;
coinex

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines : دیوانگی معمولی روزمره

در این نوشتار به نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines به کارگردانی مایکل رایاندا میپردازیم. در ادامه با سایت تکراتو همراه ما باشید تا بیشتر در رابطه با فیلم میچل ها علیه ماشین ها بدانیم.

یک خانواده ناکارآمد قرار است بشریت را از آخرالزمان ربات گونه و ربات آلود نجات دهد. میچل ها هنوز آماده نیستند، اما هیچ راهی برای نجات ندارند. بنابراین اگر میخواهید این نوع فیلم ها را با فیلمهای ابرقهرمانی مقایسه کنید، این کار باید از طریق مکانیسم های مخالف انجام شود.

بنابراین منطق عملکردی ستمگران کنترل شده توسط تراشه ها باید توسط بی خردی و ناتوانی در وارونه جلوه دادن ژانر تضعیف شود. کمی شبیه اصل بازرس کلوزو است. یا از پرونده های پلیس فرانک دربین. اما برخلاف سونی، و نتفلیکس، و کارگردان و فیلمنامه نویس مایکل ریاندا و کارگردان و فیلمنامه نویس جف روو، میچل ها یک خانواده کاملاً معمولی و متوسط ​​آمریکایی هستند.

Mitchells vs The Machines در مضامین اصلی خود کمی گنگ شده است اما بسته کلی آن بیش از اندازه کافی است که خانواده بتوانند از این آخر هفته تعطیلات بانکی لذت ببرند. برای خواند نقدی متفاوت در رابطه با این انیمیشن میتوانید به صفحه نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها (The Mitchells Vs The Machine) در سایت فیگار مراجعه بفرمایید.

میچل ها علیه ماشین ها

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines

دیوانگی معمولی روزمره

فهرست مطالبی که در ادامه نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • دیوانگی معمولی روزمره
  • شباهت
  • هویت ظاهری
  • عوامل فیلم
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

اگر انتظار هرج و مرج و باز هم هرج و مرج را دارید، در عوض دیوانگی معمولی روزمره را به دست می آورید. مادر لیندا و پدر ریک در روال زندگی زناشویی گیر کرده اند. هارون قبل از بلوغ در حال حاضر در حال ایجاد سد عاطفی خود در برابر دختران هم سن است.

و کیتی نوجوان صبر نمیکند تا بوی زندگی حومه شهر را از بین ببرد و با افراد همفکر به مدرسه فیلم می رود. در تلاش ناامیدکننده برای برقراری روابط خوب، والدین میخواهند دخترشان را شخصاً به مدرسه دورتر برسانند. اما آخرین نوآوری شرکت سازنده تراشه نرم افزار و دستگاه PAL، با تسلط برنامه ریزی نشده سلطه بر جهان، خانواده درمانی مورد نظر را از بین میبرد.

خلاصه ای مختصر از مطالب به شما ایده ای از آنچه خانواده میچل ارائه میکند، میدهد. فاکتورهای انیمیشن Sony را اضافه کنید و از سرگرمی خانوادگی خوبی برخوردار شوید. سونی هنوز از خلاقیت شکست ناپذیر Pixar عقب است، اما آنها همیشه سرگرم کننده هستند، هرگز کسل کننده نیستند، اما از هیچ پیام اخلاقی سرزده ای خجالت نمیکشند.

Sony با SPIDER-MAN: IN SPIDER-VERSE در واقع به یک موفقیت اساسی دست یافت که فراتر از سرگرمی قابل قبول بود. اول از همه، کودکان و والدین بسیار عقب مانده اند، بر ذات و امکانات آن تمرکز کرده اند و مشتاق نیستند که این ابرقهرمان را متناسب کنند.

هر کسی که اکنون فکر میکند مقدمه MITCHELLS vs MACHINES مبارزه با سلطه جهانی روبات ها است، کاملاً اشتباه میکند. حتی اگر به عنوان عنصری اساسی در طرح باقی بماند. هر کسی که واقعاً میتواند اطلاعات عظیم، تغییرات بی روح تصویر، ارجاعات متقابل فرهنگی-پاپ، تغییر عناصر سبک، تفسیرهای کنایه آمیز درباره زمان و نقل قول های طنز را بفهمد، قادر خواهد بود بسیار عمیق تر به این فیلم نگاه کند. حداکثر پس از دیدن برای بار دوم، باید اندکی ذکاوت را تشخیص دهید. زیرا قطعاً میچل ها پتانسیل نیاز به رویت از نگاه دیگری را دارند.

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

حتی آرم عادی Columbia Pictures نیز با نقاشی های مداد رنگی مبهوت تزئین شده است. اولین تصویر فیلم یک عکس خانوادگی واقعی است. کیتی میچل داستان خود را تعریف میکند، و این داستان مانند یک ویدیوی TikTok یا یک حیله برای تلفن های هوشمند است.

خود فیلم در حوزه انیمیشنی رایج رایانه ای ساخته شده است (فقط از جهت مشخصات اصلی، زیرا اکنون همه انیمیشن ها در واقع با رایانه ایجاد میشوند). داستان در فیلم نسبتا خوب روایت میشود، هرگونه توضیح در مورد درک یا افکار متوسطی که در تصاویر نشان داده شده است، با نقاشی های کودکانه، عکس های واقعی یا قطعه های ویدئویی غنی میشود. همچنین هیچ شکلک یا شکلک از دست رفته ایجاد شده توسط تلفن های هوشمند وجود ندارد. در واقع، تمام سبک های قابل تصور، عکس و فیلم قابل تصور و کاملاً ترکیبی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

این انیمیشن یک انیمیشن بسیار پر سرعت میباشد که MITCHELLS مانند یک طرح کلی برای تحقق بخشیدن به شبکه های اجتماعی عمل میکند. به طرز شگفت انگیزی، مبتکران مایکل ریاندا و جف روو واقعاً شکل مادی و روایی خود را تحت کنترل دارند.

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

آدم از سیل خروشان تصاویر، توالی برش ها و کنایات سیاسی-اجتماعی که در گفتگوها گنجانده شده، خسته نمیشود. همانطور که در یک راهپیمایی، Rianda و Rowe در لحظه مناسب تغییر مسیر میدهند، و باقی ماجرا.

اگر کسی بخواهد اشکال اجتماعی ارتباطات را در فیلمی که عمدتا مشتریانی که از این اشکال استفاده میکنند ارائه دهد، انتقاد کند، باید تعجب کنید. اما دقیقاً این وسایل و مکانیسم های این سبک است که MITCHELLS استفاده میکند، که به نظر تناقض میرسد. اما بسیار خوب کارساز میشود. زیرا هیچ انتقادی هشدارآمیز وجود ندارد و همیشه گوشه کنایه میزند، زیرا ریاندا و روو خود را چندان جدی نمیگیرند.

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ شباهت

از طرفی میشود اینطور در نظر گرفت که انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها حیرت انگیز باشد. این انیمیشن با تهیه کنندگی فیل لرد و کریس میلر و همچنین پشتیبانی سونی، تعجبی ندارد که تا حدودی به فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse 2018 شباهت داشته باشد. البته تقریباً، مرزهای ظاهری انیمیشن را بر روی صفحه نمایش بزرگ تغییر میدهد، شخصیت های سایه دار سلولی و پس زمینه های رنگ آمیزی شده دستی کاملاً منحصر به فرد میباشد و مقایسه آن را با فیلمهای مشابه کمی سخت میکند.

برخلاف انیمیشن، طرح کمی قابل توجه نیست. نیمه اول داستان را به عنوان یک داستان پدر و دختر تنظیم میکند اما در نیمه راه که تکامل مییابد بیشتر یک ماجراجویی خانوادگی را دنبال میکند. در حالی که روایت از این مزیت بهره مند میشود – نیمه دوم به مخاطب خیلی خود را نزدیک تر میکند – وقتی به تصویر کلی نگاه میکنید، کمی ناخوشایند جلوه گر میشود. اگرچه ممکن است مقایسه آن با فیلم هایی مانند Incredibles کمی دور از نظر نباشد، اما به دلیل وقایع اتفاق افتاده و احساس ناامیدی از اینکه این خانه چندان راضی کننده نیست، یادآوری اولین خانواده Pixar… چه بگویم!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

صرف نظر از این مسائل، The Mitchells vs The Machines سرگرمی خوبی است. قلب آن، طرح آن در جای مناسب و درستی قرار گرفته و با ریتم و تمپوی مناسب باعث خنده شما خواهد شد. نکته بسیار مهمی که حتما در این انیمیشن باید به آن توجه کرد موسیقی متن کاملاً باشکوه از Mark Motherbaugh میباشد و جلوه آن در یک انیمیشن سرگرم کننده متمایز است که به شکل مجزا کار خود را به خوبی انجام میدهد.

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

هویت ظاهری ؛ نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines

 

از نظر هویت ظاهری این انیمیشن، میچل ها علیه ماشین ها حرف زیادی برای گفتن دارد که البته قابل پیش بینی بود. تیم فنی کار نیز در اثر تحسین شده دنیای عنکبوتی با تهیه کنندگان، لرد و میلر همکار بوده‌اند.

سینما قبل از هر عنصر دیگر روی تصویرسازی و تصاویری که ارائه میدهد بنا شده است. انیمیشن‌ها نیز به خاطر اینکه میتوانند از لحاظ بصری منعطفتر برخورد کنند، پتانسیل بهتری برای شگفت زده کردن شما دارند.

با این تفاسیر این حق را باید به تمام استودیو ها بدهیم که برای خرج کردن میلیونها دلار برای ساخت یک انیمیشن به سراغ همچین پروژه هایی بروند، درواقع این اتفاق را میتوان به نوعی ارزش گذاری به مخاطب هم قلمداد کرد.

کریستوفر نولان می‌گوید:

قطعا و فقط می‌شود از تماشای فیلمی خوشحال بود و لذت کافی را برد که مشخص است کارگردان آن را با علاقه‌ و تمام انگیزه خود آن را ساخته باشد.

انیمیشن میچل‌ها دربرابر ماشین‌ها هرچه که نقاط ضعف داشته باشد، اثری میباشد که بدون شک در لحظات کلیدی با ترکیب بصری خود اثبات می‌کند که تیم فنی و عوامل تولید موقع ساخت آن با عشق ورزی لابلای فریم به فریم این انیمیشن را پر کرده اند..

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

در انیمیشن The Mitchells Vs The Machines انیمیشن سه بعدی با طراحی‌های دو بعدی ترکیب شده است در حالی که کیتی درباره خانواده‌اش و درباره زندگی‌اش توضیح می‎دهد. این نقاشی در کارتون سبب شده است تا کیتی خود مانند یک کارگردان به نظر بیاید – همان شغلی که همواره آرزویش را داشته است. این امر موجب می‌شود تا مخاطب راحت‌تر و عمیق‌تر با کیتی ارتباط برقرار کند. برای بزرگسالانی که کودکی خود را به تماشای انواع کارتون دو بعدی گذرانده‌ و با آن‌ها بزرگ شده‌اند تماشای این سبک از کارتون سازی یکی از همان چاشنی‌های نوستالژیک کار است.

نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها
نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines ؛ نقد انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

عوامل و کادر تولید ؛ نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines

  • کارگردان: مایکل رایاندا، جف رو
  • نویسندگان: مایکل رایاندا، جف رو، الکس هیرش
  • تهیه کنندگان: کرت آلبرشت، ویل آلگرا، ونسا چوی، فیل لرد، کریستوفر میلر
  • صدا پیشگان: ابی جیکابسون، دنی مک براید، مایا رودولف، مایکل رایاندا، اولیویا کولمن
  • آهنگساز: مارک مادرزباو
  • انیماتورها: ارل براولی، جاباری کوفر
  • کارگردانی هنری: توبی ویلسون

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد انیمیشن The Mitchells Vs The Machines چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر