;
coinex

نقد فیلم احضار 3 (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) ؛ واقعیت

در این نوشتار به نقد فیلم احضار 3 به کارگردانی مایکل چاوز خواهیم پرداخت. در ادامه با سایت تکراتو همراه ما باشید تا در رابطه با فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It بیشتر بدانیم.

هیچ پوشیده نیست که The Conjuring یکی از فیلمهای ترسناک مورد علاقه من است. همه چیز به لطف پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا و بازی خوب آنها در نقش اد وارن و لورین هست که باعث میشود من از این فیلم لذت ببرم.

فیلم Devil Made Me Do ساخته شده بر اساس پرونده واقعی Arne Cheyenne Johnson است که در سال 1981 به جرم قتل صاحبخانه خود، آلن بونو، محکوم شد. فقط مورد قتل نکته مهم این جنایت نبود. جانسون ادعا میکرد که در زمان قتل توسط یک دیو تسخیر شده است. به عبارت دیگر، شیطان او را مجبور به انجام این کار کرد.

وقتی او به محاکمه رفت، جانسون و وکلایش در واقع سعی کردند از این مسئله شیطانی به عنوان بخشی از دفاع جانسون استفاده کنند. اولین باری بود که در دادگاه ایالات متحده همچین اداعاهایی مطرح میشد. نسخه سینمایی این وقایع، با اتفاقی کاملاً وحشتناک از جن گیری دیوید گلاتز (جولیان هلیارد) جوان، بسیار قوی آغاز میشود.

در ادامه میتوانید برای خواندن نقدی متفاوت در رابطه با آخرین لثر مایکل چاوز به صفحه نقد فیلم احضار 3 (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) : شروع دوباره در سایت فیگار مراجعه فرمایید.

نقد فیلم احضار 3 (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

واقعیت

 

نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3
نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3

با شروع کار وارنس در تحقیق در مورد پرونده مشابه اخیر تسخیر نیروهای شیطانی که منجر به قتل نیز شد، یک داستان کاملاً سرگرم کننده و جالب شکل میگیرد. همه اینها باعث میشود تا بتوانید برخی از ترس های خاص در شما ایجاد شود و خوشبختانه بسیاری از افراد برای لذت بردن از این وقایع سر و دست میشکنند.

استفاده چشمگیر از نور و تاریکی، همراه با برخی طراحی های عالی صدا، که اغلب با این کاربرد استفاده میشوند که شما حس اضطراب و به وقوع پیوستن چیزی هولناک را در خود حس کنید، به فیلم فضای ترس آلودی را القا میکند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم کروئلا (Cruella 2021)

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

همانطور که شاره شد نکته اصلی در فیلم احضار 3 پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا در نقش اد و لورین وارن است و عملکرد آنها، همانطور که در مورد سایر فیلم های اصلی Conjuring وجود دارد، این فیلم را بسیار لذت بخش میکند.

چاوز و فضاسازی هایش ؛ نقد فیلم احضار 3 (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

این فیلم به کارگردانی مایکل چاوز، کارگردان فیلم The Curse of La Llorona، مطمئناً پیشرفت بزرگی نسبت به کارهای گذشته وی محسوب میشود. لا لورونا موفق شد مخاطبان را از ترس بلرزاند، البته با مهارت های زیاد. با این حال، در کتاب The Conjuring: The Devil Made Me Do It، چاوز فرمول خود را پیاده کرده است.

نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3
نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3

Chaves با محوریت یک پرونده جذاب از گذشته وارن، روایتی عالی را در اختیار ما میگذارد. فیلمهای Conjuring سبک بسیار تعیین شده ای دارند، که در اولین و دومین قسمتی که توسط James Wan’s ساخته شده است شکل گرفته اند.

بله، آنها ترس زیادی دارند، اما راه دیگری برای آنها وجود دارد. این دنباله وحشت غیرقابل درک را ایجاد میکند، به کمک فیلمبرداری خاص و تیره همه چیز در وجود شما نفوذ میکند. این احساس ناخوشایند ثابت در کل مجموعه فیلم احضار تأثیر عمیقی بر جای میگذارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

خانه ای خالی از سکنه و کشیشی که در بیرون ایستاده است و به شکل نمادین یادآور فیلم The Exorcist است که در The Conjuring: The Devil Made Me Do It دیده میشود.

تفاوت عمده این قسمت از فیلم احضار پرونده ای است که پیچیده تر و دلهره آورتر به نظر میرسد. این نوع روایت باعث میشود در مورد آنچه که قرار است اتفاق بیفتد کمی تامل کنید. ساختار سنتی طرح راه های جدیدی برای غافلگیری پیدا میکند اما طرح فیلم احضار 3 یک قدم جلوتر به سمت آن داستان کلاسیک جن گیر برمیدارد.

علاوه بر این، با افتتاح مجدد سینماها، تجربه این فیلم با طراحی صدای باورنکردنی آن در یک سالن نمایشی امری ضروری است. صداهای پسزمینه علاوه بر اینکه با تصاویری که نمایش داده میشود مطابقت دارند با آشکار شدن معماهای داخل فیلم به هیجان انگیز تر شدن و دلهره ای که باید شما متحمل شوید اضافه میکنند.

نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3
نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3

فیلم چاوز ارزشی برای خود دارد که با دو اثر گذشته رقابت میکند و آن را به عنوان یک فیلم برجسته میتوان در نظر گرفت. درواقع فیلم احضار 3 یکی از بهترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما است که به هیچوجه نمیشود آن را انکار کرد.

سکانس ها و تصاویر این فیلم بسیار درگیرکننده و بسیار شخصی است، چیزی فراتر از یک مورد ساده اهریمنی هست. مثل همیشه، بازیگران همه چیز را با فضاسازی های متناسبی که با فیزیک و بیان خود ایجاد میکنند به خوبی به ارمغان می آورند. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون کاملا متعهد به تصویرهای اصلی پیرامون شخصیت های خود هستند.

صادقانه بگویم، توصیف ترس و وحشت هنگام تماشای The Conjuring: The Devil Made Me Do It دشوار است. واضح است که چاوز از آموزه های خود به خوبی استفاده کرده و بدنبال کلیشه های فیلمهای ترسناک نرفته است.

طرح داستانی این بار رویکرد دیگری دارد و از فضای معمولی خانه های فیلم های قبلی دور میشود. نوع رفتار شخصیت های اصلی به شکلی هست که احساس خطر در فضاسازی های فیلم بسیار بیشتر است. انگار مدام همه چیز در معرض خطر باشد. با بیان اینکه هرچند، طرح کاملاً آشنا است، راه حل آشنایی زدایی که چاوس در نظر گرفته این است که اینبار وارن ها در معرض خطر قرار میگیرند. این مسئله خودش باعث لضطراب و دلهره در فیلم میشود.

همانطور که قبل تر گفتم باز هم تاکید میکنم که من یکی از طرفداران جهان Conjuring هستم. وحشت در این فیلم نرم و خوب اتفاق افتاده است، با داستان های معقول، ترسناک و موسیقی متناقض به موقع. که همه این عناصر  به طرز متناسبی در جای خودشان قرار گرفتنه اند.

این فیلم از سرعت خوب و داستانی مناسب برخوردار است، که مثل همیشه با پیوند ناچیز “مبتنی بر یک داستان واقعی” که همیشه به این فیلم ها میتواند ارزش بیشتری بدهد، کمک میکند. من فکر میکنم این مسئله میتواند از وحشت تجاری بهره ببرد.

نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3
نقد فیلم احضار 3 ؛ نقد فیلم The Conjuring 3

بعد از تماشای این فیلم با خیال راحت میتوانم بگویم فیلم احضار 3 یکی از بهترین فیلمهای ترسناکیست که تا به حال ساخته شده است. کیفیت قطعاً در مقایسه با سایر فیلم های Conjuring بالاتر ​​بود. کافیست اولین صحنه جن گیری را بیاد آورید که به تنهایی دارای چندین حرکت شگفت انگیز دوربین، جلوه های ویژه خوب و بازی های عالی بود.

داستان در این فیلم احساس بسیار بهتری را به مخاطب انتقال میدهد و به خوبی به تصویر کشیده شده است. ساختار روایت این فیلم در مقایسه با سایر فیلم های Conjuring بسیار بیشتر مبتنی بر داستان است و عمق بیشتری نیز نسبت به دیگر بخش ها دارد.

عناصر ترسناک،و لحظات وحشتناک و وهم انگیز به شکا مداوم به تصویر کشیده نمیشوند و با ریتم و تمپوی خوبی اتفاق میافتند که قطعاً توجه شما را به خود جلب میکنند. باید بگویم که تأثیراتی که برای نشان دادن جن گیری به کار رفته است شگفت انگیز به نظر میرسید.

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم احضار 3

  • کارگردان: مایکل چاوز
  • نویسندگان: جیمز وان، دیوید لسلی،
  • تهیه کنندگان: ریچارد برنر، ماکل کلیر، جادسون اسکات
    بازیگران: ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون
  • فیلمبردار: مایکل برگ
  • کارگردان هنری: ریچل بلاک، پیتر بورک
  • تدوین: کریستین واگنر
  • آهنگساز: جوزف بیشارا

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم احضار 3 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر