coinex
راهنمای خرید تکراتو

سینماتیک مومنت (Cinematic Moments) گوگل فوتوز چیست و چگونه کار می‌کند؟

سینماتیک مومنت جدیدترین قابلیت گوگل فوتوز است، در این جستار تلاش می کنیم درباره نحوه کار آن و دیگر جزئیات با شما صحبت کنیم، با ما باشید.

سینماتیک مومنت جدیدترین ابزار Google Photos است که ویژگی های تقریبا مشابهی با اپل لایو فوتوز دارد. قرار است این ابزار در تابستان امسال رونمایی شود. تفاوت سینماتیک مومنت با لایو فوتوز آن است که این ابزار به جای آنکه ویدیو کوتاه ضبط کند، با استفاده از هوش مصنوعی به پرکردن وقفه های بین عکس ها پرداخته و به این شیوه لحظات سینمایی تولید می نماید.

با تعداد انگشت شماری از عکس ها سینماتیک می تواند یک اکشن شات کامل و متحرک ایجاد کند. قابلیت سینماتیک مومنتس در Google Photos از شبکه های عصبی برای سنتز لحظه بهره می گیرد و به صورت عملی قاب هایی را از تقریبا هیچ می آفریند.

این نوع از پیاده سازی هوش مصنوعی شبیه نحوه عمل برخی از سازندگان تلویزیون است که از آن برای روان سازی پیشرفته استفاده می کنند. تنها تفاوت در آن است که قابلیت سینماتیک مومنتس در Google Photos به جای استفاده از محتوای تولید شده برای عموم مردم، از آن برای مجموعه شخصی خاطرات شما استفاده می کند. امروز در این جستار بیشتر درباره این ویژگی و دیگر ویژگی های جدید گوگل فوتوز با شما صحبت خواهیم کرد.

سینماتیک مومنت (Cinematic Moments) گوگل فوتوز چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگرچه استفاده از هوش مصنوعی برای صحنه های اکشن فیلم های مورد علاقه شما ابدا تعجب برانگیز نیست، اما دانستن این موضوع که این فناوری می تواند لحظات صمیمی زندگی واقعی شما را در یک انیمیشن کامل ویرایش کند کمی جدید و ترسناک است.

سینماتیک مومنت اگرچه یک ویژگی جدید برای گوگل فوتوز است، اما ماهیت فناوری آن چیز جدیدی نیست. برنامه هایی مانند دیپ فیک مانند Wombo و Deep Nostalgia درحال حاضر انیمیشن هایی با همان احساس ایجاد می کنند.

سینماتیک مومنت

گوگل می گوید قابلیت سینماتیک مومنتس در Google Photos برای لحظاتی ایده آل است که نمی توانید یک تصویر ثابت داشته باشید. به عنوان مثال لبخند زدن همزمان چندین کودک و نگاه کردنشان به دوربین کار بسیار دشواری است، اما این قابلیت اینکار با استفاده از هوش مصنوعی بسیار ساده ممکن می سازد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر ماهواره ای دیپ فیک و خطرات آن

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

دیگر آپدیت های گوگل فوتوز

علاوه بر سینماتیک مومنت ، گوگل اعلام کرد ویژگی های ویرایش و کنترل جدیدی برای برنامه های عکس خود به زودی اعمال خواهد کرد. یکی از این ویژگی ها و ابزارها Little Patterns است. این ویژگی عکس هایی با نشانگرهای (Markers) مشابه را بهم می رساند. درحقیقت با این ویژگی مجموعه ای خودکار از تصاویر جمع می شود که هدفش بیان یک داستان براساس یک رنگ، شی یا مکان متحد است.

سینماتیک مومنت

به عنوان مثال، موضوع یک الگوی کوچک می تواند کوله پشتی خاصی باشد که در سفر به همراه خود می آورید. با این ویژگی گوگل فوتوز در مدت زمانی مشخص کوله پشتی را در عکس های شما تشخیص می دهد و تا یک الگو برجسته شود. نتیجه اینکار باید یک آلبوم هوشمندانه باشد که شاید فکرش را هم نکرده باشید که خودتان را درست کنید.

اگر هر یک از این آلبوم ها تصویری را می خواهید مشاهده نکنید، ویژگی های جدید کنترل عکس گوگل فوتوز به شما امکان می دهد آن را پنهان کنید. در واقع، شما می توانید تصاویر مربوط به دوره های زمانی خاص یا حتی افراد خاص را مخفی کنید. به این ترتتیب این خاطرات در آلبوم های شما باقی می مانند اما خود به خود ظاهر نشده و پنهان خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12

مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز

دیگر جزئیات قابلیت جدید

همچنان فناوری زنده شدن تصاویر ساکن توسط هوش مصنوعی مبهم به نظر می رسد. برخلاف عکس های زنده اپل (Apple Live Photos) که درحقیقت فقط فیلم های کوتاهی هستند، تصاویر متحرک مصنوعی از کیفیت غیر طبیعی برخوردار هستند.

در جریان رویداد I/O مدیر گوگل فوتوز شیمریت بن-یئر اعلام کرد که این شرکت از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای بهبود گوگل فوتوز استفاده می کند. بر همین اساس قرار است ویژگی به نام سینماتیک مومنت رونمایی شود.

قابلیت سینماتیک مومنتس در Google Photos یک عکس محترک از چند تصویر ثابت ایجاد می کند: به عنوان مثال عکس هایی را از پسری که روی یک ترامپولین می پرد بهم وصل می کند. درحقیقت الگوریتم های یادگیری ماشینی دو عکس را می گیرند یکی درحالی که کودک روی ترامپولین ایستاده است و دیگری زمانی که او در هواست پس از آن هوش مصنوعی چندین قاب را در وسط این دو عکس قرار می دهد تا یک تصویر متحرک از پرش ایجاد کند.

بسیاری از نمونه های ارائه شده توسط گوگل در نگاه اول به جلوه برنز شباهت دارد، اما اگر توجه بیشتری به آنها بکنید می توانید انیمیشن هایی را مشاهده کنید که در دسته های مختلف دسته بندی می شوند. قابلیت سینماتیک مومنتس در Google Photos کمی عجیب به نظر می رسد، اگرچه به اندازه کافی واقع بینانه است اما نکته در مورد آن وجود دارد که چندان درست به نظر نمی رسد.

MyHeritage اخیرا با استفاده از همین ویژگی هوش مصنوعی به متحرک سازی عکس های نیاکان افراد پرداخت. این فرآیند فقط به یک تصویر نیاز دارد. با اینحال انیمیشن از طریق فناوری دیپ از فیلم های زنده برای تحریک چهره در تصویر ثابت به دست می آید.

گوگل درمورد زمان ارائه سینماتیک مومنت حرفی نزده است، اما این موضوع را اعلام کرده که این ابزار برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس خواهد بود. بن-یئر همچنین این نکته را خاطر نشان کرده است که این فرایند با عکس های اسکن شده نیز کار می کند، بنابراین کاربران فقط ملزم نیستند که با تلفن های خود عکس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

گوگل اسیستنت از زبان فارسی

تکنولوژی لامدا (LaMDA) گوگل

جمع بندی

گوگل فوتوز به زودی جدیدترین ویژگی خود را اضافه خواهد کرد، سینماتیک مومنت می تواند دو پس گرفته شدن دو تصویر مشابه عکس متحرکی از ترکیب آنها اینجاد کند. اینکار با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی به سنتز حرکت بین دو عکس می پردازد. درحقیقت این ویژگی در بین این دو عکس فریم های جدیدی را ایجاد می کند که درنهایت تبدیل به یک تصویر متحرک زنده می شود. به گفته بن-یئر این ویژگی هم در اندروید خواهد بود و هم در iOS.

این ویژگی براساس عکس های سینمایی رونمایی می شود که گوگل در دسامبر سال 2020 راه اندازی کرده بود. در ویژگی قدیمی شما می توانستید از یادگیری ماشینی برای ایجاد نسخه های زنده و سه بعدی از عکس هایتان استفاده نمایید. همچنین همانطور که گفته شد علاوه بر این بروزرسانی در گوگل فوتوز، آپدیت های دیگری نیز ارائه خواهد شد که آنها نیز ویژگی های جذاب را ارائه می دهند. گوگل اخیرا قابلیت های جدید و جذابی از جمله  گوگل فلوم،  پگوگل آتنتیکیتور و تایم لپس گوگل ارث را نیز ارائه داده است.

از جمله این ویژگی ها می تواند لیتل پترن اشاره کرد که در آن عکس هایی با تم مشابه در یک مجموعه گردهم آورده می شوند و آلبوم جالبی را ایجاد می نمایند، آلبومی که شاید خود شما هم نتوانید به صورت شخصی به آن فکر کنید. دیگر ویژگی جالب امکان حذف مکان، شی و یا افراد در آلبوم هایتان است. امیدواریم که این جستار توانسته باشد در جهت معرفی سینماتیک مومنت و برخی دیگر از ویژگی های جدید گوگل فوتوز به شما یاری رسانده باشد. اگر نکته یا مسئله ای وجود دارد که به آن نپرداختیم خوشحال می شویم آن را  با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide, news-block

نظر شما درباره سینماتیک مومنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر