;
coinex

نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious) ؛ یک مسخره بازی تمام عیار

در این نوشتار به نقد فیلم سریع و خشن 9 به کارگردانی جاستین لین میپردازیم. در ادامه با سایت تکراتو همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این فیلم بدانیم.

F9 یک مورد نادر است که نشان میدهد یک فرم غیر قانونی است، از سکانس های اکشن و از برخی از درام های شگفت آور خانوادگی سرپیچی میکند.

با نگاهی به قسمت های قبلی سری فیلم سریع و خشن، خنده ام درمیاید. این فیلم از زمین به هوا نقل مکان کرده است. فیلمی فضایی و تخیلی از همه جهت. اگر در سریع و خشن 10 همه چیز به فضا کشیده شود دیگر واقعاً تعجب نخواهم کرد.

حرف من این است که حتی اگر این اجازه را به خود بدهند که در هر قسمت از  ریشه خود را بیشتر نابود کنند و همه چیز را به شکل دیگری از دست داده باشند، در واقع این فیلم هرگز و هرگز نتوانسته و نمیتواند با سکانس های اکشن تخیلی فوق العاده هیجان انگیز (شاید) خود مرا به دنبال بیاد آوردن و پیدا کردن نقاط هیجان آلود درونی خود  کند.

این فیلم به مضحکانه ترین شکل ممکن اوقات فراغت مرا خراب کرد. با ورود به نهمین بخش از مجموعه فیلم سریع و خشن، به نظر میرسد که حتی در صورت خاتمه یافتن تعادلی که برای خود در نظر داشته، نشانه هایی از تمام کردن این مسخره بازی ها را برای خود در نظر نگرفته اند.

برای خواندن نقدی متفاوت و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلم سریع و خشن 9 میتوانید به صفحه نقد فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشن) ؛ سوپرقهرمانان ماشین سوار! در سیات فیگار مراجعه بفرمایید.

نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious)

یک مسخره بازی تمام عیار

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم سریع و خشن خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • یک مسخره بازی تمام عیار
  • مثلا خلاق
  • نون جایگاهش را میخورد و بس
  • طرح زوری
  • عوامل فیلم
نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious) ؛ یک مسخره بازی تمام عیار
نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious) ؛ یک مسخره بازی تمام عیار

جاستین لین این مجموعه را دوباره هدایت میکند یا بهتر است اینطور بگویم، برای گذراندن وقت خودش بخش دیگری از این مجموعه را ساخته است، که قبلاً میتوانست از نظرات نسبا مثبت من کمی سهیم باشد. قبل از این قسمت از این مجموعه حقیقتا میشد بگوییم هیچ کارگردانی نمیتوانست انرژی سبک وارانه ای را که جاستین لین داشت، داشته باشد.

مطمئناً او کارگردانی پرکار مانند چاد استاهلسکی با دید واضح از سکانس های اکشن نیست. همانطور که قبلاً گفتم، من برای صحنه های اکشن مضحک آن قرار است با شما خوانندگان نظراتم را درمیان بگذارم. شاید هم وسط نوشتن نقد همه چیز را رها کنم و سر به بیابان بزنم.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های 2021

سازندگان این فیلم واقعاً به ناسازگارترین حالت ممکن همه چیز را به شما تحویل میدهند و به تصویر میکشند. در حالی که (به طرز تکان دهنده ای) هنوز قادر به ورود به تعلیق نیست. این فیلمسازان قدیمی و به اصطلاح کارکشته، دیوانه هایی هستند که با هر شی و تکنولوژی قابل تصوری بازی میکنند. آهنربا، موشک، ماهواره، هر آنچیزی که شما فکرش را بکنید. همه چیز با هم ترکیب میشود و شما دچار هرج و مرج عظیمی از اتومبیل ها و تخریب خیابان ها میشوید. این باعث خنده من میشود، اما با کمال تعجب هنوز هم آرواره هایم را به دلیل ترس از سکانس های اکشنش پایین میآورد. درواقع فکم به سمت زمین خیز برمیدارد.

نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious
نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious

مثلا خلاق ؛ نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious)

جاستین لین به عنوان شخصی که قبلاً توانسته بود قبل تر یعنی در قسمت های قبلی این مجموعه برند خود را داشته باشد، کارگردانی است که واقعاً می فهمد Fast & Furious چیست. و شاید تعجب کنید که چقدر خوب او رابطه Dom با برادرش، یاکوب را در حدی از درام خانوادگی احساسی گنگ کرده است.

علاوه بر این، لین همچنین با استفاده از نمای تیره و تار و فلش بک به فیلم حال و هوای دیگه ای هم داده است (مثلا)، جهت گیری هنری بسیار خوبی را به عهده گرفته است (مثلا). با سلام به آن لین.

با این حال، جدا از اکشن اغراق آمیز و روایت شخصیت Dom، حتی یک لحظه هم نیستم که واقعاً برایم مهم باشد. به محض ترک نشیمنگاهی که برای دیدن فیلم انتخاب کرده بودم، تمام داستانهای جاسوسی و نجات اقدامات قهرمانانه جهان واقعاً در ذهنم به هرج و مرجی هنجار شکن از نوع مضحکش به جهانی بی معنا بدل شدند. با زمان 145 دقیقه، فیلم فقط با توسعه سکانس های نسبتا جالب و عروسکی (با خنده) و در عین حال ضروری و تبادل دیالوگ های پیش پا افتاده خیلی طولانی شد. حداقل توالی های فیزیکی تا حدی این نقص را پوشش میدهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

F9 همان چیزی است که شما از یک فیلم پر فروش و امتیاز بگیر سریع و خشن انتظار دارید. من مطمئناً از هر لحظه فاجعه قانون نامشخص فیزیک و تخریب ماشین لذت میبرم. اما نه از این فیلم. نه از قسمت نهم سریع و خشن. من واقعاً ذهن دیوانه مردی را که پشت این هدایتگری مضحک میباشد را تحسین میکنم.

نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious
نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious

نون جایگاهش را میخورد و بس ؛ نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious)

در سال 1979، ارززش گذاری روی فیلم James Bond به دنبال موفقیت Star Wars تغییر کرد و برنامه های For Your Eyes Only را در حالت تعلیق قرار داد و نماینده مخفی انگلیس خود را به مدار فرستاد. در حال حاضر Fast & Furious Moonraker بسیار خاص خود را ارائه داده است، یک شیرینی بیش از حد بزرگ و شکوهمند از افتخارات سابق و بازخورد جایگاه گرفتنی که مدتهاست که استقبال از آن را پشت سر میگذارد.

پس از شروع این مجموعه به عنوان یک اکشن کامل به عنوان رقیب باند یا ماموریت غیرممکن تکامل یافت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

اما قسمت نهم آن، که در اکثر مناطق F9 خالی خوانده میشود، تلاش میکند تا با بزرگترین فیلمهای پرقدرت هالیوود دمخور شود، شامل داستانهای پیچیده، آسیب ناپذیری تقریباً فوق بشری و مجموعه های ضد مرگ است که بدش نمیاید به فضا هم سری بزند.

به هر حال، بیشتر مخاطبان فیلم مشتاق هستند که بسیاری از تصادفات و انفجارها را از تصاویری که این فیلم به آنها ارائه میدهد بگیرند و جاستین لین، به عنوان کارگردان / نویسنده به همراه همکاران او همانطور که انتظار داریم این مهم را اجرایی میکنند.

در حالی که سکانس اکشن وسایل نقلیه در اوایل داستان کاملاً به هرج و مرج سوق پیدا میکند چون از یک نقطه به نقطه دیگر میرود و اصلا انسجام خوبی را من در این فیلم نمیبینم. با این حال، من فقط این صحنه ها و صحنه های اکشن دیگر را در دنیای عروسکی محور و مسخره بازی های کمدی آلود قبول میکنم. فیلم از ابتدا تا انتها بسیار قابل پیش بینی و ساختگی است.

نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious
نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious

طرح زوری ؛ نقد فیلم سریع و خشن 9 (Fast and Furious)

معرفی Jakob برای خود دست اندرکاران فیلم انگار یک نبوغ ساختاری میباشد، آنها فکر میکنند این معرفی به روایت اجازه میدهد تا کمی به طرح هم توجه کنند. با اینکار سعی داشته اند به مرکز ماندگاری خود برسند: خانواده.

F9 هنگام استقبال از این مسئله با چندین فلاش بک طولانی، با بازی وینی بنت و فین کول به عنوان برادران جوان Toretto، شکل میگیرد که پس از مرگ پدرشان در مسابقه ضربه میخورند،

باز هم تاکید میکنم جاستین لین با اقتدار خود و با استفاده از منابع نامحدود و بی توجهی به قوانین فیزیک… بگذارید نگویم…

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های مارول

لین همچنین متعهد شده است که هر شخصیت برجسته را از هر هشت قسمت قبلی به کار گیرد، به استثنای دواین جانسون، اما برخی از آنها قبلاً مرده بودند. طرفداران هاردکور ممکن است از دیدن “عدالت برای هان” لذت ببرند، اما این حرکت فقط خلا پاول واکر فقید را برجسته میکند، که فیلم خود را در تلاش برای توضیح آن سرگرم میکند.

بنابراین مخاطبان نباید از نحوه وقایع F9 تعجب کنند. بدرود.

نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious
نقد فیلم سریع و خشن 9 ؛ نقد فیلم Fast and Furious

عوامل فیلم سریع و خشن ؛ نقد فیلم Fast and Furious 9

  • کارگردان: جاستین لین
  • فیلنامه نویسان: دانیال کسی، جاستین لین
  • بازیگران: وین دیزل، میشل رودریگوز، جان سینا، جوردانا برستر، تیرس گیبسون، لوداکریس، ناتالی امانوئل، چارلی ثرون
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • مدت فیلم: 145 دقیقه

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Fast & Furious 9 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    آخ که بخدا با نقدت یکم آرومم کردی
    مگه میشه یه کارگردان تا این حد مخاطب رو خر فرض کنه
    بخدا دیدنش برام مثل شکنجه بود
    ولی بخاطر تخمه ها تحملش کردم

    پاسخ

    فیلم رو میشه تحمل کرد ولی چرندیات تو رو نه. بهترین صحنه های اکشن در کل مجموعه، داستانی درام، بهترین جلوه های ویژه، پایان بندی بهتر از سری قبل. منصفانه نقد کن

    پاسخ