;
coinex

نقد فیلم The Djinn (الجن 2021) ؛ هیچ راه فراری نیست

در این نوشتار به نقد فیلم The Djinn به کارگردانی دیوید چاربونیر و جاستین پاول میپردازیم. در ادامه با ما و سایت تکراتو همراه باشید تا با بررسی فیلم الجن 2021 در این رابطه بیشتر بدانیم.

ممکن است برخی افراد ندانند djinn چیست، اما علاقه مندان به فیلم ترسناک مطمئناً آن را خوب میشناسند. این موجودات در حال و هوای ماورالطبیعه قادرند به شکل انسان یا حیوان درآیند. آنها در طول سال ها به فیلم های ترسناک زیادی دامن زده اند و این کار را یک بار دیگر در فیلم The Djinn انجام میدهند.

البته این فیلم یک تصویر در مقیاس کوچک، در عین حال بسیار موثر میباشد که لحظات وحشتناک آن را در داستانی که دارای ارزش احساسی است، ایجاد میکند. بگذارید اینطور بگویم که دیوید چاربونیر و جاستین پاول فیلمسازان این فیلم درواقع فیلمی خاصی ارائه داده اند.

برای خواندن نقدی متفاوت و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلم The Djinn محصول سال 2021 میتوانید به صفحه نقد فیلم The Djinn (الجن 2021) ؛ رسیدن به آرزوها به بهای روح انسان در سایت فیگار مراجعه بفرمایید.

نقد فیلم The Djinn

هیچ راه فراری نیست

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم الجن خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • هیچ راه فراری نیست – ساختار روایت
  • ساختار روایت
  • چیزی شبیه ماهی در تنگ
  • عزرا دیوی و بازیگری
  • شر از کجا آمده است؟
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021

ساختار روایت ؛ نقد فیلم The Djinn

یک کودک دوازده ساله لال به نام دیلن (عزرا دیویی) و پدرش مایکل (راب براونشتاین) به دنبال مرگ مادرش به تازگی به یک آپارتمان جدید نقل مکان کرده اند. پدرش شبها در ایستکاه رادیویی کار میکند، بنابراین دیلن بعد از تاریکی هوا مجبور است تنها در خانه باشد.

در حالی که یک شب آن کودک یک کتاب مرموز را کشف میکند، احتمالاً توسط مستاجر قبلی این کتاب از دیدگان پنهان شده بوده. در داخل آن مجموعه ای از دستورالعمل ها قرار دارد که در صورت رعایت آنها آرزوی فرد را برآورده میکند.

البته، این برآورده شدن آرزو هزینه دارد. دیلن دستورالعمل ها را اجرا میکند (اگر این کار را نمیکرد هیچ فیلمی وجود نداشته باشد) و ناگهان یک مرد احضار میشود. در طول یک شب وحشت آلود، او باید با موجودی که آزاد کرده است مقابله کند قبل از اینکه روح او تسخیر شود.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های 2021

تعلیق فیلم از جایی شروع میشود که این پسر جوان در فضایی محدود و منطقی مانده است تا خودش را وفق دهد. او ساده لوح است. مطمئناً موجودی که او را زیر نظر گرفته اینگونه نیست. و از آنجا که او بی صدا است یا به عبارتی لال میباشد، درخواست کمک چاره ای خوب نیست.

نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021

تدبیر جوانی چیزی است که دیلن در کنار خود دارد. نکته کل فیلم این است که موجودیت این شخصیت نقطه ضعف پسر را شناسایی کرده و به دنبال بهره برداری از آن است. ما عصبی نشسته ایم، امیدواریم که قبل از اینکه خیلی دیر شود اتفاق مهمی بیافتد تا همه چیز به حالت عارفانه ی روزمره برگردد. حالتی که همه ما انسان ها به آن عادت کرده ایم.

چیزی شبیه ماهی در یک تنگ ؛ نقد فیلم The Djinn

Charbonier و Powell از یک آپارتمان کوچک بسیار استفاده میکنند. در هر ثانیه، مانند اکثر فیلمهایی که در سال 2021 ساخته شده اند، The Djinn حال و هوای کلاستروفوبیک را به ما القا میکند.

در واقع جایی برای رفتن دیلن وجود ندارد. بقا فقط با روبرو شدن عذاب آور او با چیزی که در انتظارش هست، حاصل میشود. درگیری در فضاهای تنگ اعصاب خردکن است، همچنین سکانسی که دیلن توسط آن موجود در آشپزخانه کوچک به گوش میرسد.

دلیل اصلی شکست برخی فیلم های ترسناک این است که میدانیم شخصیت ها مکان هایی دارند که میتوانند به آنجا فرار کنند. در اینجا، دیلن در گزینه های خود محدود است. او چیزی شبیه ماهی در یک تنگ است که به راحتی برای یک روح بدخواه قابل دسترسی است. اگر این نوع فضاسازی ها کار باعث نشود که شما بترسید، پس این فیلم برای ترساندن شما ساخته نشده است.

نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021

عزرا دیوی و بازیگری ؛ نقد فیلم The Djinn

عزرا دیویی یک یافته واقعی است. تعداد کمی از بازیگران جوان میتوانستند این نقش را به این شکل بازی کنند. او همه بار تکنیکی فیلم را مانند یک بازیگر کارکشته و حرفه ای به دوش میکشد. با پیشرفت طرح، ما چیزهایی درباره گذشته دیلن و دلیل وضعیت کلامی او می آموزیم.

اگرچه لزوماً پیش بینی نمیکنید که شخصیت ما چگونه به موقعیت کنونی خود رسیده است، اما احتمالاً میتوانید راه اصلی djinn را برای رسیدن به او حدس بزنید. این مسئله قلب فیلم است، زیرا مرگ مادر نکته مهمی برای پسر میباشد. دیویی به طور واقعی و به بترین شکل ممکن همه این مسائل را به تصویر میکشد، بدون هیچ گفتگویی. شاید بهتر باشد اینطور بگویم که دیوی بدون هیچ دیالوگی توانسته است یک لایه عمیق به داستان اضافه کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

در هشتاد و دو دقیقه، فیلم The Djinn نسبتاً کوتاه است، اما به این معنی نیست که به جزییات پرداخته نشده باشد. بل به خوبی همه چیز گسترش یافته است. فیلم الجن یک فیلم POV محور از دید یک کودک داغدار میباشد. به لطف استفاده هوشمندانه از این تنظیمات و عملکرد عالی ستاره جوان، فیلمسازان به خوبی میتوانند شما را در لابلای فضاسازی های خود غرق کنند.

نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021

شر از کجا آمده است؟ ؛ نقد فیلم The Djinn

شر از کجا آمده است؟ فیلم های ترسناک ماورالطبیعه اغلب خود را در معرض نمایش کیهان شناسی قرار میدهند. برای The Djinn، همانطور که اشاره شد دو فیلمساز دیوید چاربونیر و جاستین پاول همه تلاش خود را کرده اند تا این شر را به خوبی به تصویر بکشند.

اگر دیوی لال نبود، دلیل می آورد، همه چیز خوب خواهد بود. و این نوعی تفکر است که پسر، حال و هوای شیطانی و متغیر مذهب عرب باستان را به خانه کوچک خود می آورد.

فیلمی که ساخته شده است برخلاف فیلم The Boy Behind the Door که باز همین دو نفر ساخته اند، احساس کلاستروفوبیک را القا میکند. وقتی روح احضار شده در خانه میچرخد ، مشخص میشود که فضای آن دقیقاً چقدر کوچک است. برخلاف خانه مزرعه ای پر سر و صدا در اولین کارشان، این خانه کوچک، بدون سر و صدا میباشد.

آنچه بیش از حد از بین رفته است، تجربه ای در مینیمالیسم است. بعد از اینکه پدر سر کار خود میرود، پسری را در مرکزیت فیلم میبینیم که هیچ حرفی نمیزند. درواقع سکوت همان شخصیت پردازی پسر میباشد. صدا یا شکسته شدن همه چیز در سکوت به اندازه توانایی شیطان بدخواه در شکل دادن به تغییر در آنچه که عادت ذهنی ما به ما قبولانده است، تکان دهنده میباشد. این یک تصمیم هوشمندانه توسط سازندگان فیلم است،

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های مارول

چاربونیر و پاول با اولین کار خود، درک نادر از وحشت دوران کودکی و حفظ چشم انداز جوانی در میان گناهان بزرگسالان را به اثبات رساندند. Djinn حتی به این توانایی و رابطه خارق العاده آنها با دیویی بازگشت یافته اعتماد بیشتری دارد. این بازیگر جوان یعنی دیلن، با ناهنجاری و پرهیزکاری در خانه خود، کودک قهرمانی را به تصویر میکشد که روزی شاید ما میتوانستیم باشیم و نترسیم یا بترسیم.

اگرچه در حال حاضر فیلمهای بسیار زیادی در زمینه موجودات ماورالطبیعی و هیولایی ساخته میشود، اما به نظر من گویا سازندگان فیلم های ترسناک در این اواخر در مورد نمایش هیولا دست به موارد جدیدی زده اند تا بتوانند فرم های تازه ای برای ما ارائه دهند. مثل به تصویر کشیدن رویاهای Come True. یا توهمات مذهبی اروتیک.

نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021
نقد فیلم The Djinn ؛ نقد فیلم الجن 2021

Djinn می توانست یک نمایش خوب باشد. (و شاید باید هم باشد) بگذارید باری دیگر مرور کنیم؛ بی صدا بودن دیلن به این معنی است که Djinn تقریباً یک فیلم صامت برای نیمی از زمان پخش خود است، که در آن به خوبی حکم کارساز بودن را صادر میکند. تاکید میکنم به لطف حضور فیلمسازان هوشمند که میدانند که سکوت یک خانه را میتواند وحشت آلود جلوه دهد.

عوامل فیلم الجن ؛ نقد فیلم The Djinn

  • کارگردانان: دیوید چاربونیر، جاستین پاول
  • نویسندگان: دیوید چاربونیر، جاستین پاول
  • بازیگران: ازرا دوی، راب براونستین، توی پو
  • موزیک: متیو جیمز (Matthew James)
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • مدت زمان فیلم: 82 دقیقه

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم The Djinn چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر