;
coinex

نقد فیلم A Quiet Place Part II (یک مکان ساکت 2020) ؛ سکوت ها همچنان مبهم هستند

در این نوشتار به نقد فیلم A Quiet Place Part II ساخته جان کرازینسکی میپردازیم که در ادامه دوست داریم با سایت تکراتو همراه ما باشید تا در مورد این فیلم بیشتر بدانیم.

با توجه به لیست بازیگرانی که در این فیلم وجود دارد ثابت می شود که فیلم یک مکان ساکت Quiet Place یک تجربه حتی شدیدتر و احساسی تر از قسمت اول است. بدون توجه به عناصر موثر در ساختن دنیای خود، این قطعه عالی از فیلم اصلی ترسناک با برخی از اجراهای فوق العاده تقویت میشود.

از جمله مهمترین آنها Millicent Simmonds به عنوان یک دختر ناشنوا که به عنوان یک محافظ خانواده با توجه به هوشیاری کارگردان جان کرازینسکی با ایجاد سکانس های خردکننده اعصاب شکل دیگری گرفته است. در آخرین فیلم کرازینسکی سکوت ها همچنان مبهم هستند.

در ضمن برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آخرین ساخته جان کرازینسکی و خواند نقدی متفاوت میتوانید به صفحه نقد فیلم A Quiet Place Part II در سایت فیگار مراجعه بفرمایید.

نقد فیلم A Quiet Place Part II (یک مکان ساکت 2020)

سکوت ها همچنان مبهم هستند

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت

کرازینسکی خونریزی را به حداقل می رساند تا از رتبه بندی محدودتر جلوگیری کند، اما حتی اگر وحشت قسمت دوم به خصوص خونین نباشد، هنوز خون گیر است. همانند فیلم 2018، سکوت برای حداکثر ایجاد تنش پر از صدا میشود و استفاده از این تکنیک به خصوص در تمپوی ساختار فیلم به خوبی در قسمت دوم فیلم یک مکان ساکت جا میافتد.

ریگان قهرمان دنباله این فیلم هیجان انگیز آرامش ناخوشایند صحنه های خاصی را در حالی که شخصیت ها با دقت در هر مرحله از روایت، کار خود را پیش میگیرند، فرم میدهد. قسمت دوم باید در یک سالن سینمایی به همراه مخاطب تماشا شود، احساس تماشای فیلم یک مکان آرام را در این موقعیت ها میشود بهتر درک کرد.

جایی که کنار هم قرار گرفتن بیگانگان وحشتناک و نیاز قهرمانان ما به سکون، اضطرابی بی صدا ایجاد میکند که تقریبا آزار دهنده است.

مکان آرام گاهی به شدت به مضامین استعاره ای تمسخرآمیز خود متکی است و آشکارا مبارزه ابوت ها را به آرزوی همه والدین برای محافظت از فرزندانشان در برابر دنیای بزرگ و ترسناک متصل میکند.

کرازینسکی از نگرانی های بخش دوم پرهیز نمیکند، اما انگار همه چیز با ظرافت بیشتری انجام میشود، با تمرکز بر روند عزاداری این خانواده، بیشترین احساس را در واکنش متفاوت ریگان و مارکوس نسبت به مرگ پدرشان داشت. او میخواهد مانند پدر شجاع باشد، در حالی که مارکوس تصمیم گرفته است که آنها باید ترس بیشتری داشته باشند تا به سرنوشت او دچار نشوند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های 2021

ژوپ یک بازیگر خوب است که متاسفانهشاید چون در ساختار روایت به خوبی جایی برایش باز نمیشود مطرح هم نمیشود. اما سیموندز می درخشد و اعتماد به نفس ریگان را نشان میدهد. رابطه ریگان با امت، با مشاهده او به عنوان یک پدر شروع می شود، اما سیموندز و مورفی به روابط خود یک تفاوت زیبایی میدهند که نشان میدهد از بعضی جهات، ریگان عامل پذیرش شرایط سخت در بین آن ها میباشد.

بلانت بیشتر نقش مکمل را بازی می کند. قسمت دوم درباره بچه های ابوت است که یاد می گیرند روی دو پای خود بایستند. گرچه او به عنوان یک مادر مقاوم ، بدون هیچ زحمتی در فیلم کارساز است.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت

و از آنجا که ما Abbotts را پس از A Quiet Place به خوبی میشناسیم، کرازینسکی در قسمت دوم این فیلم را عمدتاً به قرار دادن آنها در موقعیت های هراس انگیز فزاینده ای اختصاص میدهد، و سعی در ایجاد تعلیق های بیشتر میکند،

قسمت دوم را میتوان پرتره ای از عزاداری خواند، و کرازینسکی این احساسات را به طرز ماهرانه ای در چارچوبی ترسناک و هیولا آلود قرار میدهد.

از طرفی اولین چیزی که باید در مورد A Quiet Place Part II گفته شود این است که این فیلم بسیار متفاوت از فیلم اول است. حالا نمیتوان گفت که جادوی خود را از دست داده است زیرا جادوی جدیدی پیدا کرده است.

اولین فیلم در سکوت رونق گرفت و جهان را از منظر ریگان به نمایش گذاشت و با استفاده از سکوت فضایی را ایجاد کرد که اگر پاپ کورن را با صدا بخورید شما را بترساند. این یکی صدای بیشتری را ارائه میدهد.

ریگان هنوز در داستان اصلی و در هسته مرکزی قسمت دوم حضور دارد، اما با معرفی شخصیت های بیشتر، استفاده از صدا و گفتار برای فیلم مهم میشود. همانطور که گفته شد، کرازینسکی نوع متفاوتی از تنش را در این فیلم ایجاد میکند، با استفاده از صدا و ترس باعث افزایش تنش در هر نما و سکانس میشود.

در حالی که پیش از این، سکوت هر چه طولانی تر میشد احساس ترس را افزایش میداد، اکنون، در فیلم یک مکان آرام قسمت دوم، از آن به طور موثر، کم و برای ایجاد فضایی دراماتیک و خاص استفاده میشود.

اما اتفاق جدی این فیلم ریگان است. ریگان که تحت فشار گذشته ای که از پدرش دارد و تحت نیاز به محافظت از خانواده اش قرار گرفته، خودش راه می افتد و توانایی حفاظت از خود، یافتن امنیت و فشار آوردن امت (مورفی) تازه وارد را دارد تا در برابر هیولاها و خودش سربلند بیرون بیاید.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت

حقیقتا، سیموندز به در فیلم حکم همه چیز را میگیرد و همه افرادی را که در مقابل او بازی میکنند را تحت الشعاع قرار میدهد. او قوی است. او خشن است. و او اعتماد به نفس دارد. نقش برجسته ای از شخصیت لی، شخصیت کرازینسکی، در ریگان وجود دارد.

او برای نجات کسانی که دوست دارد بیشتر از هر زمان دیگری تلاش میکند. ترس او تهدیدی برای تأمین امنیت است، و مهمتر از همه، واضح است که او همه چیزهایی را که پدرش باید آموزش میداد آموخته است. غم و اندوهی طولانی وجود دارد که سیموندز وقتی تنها با امت است به زیبایی آن را نشان میدهد. و از طرفی، امت هم برای نجات ریگان وجود دارد.

از طرف دیگر، مارکوس حلقه ضعیفی در زنجیره خانواده است. اکنون این بدان معنا نیست که Jupe عملکرد خیره کننده ای ارائه نمیدهد. او کار خود را انجام میدهد همانطور که گفته شد، مارکوس به جمع بچه های آزار دهنده در فیلم های ترسناک میپیوندد که از انجام آنچه به آنها گفته شده امتناع میورزند و بنابراین این مسئله همه چیز را برای همه اطرافشان بد میکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

این فقط یکی از دو نقد فیلم است. مورد دوم این است که فیلم چگونه شخصیت های رنگی را معرفی کرده و به سرعت از آنها سلب مسئولیت میکند و کالیبر بازیگری آنها را در لحظات کوچک هدر میدهد تا اینکه به آنها اجازه دهد نقش های بزرگتری در روایت داشته باشند.

اما فراتر از آن گیرهای کوچک که به خوبی مشخص است به هر فیلمی بدهم، A Quiet Place Part II کاملا دنیای این فیلم را گسترش میدهد. اگر با بازی های ویدیویی آشنا هستید که نقشه پخش کننده در مکان هایی که هنوز کاوش نکرده اند بی فایده است، این فیلم به همین ترتیب جهان را گسترش میدهد.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ سکوت ها همچنان مبهم هستند

به جای متمایل شدن به گسترش جهان، شخصیت ها در نقطه ای زندگی میکنند که شما همه چیز را درک می کنید، مخاطب فقط آنچه شخصیت ها میدانند را میداند. همانطور که روی صندلی هایمان مینشینیم، نمیدانیم چه چیزی فراتر از خط روایتی که در ذهنمان شکل میگیرد میتواند وجود داشته باشد.

ما نمیدانیم چه کسی یا چه چیزی در جنگل کمین کرده یا در شهری متروکه منتظر است. ما آنچه آنها میبینند میبینیم، چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر. این انتخاب عالی کرازینسکی نه تنها برای ایجاد تنش بلکه برای افزایش اهمیت حداقل دنباله دیگری از این مجموعه میباشد.

در فیلم یک مکان ساکت 2020، هر عنصری از جهان که آشکار میشود با دقت خاصی انجام میشود که نه تنها داستان بلکه شخصیت ها را نیز توسعه میدهد. سفری که ما در طول این فیلم در پیش گرفته ایم ما را مستقیماً در جای قهرمانان خود قرار میدهد و نه به عنوان برخی از ناظران دانای کل. به همین دلیل است که این فیلم را میتوان یک فیلم خوب دانست.

به طور کلی، زیبایی و ترس در فیلم A Quiet Place Part II وجود دارد. ما این فرصت را پیدا میکنیم که موجودات بیگانه را بیش از گذشته ببینیم و نیاز به زنده ماندن فقط پس از باز شدن مجموعه ای از اتفاقات ناگوار بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

کرازینسکی میداند که چه کاری انجام میدهد. او داستان علمی، ترسناک و هر آنچه در این بین است را میفهمد. در حالی که من او را به عنوان بازیگر دوست دارم، اما میخواهم ببینم که او میتواند فیلم هایی را در ژانر دیگر کارگردانی کند یا خیر. خواه دنباله باشد یا فراتر از آن، من به آن نیاز دارم. A Quiet Place Part II میتواند دلیل اصلی بازگشت به سینما برای هر کسی باشد. حتما.

نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت
نقد فیلم A Quiet Place Part II ؛ نقد فیلم یک مکان ساکت

عوامل فیلم A Quiet Place 2020 ؛ نقد فیلم A Quiet Place Part II

  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • تهیه کنندگان: مایکل بای، اندرو فرم، برد فولر، جان کرازینسکی
  • نویسنده: جان کرازینسکی
  • بازیگران: امیلی بلانت، کلین مورفی، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، جایمن هانسو، وین دووال، جان کرازینسکی
  • میکس صدا: دولبی اتموس (Dolby Atmos)
  • زبان: انگلیسی
  • کشور: آمریکا
  • زمان فیلم: 97 دقیقه

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم A Quiet Place Part II چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر