;
coinex

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی

بدون شک یوتیوب امروزه یکی از محبوبترین پلتفرم های مدیامحور آنلاین است. این جستار به معرفی بهترین کانال های ایرانی یوتیوب اختصاص دارد. با ما باشید.

تقریبا کمتر کسی در این تردیدی دارد که یوتیوب در بحث پلتفرم های اینترنتی با اهداف آموزشی و سرگرمی یکی از بهترین هاست. البته شاید معتقد باشید اینستاگرام نیز در همین حد است که ما مخالفتی با آن نداریم و تقریبا هر دو را در یک حد میدانیم. البته که اینستاگرام بیش از هرچیز جنبه سرگرمی پیدا کرده و یوتیوب از همان ابتدا جنبه های شغلی و حرفه ای مرتبط با آموزش را در خود داشت.

یوتوب یا آنگونه که ما در ایران ترجیح میدهم، یوتیوب، دومین موتوری جستجوی قدرتمند در دنیا است که تقریبا هر نوع محتوای تصویری در آن یافته میشود. بدون سک در هرگونه سرچ در موتور جستجوی گوگل با نتایج جستجوی خود در محتوای ویدویی یوتیوب نیز مواجه شده اید که این خود نشانگر وسعت دیتای یوتیوب است.

یوتیوب علاوه بر امکانات و قابلیت های بی نظیری که ارائه میدهد، قوانین سفت و سختی نیز برای کپی رایت لحاظ کرده که سبب نظارت حساس و شدیدی بر این حوزه شده است. در نتیجه این امر تقریبا کپی کردن محتوا و یا ذکر محتوا بدون منبع در یوتیوب غیر ممکن است و اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد صاحب کانال با مجازات و تنبیه این پلتفرم روبرو میشود. این موضوعات و قوانین سختگیرانه یوتیوب آنرا به یکی از برترین سرویس های اشتراک ویدیو برای فعالیت های شغلی، کسب درآمد و ارائه آموزش های حرفه ای متناسب با حرفه فرد بدل کرده است.

حالا کانال های یوتیوب به بخش مهم و کاربردی برای هر کاربر حرفه ای این پلتفرم بدل شده اند. بر همین اساس در جستار پیش رو قصد داریم به معرفی بهترین کانال های ایرانی یوتیوب بپردازیم. در نتیجه، فهرست بهترین کانال های یوتیوب ایرانی شامل تعدادی کانال یوتیوب فارسی است که برخی از بهترین یوتیوبرهای ایرانی آنرا اداره میکنند. با ما باشید.

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب

آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی

البته که مسدود بودن یوتیوب در ایران مانع از فعالیت جدی افراد و متخصصین در حوزه های مختلف آن شده است، اما با این وجود برخی کانال های فارسی زبان نیز در این پلفترم فعال هستند که به علل مختلف کمتر دیده شده اند. در این جستار قصد داریم تعدادی کانال یوتیوب فارسی را در ذیل عنوان بهترین کانال های ایرانی یوتیوب به شما معرفی کنیم.

توجه کنید که لیست بهترین کانال های ایرانی یوتیوب بر اساس برخی تجارب شخصی و البته برخی آمارهای موجود تنظیم شده است و الزاما کانال یوتیوب فارسی با بیشترین تعداد دنبال کننده و یا بازدیدهای بالا قرار نیست در فهرست بهترین کانال یوتیوب ایرانی باشد.

لیست بهترین کانال های ایرانی یوتیوب شامل برخی از بهترین کانال های آموزشی یوتیوب است که برخی از بهترین یوتیوبرهای ایرانی آنها را اداره میکنند. در ادامه با ما باشید تا بهترین کانال های ایرانی یوتیوب را به ترتیب به شما معرفی کنیم.

کانال یوتیوب محسن چاوشی

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی
بهترین کانال های یوتیوب ایرانی

بسیار بعید به نظرمان رسید که این یک کانال رسمی از سوی این خواننده باشد، اما نکات و آمارهای جالب آن سبب شد تا آن را در فهرست بهترین کانال های ایرانی یوتیوب قرار دهیم. این کانال تنها با 56 ویدیو، بیش از 3 میلیون بازدید در یوتیوب داشته و این به این معناست که اگر صاحب کانال برای بحث درآمدزایی اقدام کرده باشد، درآمدی بین 120 یورو تا 2 هزار یورو در هر ماه را کسب کرده است.

با در نظر گرفتن قیمت دوست داشتنی یورو در حال حاضر و البته پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 به نظر میرسد صاحب این کانال درآمدخوبی داشته باشد.

تعداد سابسکرایب های این کانال در هنگام نوشتن این جستار عدد 35 هزار را به ما نشان داد و از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است. نکته ای که سبب شد گمان بر عدم مالکیت رسمی آن از سوی این خواننده ببریم، عدم وجود هرگونه توضیخاتی در بخش about بود. البته یک ایمیل وجود داشت که احتمالا برای ارتباط با مدیر کانال بوده است.

کانال پرس تی وی فرانسه

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی

مورد بعدی در فهرست بهترین کانال های ایرانی یوتیوب یک کانال خبری به زبان فرانسوی است و علت قرارگیری ان در فهرست بهترین کانال های یوتیوب ایرانی به عنوان یک کانال یوتیوب فارسی ، مربوط به اداره آن توسط یک ایرانی است که در بخش اطلاعات لوکیشن کانال را نیز ایران را ثبت کرده است.

درواقع این کانال پخش زنده برنامه های شبکه خبری پرس تی وی به زبان فرانسوی را عهده دار است. معمولا برنامه های آن به صورت زنده پخش میشوند و تا کنون بیش از 1000 ویدیو در کانال بارگزاری شده است. این کانال بیش از 80 هزار سابسکرایب دارد.

عشق حرف حالیش نمیشه

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی
بهترین کانال های یوتیوب ایرانی

این کانال با عنوان Eshgh Harf Halish Nemishe عشق حرف حالیش نمیشه یکی دیگر از بهترین کانال های ایرانی یوتیوب است. فعالیت این کانال بر انتشار قسمت هی مختلف یکی از بهترین سریال های ترکی به همین نام یعنی عشق حرف نمیفهمد یا عشق حرف حالیش نمیشه (زبان اصلی: Aşk Laftan Anlamaz) اختصاص دارد.

این موضوع برای این کانال بازدید بالایی در مجموع نزدیک به 14 میلیون به دنبال داشته است و رقم سابسکرایب آن، عدد 91.3 را به ما نشان میدهد که هردو رقم هایی عالی و خارق العاده برای یک کانال یوتیوب فارسی زبان است. نکته دیگری که آنرا به یکی از بهترین کانال های یوتیوب ایرانی بدل میکند، داشتن تیک تاییدیه یوتیوب است که درباره کانال یوتیوب فارسی کمتر آنرا دیده ایم. این کانال اگر برای درآمد زایی اقدام کرده باشد میتواند چیزی بیش از 40 یا 50 هزار یورو در سال کسب کند.

کانال Persian boy

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی
بهترین کانال های یوتیوب ایرانی

ین کانال نزدیک به 8 هزار ویدیو دارد و بیش از 5 سال از ساخت آن میگذرد. در حال حاضر مجمع بازدید این کانال چیزی بیش از 24 میلیون است که برای اداره کننده آن تا سالی 30 هزار یورو درآمد در بر داشته است.

به عنوان یکی از بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ، عموم محتوای منتشر شده در این سایت، اطلاعاتی درباره ایران، برخی مستندها، مصاحبه های تلویزیونی و مواردی از این دست است.

در بخش درباره، در توضیح این کانال آمده است:

http://www.youtube.com/user/Persianboychannel/playlists

Everything about IRAN

The word IRAN literally means The Land of Aryans

هر ویدیوی این کانال چیزی بین 100 تا 200 یا چندهزار بازدید دارد و عموما مطالبی خبری یا مستند طور با کاربران به اشتراک میگذارد.

کانال Movierra

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی
بهترین کانال های یوتیوب ایرانی

یکی از بهترین کانال های ایرانی یوتیوب در حوزه آپلود و پخش سریال های ایرانی فعال است. این کانال که فعالیت خود را از سال 2019 آغاز کرده با سرعت زیادی رشد کرده و احتمالا علت هم در پخش رایگان سریال های عموما پولی ایرانی است. این سریال شامل برخی از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی تا برخی از بهترین سریال های تلویزیونی ایرانی میشوند.

رشد سریع این کانال نشانگر میل عمومی به استفاده از یوتیوب برای تماشای محتوای رایگان تصویری و سریال هاست. البته تعداد بازدید ها برای هر ویدیو یا بهتر بگویم هر سریال تا حد زیادی متغیر است.

کانال KhanAga Alireza Alibabaei Jabbari

بهترین کانال های ایرانی یوتیوب ؛ آشنایی با بهترین یوتیوبرهای ایرانی
بهترین کانال های یوتیوب ایرانی

یکی از بهترین کانال های یوتیوب ایرانی با بیش از 137 هزار سابسکرایب که اگر برای درآمدزایی اقدام کرده باشد با مجموع بازدید کل 24 میلیونی میتوانسته تا سالی 55 هزار یورو درآمد داشته باشد.

البته رقم بازدید برای هر ویدیو در این کانال با دیگری تا حد زیادی متغیر است. علاوه بر این، کانال مذکور به عنوان یک کانال یوتیوب فارسی زبان فعالیت خود را از سال 2011 آغاز کرده است.

کانال شبکه سحر اوردو

یک کانال ایرانی اما به زبان اردو یا اوردو که به پخش برنامه های تلویزیونی رسمی اختصاص دارد. در حال حاضر این کانال رقم وحشتناک 71 میلیون بازدید و 251 هزار سابسکرایب را دارد و بیش از 56 هزار ویدیو آپلود کرده است.

تعداد بالای ویدیو بدون شک برای این کانال هرچه بیشتر شناخته شدن و سابسکرایب های بیشتر را به همراه آورده و همین دلیلی بر موفقیت روزافزون آن است.

سجاد فضلی (Sajjad Fazli)

کانال سجاد فضلی از دیگر کانال های موفق و فارسی زبان یوتیوب است که در زمینه ویدیوهای ورزشی و مسابقاتی چون کشتی کج فعالیت دارد. این کانال در حال حاضر 47 هزار دنبال کننده و 54 ویدیو دارد.

همچنین برای دسته بندی های موضوعی در مورد بهترین کانال های ایرانی یوتیوب نیز میتوانید از جداول زیر استفاده کنید.

بهترین کانال های آموزشی یوتیوب در حوزه تکنولوژی

نام کانال توضیحات
Binosha بینوشا از ترکیب دو کلمه ساخته شده است. بین (بن مضارع دیدن) و نیوشا (حرف اسم از شنیدن). محتوای خوب و با کیفیت فارسی در حوزه وب و آی تی.
Nasser Ghanemzadeh ویدیو های ناصر غانم زاده درباره استارتاپ، کارآفرینی فناورانه و سرمایه گذاری جسورانه
Saman NikneZhad به طور تخصصی در حوزه ترفندهای عکاسی، فیلمبرداری و البته ویرایش عکس فعالیت دارد.

بهترین کانال های آموزشی یوتیوب در حوزه برنامه نویسی

نام کانال توضیحات
Abbas Yazdanpanah در این کانال ویدئوهایی که توسط عباس یزدان پناه در حوزه برنامه نویسی که در سایت blog.abyz.ir منتشر می‌شود به اشتراک گذاشته می‌شود.
Alireza Ayinmehr دوره‌ی رایگان آموزش توسعه وب با فریم‌ورک فلسک به زبان فارسی
Amirahmad Adibi ویدیوهای آموزشی در حوزه برنامه نویسی وب
amirhosseinab کانال امیرحسین عبدالخالق که هر هفته یک ویدئو جدید درباره مهندسی نرم‌افزار، برنامه‌ نویسی و سافت ‌اسکیل‌ها منتشر میکند
Foad Shariat ویدئوهایی توسط فواد شریعت در مورد آموزش انگولار
Forud Ghafouri ویدئوهایی در مورد آموزش برنامه‌ نویسی گو توسط فرود غفوری
Jadi TV کانالی در رابطه با مسائل مرتبط با حوزه تکنولوژی، برنامه‌نویسی و اخبار مرتبط با این حوزه
Negarjf ویدیو های آموزشی با محوریت برنامه ‌نویسی سمت کاربر
Parsclick شبکه پارس کلیک به عنوان سینمای برنامه نویسان هراز چندگاهی ویدئوهای آموزش برنامه نویسی و نکات و ترفندهای مرتبط با این حوزه رو تولید و منتشر میکند.
Sahar TheTallWitch آموزش برنامه نویسی با محوریت پلتفرم اندروید
Sajjad Heydari ویدئوهای متفرقه حوزه برنامه نویسی و بازی منتشر میکند.
Seyed Naser Razavi در این کانال مهارت‌های گوناگون مورد نیاز در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و یادگیری ژرف (یادگیری عمیق)، آموزش داده خواهد شد. از جمله مهم‌ ترین این مهارت ‌ها می‌ توان به مهارت ‌های برنامه‌ نویسی در «پایتون»، آشنایی با مفاهیم مهم و الگوریتم‌ های پرکاربرد یادگیری ماشین و یادگیری ژرف مانند شبکه ‌های عصبی، شبکه‌ های عصبی بازگشتی و شبکه‌ های عصبی کانولوشن و به کارگیری این الگوریتم ‌ها در عمل به منظور حل مسائل گوناگون دنیای واقعی اشاره نمود.
Siavash Mahmoudian ویدئوهایی در مورد آموزش برنامه نویسی وب توسط سیاوش محمودیان منتشر میکند.
SkillVid ویدیو مهارت هر هفته ویدیو هایی در حوزه وب و برنامه نویسی منتشر میکند
SoftwareTalks دورهمی آنلاین جامعه نرم‌افزاری – پخش زنده سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۹ و جمعه‌ هر هفته ساعت ۱۰

بهترین کانال های آموزشی یوتیوب در حوزه استریم و گیمینگ

نام کانال توضیحات
Alirexza استریم بازی و ویدیوهای فان
Amirahmad Adibi استریم بازی، ویدیوهای فان و البته مطالبی درباره برنامه نویسی
Aria Keoxer یک متخصص گیمینگ به تمام معنا که بازی را از هر جنبه ای که تصور کنید مورد برسی قرار میدهد.
Cl2ash استریم بازی و مطالب و ویدیوهای فان
FarshadSilent استریم بازی و ویدیوهای فان
Game Yaar معرفی و استریم بازی و رفع مشکلات کاربران در مورد بازی ها
Hi, I’m Dragon – HID استریم بازی و ویدیوهای فان
Hidan استریم بازی و ویدیوهای فان
kewDiePie P کیودی پای از دیگر استریمرهای حرفه ای بازی است که در یوتیوب علاوه بر استریم بازی، ویدیوهای فان منتشر میکند.
KomputerKa انتشار محتوای تخصصی مرتبط با گیمف نظیر داستان بازی و مراحل ساخت.
mehdi jahan استریم بازی.
Mia plays میا یکی از معروف ترین استریمرهای ایرانی یوتیوب در حوزه گیم است که علاوه بر ویدیوهای استریم بازی، ویدیوهای فان و مختلفی منتشر میکند.
Toxicgirlow علاوه بر استریم حرفه ای بازی، برخی ویدیوهای فان نیز به اشتراک میگذارد
TVM4G یک استریمر بازی حرفه ای، به انتخاب خود بازی های گوناگونی را استریم میکند.

حوزه سرگرمی

نام کانال توضیحات
Ali Sabouri – علی صبوری علی صبوری کمدینی است که عموم ما او را در خندوانه به یاد داریم و بعدها نیز به بازیگری روی آورد. شهرت او حالا بسیار بیشتر شده و علوه بر ویدیوهایی که در اینستاگرام منتشر میکند در یوتیوب نیز فعالیت دارد.
Amir Tavassoly اداره کننده کانال در فواصل زمانی دو هفته ای ویدیوهای فان میسازد و با مخاطبان و دنبال کنندگان خود به اشتراک میگذارد.
farsi friends اداره کنندگان کانال ویدیوهای فان مختلفی را به اشتراک میگذراند.
Hasan Reyvandi کانال رسمی حسن ریوندی در یوتیوب که اجراهای این کمدین را در نقاط مختلف و زمان های مختلف منتشر میکند. معمولا برنامه های ریوندی به نام کنسرت خنده شناخته میشوند و به صورت روردرو با تماشاچیان (زنده) برگزار میشود. مدت زمان هر ویدیو چیزی در حدود 2 ساعت است.
KHOTAN ویدیوهای فان در موضوعات مختلف
PedramTV ویدیوهای فان و جالب همراه با برخی ترفندهای آموزشی و شعبده بازی
RwinShow اداره کننده این کانال ویدیوهای فان و مصاحبه های گروهی را در دستور کار قرار داده است.
Two MT کانال یوتیوب محمد ربیعى فر و مهیار حسن که با ساخت دوربین مخفی فعالیت میکنند.

در پایان توصیه میکنیم علاوه بر مطالعه میزان مصرف اینترنت یوتیوب به سایر مطالب مرتبط در این حوزه یعنی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ، میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای، میران مصرف اینترنت اینستاگرام ، میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین، 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام و 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید نگاهی داشته باشید.

همچنین اگر با اپلیکیشن این روزها محبوب کلاب هاوس آشنایی ندارید توصیه میکنیم حتما اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، دعوتنامه کلاب هاوس چیست، آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر، دانلود کلاب هاوس اندروید و کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین کانال های ایرانی یوتیوب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یه کانال یوتیوب خوب برای دوستداران هوش مصنوعی و بیگ دیتا کانال محمد حیدریه:

    پاسخ