;
coinex

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

صرافی اکسیر یکی دیگر از جدیدترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم به آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید انتخاب یک صرافی معتبر یکی از دشوار‌ترین کارهاست. صرافی اکسیر یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است است که توانسته با رابط کاربری آسان، امنیت بالا و پاسخگویی 24 ساعته نظر کاربران را به خود جلب کند. کار با این صرافی بسیار راحت است و شما می‌توانید با خیالی راحت ارز دیجیتال خود را مبادله کنید.

صرافی اکسیر یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که در سال 1396 شروع به کار کرده است. این صرافی توسط محمد بهاالدین (هم بنیان‌گذار) و احسان قاضی‌زاده (مدیر عامل) احداث شده و مقر اصلی این صرافی در پارک فناوری پردیس واقع در استان تهران است. در این گفتار قصد داریم به آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) و آموزش ثبت نام در صرافی Exir بپردازیم. با ما همراه باشید تا راهنمای شما باشیم.

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

صرافی اکسیر از جمله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران است که بستری امن و مطمئن برای خرید و فروش ارز دیجیتال فراهم کرده است. راه اندازی این پلتفرم درست در زمانی شکل گرفت که Bittrex اعلام کرد تمامی حساب‌های کاربران ایرانی مسدود خواهد شد. به همین علت تمامی کاربران ایرانی برای انجام مراحل احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی خود نیازمند VPS و VPN هستند.

این صرافی پس از تلاش‌های بسیار توانست بستری امن و مطمئن برای خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران خود فراهم کند و در جریان هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، صرافی اکسیر موفق به کسب عنوان استارت آپ برتر در زمینه ارز دیجیتال شد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) بپردازیم.

آموزش ثبت نام در صرافی Exir

صرافی اکسیر مجهز به مراحل احراز هویت یکپارچه به سبب جلوگیری از سواستفاده‌های مالی و همچنین از بیش از ۱۵ ارز دیجیتال محبوب مانند کاردانو، یونی، تزوس، BTC، ETH، TRX، USDT، XRP، DAI و BCH پشتیبانی می‌کند. این صرافی از ریال پشتیبانی می‌کند و امکان واریز و برداشت ریالی وجود دارد. در ادامه با آموزش ثبت نام در صرافی Exir همراه ما باشید.

آموزش ثبت نام در صرافی Exir بسیار آسان است. در اولین قدم وارد لینک صرافی اکسیر شوید. در این لحظه صفحه اصلی صرافی اکسیر را مشاهده می‌کنید. بر روی عبارت دانلود اپ اکسیر کلیک کنید تا برنامه موبایلی این پلتفرم بر روی گوشی شما نصب شود.

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش ثبت نام در صرافی Exir
  • در منوی بالای صفحه بخش ثبت نام و ورود را مشاهده می‌کنید. اگر از قبل در این صرافی ثبت نام کرده‌اید با کلیک بر روی ورود و وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل در صرافی ثبت نام نکرده‌اید برای ایجاد حساب کاربری بر روی ثبت‌نام کلیک کنید. در این مرحله صفحه‌ای مشابه صفحه پایین مشاهده می‌کنید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
  • در اولین قسمت ایمیل خود را وارد کنید. سپس در قسمت دوم یک کلمه عبور قوی انتخاب کنید از رمز عبوری استفاده کنید که فراموش نکنید. در قسمت بعدی رمز عبور را تکرار کنید.
  • اگر توسط یکی از دوستان خود به صرافی اکسیر دعوت شده‌اید، کد معرف خود را در بخش بعدی وارد کنید. در غیر این صورت لازم نیست این بخش را پر کنید.
  • در آخرین مرحله با کلیک بر روی لینک شرایط عمومی و حریم خصوصی کلیک کنید. تمامی شرایط صرافی را مطالعه کنید و در صورت موافقت با این شرایط بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • در صورت موافقت با شرایط صرافی و کلیک بر روی گزینه ثبت نام برای ایمیلی که هنگام ثبت نام در سامانه وارد کردید یک ایمیل ارسال می‌شود.
  • حال به ایمیل خود مراجعه کنید. پیام صرافی را باز کنید و بر روی عبارت تایید کلیک کنید.
  • اگر پیامی دریافت نکرده‌اید به سامانه باز گردید و روی گزینه درخواست مجدد کلیک کنید و بار دیگر ایمیل خود را چک کنید.
  • در آخر شما شاهد پیام تایید ایمیل خود هستید. حالا بر روی عبارت ورود کلیک کنید و وارد شوید.
  • در این لحظه با صفحه‌ای مانند صفحه پایین رو‌به‌رو می‌شوید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش صرافی اکسیر
  • در  این صفحه ایمیل ارائه شده در هنگام ثبت نام و رمز عبور را وارد کنید. روی گزینه ورود کلیک کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. پنل کاربری شما همانند تصویر پایین است.

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

  • آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گزینه‌های مختلفی مانند چت عمومی، کیف پول، خرید آسان، خرید و فروش حرفه‌ای و مواردی از این دست در دسترس شما قرار دارد. با کلیک بر روی نماد کاربری در گوشه‌ی بالا سمت راست تصویر به گزینه‌های بیشتری مانند تنظیمات، امنیت و احراز هویت دسترسی پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

چگونه احراز هویت کنیم؟

پس از آن که آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) و مراحل ثبت نام را انجام دادید، برای جلوگیری سو استفاده‌های مالی و اقدامات مشکوک پولشویی به توصیه پلیس فتا، یک سیستم احراز هویت ایجاد شده است که پس از دریافت و تایید هویت مشتریان، امکان ارتقا به سطوح بالاتر و دریافت خدمات بهتر فراهم خواهد شد. برای احراز هویت کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

  • در اولین قدم برای احراز هویت در صرافی اکسیر‌، وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه اصلی بر روی نماد کاربری خود در داشبورد بالا گوشه راست تصویر کلیک کنید.
  • حال در منوی نشان داده شده در قسمت امنیت بر روی عبارت احراز هویت کلیک کنید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
  • در این مرحله همانگونه که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید مراحل احراز هویت و ارتقا به سطح دو نمایش داده شده‌ است. این مراحل شامل تایید ایمیل، مدارک شناسایی، موبایل، خط ثابت و بانک است.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی Exir
  • اولین قدم برای این مرحله وارد کردن ایمیل تایید شده هنگام ثبت نام است.
  • با کلیک بر روی گزینه شروع روند تایید اطلاعات هویتی وارد صفحه‌ای مربوط به ارسال مدارک شناسایی خواهید شد.
  • همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
  • اطلاعات شخصی شما شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، کشور محل اقامت، شهر، نشانی، کد پستی و مواردی از این دست است. هنگام وارد کردن اطلاعات توجه کنید که لازم است این موارد با مدارک هویتی شما هم‌خوانی داشته باشد.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
نحوه معامله در صرافی Exir
  • در مرحله کارت ملی نه تنها باید کد ملی خود را وارد کنید بلکه تصویر کارت ملی را هم باید برای سایت ارسال کنید.
  • در بخش گواهی محل اقامت از طریق تصویر قبض تلفن همراه، گواهی پستی محل سوکنت، اجاره نامه یا سند مالکیت محل سوکنت درستی آدرس خود را ثابت کنید.
  • در آخرین قسمت یعنی قسمت تصویر سلفی ابتدا متنی که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید را به صورت دست نویس بر روی یک کاغذ بنویسید. برای مثال :

اینجانب …….. فرزند ………. به شماره ملی ………… متقاضی ثبت‌نام در پلتفرم مبادلات رمزارز اکسیر به آدرس ……….هستم. همچنین اذعان و اقرار می‌نمایم با علم و آگاهی کامل به فضای کسب و کار تبادل رمزارزها و فقط با استفاده از سرمایه و پول خود و فقط برای خرید و سرمایه گذاری برای خود وارد آن شده و تمامی هشدارها، شرایط و قوانین مندرج در بخش شرایط استفاده وب سایت را مطالعه، فهمیده و پذیرفته‌ام و مسئولیت تمام عواقب قانونی واریزها، برداشت‌ها و مبادلات منتسب به حساب کاربری خود را می‌پذیرم.

(کارت ملی خود را در این قسمت برگه نگه‌دارید)                       نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
نحوه خرید از اکسیر (Exir)
  • حالا این برگه را مانند تصویر بالا در دست گرفته و یک عکس باکیفیت به طوری که صورت و شانه‌هایتان به خوبی مشخص باشد، از خود تهیه کرده و در قسمت مشخص شده در این بخش، آپلود کنید.
  • سپس بقیه مراحل بخش‌های مربوط به تایید موبایل، خط ثابت و وارد کردن کارت بانکی را تکمیل کنید. با تکمیل کردن مراحل بالا احراز هویت شما به پایین می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چیا در سال 2021

بهترین کارت گرافیک ماینینگ در سال 2021

نحوه خرید از اکسیر (Exir)

  • نحوه خرید از اکسیر (Exir) بسیار آسان است. در اولین قدم برای خرید و فروش از اکسیر ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و در داشبورد بالای صفحه گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید از بالای صفحه وارد گزینه خرید آسان شوید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
نحوه خرید از اکسیر (Exir)
  • همانطور که در تصویر مشخص است، در قسمت بالا سمت راست صفحه می‌توانید خرید یا فروش را انتخاب کنید.
  • حالا در قسمت مربوط به بازار جفت ارز مدنظر و در باکس مربوط به مقدار میزانی رمزارزی که قصد خرید یا فروش آن را دارید، وارد کنید.
  • در آخر با کلیک بر روی گزینه سفارش خرید یا سفارش فروش سفارش خود را نهایی کنید.
نحوه خرید از اکسیر (Exir)

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

توکن Bafe IO چیست

نحوه معامله در صرافی Exir

  • نحوه معامله در صرافی Exir علاوه بر ثبت سفارش Market (بازار)، امکان ثبت سفارش Limit order (سفارش محدود) نیز فراهم شده است. برای ورود به این بخش تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و با انتخاب گزینه خرید و فروش حرفه‌ای در داشبورد بالای صفحه، وارد صفحه‌ای مانند تصویر پایین می‌شوید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
نحوه معامله در صرافی Exir
  • در صفحه معاملات در صرافی اکسیر نیز مانند دیگر صرافی‌ها یک نمودار قیمت، قسمت خرید و فروش، تاریخچه معاملات و اوردر بوک وجود دارد.
  • در قسمت ثبت سفارشات محدود خریداران و فروشندگان و سایر کاربران اکسیر هستند که با مقادیر و قیمت‌های مختلف، سفارش خرید یا فروش رمزارز مد نظر شما را ثبت کرده‌اند.
  • شما می‌توانید یکی از سفارشات موجود در لیست را انتخاب کرده و به سرعت خرید یا فروش خود را نهایی کنید. همچنین می‌توانید سفارش خود را به صورت جداگانه در کادر مربوط به خرید و فروش ثبت کنید.
  • با کلیک بر روی نماد (+) که در بالای صفحه موجود است می‌توانید نوع جفت ارزی که قصد خرید یا فروش آن را دارید انتخاب کنید.
  • با انتخاب هر یک از این رمزارزها نمودار قیمت و لیست خریداران و فروشندگان مربوط به رمزارز مد نظر به شما نمایش داده می‌شود.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
نحوه معامله در صرافی Exir
  • در آخرین مرحله نوع سفارش و مقدار ارز دیجیتالی که قصد خرید یا فروش آن را دارید، وارد کنید. سپس قیمت رمزارز و کارمزد آن به شما نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی گزینه خرید یا فروش سفارش خود را نهایی کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

رمزارز چیا چیست

آموزش کار با صرافی Exir

  • اولین قدم جهت شروع آموزش کار با صرافی Exir وارد شدن به حساب کاربری است. برای معامله در صرافی و کار با آن باید ابتدا حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای انجام این کار وارد گزینه کیف پول شوید.
آموزش کار با صرافی Exir
  • با ورود به کیف پول به صفحه پایین هدایت می‌شوید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

در این مرحله شما می‌توانید نوع دارایی و موجودی خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید نوع ارز دیجیتالی که قصد واریز یا برداشت آن را دارید انتخاب کرده و بر روی گزینه واریز یا برداشت موجود در مقابل آن کلیک کنید.

نحوه واریز ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

  • اگر بر روی گزینه واریز رو‌به‌روی ارز دیجیتال خود کلیک کرده باشید. یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد. در این صفحه بر روی گزینه ساخت کیف پول کلیک کنید.
  • زمانی که شما یک کیف پول بسازید یک آدرس منحصر به فرد برای واریز رمزاز مدنظر، برای شما ایجاد می‌شود.
  • شما می‌توانید در این صرافی برای هر یک از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در اکسیر یک کیف پول جداگانه ایجاد کنید.
  • برای واریز رمزارز آدرس کیف پول رمزارز مد نظر را اسکن یا کپی کرده و حساب خود را شارژ کنید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

بیشتر بخوانید:

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

ماشین حساب چیا

نحوه برداشت ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

اگر بر روی گزینه برداشت رو‌به‌روی ارز دیجیتال خود کلیک کرده باشید. یک صفحه جدید همانند تصویر پایین برای شما باز خواهد شد.

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
  • در این مرحله باید آدرس کیف پول گیرنده را با دقت در قسمت مورد نظر وارد کنید.
  • در قسمت بعدی باید مقدار رمزارزی که قصد انتقال آن را دارید مشخص کنید.
  • در این بخش کارمزد صرافی به شما نمایش داده می‌شود. پس از مشاهده کارمزد بر روی عبارت مرحله بعد کلیک کنید.
  • در این مرحله صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این صفحه نوع و مقدار رمزارز و آدرس کیف پول مقصد بار دیگر به شما نمایش داده می‌شود.
  • در صورتی که تمامی موارد درست بود، بر روی گزینه تایید کلیک کنید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
  • در آخرین مرحله صرافی اکسیر به ایمیل شما پیامی ارسال می‌کند، به آدرس ایمیل خود مراجعه کرده و پس از باز کردن پیام صرافی اکسیر، بر روی گزینه “تایید” کلیک کرده و مراحل برداشت را نهایی کنید.
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)
آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

بیشتر بخوانید:

دوج کوین رایگان

توکن توموچین

مزایا و معایب صرافی اکسیر (Exir)

آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir)

این صرافی را با داشتن امنیت 2fa Auth و بهره گیری از Cold Storage برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی سرور های ابری AWS می‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران دانست که قابلیت‌های زیادی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پشتیبانی از ارزهای جذاب اما کمیاب در صرافی های ایرانی مانند تزوس، یونی، کاردانو یا DAI اشاره کرد. اکسیر با داشتن حجم معاملاتی خوب (روزانه 150 میلیارد تومان در بیت کوین) و رابط کاربری آسان و عالی، امکان برداشت هر نوع رمزارزی (ریال، بیت کوین، اتریوم و غیره) را به شما می‌دهد.

این صرافی ایرانی امکان معامله در بازار تتر به ارز دیجیتال و ریال به ارز دیجیتال را برای شما مهیا می‌کند و کارمزد مناسبی (به خصوص در بازار بین المللی تتر) دارد. به علاوه، قابلیت معامله در سفارش بازار (Market Order) و سفارش محدود (Limit Order) نیز به کمک اکسیر ممکن است.

از دیگر مزایای این ارز می‌توان به چت کاربران باهم، خرید و فروش آسان و لحظه ای هر ارز، پشتیبانی 24 ساعته، ارائه API و Websocket برای توسعه دهندگان و قابلیت مدیریت ریسک اشاره کرد.

با این حال، این صرافی نیز دارای عیب و ایراداتی است که امید است به مرور این مشکلات را نیز برطرف نماید. برای مثال اکسیر از برخی از ارز های نسبتا محبوب مانند لایت کوین یا اتریوم کلاسیک پشتیبانی نمی‌کند. این صرافی در هر برداشت ریالی 10 هزار تومان کارمزد دریافت می‌کند که در دیگر صرافی‌ها این هزینه زیر 5 هزار تومان است. در نهایت این صرافی با اینکه با داشتن Limit Order کمی پیشرفته تر از دیگر صرافی‌های ایرانی هست، اما همچنان از امکانات پیشرفته تریدینگ برخوردار نیست.

مطلب آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) به پایان رسید. اگر به آموزش کار با صرافی‌های دیگر نیز علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات صرافی ام ایکس سی (MXC)، صرافی هات بیت (Hot Bit) و صرافی پنکیک سوآپ (Pancake Swap) را نیز مطالعه کنید.

به علاوه، شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با صرافی‌ها، گفتارهای آموزش فعالیت در صرافی بایننس، صرافی کراکن (Kraken) و صرافی غیرمتمرکز چیست (DEX) را نیز مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص آموزش کار با صرافی اکسیر (Exir) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر