coinex
راهنمای خرید تکراتو

رکورد بیشترین گل ملی ؛ کاربران توییتر درباره رقابت «دایی و CR7» چه می‌گویند؟

رکورد بیشترین گل ملی و رقابتی که بین کریستیانو و علی دایی، بازیکن پرآوازه ایرانی برای کسب رکورد بیشترین گل ملی بوجود آمده کاربران توییتر را به واکنش واداشته است. با ادامه این مطلب همراه باشید.

کریستیانو رونالدو به عنوان برترین گلزن تیم ملی فوتبال پرتغال، بیشترین گل ملی را در بین بازیکنان فعال کنونی جهان دارد. این بازیکن اولین بازی ملی خود را در ۲۰ اوت ۲۰۰۳ در برابر تیم ملی فوتبال قزاقستان به انجام می‌رساند این بازیکن همچنین نخستین گل ملی خود را در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴، در بازی‌های دور گروهی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴، در مقابل یونان به ثمر رساند و پرتغال بازی را ۱–۲ از یونان باخت. تعداد گل ملی کریستیانو رونالدو اخیرا به عدد 101 رسیده و تنها 8 گل با شکستن رکورد بیشترین گل ملی ستاره ایرانی، علی دایی، فاصله دارد.

کریس رونالدو، ستاره پرتغال، با زدن دو گل در دیدار امشب تیمش مقابل سوئد، به رکورد 101 گل زده در دیدارهای ملی رسید و یک قدم دیگر به رکورد علی دایی نزدیک شد. این موضوع کاربران ایرانی را در توییتر به واکنش واداشت. در ادامه این مطلب این واکنش‌ها را مرور می‌کنم.

رکورد بیشترین گل ملی

کاربران در توییتر درباره رقابت «دایی و CR7» پچه می‌گویند؟

رونالدو این روزها آماده است و شکی نیست که به زودی در بازی‌های ملی بیشتری حضور خواهد داشت و گلهای ملی بیشتری خواهد زد. او حالا از بیشترین شانس ممکن برای رسیدن به رکورد تاریخی علی دایی یعنی 109 گل ملی و عبور از آن برخوردار است. در حالی که ستاره پرتغالی 16امین سال حضور در تیم ملی کشورش را پشت سر می‌گذارد، علی دایی در یک دوره سیزده ساله یعنی از سال 1993 تا سال 2006 یعنی زمان بازنشستگی اش از تیم ملی این 109 گل را به ثمر رسانده.

بیشتر بخوانید:

ستاره پرتغالی پیشتر با هت‌تریک مقابل لیتوانی در دیدار‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شمار گل‌های ملی خود را به ۹۸ رسانده بود. تعداد گل ملی کریستیانو رونالدو در ماه نوامبر به 99 رسید و حالا بعد از 10 ماه انتظار، سرانجام توانست گل شماره 100 را نیز برای پرتغال به ثمر برساند و پس از علی دایی در جایگاه دوم فهرست رکورد بیشترین گل ملی قرار بگیرد. او در نیمه دوم دیدار امشب یک گل دیگر زد تا تعداد گل هایش را به عدد 101 برساند.

گل اول اسطوره فوتبال که پیجش یکی از بیشترین فالوورها در اینستاگرام را در اختیار دارد، در دیدار 45 روی یک ضربه آزاد تماشایی زده شد و در دقیقه 72، او که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با یک شوت تماشایی دیگر، دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند. حالا اسطوره پرتغالی که در 35 سالگی به سر می‌برد تنها 8 گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد بیشترین گل ملی در تاریخ فوتبال برسد.

رکورد بیشترین گل ملی
رکورد بیشترین گل ملی

ونالدو با روند فوق‌العاده گلزنی‌اش در سال‌های اخیر زنگ خطر را برای دایی به صدا در آورد. رونالدو ۱۶ سال است که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن دارد و ۱۴ بازی بیشتر از دایی انجام داده است. اوج‌گیری رونالدو در بازی‌های ملی که از سال ۲۰۱۶ شروع شده به او کمک کرد تا در جدول گلزنان ملی تاریخ، پله به پله بالا بیاید. او حدود دو سال پیش وارد جدول ۱۰ گلزن برتر ملی شد و در جام جهانی روسیه با گلی که به مراکش زد با عبور از پوشکاش به دومین گلزن ملی جهان و تنها تعقیب‌کننده دایی تبدیل شد.

کریستیانو حالا در 165 بازی 101 گل به ثمر رسانده است. این یعنی آمار فوق‌العاده 0.6 گل در هر بازی ملی. تیم ملی پرتغال با حضور ستاره نامدارش از مجموع این 165 بازی 99 بار برنده و 26 بار بازنده از زمین مسابقه بیرون آمد. 40 بازی نیست به تساوی کشیده شد.

به آمارهای جالب زیر در خصوص تعداد گل ملی کریستیانو دقت کنید:

  • 48 گل در بازی های خانگی (در یورو 2004 و مراحل نهایی لیگ ملت های اروپای 2019)، 38 گل در خارج خانه و 15 گل در زمین بی‌طرف.
  • او این 101 گل را در 66 بازی به ثمر رسانده که 54 بار پیروزی، 5 بار تساوی و 6 بار شکست در این بازی‌ها ثبت شده است.
  • رونالدو 9 بار موفق به هتریک در بازی‌ها ملی شده، یک بار پوکر (4 گل) کرده و در 15 دیدار نیز موفق به زدن 2 گل شده و سایر دیدارها یکی.
  • لیتوانی و سوئد با 7 گل بیشترین گل را از ستاره پرتغالی دریافت کرده‌اند. CR7 برابر تیم هایی مانند آندورا، ارمنستان، لیتوانی و لوکزامبورگ هم هر کدام 5 گل به ثمر رساند. در مقابل، او مقابل تیم هایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس هرگز موفق به گلزنی نشد.

رکورد بیشترین گل ملی

رونالدو و مسی تنها بازیکنان فعال در تاپ تن

رکورد بیشترین گل ملی
رکورد بیشترین گل ملی
  1. علی دایی، بهترین گلزن ملی با 109 گل – ایران
  2. کریستیانو رونالدو با 101 گل – پرتغال
  3. فرانس پوشکاش با 84 گل – مجارستان
  4. گادفری چیتالو با 79 گل- زامبیا
  5. حسین سعید با 78 گل – عراق
  6. پله با 77 گل – برزیل
  7. سونیل چتری با 72 گل – هند
  8. میروسلاو کلوزه (آلمان)، کینا پیری (مالاوی)، ماجد عبدالله (عربستان)، کیاتیسکوک سوناموانگ (تایلند) با 71 گل
  9. لیونل مسی (آرژانتین)، پیاپونگ پوئه اون (تایلند)، استرن جان (ترینیداد)، حسام حسن (مصر) با 70 گل
  10. گرد مولر (آلمان)، کارلوس روئیز (گواتمالا)، رابی کین (ایرلند) با 68 گل

نظرات کاربران توییتر پیرامون رکورد بیشترین گل ملی

با دو گلی که ستاره پرتغالی در بازی مقابل سوئد به ثمر رساند حالا او بیش از همیشه در آستانه شکستن رکورد اسطوره تیم ملی ایران قرار دارد. سی آر سون در آستانه 36 سالگی قرار دارد اما به زعم بسیاری از کارشناسان آمادگی بدن او این اجازه را می‌دهد که حتی در جام جهانی‌ آینده نیز به میدان برود. موضوع رکورد بیشترین گل ملی این روزها در توییتر حساب داغ شده و کاربران از جنبه‌های مختلف به این موضوع پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

یکی از کاربران پیش از شروع بازی پرتغال با سوئد به شوخی نوشته بود: «یعنی امشب فقط کافیه رونالدو یه گل بزنه و به ۱۰۰ گل ملی برسه کانالای فوتبالی انواع اقسام عکسای علی دایی رو می‌ذارن و با کپشنِ قیافه‌ی علی دایی همین الان،علی دایی بعد دیدن گل رونالدو،علی دایی بعد فلان تا صبح نمک می‌ریزن

رکورد بیشترین گل ملی
رکورد بیشترین گل زده ملی

کاربری به نام yousof می‌گوید این کورد حق ستاره پرتغالی است. او می‌نویسد: «خدایی طرف هم وطنمون هست و ارق ملی و این حرف ها بزاریم کنار،واقیت و حرف حق(که همیشه تلخه) رونالدو صد تا گلی که زده به تیم های ملی مطرح دنیا و دروازه بان های به نامی گل زده نه 4 تا به نپال دوتا به مالدیو.» کاربر دیگری به نام saeed نیز همین نظر را دارد. او نیز می‌نویسد:

رونالدو دیشب صد و یکمین گل ملی خودشم زد وقتشه که ایران دوتا بازی دوستانه با کامبوج و مالدیو برگزار کنه علی دایی هم فیکس بزارن :))

کاربر دیگری با نام مستعار کاپیتان بارسا اما نظر کاملا متفاوتی دارد. او می‌نویسد:‌ «وقتی علی دایی آقای گل جهان شد (بیشترین گل ملی) یه عده به حالت مسخره گفتن بیشتر گلاشو به مالدیو و ترکمنستان زده. اما همون عده هرگز به گلهای س**** خیاری رونالدو به جزایر فارو و آلبانی و ارمنستان و لتونی اشاره ای نکردن. به این میگن دیدگاه سلیقه ای و نپذیرفتن خیلی چیزا

نظرات کاربران در مورد رکورد بیشترین گل ملی

با این حال کاربران نظرات متنوعی دارند. مثلا دیگری مخالف بود و نوشته بود: «یکی از بیجاترین رکوردها این تعداد گل ملی علی دایی بود، یعنی با گل زدن به مالدیو و بوتان و نپال و کامبوج و هنگ‌کنگ و تایلند و ویتنام و مغولستان و ترکمنستان و قرقیزستان و یمن و… رکورددار گل ملی بود. خوشبختانه رونالدوی پرتغالی داره این لکه ننگ رو از دامان فوتبال پاک می‌کنه.»

استنیس لاس واو رینکا نیز کاربر رونالدوفن دیگری است که به طعنه می‌گوید: «باز رونالدو دو تا گل به یه تیم ملی درجه۲ زد کردیدش گوت؟ {او}س{ک}لا گوت باید جلوی ایبار و هوئسکا و هرکولس عملکرد خوب داشته باشه.»

با این همه عملکرد فوق‌العاده ستاره پرتغالی نکته غیرقابل انکاری است. کاربری به نام ابوالفضل با اشاره به آمار در همین رابطه می‌نویسد: «ولی واقعا تا پنج سال پیش همه فکر میکردن نیمار رکورد علی دایی رو میزنه، رونالدو سال ۲۰۱۴ بعد از ۱۱ سال بازی تازه رسید به ۵۰ گل ملی، درحالی که نیمار ۵ ساله ۵۰ تا گل زد، الان رونالدو رسید به ۱۰۱ نیمار رو ۶۱ مونده

رکورد بیشترین گل ملی
رکورد بیشترین گل ملی

کاربر دیگری به طنز می‌نویسد: «ولی من هنوز اعتقاد دارم که کل این قضیه کرونا مشکوکه، اخه نمیشه که همینجوری یهویی. تا رونالدو اومد رکورد گل های ملی علی داییو بزنه از چین ی ویروس مرموزی اومد. در جریان روابط خوب ایران و چین هم که هستین.»رئالی سیزده آتیشه، نام مستعار کاربر دیگری است که با اشاره به آمارهای خیره‌کننده ستاره پرتغالی توییت زده است:

+50 هتریک. +50 ضربه کاشته. +100 گل بیرون محوطه. +100 گل با پای چپ. +100 گل با پای راست. +100 ضربه سر. +100 پنالتی. +100 دبل. +100 گل چمپیونزلیگ. +200 پاس گل. +100 گل ملی. یک اسم، کریستیانو **کینگ رونالدو.

کاربر دیگری به نام Mahyar Mirzapoor به نکته جالبی اشاره کرده است. به آمار گلزنی ستاره پرتغالی پیشتر اشاره کردیم. این کاربر نیز می‌نویسد: «در خارق‌العاده بودن #رونالدو شکی نیس. هرچقدر بعضیا بخوان کاراشو کوچیک جلوه بدن آمار و رکوردها و لیست دستاورداش همه چیزو نشون میده. ولی هربار رونالدو گل میزنه بعضیا شروع میکنن به تمسخر رکورد #علی_دایی. انگار رونالدو همه گلاش رو به ایتالیا و فرانسه و آلمان زده.»

بیشتر بخوانید:

او در ادامه آورد:

طبیعتا هدف من کوچیک جلوه دادن دستاورد #CristianoRonaldo نیست. 101 گل ملی رو تو تاریخ فوتبال جهان فقط دو تا بازیکن زدن و تا چند سال دیگه هم کسی به این رکورد نزدیک نمیشه. ولی برا بالابردن رونالدو لزومی نداره به #alidaei توهین کنیم.

کاربر دیگری به نام Behnood Mokri می‌نویسد: «#رونالدو گرد و خاک کرد و تا اینجا ۲ گل به سوئد زده، تعداد گلهای ملی این ستاره پرتغالی رسید به ۱۰۱ و حالا فقط ۸ گل با رکورد علی #دایی فاصله داره، با توجه به اینکه رونالدو فعلا قصد کناره‌گیری از تیم ملی پرتغال را ندارد، میشه انتظار داشت که او بزودی رکورد ۱۰۹ گل را خواهد شکست.»

نظرات کاربران در مورد رکورد بیشترین گل ملی
نظرات کاربران در مورد رکورد بیشترین گل زده ملی

یک دیگر از کاربران به نکته جالبی اشاره کرده بود: «حالا درسته رونالدو مثل اسب داره گل ملی میزنه. ولی خیلی باحال میشه رکورد دایی با همون پنالتی بیرانوند سیو‌شه.» یکی از کاربران انگلیسی زبان نیز به شوخی نوشته بود‌:‌ «وقتی شما برای 100 امین گل رونالدو خوشحالی می‌کردید، اون برای 101امین گل خودشو آماده می‌کرد.» کاربر دیگری نیز به شوخی نوشته بود:‌ «رونالدو ٨تا گل ملی دیگه بزنه، تنها افتخار ایران تو فوتبال میشه اون سلام هیتلری که تماشاچیا تو بازی با المان تو ازادی دادن :)»

شوخی‌ها با این موضوع در بسیاری از بهترین کانال‌های تلگرامی و سایر صفحات مجازی دیده شده است. یکی دیگر از کاربران می‌نویسد:‌ «برام سواله که با این همه گل ملی که فقط علی دایی زده فوتبال ما توی دنیا هیچ پخی نبوده و نیست. ینی هیچ وقت دو قدم صعود نکردیم هیچ جا.» یکی دیگر از کاربران نوشته بود: «تعداد گل‌های ملی کریس #رونالدو با دو گلی که دیشب به تیم ملی #فوتبال #سوئد زد، ۱۰۱ گلی ملی شد و فاصله‌اش با #علی_دایی آقای گل فوتبال ملی جهان به هشت گل رسید.»

یکی از کاربران به نام Parham می‌نویسد: «کریستیانو رونالدو ۱۰۱ مین گل ملی خودش را برای پرتغال زد، احتمالا رکورد ۱۰۹ گل علی دایی را می‌شکنه، علی دایی ۳۷ سالگی آخرین گل ملی خودش را زد و رونالدو ۳۵ ساله است. البته همون طور که بیشترین گل علی دایی به مالدیو و لائوس و نپال و گوام و لبنان بود، بیشترین گل‌های رونالدو هم به لیتوانی و ارمنستان و آندورا و استونی و جزایر فارو اینا بوده!»

بیشتر بخوانید:

بازی قبلی پرتغال با تیم ملی کرواسی بود که کریستیانو به دلیل نیش زنبور نتوانست در آن شرکت کند. در توییتر یکی از کاربران نوشته بود: «کریستیانو از مصدومیت عجیب نیش زنبور گذر کرد و حالا خیز بلندی برای پایان دادن به اختلاف 10 گله با علی دایی برداشته است؛ او که دیدار شب گذشته پرتغال را از دست داده بود، حالا خود را برای رویایی سه‌شنبه شب مقابل سوئد آماده می‌کند. رونالدو 99 گل ملی دارد و دایی 109 گل

رکورد بیشترین گل ملی
رکورد بیشترین گل زده ملی

این موضوع برای یکی از کاربران به نام علیرضایف دست مایه توییت شده بود. این کاربر پیش از آن بازی نوشته بود:‌ «دیشب #رونالدو می‌تونست تو بازی پرتغال و کرواسی گل بزنه و فاصله‌اش رو با #علی_دایی کمتر کنه و بره به سمت رکورد بهترین گلزن تیم‌های ملی دنیا. اما نمی‌دونست علی دایی بعد از اینکه یه بار با خدا لابی کرده بود این بار با مخلوق خدا لابی کرد. زنبور پای رونالدو رو نیش زد تا نتونه بازی کنه.»

یکی از کاربران به شوخی نوشته بود: «فک کنم کریس دو سه تا گل دیگه بزنه علی دایی دعوت شه تیم ملی.» دیگری نوشته بود: «بنظر مربیگری تیم ملی رو بدن علی دایی وسط بازی خودشو تعویض کنه بیاد گل بزنه تا این رکوردش دست رونالدو‌ نیافته اینو بزارید دیگه واسمون بمونه خدایی.»

در پایان توجه شما را به نظر خود کریستیانو در این خصوص جلب می‌کنم. سی آر سون می‌گوید:‌

بسیار خوشحالم که توانستم رکورد ۱۰۰ گل ملی را پشت سرگذارم. اکنون برای رسیدن به رکورد ۱۰۹(علی دایی) تلاش می کنم. البته من شیفته رسیدن به رکوردها نیستم بلکه این خود رکوردها هستند که به صورت طبیعی برای من رقم می خورند.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

نظر شما در خصوص رکورد بیشترین گل ملی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر