و مزه خاطره‌انگیز خانه را در ذهن افراد تداعی کند. همچنین، گروهی از افراد آشپزی را دوست دارند؛ ولی چون از این سرگرمی مفرح و خوشمزه چیزی نمی‌دانند، همیشه از امتحان کردن می‌ترسند.

درواقع، آشپزی جزو یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخش است و مهم‌تر از همه به ‌عنوان حرفه نیز شناخته می‌شود. برای یادگیری آشپزی کافی است دستور پخت و مواد غذایی مورد نیاز را دراختیار داشته باشید و اندکی دقت و حوصله را چاشنی کار کنید. اگر هم نتیجه کار درست از کار درنیامد، ایرادی ندارد و می‌توانید تجربه دیگری برای خود رقم بزنید. با تمام این‌ها، داشتن دستور غذایی چه در کتاب آشپزی و چه در اپلیکیشن موبایلی به شما کمک خواهد کرد لذت پخت ‌و ‌پز را با مشکلات کمتری دنبال کنید.

در این ‌زمینه، دانلود برنامه آشپزی برای موبایل یا تبلت راهکار هوشمندانه‌ای برای بهره‌مندی و کسب تجربه در آشپزی و امتحان غذاهای جدید است. پیشتر و در مطلبی جداگانه برخی از بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی را به شما معرفی کرده ایم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای یادگیری دستور پخت غذای مورد علاقه خود دیگر نیازی به مراجعه به کتاب های آشپزی ندارید. بلکه می‌توانید به راحتی و تنها با نصب اپلیکیشن های آموزش آشپزی بر روی گوشی خود، در کمترین زمان ممکن به دستور پخت غذای مورد نظر دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن های متعددی در این زمینه ارائه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن خوشمزه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی اپلیکیشن خوشمزه

اپلیکیشن خوشمزه، یکی از جامع ترین اپلیکیشن های آشپزی و تهیه انواع خوراکی ها با بیش از 3000 دستور تهیه در بیش از 25 دسته بندی متنوع است. علاوه بر انواع غذاها که بخش مهمی از اپلیکیشن را تشکیل میدهند، دستور تهیه انواع سالاد، نوشیدنی، دمنوش، کیک  حتی نان نیز در این اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار دارد.

در ادامه معرفی اپلیکیشن خوشمزه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به قابلیت ها و امکانات این اپلیکیشن آشپزی. ابتدا باید آنرا را نصب کنید. نصب این اپلیکیشن در حال حاضر تنها از طریق بازار ممکن است و پای خوشمزه هنوز به گوگل پلی باز نشده است. بعد از نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه تان، آنرا از فهرست برنامه ها پیدا کنید و و با کلیک اپ را باز کنید.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه
معرفی اپلیکیشن خوشمزه

خوشمزه از یک رابط کاربری نسبتا زیبا و البته بسیار ساده و کارآمد بهره مند است. با بازکردن اپلیکیشن با تصویر بالا روبرو خواهید شد. بخش عمده تصویر همانطور که انتظار میرود دسته بندی های دستور غذا را در 9 بخش شامل میشود. البته همانطور که پیشتر گفتیم دسته بندی ها در این اپلیکیشن چیزی نزدیک به 27 دسته را شامل میشود.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی به سایر دسته بندی ها میتوانید همین کادر 9 قسمتی را به چپ یا راست بکشید و سایر دسته بندی ها را ملاحظه کنید. به مانند تصویر زیر هر بار که این کار را انجام دهید، صفحه ای در همان قالب اما با عناوین متفاوت را مشاهده خواهید کرد.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه
معرفی اپلیکیشن خوشمزه

دسته بندی ها با عناوین ساده و مشخص از یکدیگر متمایز شده اند و شامل عناوین مختلفی از انواع خورشت ها تا غذاهای مرغی و سالادها و املت ها و حتی انواع ماکارونی میشود. در این بخش ما ساده ترین گزینه یعنی انواع املت ها را انتخاب میکنیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید فهرست متنوعی از املت هایی که حتی شاید اسمشان را نیز نشنیده باشید در اختیار کاربر قرار میگیرد.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه
معرفی اپلیکیشن خوشمزه

ما گزینه اول یعنی املت اسپانیایی را انتخاب میکنیم. در این بخش نیز خوشمزه سادگی را بر پیچیدگی ترجیح داده است. یک تصویر ساده از محصول نهایی و توضیحاتی در کمتر از 200 کلمه، دستور پخت املت اسپانیایی را شامل میشود.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه
معرفی اپلیکیشن خوشمزه

اگر کمی دقت کنید در گوشه بالا سمت راست تصویر غذا، آیکونی با علامت تعجب به رنگ صورتی یا بنفش مشاهده خواهید کرد. با لمس این آیکون،‌ فهرستی از مواد غذایی لازم و میزان مورد نیاز آنها در قالب منویی کشویی از سمت راست صفحه ظاهر میشود.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه
معرفی اپلیکیشن خوشمزه

شما در این صفحه علاوه بر استفاده شخصی از دستور غذا، امکان به اشتراک گذاشتن و یا حتی افزون آن به لیست علاقه مندی ها را خواهید داشت. برای اینکار آیکون قلب مانند بر روی تصویر غذا را انتخاب کنید. در این حالت این غذا به فهرست محبوب ترین های اپلیکیشن افزوده میشود و شما در مراجعه های بعدی میتوانید ساده تر به آن دسترسی داشته باشید. به لیست محبوب ترین ها و چگونگی دسترسی به آن نیز در ادامه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

معرفی اپلیکیشن خوشمزه

همانطور که پیشتر در معرفی اپلیکیشن خوشمزه گفتیم، دسته بندی ها خوشمزه شاید از کامل ترین و متنوع ترین دسته بندی ها باشد. این دسته ها صرفا شامل غذاهایی برای عده های اصلی نیستند و انواع خوراکی ها را نیز شامل میشود. از جمله موارد جالبی که در این اپلیکیشن به آن برخوردیم، انواع دمنوش ها، سوپ و آش، سس ها، کیک ها،‌ بستنی ها، پیراشکی و رولت ها است.
در هریک از این دسته بندی های خوشمزه نیز، شما با فهرست نسبتا جامع و متنوعی روبرو خواهید شد. برای مثال ما در این بخش با انتخاب بستنی ها، گزینه بستنی میوه ای را انتخاب کردیم. همانطور که میبینید بازهم یک تصویر ساده و یک دستور تهیه کوتاه و مشخص.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

به علاوه از دیگر دسته بندی ها جذاب و کاربردی این اپلیکیشن، دسته هایی خاص مانند غذای کودک، دیابتی ها، غذاهای سریع و ترفند های آشپزی است.

بخش ترفند های اشپزی، شامل مقالاتی نسبتا جامع تر است و به نکات خاصی میپردازد که شاید عموم افراد به آنها توجه نکنند. به علاوه برخی از مقالات این بخش درباره برخی باورهای نادرست در حوزه آشپزی میباشد.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

بخش غذای کودک نیز به هین ترتیب، غذاهایی مخصوص کودکان را شامل میشود که با آن میتوانید تنوع غذایی کودک و نوزدان خود را بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید:

بخش مربوط به دیابتی ها در این اپلیکیشن به طور خاص شامل محتوای کاربردی برای افراد دیابتی میشود. به علاوه اینکه برخی مواد غذایی مناسب برای این افراد با توضیحات کامل معرفی شده اند، نمونه هایی از رژیم غذایی مناسب برای افراد دیابتی نیز در این بخش ارائه شده است.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

به علاوه اگر در بخش های مربوط به غذاها در صفحه اول، عموما ترکیبات و غذاهایی بین المللی به کاربر ارائه میشد، در این صفحه سه گزینه عمده برای غذاهای سنتی ایرانی وجود دارد که به ترتیب؛ غذاهای سنتی، کباب ها و آبگوشت ها را شامل میشود. در هر یک از این بخش ها، فهرستی از غذاهای سنتی ایرانی ارائه شده است.

معرفی اپلیکیشن خوشمزه

از آنجا که در بخش های قبلی معرفی اپلیکیشن خوشمزه به دسته بندی های غذایی و دستورهای تهیه به طور کامل پرداختیم؛ در ادامه قصد داریم تا بخش های جانبی و امکانات این اپلیکیشن را به شما معرفی کنیم.

در این اپلیکیشن و در بالای صفحه و در دو طرف آیکون خوشمزه، شما دو گزینه تنظیمات و جستجو را میبینید. ابتدا جستجو را انتخاب میکنیم تا ببینیم کارکرد این بخش چگونه است. در این بخش و با انتخاب گزینه جستجو با نین تصویری مواجه خواهید شد. ابتدا باید در فیلد مکان جستجو را انتخاب کنید. در اینجا شما میبایست از دسته بندی های 27 گانه سابق الذکر یکی را انتخاب کنید و سپس در کادر جستجو نام غذایی که مدنظرتان هست را تایپ کنید.

بیشتر بخوانید:

 

 

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

ما در این فیلد دسته آبگوشت ها را انتخاب و کله پاچه را تایپ میکنیم. با لمس گزینه ذره بین که علامت سرچ است، دستور تهیه آبگوشت کله پاچه ظاهر میشود.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

اگر دقت کنید یکی از بخش های جالب این صفحه، گزینه ای است تحت عنوان جستجو بر اساس چیزهایی که دارم. با انتخاب این گزینه یک منوی کشویی از ست راست صفحه ظاهر میشود، در این منو تا هفت مورد ماده غذایی را میتوانید وارد کنید. ما در چهار بخش این فهرست به ترتیب، مرغ، ادویه، پیاز و سیب زمینی را وارد کردیم و با انتخاب جستجو، فهرستی از 8 غذای مختلف که با این مواد غذایی قابل تهیه است در اختیار ما قرار گرفت. مطابق تصویر زیر.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

از بخش جستجو که بگذریم، میتوانیم به تنظیمات سری بزنیم. تنظیمات شامل برخی نکات بسیاری معمولی مانند اندازه قلم، نوع فونت و چیدمان متون است. احتمالا یکی از مزایای این اپلیکیشن داشتن فهرستی از فونت های مختلف است که در کمتر اپلیکیشن هایی در این رسته وجود دارد.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

در پایان و در صفحه اصلی اپلیکیشن، در نوار پایین صفحه، دو گزینه در طرفین صفحه نمایش قابل دسترسی است. گزینه سمت چپ در حقیقت یزی جز خروج از اپلیکیشن نیست و با لمس آن از اپلیکیشن خارج خواهید شد. اما گزینه سه خط در سمت راست یک منوی کشویی را ظاهر میسازد که بازهم پیچیدگی خاصی ندارد. پیشتر و در ابتدای مقاله برایتان از بخشی تحت عنوان محبوب ترین ها صحبت کردیم.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

در دستور تهیه هر غذا یا خوراکی و بر روی تصویر آن، آیکون قلب را اگر لمس کنید، آن غذا یا خوراکی به فهرست محبوب ترین های شما اضافه خواهد شد. این مسئله شبب میشود تا شما در مراجعات بعدی به اپلیکیشن راحت تر به فهرست غذاهایی که بیشتر دوست دارید دسترسی داشته باشد و نیازی نباشد در میان دسته بندی های متنوع خوشمزه جابجا شوید.

بیشتر بخوانید:

 

 

بخش محبوب ترین ها در همی منوی کشویی در صفحه اصلی قرار دارد. در این بخش نیز شما ابتدا باید در فیلد موجود، یکی از دسته بندی های 27 گانه را انتخاب کنید. ما املت ها را انتخاب میکنیم و همانطور که در تصویر زیر میبینید املت اسپانیایی به عنوان یکی از غذاهای محبوب در این فهرست وجود دارد. با انتخاب این گزینه میتوانیم به دستور پخت و مواد لازم آن دسترسی داشته باشیم.

بررسی اپلیکیشن خوشمزه
بررسی اپلیکیشن خوشمزه

در این بخش همچنین دو گزینه جستجو و تنظیمات که پیشتر ذکر آن رفت، نیز بدون تفاوتی وجود دارد. این دو گزینه همانطور که گفتیم در صفحه اصلی و از بالای صفحه نیز در دسترس کاربر قرار دارد.

جمع بندی

در پایان باید گفت اپلیکیشن خوشمزه با رابط کاربری زیبا، ساده و فهرست جامعی از دستورهای تیه انواع مواد غذایی آنهم در ساده ترین و کافی ترین توضیحات ممکن، به خوبی میتواند نیازهای شما برای تهیه غذا را رفع کند. به علاوه ارائه بخش هایی خاص برای افراد و گروه های سنی خاص مانند دیابتی ها از دیگر قابلیت ها  و وجوه ممیزه این اپلیکیشن محسوب میشود.

با خوشمزه شما میتوانید در ده دقیقه یک غذای سریع تهیه کنید و یا بر اساس مواد غذایی که در اختیار دارید یک دستور غذایی دریافت کنید. البته این اپلیکیشن در ابتدای راه قرار دارد و همچنان میتوان انتظار پیشرفت های بیشتر و بهتری در آینده را از آن داشت.

همانور که پیشتر گفتیم این اپلیکیشن از کافه بازار قابل دریافت است. بر اساس آمار کافه بازار این اپلیکیشن 25 مگابایتی تاکنون بیش از دو هزار نصب فعال داشته است و امتیاز 3.5 از 5 را از سوی کاربران دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر