;
coinex

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) ؛ رفع مشکلات لگ، قطع شدن و ویس چت

کالاف دیوتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل است که ممکن است حین استفاده از آن با مشکل مواجه شوید. ما در ادامه به حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل می‌پردازیم.

در بین بازی‌های سبک تیراندازی، کالاف دیوتی جزو بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شود و این بازی تنها در کمتر از یک هفته از مرز 100 میلیون دانلود گذشت و در گوگل پلی استور از امتیاز 4.5 از 5 برخوردار است.

با این حال، افراد به هنگام نصب، و استفاده از آن با برخی مشکلات مواجه می‌شوند. برای مثال نمی‌توانند این بازی را از گوگل پلی استور دانلود کنند و یا هنگام لود کردن بازی به مشکل برمی‌خورند. از این رو، ما در این مقاله به روش‌های حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل خواهیم پرداخت.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل

طبق گزارشات، بخش بزرگی از جامعه گیمرها را علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن تشکیل داده است. از این رو، کمتر کسی است که سری بازی‌های معروف کالاف دیوتی را نشناسد. بازی‌هایی که چه در کنسول‌ها و چه در pc با آنها خاطره داریم و با کاراکترهای معروف آن مانند کاپتان پرایس، یوری و دیگر کاراکترها زندگی کرده ایم. حال این بازی بر روی پلتفرم موبایل عرضه شده ولی حین استفاده، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که ما در این گفتار به حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل پرداختیم.

از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از Call of Duty Mobile در اندرروید با آن مواجه شوید این است که به‌خاطر آی پی ایران خود، نتوانید این گیم را از پلی استور دانلود کنید. در این مواقع، برخی افراد تصمیم می‌گیرید که سایت‌های ایرانی آن را دانلود کنند.

اما اگر می‌خواهید از پلی استور آن را دانلود کنید، می‌توانید با پاک کردن cache پلی استور از تنظیمات گوشی خود و روشن کردن فیلترشکن قبل باز کردن مجدد اپ، مشکل نصب کالاف دیوتی موبایل از پلی استور را حل کنید.

پاک کردن cache در پلی استور کار پیچیده‌ای نیست. کافیست به تنظیمات اپ رفته و از آنجا گزینه clear data را پیدا کنید. با انتخاب این مورد، دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود که شما با انتخاب گزینه  clear cache می‌توانید این مرحله را به پایان برسانید.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل

بازی Call Of Duty Mobile شامل 2 بخش می‌شود؛ یک بخش دیتا و دیگری بخش فایل اجرایی بازی. در ابتدا فایل نصبی را دانلود کرده و سپس آن را روی گوشی و یا تبلت خود نصب کنید. سپس پوشه دیتا را در حافظه داخلی گوشی و در پوشه اندروید، پوشه obb ذخیره کنید.

البته اگر پوشه obb را در فولدر اندروید پیدا نمی‌کنید، کافیست خودتان یک پوشه ایجاد کرده و سپس دیتا را به آن منتقل کنید. به یاد داشته باشید که با هر بروزرسانی بازی بهتر است هر دو فایل مجدد دانلود و نصب شوند.

با انجام این کارها، دیگر مشکلی با نصب این اپ وجود ندارد. اما توجه داشته باشید که چون این بازی در دسته بازی‌های سنگین محسوب می‌شود، نمی‌توان آن را روی هر نوع موبایلی نصب کرد و مطمئنا اگر یکی از بهترین گوشی های گیمینگ 2021 یا بهترین تبلت های گیمینگ داشته باشید، هنگام بازی با مشکلاتی همچون هنگ کردن مواجه نمی‌شوید.

با این حال، برای استفاده و اجرای بازی COD به یک گوشی اندرویدی با حداقل دو گیگابایت رم و اندروید نسخه 5 به بالا نیاز دارید. همچنین بازی پس از دانلود تقریبا به 3 گیگ فضای مورد نیاز برای نصب شدن دارد.  اگر گوشی آیفون دارید، نیازی به چک کردن این اطلاعات نیست زیرا بازی از iPhone 6 به بالا  نصب و اجرا می‌شود.

اما در ادامه، حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل از قبیل حل مشکل لگ در کالاف دیوتی موبایل ، رفع ارور قطع شدن کالاف دیوتی موبایل ، رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل و مواردی از این دست را بررسی می‌کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید:  آشنایی با جدید ترین بازی های آنلاین

حل مشکل لود در کالاف دیوتی موبایل چگونه است؟

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل

برخی اوقات به هنگام باز کردن بازی، مشکلاتی برای ما پیش می‌آید و بازی لود نمی‌شود. اگر بازی شما روی لود 99 درصد باقی می‌ماند و هرچقدر بازی را دوباره باز می‌کنید، همین مشکل را دارید، بنابراین برای حل مشکل لود در کالاف دیوتی موبایل یک بار سیستم عامل موبایل و اینترنت خود را بررسی کنید.

اگر در موارد بالا مشکلی نبود، کافیست برای حل مشکل لود در کالاف دیوتی موبایل DNS خود را تغییر دهید. بدین منظور کافیست که اپلیکیشن 1.1.1.1 را بر روی گوشی خود استفاده کنید و یا از دیگر فیلترشکن‌ها برای تغییر DNS استفاده کنید. این روش برای رفع ارور قطع شدن کالاف دیوتی موبایل نیز موثر است.

همینطور ممکن است هنگام لود کردن، بازی با اسم ACTIVISON شروع شود و بعد صفحه کاملا سیاه شود. در این صورت مشاهده این مشکل، برای حل مشکل لود در کالاف دیوتی موبایل می‌بایست بررسی کنید که آیا پوشه دیتا را در محل درستی (حافظه داخلی (Internal storage)، اندروید، پوشه obb) ذخیره کرده‌اید یا خیر.

اگر در این مورد مشکلی وجود نداشت، پوشه فایل دیتا را از obb حذف کرده و مجددا آن را در محل گفته شده کپی کنید. پوشه OBB مهم‌ترین پوشه در هر بازی است. این پوشه شامل تمام دیتا و داده‌های مهم بازی است که اگر به هر دلیلی ناقص باشد، در نهایت موجب اجرا نشدن بازی شود. داده‌هایی مانند مپ‌ها، فیلم‌ها، محیط بازی، صدا و هرچیزی که در بازی وجود دارد، در این پوشه سیو می شود.

بنابراین حتما از سالم بودن داده‌های داخل این پوشه اطمینان کسب کنید و  بررسی کنید که به لوکیشن درست آنها را انتقال داده‌اید. اگر باز هم با این ارور مواجه شدید، فایل دیتا را دوباره دانلود کرده و مراحل بالا را طی کنید. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با هر آپدیت بازی، شما می‌بایست هم فایل نصبی و هم دیتا بازی را مجدد دانلود و نصب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آنلاین دو نفره اندروید

حل مشکل لگ در کالاف دیوتی موبایل چگونه است؟

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل لگ در کالاف دیوتی موبایل

Call of Duty Mobile روی بیشتر گوشی‌های جدید قابل استفاده است ولی برخی گیمرها گزارش کرده‌اند که هنگام بازی با لگ یا تاخیر مواجه می‌شوند. لگ می تواند Call Of Duty Mobile را برای هرکسی به طور جدی خراب کند، زیرا این یک بازی سریع است و حتی تأخیر برای یک ثانیه می تواند برای شخصیت شما در یک مبارزه به معنی مرگ و زندگی باشد.

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در ادامه به این دلایل و حل مشکل لگ در کالاف دیوتی موبایل می‌پردازیم. اول از همه به منظور حل مشکل لگ در کالاف دیوتی موبایل سخت افزار گوشی خود را بررسی کنید. همانطور که گفتیم حداقل اندروید مورد نیاز 2 الی 3 گیگابایت است، ولی اگر شما در گوشی خود نرم‌افزارهای سنگین دیگر نیز نصب کنید، سرعت گوشی شما پایین می‌آید و نمی‌توان کالاف دیوتی را به خوبی اجرا کرد.

به‌طور کلی برای حل مشکل هنگی در کالاف دیوتی موبایل موارد زیر را درنظر داشته باشید.

سخت افزار گوشی خود را فراموش نکنید.

هرچند گوشی‌های میان‌رده هم  در زمینه گیمینگ عملکرد نسبتا خوبی دارند اما بعضا در این گوشی‌ها هم شاهد تاخیر یا انجماد بوده‌ایم. بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید و امکان تعویض گوشی خود را دارید، از گوشی های پرچم‌دار و گیمینگ غافل نشوید.

همینطور اگر گوشی شما از سخت‌افزار ضعیفی برخوردار باشد، ممکن است هنگام نصب با ارور The device does not meet the minimum requirements مواجه شوید و این بدین معناست که گوشی شما توانایی اجرای این بازی را ندارد. بنابراین از نصب آن بر روی گوشی خودداری کنید چرا که باعث می‌شود به گوشی فشار زیادی وارد شود‌. تنها راه حل ممکن برای رفع این ارور، خریدن یک گوشی بهتر است‌.

سرعت اینترنت خود را چک کنید.

توجه داشته که از آنجایی که این بازی آنلاین است، سرعت اینترنت می‌تواند نقش کلیدی در حل مشکل تاخیر در کالاف دیوتی موبایل داشته باشد. کند بودن اتصال اینترنت می‌تواند منجر به مشکل تأخیر در بازی شود زیرا دستگاه ممکن است به دلیل کندی سرعت نتواند به موقع اطلاعات را از سرور بازی دریافت کند و سبب لگ و تاخیر در بازی شود.

بیشتر بخوانید:  دانلود بازی پابجی کره ای برای کامپیوتر و آیفون

برنامه‌های بک‌گراند را ببندید و همینطور وضوح تصویر را کم کنید.

به منظور اجرای بهتر و حل مشکل تاخیر در کالاف دیوتی موبایل بهتر است برنامه‌های بک‌گراند را تا حد امکان ببندید تا بازی بهتر اجرا شود. همینطور، هرچه از وضوح تصویر بالاتر استفاده کنید، به تلفن شما بیشتر فشار وارد میشود و در نتیجه از سرعت آن کم می‌شود. اگر تلفن شما گزینه تغییر وضوح صفحه را دارد، آن را تنظیم کرده و پایین بیاورید.

حالت صرفه جویی در گوشی را غیرفعال کنید.

حالت صرفه‌جویی گوشی موجب کاهش سرعت عمدی تلفن و افزایش عمر باتری می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم با هر گوشی که دارید، حالت صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کنید تا در هنگام بازی، گوشی به عملکرد مطلوب خود برسد. توجه داشته باشید که ممکن است در برخی گوشی‌ها حالت صرفه جویی گوشی خاموش باشد اما حالت صرفه جویی در ابزار بازی روشن باشد.

برای حل مشکل تاخیر در کالاف دیوتی موبایل تنظیمات گرافیکی را تغییر دهید.

 قبل از اینکه به سراغ تغییر تنظیمات گرافیکی بیایید، اول پیشنهاد می‌کنیم که گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. اگر همچنان مشکل داشت، به پیکربندی گرافیکی بازی رجوع کرده و این موارد را تغییر دهید:

  • کیفیت گرافیکی را روی پایین (low) تنظیم کنید.
  • فریم را کم کنید.
  • عمق میدان را خاموش کنید.
  • بلوم را خاموش کنید.
  • سایه های زمان واقعی را خاموش کنید.
  • راگدول را نیز خاموش کنید.

به علاوه موارد بالا، از آپدیت ها و پاک کردن cache بازی نیز غافل نشوید. همینطور می‌توانید در صورت وجود مشمل، یک بار بازی را کلا حذف کرده و دوباره نصب کنید‌.

بیشتر بخوانید:  دانلود بازی Summon Dragons

رفع ارور قطع شدن کالاف دیوتی موبایل در بتل رویال

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
رفع ارور قطع شدن کالاف دیوتی موبایل

اگر شما هم با مشکل قطع شدن در بتل رویال مواجه هستید، در واقع این مشکل بخاطر این است که گوشی شما توان اجرای بازی را ندارد. بنابراین برای رفع ارور قطع شدن کالاف دیوتی موبایل در بتل رویال می‌بایست به تنظیمات بروید و با کم کردن بار گرافیکی، این مشکل را برطرف کنید.

پس به تنظیمات بروید و با انتخاب گزینه AUDIO AND GRAPHICS، در بخش‌های GRAPHIC QUALITY و FRAME RATE ، گزینه های LOW / MEDIUM / HIGH به شما نشان داده می‌شود. به منظور کم کردن بار گرافیکی، گزینه‌ی LOW یا MEDIUM را در این موارد انتخاب کنید.

اگر با این روش مشکل برطرف نشد به تنظیمات بازی رفته و گزینه AUDIO AND GRAPHICS را انتخاب کنید. در بخش BR MODE GRAPHIC STYLE سه گزینه REALISTIC / DYNAMIC / STANDARD قرار گرفته است. سعی کنید با تغییر در این گزینه‌ها، استایل گرافیکی دستوری را حذف کرده و اجازه دهید گوشی با گزینه بهتر ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی کلش هیروز (Clash Heroes)

رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل

از دیگر مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از بازی Call of Duty Mobile با آن مواجه شده‌اند، عدم امکان ویس چت و یا وجود میکروفن است. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، برای رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

برای رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل به تنظیمات بازی بروید.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل نشان ندادن میکروفن در کالاف دیوتی موبایل

در اینجا گزینه‌های زیادی به شما نشان داده می‌شود. گزینه Audio and Graphics را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس گزینه Audio را انتخاب کنید.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل نشان ندادن میکروفن در کالاف دیوتی موبایل

پس از رفتن به قسمت Audio، تمام گزینه‌ها خصوصا دو مورد آخر را فعال کنید و تمام آنها را بر روی صد در صد تنظیم کنید.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل نشان ندادن میکروفن در کالاف دیوتی موبایل

اگر همچنان آیکون میکروفن بر روی صفحه شما نمایش داده نمی‌شود، برای رفع این مشکل نمایش به تنظیمات رفته و در بخش Controls گزینه MP MODE را انتخاب کنید و سپس به پنجره Advanced mode بروید.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل نشان ندادن میکروفن در کالاف دیوتی موبایل

در این پنجره، گزینه Custom Layout را لمس کنید و در صفحه‌ای که نمایش می‌دهد، بروی آیکون میکروفون کلیک کرده و هر دو گزینه SCALE و OPACITY را روی %100 قرار دهید. با این کار رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل و همینطور رفع مشکل نمایش میکروفن صورت می‌گیرد.

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
حل مشکل نشان ندادن میکروفن در کالاف دیوتی موبایل

اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، یک بار بازی را پاک کرده و دوباره آن را نصب کنید و در صورت عدم رفع خطا ویس چت در کالاف دیوتی موبایل می‌بایست منتظر آپدیت‌های بعدی بازی بمانید تا این باگ برطرف شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سال 2020

رفع‌ خطاهای ارور 4,28، 4,50، 4,51 و 4,35 در کالاف دیوتی موبایل

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
رفع‌ خطاهای ارور 4,28، 4,50، 4,51 و 4,35 در کالاف دیوتی موبایل

با اینکه Activision بیشتر خطاهای این بازی را برطرف می‌کند، همچنان در برخی موارد نیازمند حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل هستیم. برای مثال ارورهای ذکر شده می‌توانند جزو خطاهایی باشند که نیازمند حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل هستند.

بنابراین هنگام مواجه شدن با این خطاها و به منظور حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل ، اول از همه اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر شما از سرعت اینترنت خوبی برخوردار هستید و در این رابطه مشکلی وجود ندارد، می‌بایست یک فیلترشکن قوی نصب کنید تا حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی کلش مینی (Clash Mini)

رفع ارور Sorry there was an error during در کالاف دیوتی موبایل

حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل
رفع ارور Sorry there was an error during در کالاف دیوتی موبایل

معمولا گیمرها برای اجرای بازی از لانچرهای مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آنها Game Loop  نام دارد. اما هنگام استفاده از این لانچر، ممکن است با ارور Sorry there was an error during مواجه شوید.

برای رفع ارور Sorry there was an error during در کالاف دیوتی موبایل می‌بایست کش‌های بازی را پاک کنید. اگر باز هم مشکل وجود داشت بازی را حذف و دوباره نصب کنید و در آخر اگر مشکل شما برطرف نشد، برای رفع ارور Sorry there was an error during در کالاف دیوتی موبایل، خود GameLoop را clear cache کنید. در صورت  برطرف نشدن مشکل، GameLoop را حذف و دوباره نصب کنید.

حال که به حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل پرداختیم، بد نیست نگاهی به میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی بیاندازیم. همینطور اگر دوست دارید با بهترین‌ بازی‌ها آشنا شوید، مقالات بهترین بازی های سرگرم کننده اندرویدی 2021، بهترین بازی های 2021 و بهترین بازی های استراتژیک 2021 را در تکراتو مطالعه کنید.

البته تیم تکراتو به معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021، بهترین بازی های PS4 در سال 2021 و بهترین بازی های اندرویدی 2021 نیز پرداخته است که ممکن است برای شما جالب باشد.

در آخر به گیمرها پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالات بهترین بازی های PS4 در سال 2020 ، بهترین بازی های آنلاین اندرویدی 2020 و یا بهترین بازی های کامپیوتری 2020 را هم در تکراتو مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل ‌کالاف دیوتی موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    دلیل ارور you have recently violated the game behavior در کالاف چیه میشه کمک کنین؟

    پاسخ

    مشکل من خاص من وقتی می‌خوام در بازی بچرخیم تیکه تیکه میچرخی و مشکل از گوشیمم نیست و لگ ندارم کممممک

    پاسخ

    سلام
    گوشی من نوت ۱۱ پرو هست.همیشه کالاف کاملا صاف و بدون لگ بود ولی از امروز یک جوری لگ میزنه که تو مدل پایین ترین مدل گوشی هم اینطوری لگ نمیخوره!
    چیکنم؟
    مشکل خاصی بوجود اومده؟

    پاسخ

    سلام ببخشید من تبلت سامسونگ tab A 2019 دارم چند ماه پیش کالاف دیوتی رو دانلود کردم و بالا اورد و خوب بود اما بخاطر حجم زیادش که حافظمو خیلی پر کرده بود و نیاز داشتم حذف کردم،حالا بعد چند ماه میزنم روی استخراج از فای های شخصی میپره بیرون…مشکلش چیه؟بخاطر حافظمه؟

    پاسخ

    سلام
    گوشی من a30s هست
    قبلا تو گرافی بازی تنظیم تا good داشت
    از وقتی که تنظیمات گوشیم رو برادرم فضولی کرد توش فقط low داره
    چجوری مشکل رو حل کنم

    پاسخ

    آقا من فقط تو بتل مثلاً کارای عجیب می افته دارم شلیک میکنم تو بتل از جلو گانم یه مربع سیاه در میاد اگه میدونین چیه بگین قبل از این بازی خوب بود مشکلی نداشت ولی حالا ایراد کرده

    پاسخ

    سلام من با گیم لوپ بازی میکنم تو بازی که میرم کل تفنگهام غیب میشه و تو لابی که هستم همون تفنگا بنفش میشه

    پاسخ

    سلام چرا وقتی وارد کالاف دیوتی میشم به قیر از آهنگ خودش یه آهنگ دیگه پخش نیشه که حتی هنگام بازی کردن هم اون اهنگ هست

    پاسخ

    سلام
    من چن وقتی میشه که وقتی داخل کالاف میشم بعد یکی دو دقیقه صدا های عحیب غریبی از کالاف پخش میشه یعنی صدای بازی نیس یه صدایی که اصلا نمیدونم چیه.لطفا اگه کسی بلده بگه چطور رفع بکنمش

    پاسخ

    سلام منم اینطوری میشه یه آهنگ به غیر از آهنگ کالاف میاد و حتی هنگام بازی کردن هم این صدا میاد

    پاسخ

    سلام خدمت ادمین محترم:
    من با نرم افزار بلواستکس کالاف دیوتی رو روی لپتاپم(که سخت افزار مناسبی داره) ران کردم ولی یه مشکلی داره.
    اولا وقتی وارد بازی بازی خیلی هنگ میکرد برای همین یکم کیفیت بازی رو اوردم پایین(از high به medium) هنگ کردنش کمتر شده ولی هنوز هست و وقتی هم که کیفیتش رو روی low میزارم بعضی از جلوه های گرافیکیش خراب میشه مثلا در بتل رویال اسلحه هایی که روی زمین هستش رو به صورت جعبه نشون میشه لطفا راهننمایی کنیم چگونه بدون این مشکل روی کیفیت low بازی کنم.
    ممنون

    پاسخ

    من وقتی رو گزینه کالاف دیوتی میزنم میره داخل سایت بعدش خودکار میاد بیرون مشکلش چیه

    پاسخ