;
coinex

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار ؛ بهشت‌های کارآفرینی

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار  فرصت‌های مناسبی برای پیشرفت شما فراهم می‌آورند. امروز درباره بهشت‌های کارآفرینی صحبت می‌کنیم، با ما باشید.
لزوما بهترین کشورها برای راه‌ اندازی کسب و کار ، جزوه بزرگترین اقتصادهای جهان نیستند. هر ساله گروه بانک جهانی سازمان ملل (موسسه مالی بین‌المللی که وام ، کمک هزینه مالی و سایر منابع را برای برنامه‌های سرمایه‌ای به کشورهای با درآمد کم و متوسط ارائه می‌دهد.) گزارشی را موسوم به انجام تجارت (Doing Businness) را منتشر می‌سازد.

این گزارش مشخص می‌سازد که بهترین کشور برای کارآفرینی و راه اندازی یک تجارت کوچک کدام‌ها هستند. این رتبه‌بندی 190 کشور در سراسر جهان را براساس 10 شاخص کلیدی که شامل: سهولت در شروع کار، رسیدگی به پروانه‌های ساخت، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، گرفتن اعتبار، حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت، پرداخت مالیات، تجارت خارج از مرزها، اجرای قراردادها و حل معضل ورشکستگی بررسی می‌نماید.

ما براساس همین گزارش‌ها به معرفی بهترین کشور برای کار و جزئیات دقیق‌تر درباره هر کدام از آنها در این نوشتار خواهیم پرداخت، تا شما اگر علاقمند سرمایه‌گذاری در کشوری به غیر کشور مبدا خود هستید به شکل آسان‌تری بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار ؛ بهشت‌های کارآفرینی

اگر درحال راه‌اندازی بیزنسی هستید و درمورد گزینه‌ها خارج از کشور خود دچار تردید می‌باشید، حتما در ادامه ما را دنبال نمایید، چراکه قصد دارید در این مقاله 5 کشور برتر که بهترین کشور برای کارآفرینی است را براساس گزارش گروه بانک جهانی سازمان ملل به شما معرفی سازیم.

نیوزیلند

برای چهارمین سال متوالی در گزارش مذکور کشور نیوزیلند به عنوان بهترین کشور برای کارآفرینی و مناسب‌ترین محیط تجاری شناخته شد. این کشور امتیازات بالایی را در شاخص سهولت در شروع کار کسب کند. شاخصی که تعداد مراحلی را که کارآفرینان باید برای شروع و راه‌اندازی رسمی یک کسب و کار به اضافه زمان و هزینه‌ای برای انجام این مراحل نیاز است، را بررسی می‌کند.

همانطور که مشخص است این یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار بوده و نیوزیلند در آن بسیار امتیاز بالایی می‌گیرد. همچنین نیوزیلند در شاخص دیگر یعنی دریافت اعتبار که قدرت حقوق قانونی کشور و عمق اطلاعات اعتبار آن را اندازه‌گیری می‌کند نیز رتبه اول را دارد. این شاخص نیز یکی از مهم‌ترین متغیرها برای تعیین بهترین کشور برای کارآفرینی است.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

نیوزیلند همچنین از نظر ثبت مالکیت و املاک رتبه دوم و در شاخص حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت مقام سوم که رتبه‌های بسیار عالی بوده را کسب کرده است. به لطف فرآیند آنلاین کارآمد مراحل شروع کار در نیوزیلند فقط نیم روز طول می‌کشد.

اکنون پس از صحبت درباره مقام نخست در لیست بهترین کشور برای کارآفرینی در ادامه بحث بهترین کشورها برای راه‌ اندازی کسب و کار می‌خواهیم درباره مقام دوم یعنی کشور سنگاپور به صحبت بنشینیم، ما را در ادامه بحث همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین افراد جهان 2021

بهترین پاسپورت دنیا 2021

سنگاپور

سنگاپور در رتبه‌بندی بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار مقام دوم را به خود اختصاص داده است. این کشور در بین شاخص‌های مطرح شده از نظر اجرای قراردادها رتبه دوم و در شاخص حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این مسئله نشان می‌دهد که این کشور یکی از بهترین کشور برای کار می‌باشد. سنگاپور همچنین در شاخص شروع کار مقام چهارم و رسیدگی به مجوزهای ساخت رتبه خوب پنجم را کسب نموده است.

اخیرا کشور سنگاپور با بهبود رویکرد مبتنی بر ریسک در بازرسی‌ها، بهبود قابلیت دسترسی به اطلاعات خاک برای آسان ساختن مجوز ساخت پیشرفت‌هایی را در شاخص‌های مختلف کسب نموده است. به طورکلی کشور سنگاپور یکی از بهترین کشور برای کار است که شما می‌توانید با خیال راحت سرمایتان را در آنجا منتقل نمایید.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

اکنون پس از صحبت درباره مقام دوم لیست بهترین کشور برای کار در ادامه بحث بهترین کشورها برای راه‌ اندازی کسب و کار می‌خواهیم درباره کشوری که رتبه سوم را به خود اختصاص داده به صحبت بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بی ارزش ترین پول های جهان 2021

با ارزش ترین پول های جهان 2021

هنگ‌کنگ (چین)

هنگ‌کنگ که یک منطقه ویژه اداری است و بخشی از چین به حساب می‌شود. این منطقه توانسته در سال‌های اخیر خود را به صدر لیست بهترین کشور برای کار برساند. هنگ‌کنگ در شاخص رسیدگی به پروانه‌های ساخت رتبه نخست، برای پرداخت مالیات رتبه دوم و در دسترسی به برق در رتبه سوم قرار دارد که این کشور را به مکانی مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار تبدیل کرده است. از جمله اصلاحاتی که این کشور در چند سال اخیر برای بهبود رتبه خود کرده است شامل اقدامات زیر است:

  • حذف الزامات برای مهر شرکت
  • بهبود دسترسی به اعتبار
  • پرداخت مالیات با سهولت و هزینه کمتر برای شرکت‌ها
  • ساده‌تر ساختن دسترسی به برق از طریق فرآیند بررسی برنامه‌های اتصال و نصب کنتورها

تمام این اقدامات و دیگر اصلاحاتی که پرداختن به آنها نیاز به مقاله‌ای جداگانه‌ای دارد نشان می‌دهد، هنگ‌هنگ می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای کسانی باشد که می‌خواهند سرمایه خود را به بیرون از کشور موطن خویش ببرند. بنابراین اگر شما از این دست افراد هستید، توصیه می‌کنیم که حتما هنگ‌کنک را لیست انتخاب‌های خود درنظر بگیرید.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

اکنون پس از صحبت درباره رتبه سوم لیست بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار می‌خواهیم در ادامه بحث درباره کشور چهارم لیست یعنی دانمارک به صحبت بپردازیم. اگر علاقه‌مند به آشنایی با تمام مناطق و کشورها مناسب برای راه‌اندازی بیزنس هستید، ادامه نوشتار را دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین شغل های 2021

بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021

دانمارک

دانمارک چهارمین رتبه در بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار را به خود اختصاص می‌دهد. این کشور در تجارت بین مرزها مقام اول و بالاترین رتبه را کسب کرده و در شاخص رسیدگی به پروانه‌های ساخت مقام چهارم را دارا می‌باشد. همچنین دانمارک در شاخص حل و فصل مشکل ورشکستگی مقام مناسب ششم را به خود اختصاص داده است. در گزارش رتبه‌بندی مذکور آمده است که دانمارک با حذف هزینه‌های گرفتن پروانه‌های ساخت این اقدام را بسیار ارزان‌تر از اکثر کشورهای جهان ساخته است.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

به‌علاوه این کشور حداقل سرمایه‌گذاری را 50 هزار کرون (7.470 دلار) به 40 هزار کرون (5975 دلار) کاهش داده است. بنابراین حتی اگر سرمایه هنگفتی نیز نداشته باشید قادر در این کشور کسب و کار کوچکی را به سهولت راه‌اندازی نمایید. این مسئله دیگر متغیرهای نام‌برده باعث می‌شود که دانمارک یکی از بهترین کشورها برای راه انداز کسب و کار باشد.

اکنون پس از صحبت درباره رتبه 4 لیست بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در ادامه نوشتار می‌خواهیم درباره رتبه پنجم لیست یعنی کشور کره جنوبی به صحبت بپردازیم. لطفا در ادامه ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید:

وام بازنشستگان 1400

وام دانشجویی 1400

کره جنوبی

کشور کره جنوبی در شاخص اجرای قراردادها مقام اول و در دسترسی به برق مقام دوم را دارا است. در دیگر شاخص‌ها مانند اجرای قرارداد نیز این کشور صنعتی جنوب شرق آسیایی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

کره جنوبی در سال های اخیر مجموع اصلاحاتی را پیش برده که انتقال مالکیت و املاک را بسیار آسان‌تر می‌سازد و حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت را تقویت می‌نماید. بنابراین اگر شما جزوه کسانی هستید که می‌خواهید سرمایه‌گذاری در خارج از کشور انجام دهید کره جنوبی یک انتخاب بسیار ایده‌آل می‌باشد.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

به طورکلی، در کره تنها 13 روز طول می‌کشد تا شما به برق دسترسی پیدا کنید. البته گرفتن قرارداد تعمیر و نگه‌داری جاده به 161 روز هم می‌رسد. این کشور همچنین در سریع‌ترین زمان به اعطای قراردادهای عمومی (چهار ماه پس از اعلام پیشنهاد) می‌پردازد که بسیار ایده‌آل می‌باشد.

اکنون پس از صحبت درباره پنج رتبه نسخت لیست بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار می‌خواهیم در ادامه نوشتار درباره برخی از کشورهایی که رتبه‌های پایین‌تر را به خود اختصاص داده‌اند با شما صحبت نماییم.

بیشتر بخوانید:

وام ازدواج 1400

وام فوری در سال 1400

رتبه‌های بعدی

براساس گزارش گروه بانک جهانی سازمان ملل پنج کشوری که بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار هستند را به شما معرفی کردیم. این گزازش علاوه بر معرفی این پنج اقتصاد مناسب به کشورهایی که در یک سال گذشته اقدامات مثبتی در جهت بهبود شرایط خود کرده‌اند نیز اشاره کرده است.

از جلمه کشورهایی اقدامات اصلاحی در جهت بهبود شرایط راه اندازی کسب و کار را پیشبرده است می‌توان به عربستان سعودی، اردن و توگو اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آمریکای لاتین کشورهایی هستند که در این لیست رتبه‌ها پایینی را به خود اختصاص داده و عقب مانده‌اند.

در واقع هیچ کشوری در آمریکای لاتین جزوه 50 کشور برتر نیست. اما اگر بخواهیم درباره 5 کشور دیگر که رتبه‌های ششم تا دهم را کسب کرده‌اند اشاره کنیم باید بگوییم که آمریکا رتبه ششم، جورجیا رتبه هفتم، انگلستان رتبه هشتم، نروژ رتبه نهم و سوئد رتبه دهم را کسب کرده است. در طیف پایین لیست نیز لیبی رتبه 186، یمن رتبه 187 ونزوئلا رتبه 188، اریتره رتبه 189 و سومالی رتبه 190 را در این لیست دارا است.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

کارآفرینان در هر اقتصادی نقش حیاتی را ایفا می‌سازند. اقتصادهایی که با اجرای مجموع اقدامات تجارت را برای کارآفرینان آسان‌تر می‌سازند، می‌توانند سرمایه‌گذاری را در کشور خود تقویت نمایند. از نظر کارآفرین، شروع هر کاری به اندازه‌ای چالش برانگیز است و هر منطقه یا کشوری این چالش‌ها را کاهش دهد می‌تواند محبوبیت بیشتری را نزد این افراد کسب نماید.

بیشتر بخوانید:

حداقل حقوق در سال 1400

میزان یارانه در سال 1400

جمع‌بندی

لزوما بهترین کشورها برای راه‌ اندازی کسب و کار ، جزوه بزرگترین اقتصادهای جهان نیستند. هر ساله گروه بانک جهانی سازمان ملل (موسسه مالی بین‌المللی که وام ، کمک هزینه مالی و سایر منابع را برای برنامه‌های سرمایه‌ای به کشورهای با درآمد کم و متوسط ارائه می‌دهد.) گزارشی را موسوم به انجام تجارت (Doing Businness) را منتشر می‌سازد.

این رتبه‌بندی براساس 10 شاخص اصلی بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار معرفی می‌نماید. ما در طول مقاله مبتنی بر همین گزازش پنج تا از بهترین کشورها که شما می‌توانید به آسانی در آن به تجارت بپردازید را معرفی کردیم. همانطور که گفته شد این پنج کشور به ترتیب شامل نیوزیلند، سنگاپور، هنگ کنگ (چین)، دانمارک و کره جنوبی بودند.

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

همچنین ما در ادامه مقاله درباره دیگر کشورها و مناطق مناسب و یا نامناسب برای راه‌اندازی کسب و کار به بحث پرداختیم و این نکته مشخص شد که کشورها آمریکای لاتین و جنوب صحرای آفریقا در این رتبه‌بندی بدترین عملکرد را داشتند.

به طوریکه هیچ کشوری در آمریکای لاتین جزوه 50 کشور برتر نبود. این راهنما همانطور که گفته شد می‌تواند برای کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار در کشوری به غیر از کشور بومی خود هستند بسیار مناسب باشد.

چراکه عدم اطلاع و یا تردیدهای شما را می‌تواند درباره سرمایه‌گذاری در کشورها برطرف ساخته و شما با خیالی آسوده‌تر بتوانید بهترین کشور را برای بردن سرمایه خود انتخاب کنید. ما در این جهت تلاش کردیم جزئیات را به صورت جامع و کامل بیان داریم امیدواریم که کمکی توانسته باشیم به شما بکنیم. اگر نکته یا مسئله‌ای وجود دارد که به آن نپرداختیم، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: investopedia

نظر شما درباره بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر