;
coinex

نقد فیلم Ferry (فری 2021) ؛ پیچیدگی عاشقانه در لا به لای یک جنایت

در این نوشتار به نقد فیلم Ferry به کارگردانی سسیلیا ورهیدن میپردازیم. در ادامه با سایت تکراتو باشید تا با این اثر جنایی بیشتر آشنا شوید.

فری درام جنایی از شبکه Netflix Original میباشد که با بازی فرانک لامرز شکل خودش را میگیرد. فری (لامرز) مجری یک رئیس اوباش در آمستردام به نام برینک است. هنگامی که مخفیگاه برینک مورد سرقت قرار میگیرد، پسرش کشته میشود.

فری باید عاملان آن را پیدا کند و بکشد. اما در طول این جست و جو او در همه چیز غوطه ور میشود و همه چیز برایش پیچیده تر میشود. ارتباط مجدد با خانواده و آشنایی با برخی از موقعیت های خاص و جدید به سرعت مشکلاتی را به وضعیت Ferry اضافه میکند.

در ادامه میتوانید با مراحعه به صفحه نقد فیلم  Ferry (فری 2021) ؛ پیش درآمد در سایت فیگار با این فیلم بیشتر آشنا شوید و در رابطه با فیلم فری بیشتر بدانید.

نقد فیلم Ferry (فری 2021)

پیچیدگی عاشقانه در لا به لای یک جنایت

 

نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021
نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021

هنگامی که ما برای اولین بار با فری آشنا میشویم، میبینیم که او فقط زندگی میکند که زندگی خوبی را هم توصیف میکند. او هیچ چیز نمیخواهد، شب های خود را در بارها و کلوپ های استریپ میگذراند. و تنها کاری که او باید برای حفظ این روش زندگی انجام دهد این است که حرف های رییس را گوش کند.

هنگامی که پسر رئیسش مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و فری برای پیدا کردن قاتلان به بیرون از خلوت خود اعزام میشود، همه چیز تغییر میکند. فری از آن جا به بعد باید انتخاب های سختی انجام دهد و وضعیت خود را دوباره به تعادل برساند.

این نیاز به ارزیابی مجدد از تعاملات وی با دو نفر ناشی میشود. خواهرش کلودیا و زنی به نام دانیل. از آنجا که این کار فری را به منطقه ای که او در آن بزرگ شده برمیگرداند، تصمیم میگیرد در خانه خواهرش اقامت داشته باشد.

شوهر او در جوانی در محافل مشابه او به کارهای متفرقه میپرداخت و شاید او بتواند به او کمک کند. در ادامه فری، متوجه میشود که همه چیز خوب پیش نمیرود. خواهرش از تومور مغزی رنج میبرد و انتظار نمیرود که طولانی عمر کند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های 2021

او از این پیشرفت بی اطلاع بود زیرا آنها سالهاست که صحبت نمیکنند و ارتباطی باهم نداشته اند. هنگامی که او سعی میکند وظیفه خود را برای برینک به پایان برساند، این وضعیت دائماً در پس زمینه ساختار روایت قرار میگیرد و کار خود را انجام میدهد. زیرا او در حالی که با عناصر خطرناک کار خود دست و پنجه نرم میکند، میتواند کینه ای چند ساله را به خاک بسپارد.

نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021
نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021

بین استرس کار او و تلاش او برای آشتی کردن با خواهرش قبل از مرگ او، فری خیلی زود خودش را درگیر بادانیل میبیند، و یک رابطه به زودی شکوفا میشود. با این حال، دانیل هیچ سرنخی از آنچه که انجام میدهد ندارد و تمایل او برای دور نگه داشتن او از آن جنبه از زندگی، مشکلات را بیشتر پیچیده میکند.

از همان اوایل میتوانید فری را ببینید که در کجا پتانسیل خود را بیشتر نشان میدهد. در حالی که او سعی میکند وظیفه محوله خود را به پایان برساند، اطرافیان شروع به گرفتار شدن در کار او میکنند و او را مجبور میکنند که در مورد آنچه میخواهد، و آنچه مایل است خود را فدا کند انتخاب های سختی انجام دهد. این فیلم با پیشرفت مبارزات خود وظیفه خوبی در ارائه مبارزات فری دارد و در اواخر فیلم ferry یک پیچ و تاب قدرتمند را میشود دید.

نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021
نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021

بازیگری ؛ نقد فیلم Ferry (فری 2021)

بازیگری به طور کلی با کیفیتی نسبتا خوب ارائه میشود، هرچند نمیشود عالی آن را در نظر گرفت. من در باور کردن شخصیت ها و داستانی که آنها میگفتند مشکل داشتم. لامرز در بیشتر مواقع بار فنی و محتوایی فیلم را به دوش میکشید اما کافی نبود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

نمایش او از فری، بدون ایجاد احساساتی بیش از حد، می تواند مبارزات این شخصیت را به مخاطب انتقال دهد. تولید به طور کلی در فروش جهانی که داستان در آن اتفاق میافتد بسیار عالی عمل میکند. در کل فیلم میتواند یک احساس واقعی را به مخاطب خود انتقال دهد. چون برای اصالت آن تلاش میکند و از واقعیت دور نمیشود.

نقش بسیار فیزیکی میباشد و لامرز بسیار خوب عمل میکند. از آنجا که شخصیت او سخنگو نیست، لامرز به زبان بدن خود اعتماد میکند و از آن به خوبی کار میکشد. Schaap همچنین در شکل خوبی است و ارتباط بین او و لامرز بسیار خوب است. عشق جوانه زده بین آنها به زیبایی به تصویر کشیده شده و قانع کننده است.

برای طرفداران “Undercover”  “Ferry” اجباری است. این فیلم به نرمی اتفاق میافتد. بینش بیشتری نسبت به گذشته جنایتکار ارائه میدهد و در برخی مواقع نیز هیجان انگیز است. لامرز در نقش اصلی عالی است و به فری احساس را به خوبی میبخشد. این یک فرد تازه نفس نیست، بلکه یک فرد واقعی با گوشت و خون است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

صحنه های اکشن نیز به زیبایی کارگردانی شده و واقع گرایانه به نظر میرسند. انتظار صحنه های اکشن خارق العاده را نداشته باشید، اما طغیان های وحشیانه خشونت در جایی است که مردم برای دفاع از خود همه تلاش خود را میکنند.

نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021
نقد فیلم Ferry ؛ نقد فیلم فری 2021

نقد فیلم Ferry ؛ عوامل

  • کارگردان: سسیلیا ورهیدن
  • تهیه کنندگان: نیکو مولنار، هیسکیا ون آرت، ایوس ون ده پار
  • فیلمنامه: نیکو مولنار، بارت اویتدنهون
  • بازیگران: فرنک لامرز، الیس شاپ، هوب ستپل، ریموند تیری، مونیک هندریکس، برم بلنکنستین
  • موسیقی: ویم کورین
  • سینماتوگرافی: منو منس
  • تدوین: گرت فیمرز
  • طول فیلم: 105 دقیقه
  • زبان اصلی: هلندی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Ferry چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر